CBB Utti Hulkki Hietala

Oon kiinnittäny huomiota siihen mutta kuunnelkaa jenkkien podcastejä tai videoita. Joka kolmas sana alkaa f:llä.
Jenkkitutkimuksen mukaan 55% miehistä käyttää siellä kirosanoja. Kiroilevien miesten osuus väheni kymmenessä vuodessa 12 prosenttiyksikköä, vaikka naisten kiroilu samaan aikaan yleistyi. (Tilanne v. 2006)
Why Avoid Profanity in Public Speaking or Private Speech

Suomen kielessä ei mielestäni asioiden painottamiseen tarvitse käyttää "kovia" kirosanoja. Voi sanoa, että "helkkarin hyvä" tai että asiat menee "vituralleen" eikä vit***si jne.

Stereotyyppisesti sivistymättömät ihmiset kiroilevat eniten, joten on ehkä hyvää PR:ää bodaukselle jos ei kiroilla? Jotta päästään irti "junttibodarin" imagosta...

Niin ja mitä mieltä Utin äiti tai mummu olisi kiroilusta? Jos kuuntelevat podcastia... :)
Minusta on sosiaalista älykkyyttä olla kiroilematta silloin, jos on kuulolla joku sellaisesta pahastuva ihminen. Kuka alkaa kiroilemaan kahvipöydässä uskovaisten tätien kanssa? Jos sitten puhutaan julkisesti, niin kuulijakuntahan on mahdottoman laaja. Varmasti on myös esim. uskovaisia ihmisiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Utti on Utti. Useesti ollaan juteltu Utin kanssa tv sarjoista ja vaikka mistä. Se on ihan hulvaton tyyppi kun pääsee vauhtiin. Kerran juteltiin jostain stargate -sarjan spinoffista ja Utti veti jonkun 10 minsan analyysimonologin siinä. Kuuntelin kiltisti loppuun ja kun lopulta pääsin ääneen ja kommentoin jotain hänelle, niin kesken mun lauseen Utti käveli viileesti ulos pukkarista ja jätti mut puhumaan tyhjälle seinälle. :D Vittu mua nauratti se tilanne. Sillä kai oli sit lopulta kiire jonnekin? :LOL: Tai mun monologi ei ollut tarpeeksi mielenkiintoinen? :ROFLMAO:

Jos sulla on jonkun älykkyyden osa-alueen osalta puutteita, niin sanoisin että jonkun muun kuin sosiaalisen...
Sieltä saapuu valkoinen ritari puolustamaan Uttia. Kannattaisikohan sun vähän löysätä pipoa, vaikutat suht tosikolta viestiesi perusteella.

Tarkoitin nimenomaan tuollaista Bisleyn kuvailemaa erikoista käytöstä sosiaalisissa tilanteissa, joka usein videoiltakin välittyy. Utti on varmasti fiksu kaveri, mutta sosiaalisesti varsin erikoinen. Liittyykö sitten suoranaisesti sosiaaliseen älykkyyteen, jaa-a. Mutta kuten sanoin, niin jos jollain osa-alueella Utti ei ole ns. perinteisellä tavalla vahvoilla, niin juurikin sosiaalisessa kanssakäymisessä.

Toki tämän sanominen ääneen on paha loukkaus Uttia pyhänä lehmänä pitäville, joita täälläkin on varsin paljon.

Utti on Utti. Useesti ollaan juteltu Utin kanssa tv sarjoista ja vaikka mistä. Se on ihan hulvaton tyyppi kun pääsee vauhtiin. Kerran juteltiin jostain stargate -sarjan spinoffista ja Utti veti jonkun 10 minsan analyysimonologin siinä. Kuuntelin kiltisti loppuun ja kun lopulta pääsin ääneen ja kommentoin jotain hänelle, niin kesken mun lauseen Utti käveli viileesti ulos pukkarista ja jätti mut puhumaan tyhjälle seinälle. :D Vittu mua nauratti se tilanne. Sillä kai oli sit lopulta kiire jonnekin? :LOL: Tai mun monologi ei ollut tarpeeksi mielenkiintoinen? :ROFLMAO:
Eikö toi kuulosta aika aspergerin oireyhtymäläiseltä? :) Pärjätään hyvin koulussa ja haastavassa työelämässäkin. Ja sitten on noita erityiskiinnostuksen kohteita. Voidaan olla puheliaitakin mutta kun pidempään tuntee niin huomaa, että sosiaalisissa taidoissa on myös puutteita

Ihan yleisesti monesti sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot/lahjakkuus ei välttämättä kulje käsi kädessä. Joku voi esim. puhua taukoamatta, mutta ei osaa ottaa muita huomioon tai jaksa kuunnella muiden mielipiteitä sekä vie keskustelun aina itseensä. Jokainen varmasti tuntee tälläisen tyypin. Ja usein yhdistetään introvertti= huono sosiaalisissa tilanteissa. Näinhän asia ei tosiaankaan ole. Tässä en nyt puhu kenestäkään tietystä vaan yleisesti.

Podcasteista ja muista matskuista välillä välittyy, että Utti itse vain haluaisi puhua taukoamatta ja kun esim. Peter tuo mielepiteitänsä esiin on vastaus perinteinen " joo joo joo" kesken lauseen ja taas juttu jatkuu :LOL: Ja kärjistäminen kuuluu jokaiseen jaksoon sillä tietyllä Utti äänellä. :LOL: Mutta toki äijät on kavereita ja tuntevat hyvin toisensa.

Ja olen kyllä fanboy, jokainen podcast menee kuunteluun ja Utti on pitkän linjan natutreenaaja hitonmoisella tietopankilla ja tuonut varmasti paljon monille tietoutta ja motivaatiota vuosien varrella.

Eikö toi kuulosta aika aspergerin oireyhtymäläiseltä? :) Pärjätään hyvin koulussa ja haastavassa työelämässäkin. Ja sitten on noita erityiskiinnostuksen kohteita. Voidaan olla puheliaitakin mutta kun pidempään tuntee niin huomaa, että sosiaalisissa taidoissa on myös puutteita
Tälläinen kuva minullekin on välittynyt videoiden ja podcastien yms. välityksellä.
keskeisiä ”oireitahan” ovat mm:
- poikkeava sosiaalinen vuorovaikutus ja kommunikaatio
• rajoittunut, toistava, kaavamainenkin käytös (mm. rutiinit, stereotyyppiset toiminnat, mielenkiinnon kohteet)

Mutta ei tätä minään vajavaisuutena pidä nähdä. Persoonallisia ominaisuuksia, jotka vain tekevät Utista Utin ja hyvä niin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom