CBB Utti Hulkki Hietala

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt on herrat ahkerana...



"Päätettiin viihdyttää itseämme puhumalla parhaiten eri lihaksille toimineista suosikkiliikkeistä. Miljoonan sivuraiteen myötä saatiin lopulta käsiteltyä vain jalkaliikkeet - yläkroppa jää ensi kertaan. Analyyttinen bro science podcast by Peter Wilenius & Utti "Hulkki" Hietala."

00:00 INTRO
01:00 SUOSIKKILIIKKEET
03:22 Pohkeet
11:11 Takareidet
30:22 Pakara
36:44 Sisäreidet
46:48 Etureidet
47:55 Tom Purvisin video: https://www.youtube.com/watch?v=Av3LO...
1:03:37 Bonusliikkeet etureisille pt. I
1:14:08 KYSYMYKSIIN VASTAILUA
1:14:48 Kaulan ja forkkujen treenaaminen?
1:23:23 Lihaksen sarjat putkeen v/s vuorotellen muiden lihasten kanssa?
1:32:13 Jalkatreeni pyörälähetille?
1:35:44 Bonusliikkeet etureisille pt. II
1:38:05 LOPPULÖPINÄT
 
Viimeksi muokattu:



"Sen verran sivuraidepitoista höpinää tällä kertaa, että ristitään tämä nyt off topic -episodiksi. Loppuun otettiin kyllä muutama Q&A-kyssäri.
Analyyttinen bro science podcast by Peter Wilenius & Utti "Hulkki" Hietala."
00:00 INTRO
01:00 ALKULÖPINÄT
15:25 Mr Olympia 2020?
24:59 Misinformaatiota voimalajeista
33:06 Voimatasot kehonrakennuksessa?
44:25 Hulkin pubmed-nörttivuodet
1:08:53 KYSYMYKSIIN VASTAILUA
1:09:14 Heart Rate Variability (HRV)
1:13:07 Hiilarin ajoitus ja insuliiniherkkyys?
1:17:48 Missä iässä voi vielä aloittaa bodaamisen?
1:31:40 LOPPULÖPINÄT
 
Eihän näihin pitäs puuttua mutta koska toi Utti jatkuvasti selittelee tuota koulutustaan ja tieteellistä näkökulmaansa.Ni miksi se levittelee täyttä paskaa olevaa juttua tosta Goon leffassa olevasta tyypistä.Tyhmin ihminenkin pystyy tarkistamaan kaverin tilastot.Turha selitellä että vitsi vitsi,toi on roskan levittelemistä.

Seuraavaks vois kysyä kauanko hän on treenannut ja sopiiko kyykyt hänelle,lisäks vois kysyä onko maailmassa yhtään treeni menetelmää jota hän ei olisi jo kokeillu?Utti varmaan kertoo koko tarinansa mielellään.

Olisko maailman tyhmin video. Seitsämän tuntia jossa Utti ja Savolainen jankuttaa samoja saatanan juttuja vuorotellen?

Ai niin mä melkeen unohdin.Välillä tulee semmosia popuppeja jossa Utti hauskasti imitoi voimabodareita ja broscience +pubmed bodareita.
 
Viimeksi muokattu:
Eihän näihin pitäs puuttua mutta koska toi Utti jatkuvasti selittelee tuota koulutustaan ja tieteellistä näkökulmaansa.Ni miksi se levittelee täyttä paskaa olevaa juttua tosta Goon leffassa olevasta tyypistä.Tyhmin ihminenkin pystyy tarkistamaan kaverin tilastot.Turha selitellä että vitsi vitsi,toi on roskan levittelemistä.

Siis mitä paskaa hulkki tuosta levitti? Meni varmaan mulla ohi, mutta mun mielestä ei hulkin tarina poikkea juuri wikipedian tiedoista.
En mä kyllä ymmärrä mitä merkitystä sillä edes on mihkään, jos ei tollasta merkityksetöntä välikevennyksenä heitettyä tarinaa muista kertoa 100% oikeana.

 
Viimeksi muokattu:
Eihän näihin pitäs puuttua mutta koska toi Utti jatkuvasti selittelee tuota koulutustaan ja tieteellistä näkökulmaansa.Ni miksi se levittelee täyttä paskaa olevaa juttua tosta Goon leffassa olevasta tyypistä.Tyhmin ihminenkin pystyy tarkistamaan kaverin tilastot.Turha selitellä että vitsi vitsi,toi on roskan levittelemistä.

Seuraavaks vois kysyä kauanko hän on treenannut ja sopiiko kyykyt hänelle,lisäks vois kysyä onko maailmassa yhtään treeni menetelmää jota hän ei olisi jo kokeillu?Utti varmaan kertoo koko tarinansa mielellään.

Olisko maailman tyhmin video. Seitsämän tuntia jossa Utti ja Savolainen jankuttaa samoja saatanan juttuja vuorotellen?

Ai niin mä melkeen unohdin.Välillä tulee semmosia popuppeja jossa Utti hauskasti imitoi voimabodareita ja broscience +pubmed bodareita.

Herrathan ovat usein naureskelleet miten helposti ja nopeasti asioita voisi tarkistaa Googlesta, mutta hauskempaa kuulemma kun kaltaisillasi nettisotureilla menee pienimmätkin tahattomat misinformaatiot ihon alle.
 
Olikohan utti huomannut että Lewis kisaa avoimessa? Ei tossa olympia osiossa ainakaan maininnut. Utin ja rennen olympia previkat oli hyviä ja sellasia kaipaisi. Ei oikein Peterin kanssa voi käydä kyseistä kisaa läpi kun ei seuraa skeneä juuri yhtään
 
Eihän näihin pitäs puuttua mutta koska toi Utti jatkuvasti selittelee tuota koulutustaan ja tieteellistä näkökulmaansa.Ni miksi se levittelee täyttä paskaa olevaa juttua tosta Goon leffassa olevasta tyypistä.Tyhmin ihminenkin pystyy tarkistamaan kaverin tilastot.Turha selitellä että vitsi vitsi,toi on roskan levittelemistä.

Seuraavaks vois kysyä kauanko hän on treenannut ja sopiiko kyykyt hänelle,lisäks vois kysyä onko maailmassa yhtään treeni menetelmää jota hän ei olisi jo kokeillu?Utti varmaan kertoo koko tarinansa mielellään.

Olisko maailman tyhmin video. Seitsämän tuntia jossa Utti ja Savolainen jankuttaa samoja saatanan juttuja vuorotellen?

Ai niin mä melkeen unohdin.Välillä tulee semmosia popuppeja jossa Utti hauskasti imitoi voimabodareita ja broscience +pubmed bodareita.
Mitä sä kaveri selität?
 
Eihän nä selittämällä parane.Jokainen ymmärtää kykyjensä mukaan,meillä on kaikilla oma näkemyksemme tähänkin asiaan.
 
Pitäskö sun lopettaa noiden kuuntelu niin ei tarviis pillitystä kuunnella?
Utti on ollu erittäin mielenkiintoinen kaveri ja olen hänen touhujaan seurannu alusta alkaen.Mä olen vain pettyny hänen nykyiseen tuotantoonsa.Treenileirit,Amerikan matkat ja Espanjan reissut nähän on ihan huippu kamaa.

@Dona et kai sä oikeasti luule ettenkö mä kattonu kuka toi Doug on?
 
Siis onko ongelma nyt se, että Utti muisteli tämän parikymppisenä jääkiekon aloittaneen miehen pelanneen NHL:ssä, kun tämä todellisuudessa pelasi alemmissa sarjoissa? Vai se että hän kai sijoitti tämän uran lähemmäs nykyaikaa? Itse en jaksa asiasta stressata, kun ei Utti esiinnykään minään jääkiekon asiantuntijana.

Kyllä Utti on ollut podcasteilla väärässä monessa muussakin ei bodaukseen liittyvässä asiassa ja esimerkiksi kamppailulajeista hän on aivan kuutamolla. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että hän olisi tyhmä tai vääristelisi tahallaan, vaan että hän ei ole sen alan asiantuntija.

Itse jakso oli minusta huonoimmasta päästä sarjassa. Bodauksesta ei oikein synny luonnostaan keskustelua, kun Wilenius ei sitä seuraa ja se menee Utin yksinpuheluksi. Nämä missä heillä on joku ennakolta sovittu aihe ovat olleet parempia, kun niissä molemmilla on ennakolta mietittynä jotain sanottavaa aiheesta, jossa he ovat asiantuntijoita.
 
Eihän näihin pitäs puuttua mutta koska toi Utti jatkuvasti selittelee tuota koulutustaan ja tieteellistä näkökulmaansa.Ni miksi se levittelee täyttä paskaa olevaa juttua tosta Goon leffassa olevasta tyypistä.Tyhmin ihminenkin pystyy tarkistamaan kaverin tilastot.Turha selitellä että vitsi vitsi,toi on roskan levittelemistä.

Seuraavaks vois kysyä kauanko hän on treenannut ja sopiiko kyykyt hänelle,lisäks vois kysyä onko maailmassa yhtään treeni menetelmää jota hän ei olisi jo kokeillu?Utti varmaan kertoo koko tarinansa mielellään.

Olisko maailman tyhmin video. Seitsämän tuntia jossa Utti ja Savolainen jankuttaa samoja saatanan juttuja vuorotellen?

Ai niin mä melkeen unohdin.Välillä tulee semmosia popuppeja jossa Utti hauskasti imitoi voimabodareita ja broscience +pubmed bodareita.
Kyllähän nämä kännissä kirjoitetut viestit on joskus ihan hauskoja :D
 
Olikohan utti huomannut että Lewis kisaa avoimessa? Ei tossa olympia osiossa ainakaan maininnut. Utin ja rennen olympia previkat oli hyviä ja sellasia kaipaisi. Ei oikein Peterin kanssa voi käydä kyseistä kisaa läpi kun ei seuraa skeneä juuri yhtään
Niin tämä! Rennen ja Utin olympia previkat ja samat videot kotimaisista kehonrakennus kisoista oli kyllä erittäin hyviä. Ei oo vaan suomessa tällä hetkellä ketään kukaan esimerkiksi olympiasta tälläsiä videoita tekisi?
 
Siis onko ongelma nyt se, että Utti muisteli tämän parikymppisenä jääkiekon aloittaneen miehen pelanneen NHL:ssä, kun tämä todellisuudessa pelasi alemmissa sarjoissa? Vai se että hän kai sijoitti tämän uran lähemmäs nykyaikaa? Itse en jaksa asiasta stressata, kun ei Utti esiinnykään minään jääkiekon asiantuntijana.
Minun mielestäni Utti antoi ymmärtää että huippu urheilija vaihtoi lajia nyrkkeilystä jääkiekkoon ja näinhän ei todellakaan käynyt.Kaveri oli osavaltio tason amatöörinyrkkeilijä joka siirtyi pelamaan alemman tason lätkää.
Lajin vaihdon vaikeudestahan ne Wileniuksen kanssa keskusteli ja Utti käytti tätä esimerkkiä kumotakseen Peterin epäilyt asiasta.
 
Minun mielestäni Utti antoi ymmärtää että huippu urheilija vaihtoi lajia nyrkkeilystä jääkiekkoon ja näinhän ei todellakaan käynyt.Kaveri oli osavaltio tason amatöörinyrkkeilijä joka siirtyi pelamaan alemman tason lätkää.
Lajin vaihdon vaikeudestahan ne Wileniuksen kanssa keskusteli ja Utti käytti tätä esimerkkiä kumotakseen Peterin epäilyt asiasta.
Mielestäni aika vahvasti ja tosikkomaisesti tulkittu. Ei Utti mitään kumoamaan pyrkinyt (ja Wileniushan puhui lähinnä palloilulajeista) vaan antoi ymmärtää, että kyllä se joissain rajoissa on mahdollista. Ja onhan se. Mieleen tulee ihan ajankohtainen kaveri nimeltä Primoz Roglic. Mies on nykyään yksi maailman parhaista maantiepyöräilijöistä, mm. kakkonen tämän vuoden Tour de Francessa. Aikaisemmin kaveri oli mäkihyppääjä ja nuorten maailmanmestari (tosin joukkuekilpailussa). Lupaava urakehitys taantui kaatumiseen lentomäessä. Noilla kahdella lajilla ei ole muuta yhteistä kuin se, että reisissä pitää olla voimaa kummassakin.
Ihan leppoisaa juttelua oli aiheesta ja aiheen vierestä. Toki Utti pääsi taas sanomaan, että hänellä on ihan paskat välitykset takakyykkyyn, mitä kukaan ei tainnut ennen tietääkään :)
 
Totta ihmeessä tuollaiseen määrään materiaalia tulee asiavirheitä. Olisi mahdotonta tarkistaa kaikkea mitä sanoo parin tunnin mittaisessa vuoropuhelussa.

Väitettiinhän podcastissa esim. jonkun Utin valmennettavan olevan ainoa linnanjuhliin koskaan kutsuttu kehonrakentaja. Tämä siis miehen voimanostomeriittien takia. Mutta luonnollisesti linnanjuhlissa on ollut vieraana myös Yhdysvaltain entinen suurlähettiläs Bruce Oreck, joka hänkin on ansioitunut kehonrakentaja.

Ihmiset ovat erehtyväisiä, eikä siitä kannata ottaa kovin suurta stressiä. Sitten olisi eri asia, jos Utti ja Wilenius alkaisivat puhua puutaheinää punttitreenaamisesta. Tällöin podcastin kuuntelun mielekkyyttä kannattaisi pohtia enemmänkin.
 
Kaiken lisäksi Utti ja Wilenius tekevät myös selväksi sen, jos ei jostain asiasta tiedä tai muista täysiä faktoja. Ovat mielestäni aika hyvin maininneet, mikä on sellaista mutuilua puhuessaan bodauksen ulkopuolisista asioista. Mutta suurin osa ihmisistä sen ymmärtää ilman erillistä mainintaa eikä tartu niihin asioihin.
 
Back
Ylös Bottom