Uuden vuoden juhlinnan älyvapaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sumu
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä tuon vuodenvaihteen voi varmaan viettää onnistuneesti, jos on hyvä ja tuttu porukka. Eikä hakeudu sellasiin paikkoihin missä yleensä on naamaanlyönti kilpailuja tms. Mulla meni ilta painoja paukutellessa ja pakkista selailessa myös.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mulla meni ihan vituiks koko uus vuos... rahat meni, ylähuuli halki, alahuules reikä. "kaveri" veti avokkaalla korvalle, kuulos jotain häikkää, lukossa tai jotain... laattasin verta Arr!

*tahtoo lopettaa juomisen *

suortti sanoi:
Kuten jo eräässä toisessa threadissa mainitsin...
En tiedä miten mun edellinen posti liitty tähän threadiin, joten yritetäänpäs uudelleen.
Pitkän ja epäselvän setvinnän jälkeen poistan sen ja kirjoitan vain: IMO uusi vuosi on erittäin hyvä syy juhlia, mutta känni hölmöily ei ole pakollista. Kertokaapa joku aiheellisempi juhlapäivä?

suortti sanoi:
Kertokaapa joku aiheellisempi juhlapäivä?
Mikä tahansa syy mikä ei perustu itse keksimämme paikkaansapitämättömän kalenterin antamaan tekosyyhyn?

EDIT: Eli siis kyseenalaistan koko tuon "päivä" sanan. Ihmisten saavutuksia on kiva juhlia (kaverin häät, veljen valmistujaiset), mutta esim jo oman syntymänsä juhliminen 30 vuoden viiveellä kuulostaa IMO aika teennäiseltä...

täällä tuppukylässä oli harvinaisen rauhallinen uusivuosi. väkeä oli vähemmän liikkeellä kuin keskivertoviikonloppuna. paikalliset kuppilatkin olivat käytännössä tyhjiä verrattuna normaaliin menoon. toivottavasti virkavallallakin oli rauhallinen vuodenvaihde näin kotikeikkoja ajatellen jos väki vain kotonaan ryyppäsi.

Taha sanoi:
Olin lähiöräkälän ovella puoli neljään. En löydä sanoja kuvailemaan tunnelmaa.
Hehheh, jotenkin nousi hymy poskille kun rupesin kelaa poken hommaa uutenavuotena :)

Itse olin juhlimassa, sopivassa humalatilassa. Oli mukava uusivuosi ja eräs tyttönenkin tuntui olevan kiinnostunut. Ainut mikä hieman häiritsi oli känninen kaveri jonka perään piti katsoa koko illan ajan.

Paikallisessa ählämissä syödessä ollessamme palokunta ryntää sisään, olin hieman wtf fiiliksissä. Ilmeisesti joku pilailija asialla.
Myöhemmin samassa paikassa ollessamme kaveri lähtee yhtäkkiä kadulle hortoilemaan, menin tietenkin sen perään ettei hommautuis hankaluuksiin, kun tultiin takas nii mun puoliks syöty pitsa oli keretty nakata menemään.
Noh, paikan pitäjä kyllä lupaili seuraavalla kerralla ilmaista pitsaa. Saas nähdä.

Hyvvee tätä vuotta kaikille.

Ps. Panettaa

:rolleyes: Onpa itku threadi.
Eikö kannattaisi edes yrittää pitää sosiaalisia suhteita yllä kavereihin jos sellaisia on, eikä istua himassa ja kiroilla että "perkele minähän en juhli näin teennäisiä juhlia vaan olen rebel"?
Juominen on aina vapaaehtoista ja kyllä yleensä voi viihtyä kännisessäkin kaveriporukassa ihan selvinpäinkin.

Anna kaikkien kukkien kukkia ja ihmisten juoda. Monille ihmisille tällaiset juhlat ovat kuitenkin yhdessäolon ja iloisen juhlinnan ja seurustelun aikaa.
:haart:

Se on kyllä totta että pommeilla pahaatekijät pitäisi saada kuriin. Näin vanhempana en näe enään paukuttelupommeissa mitään suurempaa mielenkiintoa ja omasta puolesta voitaisiin vaikka pikkupommien ja vastaavien myynti kokonaan kieltää ja/tai antaa vain rakettienampumis "näytöksille" lupa klo. 22.00-00.30 asti.

Tuskin toteutuu ja lapset itkee jos ei saa räjäyttää kättä poies.

