Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Väittäisin että suhteellisen moni aloitteleva vapaaottelijakin haaveilee UFC-tähteydestä. Puhumattakaan niistä lukemattomista Muhoksen Kiekkomiesten NHL-toivoista.
En ole tätä uusinta bodcastia vielä kerennyt kuuntelemaan, mutta onhan Petteri jo aikaisemmissa jaksoissa useampaan kertaan dissannut bodareita.
Miltähän Petterin valmennettavista tuntuu kun valmentaja kritisoi lajia joihin heitä valmentaa
Entä jos jonkun mielestä just se käsien ja olkien treenaaminen on kivaa? Entä jos joku ei edes halua vitunmoisia reisiä? Entä jos joku tykkää treenata JA käydä usein ulkona. En siis puhu itsestäni. Mun mielestä ylipäätään muiden tekemisestä valittaminen on vitun ärsyttävää. Käyttäköön ken haluaa tähtitieteellisiä lääkemääriä. Mut joo turha valittaa sit jälkikäteen. Kukin tyylillään, tykin kuulillaan.Eipä riipaise hirveästi sydämmestä, kun itse olen samaa mieltä monestakin asiasta.
Naurettavia on junttibodarit, jotka todennäköisesti ei koskaan kisaa ja silti käyttää melkosen määrän boostia näyttääkseen baarin tiskillä hyvältä.
Naurettavia on myös määrät joita käytetään ihan Sm-tasolla kehonrakennuksessa, ja varsinkin kun tiedetään ettei fysiikasta ole koskaan mihinkään pro-hommiin.
Myös entisiä bodareita, jotka ei raaski luopua lainalihoista vaan pitävät niitä väkisin yllä lääkkeillä (ja luultavasti oikealla treenaamisella ja syömisellä pysyis myös aika hyvin) pidän melko säälittävinä.
Vähemmän on enemmän joissain asioissa. Ja treenipuolella olisi monella paljon opittavaa ja irtiotettavaa. Vasta Peterin valmennuksen aikana oon tajunnu että kyllähän tätä hommaa oikeasti tehdään sen takia, että treenaaminen on pirun kivaa ja treeneissä on todella paljon asioita joissa voi kehittyä.
Tahtoo vain olla, että suurin osa tuntemistani henkilöistä lajin parissa treenaa ”fiiliksen mukaan” (yleensä käsiä ja olkia, koska se on kivaa) ja jos ohjelma on, se on pelkkä treenijako, jossa ei ole minkäänlaista ohjelmointia tai progressiota takana. Toiset treenaa samalla tyylillä aina ja nostaa lääkemäärää, jotta sais edes jonkinlaisen kehityksen. Mä näkisin, että treenin eteenpäin vieminen on se, jolla tulis kehitys hankkia. Se on sitä urheilua.
Tietenkin ymmärrän kilpakehonrakennuksen vaatimat pakolliset pahat ja että ammattibodareilla tämä on potenssiin kaksi, mutta se ei tulisi tarkoittaa rekka lastia ja rekka lastia potenssiin kaksi. Matiasta lainaten tässäkin, tykkään myös asua omistusasunnossa ja ajaa omalla mersulla ;D
Omalta kohdaltani tiedän, että tällä fysiikalla hankala geneettisesti lahjakkaampia vastaan kilpailla. Uskon kuitenkin, että mulla on vielä vara kehittää lihasmassaa nykyisillä muuttujilla, kun treeniä ja ruokavaliota viedään eteenpäin. Tahdon myös katsoa vieläkö saisin paikattua rakeenteellisia puutteitani kireämmällä kunnolla ja pienellä lisäpihvillä oikeissa paikoissa
ps. Kuuntelen podcastin vasta kun ensi kerran ajelen Peterin suuntaan reenille ja turinoimaan
edit. Allekirjoitusta en oo saanu vaihdettua, vaan tämä on juuri niiltä alkuajoilta ennen Peteriä, kun luulin että enemmän on enemmän. Ei vain tullut sitä kokoa silläkään tyylillä, kun treenattiin tyylillä ”isot raudat on isot lihakset” :D
Tämä!Entä jos jonkun mielestä just se käsien ja olkien treenaaminen on kivaa? Entä jos joku ei edes halua vitunmoisia reisiä? Entä jos joku tykkää treenata JA käydä usein ulkona. En siis puhu itsestäni. Mun mielestä ylipäätään muiden tekemisestä valittaminen on vitun ärsyttävää. Käyttäköön ken haluaa tähtitieteellisiä lääkemääriä. Mut joo turha valittaa sit jälkikäteen. Kukin tyylillään, tykin kuulillaan.
