CBB Utti Hulkki Hietala

Eli Miken logiikalla kellään ei voi olla huonoja lihasryhmiä, koska jokainen liikehän automaattisesti menee sinne minne sen kuuluu. Mitä sitä suotta opettelamaan latsien aktivointia, vaikka trapsit ja muut helpommin aktivoituvat lihasryhmät ottaisivat suurimman rasituksen selkäliikkeissä. Kyllä se siitä... Kyllä mäkin tuolla Nyyssölän olkapäät eteen, olkapää taakse ja alas saan nykyään latsit kivikovaksi. Treeniuran alussa vaikka mitä teki, niin en saanut latseja jännitettyä. Jos en saanut niitä supistettua ilman painoja, niin miten olisin saanut ne supistumaan jossain liikkeessä painojen kanssa? Joo, pari vuotta meni selkätreenit niin, ettei ne tuntumut juurikaan kuin hauiksissa, toki latsit olivat kasvaneet hiukan. Sen jälkeen kun opettelin saamaan jokaisessa selkäliikkeessä viiltävän tunteen latseihin, alkoi ne kehittyä kunnolla. Sattumaako?

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli Miken logiikalla kellään ei voi olla huonoja lihasryhmiä
Okei, aika taas poistua keskustelusta, taas paskapuhetta täällä. Sori kun taas tulin painottamaan sitä treeniä, tehkää rauhassa sitä tuntumaa. Mä en missään vaiheessa sanonut mitään siltä osin, ettei kellään olisi huonoja lihasryhmiä. Huono lihasryhmä ei kasva kunnolla vaikka mitä tekisi, siinä ei ole välttämättä kyse tuntumasta, tosin jos ei treenaa kunnolla, niin tuskin se kyykkykään tuntuu missään, joten sitten tuntumalla vain hinkkaamaan ojennuksia vuosia.

Eikö huono lihasryhmä yleensä kerro juuri sitä, että avustavat lihakset ottaa helpommin osaa, eli aktivoituvat paremmin. Huono rinta = ojentajat/etuolkapäät aktivoituvat helpommin rintaliikkeissä. Joka ei taas välttämättä tekniikasta ole kiinni, vaan juurikin mind muscle connectionista.

Mike olet koko elämäs ollu mukana bodypiireissa, harjoitellut todella useiden kehonrakentajien kanssa. Luulis sinun ymmärtävän miten me kaikki ollaan erilaisia rakenteeltaan, hermotukselta yms. Lähes jokaiselta on tai on joskus ollut huonosti hermottavia lihaksia ja jollakin voi mennä vuosia et opettelee kohdentamaan treenin juuri oikealle lihakselle. Salilla näkee niin monia jotka ovat pitkään treenanneet, vetäneet ylätaljaa ja silti ei oo kunnolla selkää. Yleensä kun liikettä katsoo niin se tehdään nimenomaan keskiselän lihaksilla, takaolkapäillä ja hauiksilla. Juuri tällaisilla henkilöillä pitäisi olla opettamassa liikettä juuri joku takamaa tai Uusitalo, jotka ei totea vaan et vedä sitä taljaa kyllä se selkä mullakin on niin kasvanut.

Utti on opetellu aika kauan reenaamaan etureisiä. Yrittänyt saada liikkeen kohdennettua juuri oikeeseen kohtaan ja tehnyt jos jonkinlaisia liikkeitä et saisi reidet kasvamaan. Minun ei tarvi ku ottaa tanko räkistä ja etukyykätä niin johan on reidet kauttaaltaan turvoksissa. En mää mee utille opettamaan et riittää ku etukyykkäät syvältä, ei se vittu voi olla niin vaikeeta.
Vähän ihmetyttää nyt sinun kirjoitukset.

Varmasti Mike ton ymmärtääkin, mutta haluaa tommosilla provosoivilla kommenteilla herättää keskustelua, missä ilmiselvästi onnistuukin. Mä olin esim. just yks noista, jotka veti sitä ylätaljaa keskiselällä, takaolkapäillä ja hauiksilla. Ei tosiaan siihen auta vaan se, että joku sanoo et jatka sitä vetämistä kyllä se siitä kasvaa. Etureidet tai esim olkapäät taas mulla aktivoituu tosta noin vaan, eikä oo ikinä tarvinnu niitä miettiä. Hyvin yksilöllistä.