Uuden vuoden juhlinta saa minut aina vain vakuuttuneemmaksi siitä kuinka paljon parempi maailma olisi ilman alkoholia. Valitettavasti löytyy aina lukematon määrä niitä ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä alkoholin järkevästä käytöstä. No, vuoden ensimmäinen päivä saakin sitten aina hymyn huulille, kun ajattelen minkälaisella päänsäryllä moni aloittaa uuden vuoden! Eikä krapulassakaan toisaalta mitään pahaa ole, itsepähän jokainen kärsii tekonsa seuraukset, mutta valitettavasti alkoholin käytöstä saavat usein kärsiä myös sivulliset, kuten tässäkin threadissa on hyvin käynyt ilmi.

Esimerkiksi juuri rakettien ja roomalaisten kynttilöiden ampuminen kohti muita ihmisiä osoittaa todella hienoa harkintakykyä. Useimmiten näiden järkitekojen suorittajana on alaikäinen täysin humaltunut örveltäjä, jolla ei ole mitään käsitystä siitä minkälaisia seurauksia hänen toiminnallaan voi olla!

On minulla ihan omakohtaisia kokemuksiakin: Kaksi vuotta takaperin uuden vuoden aattona saavuimme avovaimon ja tuttava pariskunnan kanssa kotiimme noin 23 aikoihin, jolloin pihalla ollut joukko nuoria sai älynväläyksen ampua meitä kohti roomalaisella kynttilällä. Avovaimoni huomautettua asiasta, yritti yksi noin 16-vuotias järjenjättiläinen käydä käsiksi avovaimooni, jolloin tietenkin menin väliin ja tönäisin hänet kauemmaksi.
Jatkoimme välittömästi matkaa, mutta valitettavasti joukkio lähti seuraamaan meitä ja yritti lopulta väkisin tunkeutua kotiimme. Yritimme kaverini kanssa puhua heille järkeä, mutta aivan turhaan. Hetken tilannetta arviotuani otin oven väliin änkeneen pojan (noin kuusikymmentäkiloinen hintelä kaveri, jolla räkä valui pisin poskia ja silmät seisoivat päässä) rinnuksista kiinni ja työnsin hänet pois oven välistä ja vedin oven kiinni. Tämän episodin seurauksena olikin ovessa pian kaksi jalan mentävää reikää, ja oven vaihto edessä. Loppuillan fiilikset olivatkin hieman latistuneet! Valitettavasti en ole jälkeenpäin kavereihin törmännyt, olisin nimittäin mieluusti vienyt heidät poliisin juttusille!

Kaikesta huolimatta oikein antoisaa alkanutta vuotta kaikille palstalaisille!

Uber-Gott sanoi:
omasta puolesta voitaisiin vaikka pikkupommien ja vastaavien myynti kokonaan kieltää ja/tai antaa vain rakettienampumis "näytöksille" lupa klo. 22.00-00.30 asti.

Tämä on muuten tullut itselläkin mieleeni! Voisi olla varsin hyvä idea!

Alkoholin käytössä itsessään ei olekaan mitään vikaa, mutta kuten tuossa aiemmin totesin, monet eivät valitettavasti osaa toimia alkoholin vaikutuksen alaisena asiallisesti ja aiheuttamatta harmia sivullisille.

Mä yritän hoitaa tuon sosiaalisen puolen silloin, kun ihmiset on vähemmän juustossa. Siihen jää vuodessa reilusti yli 300 päivää. Jostain syystä monilla, tutuilla ja tuntemattomilla on halu ottaa pienimuotoista painia mun kanssa, silloin kun ovat kännissä. Vaikka mitenkään en provosoi tai itse aiheuta sitä. Tätäkin on tullut monesti mietittyä, että mikä tuollaisen aiheuttaa. Itse vihaan tarpeetonta väkivaltaa ja näitä "haastajia".

Juoppo sanoi:
Mikä tahansa syy mikä ei perustu itse keksimämme paikkaansapitämättömän kalenterin antamaan tekosyyhyn?

EDIT: Eli siis kyseenalaistan koko tuon "päivä" sanan. Ihmisten saavutuksia on kiva juhlia (kaverin häät, veljen valmistujaiset), mutta esim jo oman syntymänsä juhliminen 30 vuoden viiveellä kuulostaa IMO aika teennäiseltä...
No juu, en ajatellut tossa kuin vuosittaisia juhlia. Eli esim. vuositaiset veljen valmistujaisjuhlat eivät ole hyvä syy juhlia.
[/SELISELI]

Mulla meni uusivuosi ihan mukavasti, päivällä pääsi käymään melko tyhjällä salilla, ilta sujui rentun ruusua nauhalta katsellessa, dokata en viitsinyt kun justiinsa olin tullut laivalta, mikäs siinä oli parvekkeelta nuuska huulessa katsella raketteja ja alhaalla tappelevia ihmisiä :)

