CBB Utti Hulkki Hietala

Uttihan on ollut vaihtarina jenkeissä ja tuntuu käyvän siellä edelleen usein ja ilmeisesti viihtyvän. Jotenkin vaan tuntuu, että aspergerile Usa olis ihan niitä viimeisiä paikkoja mihin suunnistaa. Joku psykologian proffa sanoi joskus, että amerikkalaisilla kriteereillä melkein kaikki suomalaiset ovat introvertteja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Entäpä, jos Utti on luonteeltaan puhelias ja lähes koko elämä pyörii bodauksen ympärillä? Haluaa koko ajan opiskella uutta ja ehkä kehittyä itse samalla? Ei ole teininä kiinnostanut hevon vittuakaan mopot tai nortin poltto? Ei halua dokata tai kehuskella naisseikkailuilla? Kehonrakennus menee kaiken edelle?
Tuossa yhtälössä ei mun mielestä mitään ihmeellistä. Monella on omat intohimon kohteensa ja, kun niistä päästään puhumaan, niin loppua ei näy. Mulla se oli joskus koris, ennen loukkaantumisia. Jaksoin vääntää asiasta suurinpiirtein niin kauan, kunnes puhuin itsekseni. Ja olisin voinut vielä jatkaakin :puntti: . Nykyään seuraan vain satunnaisesti. Taisin parantua Asbergerista tai autismista. Nykyään olen vain rasittava mulukku.

edit. Mihin kategoriaan sijoitetaan lähes alastomia öljyttyjä miehiä fanittavat? Mihin Utti laitetaan?
935.jpg

Ei kai kukaan suoraan, mutta vähän siihen viittaavasti kuitenkin. Ja lievää asperger oireiluahan tuolla jo useampikin näki hänen käytöksestä, mikä tietenkin kuuluu varmasti kaikkien kamppailulajien ja perus salimakejen psykologian taitoihin :)

Kannattaa nyt varmaan erottaa Asperger-tyyppiset piirteet ja Asperger-diagnoosi keskenään.

Aspergerin oireyhtymä - Autismi- ja Aspergerliitto

On kai se ihan selvä, että Utilla on tiettyjä aspergereille tyypillisiä piirteitä? Esimerkiksi voimakkaat erityismielenkiinnon kohteet, yleisestä poikkeava tapa kommunikoida ja taipumus rutiineihin. Vai väittääkö joku että nämä eivät kuvaa häntä hyvin?

Kuitenkaan kaikilla ihmisillä, joilla on näitä piirteitä, ei ole Asperger-diagnoosia. Joko siksi ettei ole edes koettu tarpeelliseksi pyytää diagnoosia lääkäriltä kun käytännön ongelmia elämässä ei ole, tai siksi että piirteitä on mutta ei niin paljon ja niin voimakkaina, että ne antaisivat aihetta diagnoosiin. Ja diagnoosin tekee Suomessa siis vain laillistettu lääkäri, ei maallikot.

Voi kai olla. Kauhean vähän ammattikoulussa sähkölinjalla näitä käsiteltiin :( Mutta minun mielestä hankala sanoa näiden "todisteiden" valossa mitään selkeitä/tyypillisiä oireita, varsinkin kun aika usea ihminen nuo mainitsemasi kolme esimerkkiä jollain tavalla täyttää. Vaihtelevin voimakkuuksin.

Kyllähän hivissä ja monessa muussakin sairaudessa kuumeilu on yksi oire, mutta pakko sanoa ettei itsellä tule mieleenkään kuumeillessani, että voisiko itselläni nyt olla se juuri.

E: Ja todisteilla meinaan näitä asioita nyt millä tätä keittiöpsykologiaa on alettu suorittamaan, eli videot jne. Kyllä edes oireiden kuvantamiseen pikkuisen enemmän tarvitaan ja tieto taitoa ennen kaikkea.

Kuitenkaan kaikilla ihmisillä, joilla on näitä piirteitä, ei ole Asperger-diagnoosia. Joko siksi ettei ole edes koettu tarpeelliseksi pyytää diagnoosia lääkäriltä kun käytännön ongelmia elämässä ei ole, tai siksi että piirteitä on mutta ei niin paljon ja niin voimakkaina, että ne antaisivat aihetta diagnoosiin. Ja diagnoosin tekee Suomessa siis vain laillistettu lääkäri, ei maallikot.

Monella ihmisellä ei Varmaan ole virallista asperger diagnoosia (vaikka sellainen ”kuuluisi” olla) ihan vaan sen takia että ovat eläneet lapsuutensa/nuoruutensa ennen 2000lukua.

Nykyään tuollaisiin asioihin kiinnitetään paljon enemmän huomiota koulussa/päiväkodissa ja niihin puututaan ja niitä paljon enemmän tutkitaan kuin ennen.

Kyllähän hivissä ja monessa muussakin sairaudessa kuumeilu on yksi oire, mutta pakko sanoa ettei itsellä tule mieleenkään kuumeillessani, että voisiko itselläni nyt olla se juuri.

Erottakaa nyt ne piirteet ja diagnoosi toisistaan.

Sekä HIVin että Aspergerin diagnosointiin tarvitaan lääkäri. Mutta jos kuumemittari näyttää 39 astetta, niin ei tarvitse olla lääkäri ymmärtääkseen että on kuume. Siihenkään ei tarvitse olla lääkäri, että ymmärtää Utilla olevan voimakkaan kiinnostuksen kehonrakennukseen.

Miksei Utti oo tänne kirjottanu enää?
Siis tyyppiähän kiehtoo selvästi tieteily vaikka montako molekyyliä on keskimäärin kakassa. Hitto kun mulla ois tommone energiamäärä nii kanavoisin sen erilail

Siis tyyppiähän kiehtoo selvästi tieteily vaikka montako molekyyliä on keskimäärin kakassa. Hitto kun mulla ois tommone energiamäärä nii kanavoisin sen erilail
Utti ei tykkää Pakkotoistosta. On muuten ainoa joka koko skenessä kieltäytyy treenistä mun kanssa. En kyllä tiedä miksi kun on ihan asiallinen kaveri.

Utti ei tykkää Pakkotoistosta. On muuten ainoa joka koko skenessä kieltäytyy treenistä mun kanssa. En kyllä tiedä miksi kun on ihan asiallinen kaveri.

Aika outoa, eihän siitä ole kuin muutama vuosi kun samalla videolla kuitenkin olitte.
Utti toisaalta kameran takana.

Onko kyse siitä ettei vaan halua tehdä sellaisia treenejä kuin sinä teet. Vai oletko myös tarjoutunut treenaamaan niin että hän päättäisi täysin treenin sisällön? Tai sitten hän vaan on traumatisoitunut treeneistä silloin joitain vuosia sitten kun wlogeja tehtiin.

Taisi 15 vuotta varmaan ehtiä olla täällä päivittäin vääntämässä aina samoista aiheista. Varmaan tullut iän myötä jossain kohdin ajatus että aikansa kutakin.

Utti on Utti. Useesti ollaan juteltu Utin kanssa tv sarjoista ja vaikka mistä. Se on ihan hulvaton tyyppi kun pääsee vauhtiin. Kerran juteltiin jostain stargate -sarjan spinoffista ja Utti veti jonkun 10 minsan analyysimonologin siinä. Kuuntelin kiltisti loppuun ja kun lopulta pääsin ääneen ja kommentoin jotain hänelle, niin kesken mun lauseen Utti käveli viileesti ulos pukkarista ja jätti mut puhumaan tyhjälle seinälle. :D Vittu mua nauratti se tilanne. Sillä kai oli sit lopulta kiire jonnekin? :LOL: Tai mun monologi ei ollut tarpeeksi mielenkiintoinen? :ROFLMAO:

Aivan mahtavaa:LOL:.
Tommoseen pitäis itsekin pyrkiä.
Se olis hyvä kun ei omaisi mitään turhia käytösjuttuja, heittää juttua jos huvittaa ja sit lähtee kävelee:ROFLMAO:

Aivan mahtavaa:LOL:.
Tommoseen pitäis itsekin pyrkiä.
Se olis hyvä kun ei omaisi mitään turhia käytösjuttuja, heittää juttua jos huvittaa ja sit lähtee kävelee:ROFLMAO:
Pyrkiä? Mun mielestä toi on aikas kusipäistä käytöstä, mut mikäs siinä jos tommoseen haluaa pyrkiä.
Jossain vaiheessa voi juttukaverit vaan käydä melko vähiin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom