No sitten menee oikein jos tekniikkaa harjoitellaan, mutta uskokaa nyt jo. Tuntuma on glorifoitu aivan liiaksi. Se ei kasvata mitään, kuormat ja toistot kasvattaa. Eikä tämä tarkoita ylikuormia. Jos te teette kovan 6 toistoa kulmasoutua, on siinä aika raskas paino, se ei tuo sillä toistoalueella semmoista samanlaista pumppia tai painetta mitä pulloever vaikak 15 toiston sarjana. Tyhmimmät yksilöt päättelevät tästä, ettei kulmasoudussa saa tuntumaa selkään. Ei se noin mene. Se kulmasoutu on aivan törkeesti tehokkaampi, eikä se edes tunnu samalla tapaa vaikka tekee maksimaalisesti selällä.Se on joku sun päähänpinttymä ja pakkomielle, koska mä oon näyttänyt sen edellisen kerran vuonna 2014 Jukan videolla, enkä ole ohjannut sitä myöskään vuoden 2014 jälkeen. Siitä on kohta 5 vuotta aikaa, mutta ei auta, vaikka tuonkin oon sanonut monta monta kertaa.
Sama homma vaikka kovissa punnerrustreeneissä, paine ja pumppi on valtavasti erilainen kuin peck deckissa hinkaten pitkää sarjaa. Taas ei tuntumaa ja taas valitetaan ettei penkki tunnu rinnassa. Mutta kun se tuntuma ei ole se juttu, vaan mekaaninen rasitus. Se penkki menee sinne rintalihakselle kun oikein tehdään vaikka se ei tunnukaan samalta mitä kevyt hinaaminen korkeilla toistoilla peck deckissä.
Tuntuma on pelkkä lentävä läppä, johon moni tukeutuu ettei tartte tehdä sitä vittumaisinta liikettä. Siten hinkataan peilin edessä sammakkokyykkyä 5kg lätty kourassa, joo tuntuu reisissä paremmin kuin 8 toistoa kyykyssä, mutta kun se tuntuma ei kasvata edes kusihätää.
Hehkulamppua vaihtaessa puutuu olkapäät ja menee pumppiin, se ei tarkoita että tarttee vaihtaa hehkulamppuja jos selkä ei kasva.