Flesh sanoi:
Hetken tilannetta arviotuani otin oven väliin änkeneen pojan (noin kuusikymmentäkiloinen hintelä kaveri, jolla räkä valui pisin poskia ja silmät seisoivat päässä) rinnuksista kiinni ja työnsin hänet pois oven välistä ja vedin oven kiinni.
tuossa tilanteessa olisi pitänyt ottaa jamppa sisälle, eikä heittää ulos. olisit vaikka pesuhuoneen lattialla (helppo siivota) takonut muutaman hetken järkeä päähän. :whip:

Force sanoi:
No onpa ollut perseestä meininki. Kannattaahan sitä kotona istua ja olla koneella. Siinä sitä on muisteltavaa tuleville päiville. Uudenvuoden juhlinta turhaa? WTF?! are you talking man!. Vuoden vaihtuminenhan on ilmiselvä juhlinnan aihe.
Samaa mieltä, absolutistithan kitisee jokaisesta juhlinta ajankohdasta:)

-Ronin- sanoi:
Meno oli aivan käsittämätöntä. Ihmiset oli niin tyhmiä kuin kännissä olevat ihmiset voivat vaan olla - kuin olis karjalaumaa paimentanu.

Uusi vuosi lähiökapakan ovella oli niin masentava, että taidan lopettaa työskentelyn ko. baarissa. En väitä itse olevani täydellinen, mutta pelkkä asiakaskunnan ulkonäkö on niin masentava. Pilkkihaalareita, jokinorsuja trikoissa, melkein-spurguja, kivipestyjä farkkuja, takatukkia, läskimahoja ja -päitä jne.

Kun yhden kolmen mehen ja useamman hysteerisen naisen joukkotappelun ravintolan ulkopuolella saa selvitetyksi, joku työpaikkansa ja perheensä juonut entinen portsari tulee haukkumaan ja neuvomaan. Ja samaan aikaan toinen tilanne odottaa sisällä. Nimim: "Silloin teki mieli kaasuttaa"

Puhin asiasta avokille ja hän kysyi, että eikö keskustan trendikkäämmissä yökerhoissa ole ihan yhtä vaikeita asiakkaita. Vastaus oli, että kyllä on, mutta niitä viitsii katsella, eikä tarvi yksin hoitaa joka tilannetta. En väitä, että puuhelmi-wannabe-anttituisku-kynäniskojen kurmottaminen on hauskaa, mutta ainakin niillä on deodoranttia kainalossa.

Lehdessä oli juttua että jonkun 84 vuotiaan mummun postiluukusta oli laitettu palava raketti sisään. Tulipaloa ei sentään saatu aikaiseksi, mutta eteisen kalusto menee uusiksi. Ja jälleen tekijöitä ei oleteta enää tavoitettavan.

IsoDino sanoi:
Sairasta jo tuokin on. Joskus kannattais miettiä muutakin kuin rahkaa ja treeniä uutena vuotena.
No en sano enempää tai meen pien banniin.

Mike sanoi:
Se nyt kyllä tiedetään, että sä treenaisit vaikka omissa häissäs. Paljon vetoa, niin olit laskenut jo 5kk aikaisemmin kierron niin, että pääset treenaamaan uutenavuotena jalat ja mainostamaan sitten täällä miten erinomaisen omistautunut olet?

Voi LOLLO :lol2:

Olin parvekkeella tupakilla ja kattelin ku joku kynäniska seisoi kerrostalon kulman takana ja laittoi sieltä kissanpieruja jalkakäytävälle. Ne tietysti lenteli kohti autoja. Tämän jälkeen jannu hoiperteli roomalaisen kynttilän kanssa ja yritti osua liikenne merkiin. Muija kanteli raketteja sekä viinoja tämän jannun perässä. :david:

Kipi I sanoi:
Muija kanteli raketteja sekä viinoja tämän jannun perässä. :david:
Uljas ritari ja hänen aseenkantajansa.
Tässä suurin syy tuon aiemman postilaatikko ilkivallan lisäksi, kieltää kaikkien pommien myynti muuhun kuin osaavaan ilotulitukseen (esim. kaupungit ja sensellaiset).
Muutaman vuoden jälkeen ihmiset eivät osaa edes kaivata tätä tulitus oikeuttaan.

Onneksi tarvinnut tänä uutena vuotena välittää juhlimisesta. Vuosi vaihtui näppärästi lentokoneessa, jossa oli oikein hyvä nukkua lukuunottamatta kapteenin ilmoitusta siitä kun vuosi vaihtui ja ihmisten huutoa perään h-hetkenä.

Kuulin, että parilta tuntemaltani :david::lta takavarikoi poliisi raketit, kun olivat amupuneet niitä "vähän" väärin :D. Ihan oikein niille tyypeille :D. Oli olleet kuulemma oikein yhteistyöhaluisia ja hieman oli ollut kusi sukassa :D.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom