CBB Utti Hulkki Hietala

En ole tätä uusinta bodcastia vielä kerennyt kuuntelemaan, mutta onhan Petteri jo aikaisemmissa jaksoissa useampaan kertaan dissannut bodareita.

Miltähän Petterin valmennettavista tuntuu kun valmentaja kritisoi lajia joihin heitä valmentaa🤔
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ole tätä uusinta bodcastia vielä kerennyt kuuntelemaan, mutta onhan Petteri jo aikaisemmissa jaksoissa useampaan kertaan dissannut bodareita.

Miltähän Petterin valmennettavista tuntuu kun valmentaja kritisoi lajia joihin heitä valmentaa🤔

Varmaan paremmalta kuin se, että ensin luvataan yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, vedetään rahat liiveihin ja sitten sanotaan et no kato ku tästä puuttuu yks juttu.
Peter on myös itse monesti sanonut olevansa geenifriikki, sekä kritisoinut kehonrakennuksen sairasta suuntausta. Varmasti valmennettavat saa tuosta realistisemman käsityksen siitä, mihin on rahojaan laittamassa. Itse ainakin haluaisin, jos valmennusta ottaisin, että valmentaja kertoisi rehellisesti, mitkä on mahdollisuudet.

Ja valmentaako Peter ylipäätään ketään kehonrakennukseen? En siis tiedä, mutta eikös nämä herrojen valmennukset ole tarkoitettu enemmän tavan kadunkuluttajalle kuin millekään kilpalavoille tähtääville.
 
Varmaan paremmalta kuin se, että ensin luvataan yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, vedetään rahat liiveihin ja sitten sanotaan et no kato ku tästä puuttuu yks juttu.
Peter on myös itse monesti sanonut olevansa geenifriikki, sekä kritisoinut kehonrakennuksen sairasta suuntausta. Varmasti valmennettavat saa tuosta realistisemman käsityksen siitä, mihin on rahojaan laittamassa. Itse ainakin haluaisin, jos valmennusta ottaisin, että valmentaja kertoisi rehellisesti, mitkä on mahdollisuudet.

Ja valmentaako Peter ylipäätään ketään kehonrakennukseen? En siis tiedä, mutta eikös nämä herrojen valmennukset ole tarkoitettu enemmän tavan kadunkuluttajalle kuin millekään kilpalavoille tähtääville.

No varmasti paremmalta kuin turhat lupaukset, mutta sen nyt pitäs olla lähtö oletuksena kaikille valmentajille että eivät lupaile mitåån mahdotonta.
En tietenkään kaikkia valmentajia tai heidän tapaansa puhua asiakkaalle tiedä, mutta ne joita tiedän eivät kyllä valehte tai lupaile mahdottomia valmennettavilleen.

Valmentaa.
Ainakin viimevuonna Peterin valmennuksesta lavalla olivat Joonas hyyryläinen sekä pommi Juuso, ja ainakin Joonas on käsittääksenk edelleen pererin valmennuksessa.
 
Ei kai täällä vaan olla negaamassa asiallista ja vieläpä ilmaiseksi nettiin tuotettua materiaalia. Jos joku on eri mieltä jostain niinkin merkityksettömästä asiasta kuin bodareiden minäkuvasta niin turha sitä kenenkään on henkilökohtaisena hyökkäyksenä ottaa.
 
Valmentaa, podcastissakin mainittua Matias Karia ilmeisesti ainakin?
En tiedä, miksi tämä nosti hymyn huulille. Pitikö tällä todistaa jotain? Matias Utin hyviä ystäviä, varmasti hieno mies, classicin kilpailija sanan varsinaisessa merkityksessä. Massamonsteria hänestä ei saa tekemälläkään. Bodaus on kait hieman eri laji kuin classic.
 
Peter taisi mennä siihen Elite vipuun joka sitten kostautui jumbosijoina. Liekö siitä katkeruus

Olisiko Wileniuksella käytännössä ollut muita realistisia vaihtoehtoja hakea kansainvälistä menestystä? Muistaen siis, että hän ei missään nimessä halunnut hankkia merkittävästi lisää lihasmassaa.

SFU:n amatöörikehonrakennus SUEK:in testauksen alla? Suomessa ei käytännössä lainkaan kisoja ja mahdoton menestyä EM- ja MM-kisoissa, kun kilpakumppanit douppaavat lähes vapaasti. Ehkäpä ei.

SKL:n SM-kisoja hän olisi tietysti voinut kiertää ja pärjätäkin, mutta niitä voittojahan Wileniuksella oli jo riittävästi. NPC:n ammattilaiskarsinnat olisivat olleet varmaan tasoltaan järkeviä, mutta vähän omituinen ratkaisu, jos nimenomaan ei halua IFBB Proksi.

IFBB Pro Classic Physique ehkä? Mutta olisiko rakenne ja pituus olleet siihen sopivia? Tätä Wilenius taisi jossain podcastissa väläyttää, että jos nyt olisi CBB-uransa loppuvaiheissa, ei suuntaisi kehonrakennukseen ollenkaan vaan Classic Physiqueen.
 
Kuuntelin podcastin. Keskusteluun viitaten minulle on välittynyt tuosta Wileniuksesta sellainen kuva tuotetun materiaalin perusteella, että aina se tämänhetkinen tapa elää, tehdä ja treenata tms on juuri se oikea ja sitä pitää korostaa oli se milloin mitäkin. Tietynlaiset vahvat defenssit nousee aina kaverilla esiin. Saatan toki tulkita väärin ja pidätän oikeuden spekulaatioon.
 
Olisiko Wileniuksella käytännössä ollut muita realistisia vaihtoehtoja hakea kansainvälistä menestystä? Muistaen siis, että hän ei missään nimessä halunnut hankkia merkittävästi lisää lihasmassaa.

Tarkoitin sitä että Wilenius osti sen valheen että Elitessä ei lihasmassaa arvostettaisi samaan tapaan kuin oikeissa ammattilaisissa. Ja että kireys/esteettisyys olisi merkittävämmässä roolissa. Todellisuudessa näin ei ollut.
 
Kuuntelin podcastin. Keskusteluun viitaten minulle on välittynyt tuosta Wileniuksesta sellainen kuva tuotetun materiaalin perusteella, että aina se tämänhetkinen tapa elää, tehdä ja treenata tms on juuri se oikea ja sitä pitää korostaa oli se milloin mitäkin. Tietynlaiset vahvat defenssit nousee aina kaverilla esiin. Saatan toki tulkita väärin ja pidätän oikeuden spekulaatioon.

Vahvasti tämä. Wileniukselle elämä on joko mustaa tai valkoista, ei harmaan eri sävyjä.
 
Tarkoitin sitä että Wilenius osti sen valheen että Elitessä ei lihasmassaa arvostettaisi samaan tapaan kuin oikeissa ammattilaisissa. Ja että kireys/esteettisyys olisi merkittävämmässä roolissa. Todellisuudessa näin ei ollut.
En tiedä, mitä Wilenius on kuvitellut, mutta kyllähän Sihvonen on todistanut, että rakenteella ja kireydellä tuolla pärjätään.

Ei kai missään vaiheessa olla sanottu, ettei lihasmassalla ole mitään merkitystä, tottakai on, kun kyseessä kehonrakennus. Eihän siellä kärjessä huononmallisia tai pömppömahaisia taida olla?
 
Oli nyt vähän raskas jakso. Tuli jopa fiilis, että ehkä tekevät näitä pakosta, kun podcast on kuitenkin markkinointikanava valmennuksille. Utti vaikutti olevan lähellä burnoutia (tuskin kuitenkaan) töiden kanssa ja hiukan kärsivän oloinen, Peterin puheista jäi mieleen lähinnä kehonrakennuksen arvostelu ja kasvisruokailu sekä aika alhainen proteiininsaanti.
Varmasti enemmän panostavat valmennusten podcasteihin ja kiva, että tekivät jakson ylipäätään. Aina olen jaksot kuunnellut.
 
Kuuntelin podcastin. Ihan tavallista ihmisten jutustelua, en mä sitä mitenkään raskaana pitänyt. Ennemmin mä heitä kuuntelen kuin sitä tekopirteyttä mitä melkein jokainen naispuolinen tubettaja viljelee. Toki Utti on viime ajat korostanut sitä, että on muutakin elämää kuin sali ja hyvä niin. Peteriä harmittaa kun loppupeleissä kilpabodauksesta ei ilmeisesti hänen mielestään jäänytkään paljon käteen, mitä siitä? Toki voidaan spekuloida sitä, että miksi sekasyöjä hyppää vegeksi ja proteiinin määrä tippuu sataan grammaan. Ihan hyvä myös että puhuivat tuosta kehon kuvasta ja kuinka Uttikin yli 100-kiloisena vähärasvaisena miehenä tuntee itsensä pieneksi. Ehkä siinä korostuu se, että missä piireissä pyörii ja mihin itseään vertaa. Kun ei kisaa, niin ei toki tarvitsi verrata yhtään mihinkään.
 
Omasta mielestä jakso oli varsin raikas perspektiivi muuten niin tylsään bodyskenejutusteluun. Mielummin tätä kuuntelee kuin sitä ainaista jankutusta siitä miten jalat on tuhottu ja huomenna kulmasoudut ja viparit. Mitään kehonrakennuksen vihaamista tms. en itse jaksosta löytänyt. Molemmilla on laaja kokemus kisaamisesta ja sen realiteeteista, ja nyt ajan kanssa asioihin osaa suhtautua hieman terveemmin.
 
Back
Ylös Bottom