No nämä ei ollutkaan Peterin lauseita, eikä mielipiteitä. Vaan minun omiani. Sanoinkin, että monista asioista ollaan samoilla linjoilla Peterin kanssa ja kemiat kohtaa hyvin niin valmennussuhde toimiiEi se mua naurettavana pitänyt vaikka mukana 4 vuotta menin treeneissä enkä kisannut.
Toivottavasti mielummin kuihdun pitkänmatkan juoksijaksiTämä!
Pitääpä Hyyryläisen nimi jättää muistiin ja bodausuran jälkeen katella miten menee. Veikkaan että eiköhän silloinkin jotain anabolista ole mukana ja lihoista pidetä kynsin ja hampain kiinni.
Tai sit kuihtuu pitkänmatkan juoksijaksi, mene ja tiedä
Jaa ei oo kisoja! Nuorten aikuisten elämähän on sitä, että kuka pystyy vetään eniten ja mogaan komeimmin!!Ja onhan se kummaa, jos miettii miksi joku haluaa lihaksia. Siis koko bodaus keskittyy ulkomuodon muokkaamiseen, miksi sen pitäisi olla oikeutettua vain jos kisaa? Ei dokaamisessakaan kisoja ole ja se on ihan ok paskoo kroppaa syömällä huonosti ja dokata.
Turha hurskastella. Ihan jokainen on joskus arvostellut toisten tekemisiä, toiset enemmän, toiset vähemmän. Onhan näilläkin palstoilla "vahvoja mielipiteitä", mikä on kenenkin mielestä oikein, mutta eihän ne tietenkään ole universaaleja totuuksia tai että pitäisi tanssia jonkun pillin mukaan. "Lääkkeiden tökkiminen" tai viikonloppubiletys ei kuulu kenellekään, JOS on vastuussa vain itsestään. Mutta jos on, niin tilanne on hieman toinen. Ja Joonas esitti tuossa omia mielipiteitään johon hänellä on oikeus. Ei siitä tarvitse hernettä nenään vetää. Ehkä tuossa oli vastinetta myös niille, jotka väittävät Peterin olevan katkera jostain ja dissaavan kehonrakennusta ja että miten hän nyt voi ketään valmentaa ja blaa blaa.Joo, täytyy kyllä olla köyhä elämä itsellä, kun jaksaa arvostella muiden tekemisiä, etenkään kun ne ei vaikuta kenenkään muun elämään. Keneltä se on pois, jos joku haluu tökkiä lääkkeitä ja bilettää viikonloput? Tai treenata pelkästään yläkroppaa, en pääse millään käsiksi tuohon ajatusmalliin. Eläkää se elämä just niin ku hyvältä tuntuu, älkää miettikö mitä vittua muut tekee
Entä jos jonkun mielestä just se käsien ja olkien treenaaminen on kivaa? Entä jos joku ei edes halua vitunmoisia reisiä? Entä jos joku tykkää treenata JA käydä usein ulkona. En siis puhu itsestäni. Mun mielestä ylipäätään muiden tekemisestä valittaminen on vitun ärsyttävää. Käyttäköön ken haluaa tähtitieteellisiä lääkemääriä. Mut joo turha valittaa sit jälkikäteen. Kukin tyylillään, tykin kuulillaan.
Samaa mieltä tästä. Etenkin tosta, että miksei vois nykyää treenata sitä mikä on kivaa. Miks aina pitäs olla muka se sacrifation, dedication, trainstation mode päällä kun salille mennään, jos ei jalkatreeneissä oksenna nii sitä ei lasketa treenaamiseksi.