Vähän kärjistetty esimerkki, mutta menkööt. Ei 100 metrin juoksussakaan kukaan sano hitaalle, että juokse vaan, kyllä sä siitä nopeudut. Osaahan kaikki lapsetkin juosta! Miten avuttomia voi olla ihmiset kun ei vaan juokse kovempaa? Näin Miken näkökulmasta :D
Niinkin yksinkertainen asia kuin juokseminen on niin monen eri tekijän summa. Ihan niin kuin sekin että meneekö selkätreeni luonnollisesti perille heti kerrasta vaiko ei. Toiset juoksee heti kovempaa kuin toiset. Toisille menee heti selkätreeni perille ja toisille ei.

Okei, aika taas poistua keskustelusta, taas paskapuhetta täällä. Sori kun taas tulin painottamaan sitä treeniä, tehkää rauhassa sitä tuntumaa. Mä en missään vaiheessa sanonut mitään siltä osin, ettei kellään olisi huonoja lihasryhmiä. Huono lihasryhmä ei kasva kunnolla vaikka mitä tekisi, siinä ei ole välttämättä kyse tuntumasta, tosin jos ei treenaa kunnolla, niin tuskin se kyykkykään tuntuu missään, joten sitten tuntumalla vain hinkkaamaan ojennuksia vuosia.
Tietenkin kasvaa. Miksi ei kasvaisi?

Tietenkin kasvaa. Miksi ei kasvaisi?
Lue uudestaan, ei kasva KUNNOLLA. Se on geneettistä, ei siinä ole kyse tuntumasta. Kyllä kuule tuntuu jalkatreenit, tuntuu kunnolla, mutta jalat nyt vain eivät ole mulla paras lihasryhmä. Osalla ammattilaisistakin on huonoja lihasryhymiä jotka eivät ole kasvaneet KUNNOLLA vaikka on koitettu kaikkea.

Itse puhun paljon olkapäiden eteen ja taakse viemisestä, kun treenataan selkää. Sillä saa huomattavasti paremman ymmärryksen, mitä esim alataljassa on tarkoitus tehdä. Alkuasennossa olkapäät ovat edessä (lavat auki), tämän jälkeen lähdetään viemään olkapäitä taakse ja loppuasennossa olkapäät ovat takana, rinta ulkona ja kädet ovat vieneet kahvan vatsaa kohti joka tuo lopullisen supistuksen latseihin. Voilá, alatalja on masteroitu!! :D

Itse opin aikanaan alataljan kunnolla ja hiffasin sen perimmäisen idean juurikin ensimmäisestä selkä Gymlog jaksosta, missä demonstroit alataljan juuri tuollaisella selkokielellä! Iso kiitos siitä sulle ja Mikelle! Penkkikin parani kun tajusin viedä ne lavat taakse tuo alatalja esimerkki mielessä! :puntti:

Tää on ehkä maailman turhin kysymys, kaikki pitää turpansa kiinni, mutta koitetaan tuurilla. Kuka semmoinen joka ei selkäänsä saa tuntumaan, tulee mun kanssa treenaamaan yhden treenin? Ei maksa mitään. Joo, ei tehdä mitään kajakkisoutua, joka on oikeesti pulloever yhdellä kädellä ja jos jollain ei pullover tunnu, niin on se kumma. Mutta se pullover ei kasvata selkää. Eli kuka tulee niin tehdään kimpassa yksi selkätreeni, takaan että tuntuu. Ei kukaan, ihme. Jumittakaa sitten siinä tuntumassanne.

Mä palan halusta nähdä miten suunnittelemani treeni tehdään kaikilla muilla lihaksilla paitsi selällä.

Hiljasta on, mikä ei yllätys olekaan. Meinaan mä tiedän, että suurin osa haluaa päästä helpommalla. Se vasta vittumaista onkin, että huomaa sitten kovan treenin päälle, että helvetti ku tuntuu selässä ja tajuaa että joka kerta pitäis samalla menolla vetää. Mukavampaa on vain mennä tunnustelemaan sitä tuntumaa. Savolaisen Maken kanssa tulee podcast ja siinä tulee sitten asiaa treenaamisesta ja siitä mitä se on.

Hiljasta on, mikä ei yllätys olekaan. Meinaan mä tiedän, että suurin osa haluaa päästä helpommalla. Se vasta vittumaista onkin, että huomaa sitten kovan treenin päälle, että helvetti ku tuntuu selässä ja tajuaa että joka kerta pitäis samalla menolla vetää. Mukavampaa on vain mennä tunnustelemaan sitä tuntumaa. Savolaisen Maken kanssa tulee podcast ja siinä tulee sitten asiaa treenaamisesta ja siitä mitä se on.
Jos tuut kouvolaan power gymille joskus vedän sun kanssa selkäjumpan :oujee:

Jos tuut kouvolaan power gymille joskus vedän sun kanssa selkäjumpan :oujee:
No onko sulla tilanne, ettei selkä tunnu? Nimenomaan haluan yksilön, joka tekee tuntuma-harjoitteita kun ei saa selkäänsä tuntumaan. Mä haluun nähdä miten tehdään t-tankoa ilman selkää.

Lisää vittua ja saatanaa vaiko ensin vähän tekniikan viilausta?
No mä kuule laittaisin tekniikan uusiksi siinä PENKISSÄ, en hinkkaamaan mitään pec deckiä. Kun taas sun tapauksessa jos kulmasoutu ei tunnu, mennään tekeen jotain pulloeveria, jotka ei liity toisiinsa mitenkään.

Jos olen yksi niistä, keille tämä on suunnattu. Niin ei ole tarvetta, kuten kerroin nykyään selkäliikkeet tuntuu siellä missä pitää.

Ja podcast on varmasti mielenkiintoinen, toisaalta uskon siellä olevan hieman tuon aikasemmanlaisia aivopieruja, mm. Savolainen mainitsi aikoinaan, että ei voisi kuvitellakaan että jalat tehtäisiin kahdesti viikossa jos ne vetää kerralla paskaksi. Ei kai niitä voikaan, jos kroppaa ei totuta isompaan frekvenssiin. Samallalailla jossain vlogissa ihmettelivät Jp pulkkisen kanssa, että miten hitossa nykyajan classic bodarit treenaa kropan 2 tai jopa kertaa viikossa. Mm. nuo vaan tuli mieleen, että ihmisillä voisi olla joskus paikallaan avartaa katsomustaan.

En nyt dissaa Savolaista tai ketään muutakaan, vaan ihmettelen ääneen mielipiteitä.

Vieläkin jaksetaan puhua siitä kajakkisoudusta. Ei tuntumalla treenaaminen tarkoita että tehdään kaikenmaan pumppailua olemattomilla painoilla, vaan tuntumalla voi tehdä myös raskaita soutuja, kuten kulmasoutua. Tuntumalla treenaaminen tarkoittaa sitä, että osataan tehdä liike oikealla liikeradalla ja oikeassa asennossa, jotta treeni menee sinne mihin kuuluu.

No mä kuule laittaisin tekniikan uusiksi siinä PENKISSÄ, en hinkkaamaan mitään pec deckiä. Kun taas sun tapauksessa jos kulmasoutu ei tunnu, mennään tekeen jotain pulloeveria, jotka ei liity toisiinsa mitenkään.
Meinasin editoida viestiä, koska ounastelin sun takertuvan noihin liikkeisiin. Olisi pitänyt puhua vain penkistä. Okei, eli penkin tekniikkaa neuvoisit, mutta alataljassa ja kulmasoudussa riittää vain kun vetää vitusti, niin menee varmasti selällä. Got it. (Ja vaikka tällä nyt ei ole mitään merkitystä, niin mun selkätreeniohjaukset alkaa aina alataljalla.)

Millon Tomi näin on tehnyt. Veikkaan että Tomi neuvoo kulmasoutuun hyviä tekniikkavinkkejä, jos se ei mene perille.

Meinasin editoida viestiä, koska ounastelin sun takertuvan noihin liikkeisiin. Olisi pitänyt puhua vain penkistä. Okei, eli penkin tekniikkaa neuvoisit, mutta alataljassa ja kulmasoudussa riittää vain kun vetää vitusti, niin menee varmasti selällä. Got it. (Ja vaikka tällä nyt ei ole mitään merkitystä, niin mun selkätreeniohjaukset alkaa aina alataljalla.)
No mikä helvetti tää kajakkisoutu sitten on? Mikä sen funktio on? Sitähän tässä tarjotaan harvase päivä jos ei osaa KULMASOUTAA.

No mikä helvetti tää kajakkisoutu sitten on? Mikä sen funktio on? Sitähän tässä tarjotaan harvase päivä jos ei osaa KULMASOUTAA.
Se on joku sun päähänpinttymä ja pakkomielle, koska mä oon näyttänyt sen edellisen kerran vuonna 2014 Jukan videolla, enkä ole ohjannut sitä myöskään vuoden 2014 jälkeen. Siitä on kohta 5 vuotta aikaa, mutta ei auta, vaikka tuonkin oon sanonut monta monta kertaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom