Uuden vuoden juhlinnan älyvapaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sumu
  • Aloitettu Aloitettu
Joulu, uusivuosi, vappu ja juhannus ovat olleet boikotissa jo lähemmäs 10 vuotta. Seuraavaksi taidan lopettaa syntymäpäivien viettämisen. Hyvin sanottu tuo "kansalliset urpoilutapahtumat" koska juuri sitä ne ovat. En väitä etteikö ihmiset saisi ns. juhlia mutta joku tolkkuhan siinä pitäisi olla.

Täällä oli muuten harvinaisen rauhallista vaikka kyseessä on pahamaineiset kaupungin vuokratalot. Ei näkynyt poliisiautoja, kukaan ei mölynnyt ja oksentanut rappukäytävässä, mahdollinen biletys tapahtui ilman stereoiden jumputusta. Olisiko sitten niin että Protsku-vaarin näyttämä hyvä esimerkki on vaikuttanut ghetton elämään noin laajemminkin! :)

Hyvää uutta vuotta kaikille ja ihan totta hei, sitten kun taas biletätte niin ottakaahan pikkuisen työssäkäyviä naapureita huomioon jookosta? Rock on! :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Gyrmy sanoi:
Uusivuosi on varmaan kaikista turhin juhla ikinä. Kaduttaa vain se että en mennyt nukkumaan jo kymmeneltä.
Meillä päin ei ainakaan ollut puhettakaan että kymmeneltä olisi pystynyt nukkumaan. Hillitön pauke ja vihellys noin 0:45 asti.

Mä raahasin itseni duuniin klo 7:20, ja täällä ei systeemit skulaa. Töitä olisi niin vitusti, mutta mitään ei pysty tekemään. En perkele lähde kotiin. Jos joku vaikka korjais. Hyvää uutta vuotta sittenniin.

ihmisiä on moneksi.

Hulkki sanoi:
Hehee, itse taas sain hyvät kiksit treenatessani jalkoja tyhjällä salilla klo 21-22, kun tiesin lähestulkoon kaikkien muiden olevan jossain pullo kädessä örveltämässä. Illuusioni tosin puhkesi andron ilmestyessä salille treenaamaan selkää ja olkapäitä siinä vaiheessa, kun itse jo lopettelin treeniäni. :D

Kyllä luulis parempaa tekemistä keksivän uudenvuoden aattona , vaikka kavereiden kanssa hengailua sitäkin voi tehdä selvinpäin :) .

Itse join nelja siideria ja katselin kun porukka veti viinan ohella maria ja kokkelia. No ihan hauskaa jengia silti, vaikkei aivan omanlaista porukkaa.

Selvinpäin tuli oltua baarissa ja jopa hauskaakin oli. Mutta klo 1.00 jälkeen alkoi baarissa olla liikaa zombielta näyttäviä ihmisiä=> eiku nukkumaan. :D

Itse kuumeilin mononukleoosin kourassa klo 1 yöllä kun ikkunan läpi alkoi kuulua kamala rääkyminen ja huutaminen. Katsoin ikkunasta takapihan läpi kadun toiselle puolelle, jossa kaksi pipopäistä suomalaista ja yksi kalapullaenglantia brittiläisittäin vääntävä mustaan lyhythihaiseen kauluspaitaan sonnustautunut kaljupää tulistuivat toisilleen.

Olin melkoisessa tokkurassa mutta muistan katkelmia kavereiden tradegiasta.

musta kostaja : RAAAAAAAAAAAAAAW (korviavihlovan parahtavalla äänellä)
pipopää: Oukhei. Calm now.
musta kostaja: What the fuck you guys. I ain't your bloody bitch. FUCK.
pipopää: You fuckin saw tha...
musta kostaja: YOU ASSHOLE! Stay back you fuckin' ass.

Tätä sekavaa teatteria jatkui oman aikansa. Sitten tapahtui tönimistä ja kaikenlaista kiehnäämistä. Sitten jammut päättivät kuorossa huutaa hetken.

pipopää: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
musta kostaja: RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAW
musta kostaja: Fucking get up now or you're gonna get it. I'm fucking gonna kick your head in five. 1... 2..
pipopää: Just Fucking stop... come on.
musta kostaja: 3.. 4... 5.
musta kostaja: OK. GET THE FUCK OUT OF HERE.

Sitten aikansa vielä siinä hönkäiltyä oli mustalta kostajalta ilmeisesti lähtenyt toinen kenkä. Hän oli kuitenkin jo lähtemässä paikalta

pipopää: Where is you shoe? Missä se...
pipopää: Missä VITUSSA ON tuon kenkä
musta kostaja: WHAT! RAAAAAAAAAAAAAAAAAAWW
pipopää: Where is your another shoe? Oh shit.

Sama rumba alkoi taas alusta. Siinä vaiheessa olin jo aika kyllästynyt enkä tarvinnut encorea. Niinpä menin sänkyyn köllimään ja lupasin mielessäni antaa pojille :david:-pinssit ja tilata yötaksin Kuopion poliisipiiriltä, jos vielä ikkunan alle eksyisivät mölyämään.

Olin pienellä porukalla kotobileissä, syötiin paljon ja juotiin sosiaalisesti, kaikilla näytti olevan mukavaa. Rakettejakin käytiin katsomassa eikä kukaan menettänyt näköään. Aina ei tartte örveltää.

Ulkona näytti olevan nuoriso vähän huonossa hapessa. Baari ei tuntunut hyvältä idealta, joten jäi väliin. Aika hyvä uusi vuosi.

Sumu sanoi:
Jooh, taas on aika avautua.

Kyseessä jo ainakin neljäs uusi vuosi putkeen selvin päin ja suuremmin juhlimatta. Päätin sitten käydä h-hetkellä pihalla ihmettelemässä ihmisten riemua ja iloista juhlintaa. Totuus ilosta ja riemusta oli kuitenkin jotain ihan muuta...

Sama täällä. Vähän käyn katsomassa iltasella muiden toilailua ja siirryn takaisin sisälle. Itsellä taitaa olla kymmenes uusi vuosi putkeen selvinpäin.

Kerrain satuin näkemään kauniin tapahtuman, näin kauempaa kuinka lökäpöksylaumasta yksi viuhtoi roomalaisella kynttilällä ihmisiin päin, kauempaa tuntematon mieshenkilö lähtee juoksemaan kohti, nyrkillä suoraan tauluun, ja jätkä nukkuu samantien maassa pitkin pituttaan, roomalaisen vielä sauhutessa kädessä :lol2:
Niin kaunista, niin kaunista... :lol2:

L0b0 sanoi:
Empä minäkään tuota yletöntä dokaamista ymmärrä. Uusvuosi mulle päivä siinä missä jokainen maanantaikin.

Itselläni vierähti makoisasti täällä töissä 2400-0800 =) Rakettien räiskähdyksiä katsellessa..
Mulle uusivuosi on aika samanlainen ollu jo viimeiset kolmisen vuotta. Vaikka en töissä ole ollutkaan. Onhan ne raketit siellä taivalla ihan hienoja, mutta eivät jonkun kännisen 14-vuotiaan silmässä.

Jos kännit haluan vetää, teen sen mieluummin jonain ihan normaalina viikonloppuna. Olen sitten varamaan vanha kalkkis, kun en pidä nykyään mahtavina ja pakollisina ryyppyjuhlina esim. juhannusta ja uuttavuotta. Juuri noina päivinä en jaksa ymmärtää sitä, että on PAKKOryypätä.

Sisyfos sanoi:
ps. Sumu, eikös sinun pitänyt linnoittautua omaan bunkkeriisi tämän amatöörijuopottelujuhlan ajaksi. :)

Piti tosiaan, mutta ajattelin kuitenkin odottaa edes jonkinlaista juhlamieltä käymällä pihalla katsomassa sitä "hilpeää" juhlintaa. :wall:

Tulen jatkossa boikotoimaan uutta vuotta erityisen paljon, ellei ole jotain todella poikkeuksellista ja kivaa juhlintapaikkaa tms tiedossa.

Richard75 sanoi:
Kerrain satuin näkemään kauniin tapahtuman, näin kauempaa kuinka lökäpöksylaumasta yksi viuhtoi roomalaisella kynttilällä ihmisiin päin, kauempaa tuntematon mieshenkilö lähtee juoksemaan kohti, nyrkillä suoraan tauluun, ja jätkä nukkuu samantien maassa pitkin pituttaan, roomalaisen vielä sauhutessa kädessä :lol2:
Niin kaunista, niin kaunista... :lol2:

Hienoa! :worship:

en kyllä voi ymmärtää joidenkin ihmisten ajattelumaailmaa...kävin frendini luona ja kävelin ohi lähiöpubin. Siinä ulkopuolella makasi iso berhandilainen parin metrin päässä pikkupoikien rakettitouhuista. Tuntui pahalta, mutta ajattelin, että omistaja oli vain käymässä pubissa. Noin 4 tunnin päästä kävelin samasta paikasta ohi ja berhandilainen oli yhä samassa paikassa ja omistajat satavarmasti pubissa tyytyväisenä. Ja kuinkakohan monta kertaa sama tapahtuma toistuu. Jotenkin pisti niin vihaksi, kun koiraihminen olen...

Kuten jo eräässä toisessa threadissa mainitsin, illalla väsytti ihan törkeesti, joten vietin uudenvuoden horroksessa omaan huoneeseen lukittautuneena ja pumpulit korvissa. Oisi vähän tehnyt mieli kattoa ilotulitukset, mutta ei voi mitään.

Uusi vuosihan on harrastelijoiden juhla.

Ei tuolloin tosiaan paljoa huvita missään liikkua, baarit on aivan tukossa kaikenmaailman jurpoja jotka sitten 3.5% humalassa avautuvat elämästään / tai alkavat kähistä keskenään. Pihalla liikkuminenkin on riskihommaa koska ei tosiaan tiedä koska joku puupää suhauttaa raketin päin näköä.

Jokunen vuosi sitten oltiin viettämässä uutta vuotta hyvällä porukalla kaverin mökillä ja se on kyllä melkein ainut oikea tapa juhlistaa näitä massajuhlia.

Nyt oltiin puolison kanssa vain kotona parin sixpäkin kanssa ja luurattiin vähän ikkunasta rakettien pauketta.

Tänään voisikin mennä ehkä salillle kun ei tuota rapulaakaan tullut...

Vittu oot tylsä ihminen. Mulla ainakin oli aivan helvetin hauskaa. Vaikka en loppuillasta (tietenkään) mitään muista. Viina virtas ja peukalo kipee sytkärin jäljiltä.

Tänään uudestaan, tietty :kippis1:

Pinja sanoi:
en kyllä voi ymmärtää joidenkin ihmisten ajattelumaailmaa...kävin frendini luona ja kävelin ohi lähiöpubin. Siinä ulkopuolella makasi iso berhandilainen parin metrin päässä pikkupoikien rakettitouhuista. Tuntui pahalta, mutta ajattelin, että omistaja oli vain käymässä pubissa. Noin 4 tunnin päästä kävelin samasta paikasta ohi ja berhandilainen oli yhä samassa paikassa ja omistajat satavarmasti pubissa tyytyväisenä. Ja kuinkakohan monta kertaa sama tapahtuma toistuu. Jotenkin pisti niin vihaksi, kun koiraihminen olen...

Tuommoset ihmiset pistävät munkin päivän aina pilalle. Yksin pakkasessa pubin edessä monia tunteja värjötteleviä koiria voi havaita päivittäin melkein jokaisessa lähiössä.

Mulla taas on ihan päinvastaisia kokemuksia. Oltiin pienellä porukalla vaimon serkun luona. Juotiin vähän olutta ja saunottiin ja syötiin toki makkarat ja perunasalaatit.

Käytiin pitkin iltaan ampumassa raketteja ja puolenyön aikaan mentiin urheilukentälle muun porukan sekaan. Siellä oli porukka vauvasta vaariin, osa enemmän ja osa vähemmän humalassa. Raketit kuitenkin ammuttiin siististi ja vuosi vaihtui mukavasti rakettien räiskeessä.

Minä ainakin rakastan vuodenvaihteita. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom