CBB Utti Hulkki Hietala

Pitänee vielä mainita, että mulla ei ois mitään sitä vastaan, jos kehittyisin vetelemällä älyn mäelle joka kerta, tai edes suht usein. Päin vastoin. Mun on henkisesti vitun vaikea tehdä "kevyempiä" treenejä, koska oon aina nauttinut siitä rekan alle jääneestä ja nääntyneestä fiiliksestä, minkä kovat treenit jättää. Oon opetellut sen fiiliksen tavoittelusta pois jo jonkin aikaa, mutta vielä on paljon tekemistä. Omalla kohdalla se lihaksen säännöllinen paskaks hakkaaminen ei auta mitään vaikka se kivaa onkin ja ensisijaisesti haluan kuitenkin kehittyä, enkä tehdä pelkästään niitä kivoja juttuja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitänee vielä mainita, että mulla ei ois mitään sitä vastaan, jos kehittyisin vetelemällä älyn mäelle joka kerta, tai edes suht usein. Päin vastoin. Mun on henkisesti vitun vaikea tehdä "kevyempiä" treenejä, koska oon aina nauttinut siitä rekan alle jääneestä ja nääntyneestä fiiliksestä, minkä kovat treenit jättää. Oon opetellut sen fiiliksen tavoittelusta pois jo jonkin aikaa, mutta vielä on paljon tekemistä. Omalla kohdalla se lihaksen säännöllinen paskaks hakkaaminen ei auta mitään vaikka se kivaa onkin ja ensisijaisesti haluan kuitenkin kehittyä, enkä tehdä pelkästään niitä kivoja juttuja.

Mulla on tää sama. Jos sais päättää, ni vetäisin 4/5 treeniä peräsuoli ulkona oksennus kurkussa. Harrastelin crossfittiä joskus just tän takia (ei kauheen suopeaa ohjelmointia edes siihen lajiin), et sai joka kerta sen kivan fiiliksen. Palautumiskapasiteetti kehittyy toki tehdessä.

Tuossa se tulee just se yksilöllisyys :) Kyllä itekkin olen nykyisin jopa lihaksistoltani paremmassa kunnossa kuin sillon kun bodasin ja treenasin VITUN KOVAA!.

Mulla on tää sama. Jos sais päättää, ni vetäisin 4/5 treeniä peräsuoli ulkona oksennus kurkussa. Harrastelin crossfittiä joskus just tän takia (ei kauheen suopeaa ohjelmointia edes siihen lajiin), et sai joka kerta sen kivan fiiliksen. Palautumiskapasiteetti kehittyy toki tehdessä.
Ben Bergeron käsitteli tuota asiaa juuri podcastissaan ja oli sitä mieltä, että se on yksi Crossfitin isoimpia väärinkäsityksiä ja virheitä, että aina tulisi mennä täysillä. Tarkoitus on tehdä intensiteetillä mutta ei kilpailla muiden tai itsensä kanssa oksennus kurkussa. Pitäisi pysyä siellä n70% maksimista niissä metconeissa.

Scott Abelin tai John Meadowsin ohjelmoita, kun katsotte niin niissä pääsääntöisesti käytetään kaikki toistot skaalat läpi yhden treenin aikana. "Surffataan voimakäyrällä". Mistähän se kuvitelma on tullut että sen harjoituksen pitäisi olla joko/tai vaihtoehtoinen?

Ben Bergeron käsitteli tuota asiaa juuri podcastissaan ja oli sitä mieltä, että se on yksi Crossfitin isoimpia väärinkäsityksiä ja virheitä, että aina tulisi mennä täysillä. Tarkoitus on tehdä intensiteetillä mutta ei kilpailla muiden tai itsensä kanssa oksennus kurkussa. Pitäisi pysyä siellä n70% maksimista niissä metconeissa.

Joo, sitä tarkotinkin tolla sulkeissa olevalla osuudella. Varsinki tällaselle arkea pyörittävälle tavikselle ne testikuntopiirit on fiksua tehä harvoin.

Uskon, että Mike yrittää suurimmaksi osaksi provota, jotta saisi kävijöitä pakkotoistolle
Tarkoittaa mitä? Että mä en tiedä mitään ja vain huutelen? Missä vaiheessa Pakkotoistolla mun tietotaito on nollattu kokonaan? Kuka tahansa täälläkin tietää enemmän treenaamisesta, mistä tää johtuu että jatkuvasti kaikki mun sanomiset kumotaan jollain syyllä?

Tarkoittaa mitä? Että mä en tiedä mitään ja vain huutelen? Missä vaiheessa Pakkotoistolla mun tietotaito on nollattu kokonaan? Kuka tahansa täälläkin tietää enemmän treenaamisesta, mistä tää johtuu että jatkuvasti kaikki mun sanomiset kumotaan jollain syyllä?
Ehkä se johtuu sun suorasta ja jopa provoavasta tyylistä. Nykypäivän parasta viihdettä monelle on väitellä netissä ja saada tahtonsa läpi.
Tämän takia olen lakannut käyttämästä perus somekanavia.

Ehkä se johtuu sun suorasta ja jopa provoavasta tyylistä. Nykypäivän parasta viihdettä monelle on väitellä netissä ja saada tahtonsa läpi.
Tämän takia olen lakannut käyttämästä perus somekanavia.
Täytyy varmaan tehdä feikkinikki ja esittäytyä 65 kiloisena ja kirjoittaa vähän maltillisemmin, josko ne pointit menis sitten perille. Omalla nimellä ei kukaan kyllä täällä ota vakavasti edes penkkipunnerruskeskusteluissa.

Täytyy varmaan tehdä feikkinikki ja esittäytyä 65 kiloisena ja kirjoittaa vähän maltillisemmin, josko ne pointit menis sitten perille. Omalla nimellä ei kukaan kyllä täällä ota vakavasti edes penkkipunnerruskeskusteluissa.

Eihän sen pitäs sulta olla poisa vaikkei neuvoja kuunneltais, menit kuitenki hienona ja auttavana persoonana niitä antamaan niin eikö se ole sen vastaajan oma valinta sitten kuunteleeko vai ei, tohon ku on hankala itellään vaikuttaa.

Tarkoittaa, että vaikuttaa siltä, että kärjistät sanomisiasi todella paljon saadaksesi lisää liikennettä sivustolle. Ei tarkoita ettet tiedä mitään, mutta tuollaisella putkinäkösellä lähestymistavalla, että ainoastaan esimerkiksi selkälihaksiston totaalinen MURHA kasvattaa lihasta, eikä TUNTUMALLA ole osuutta siinä yhtälössä, saa sanomisesi kuulostamaan vähintäänkin huutelulta. Täällä on varmasti käyttäjiä, ketkä tietävät enemmän treenaamisesta kuin sinä, mutten usko että lähes kaikki olisivat sellaisia.
Viimeiseen kohtaan vastatakseni sun olisi hyvä ymmärtää, että olet netissä hahmo niinkuin kaikki mutkin. Netissä on myös paljon muita hahmoja, jotka treenaavat kovaa ja antavat samalla tieteellistä näyttöä/ toden tuntuisia perusteluita väitteilleen. Jos et haukkuisi kaikkia tutkimukseen pohjautuvia argumentteja vaan avartaisit näkemystäsi, saattaisi monet käytäjät pitää myös sinun mielipiteitäsi hyvinä argumentteina.
Tällä hetkellä tilanne vain tuntuu olevan se, että toitotat kuinka vitun kovaa treenaat ja tietotaitoa löytyy vaikka minkälaisen salimaken kanssa treenaamisesta ja se ei kuulosta kovinkaan vahvalle argumentille sellaisen henkilön korvaan, joka on esimerkiksi lukenut joskus jonkun kirjan.

Ehkä maltillisuus auttaisi. Pidät niitä pointtejasi faktoina, joita vastaan kaikki muut mielipiteet ovat automaattisesti väärässä. Se jos mikä tappaa keskustelun mielekkyyden ainakin minun osaltani.

No miten me voidaan keskustella treenistä jos lapsi oppii kävelemään kahdessa vuodessa ja mä keskustelen tyyppien kanssa, joilla kestää vuosia saada ylätalja tuntumaan selässä. Ollaan niin eri levelillä jutuissa, että näille kavereille perusmotoriikan harjoittelu kävelystä lähtien on tarpeen. Ei niillle edes kannata sano että mene salille.

Sitten kun täällä on tyyppejä, jotka tekevät t-tankosoutua muilla lihaksilla mitä selällä, niin miten se edes onnistuu? Mä en tajua ja ehkä mä siksi otan kierroksia kun jengi vaikuttaa aivan vajavaisilta fyysisesti. Mä en edes yrittämällä onnistu tekemään latsit velttona mitään selkäliikkeitä. Ehkä mun ei näihin keskusteluihin kannata ottaa osaa jos en osaa keskustella rauhassa. Mutta vaikka kuinka rauhassa tulisin sanomaan, niin joku huutaa "VOIMARYSKÄÄMINEN", vaikka on varmasti nähnyt videoilla miten mä teen.

No miten me voidaan keskustella treenistä jos lapsi oppii kävelemään kahdessa vuodessa ja mä keskustelen tyyppien kanssa, joilla kestää vuosia saada ylätalja tuntumaan selässä. Ollaan niin eri levelillä jutuissa, että näille kavereille perusmotoriikan harjoittelu kävelystä lähtien on tarpeen. Ei niillle edes kannata sano että mene salille.
Lapsilla kestää yleensä sellainen 8–15 kk oppia kävelemään, ihan näin sivuseikkana. Ehkä se juuri sinun pitäisi näin suositun sivuston pääjehuna ymmärtää, että Pakkotoistolla tosiaan on aika moni eri levelillä asioissa kuin sinä. Ei kai täällä muuten olisi aloittelijoiden osiota, jos kaikki osaisi heti kaiken. Osa treenaajista on motorisesti todella lahjakkaita ja osalla on sitten vähän enemmän haasteita. Mun motorisesti lahjakkain (tai ainakin top-5:ssa) ohjattava tähän päivään mennessä on ollut 16-vuotias lukiolaispoika.

Hyvähän se olisi aina keskustella sellaisten ihimisten kanssa joitten kanssa se on joltainosin kehittävää. Toki nettifoorumi tuo haasteensa siihen kun on miljoonille avoin keskustelu. Ja toki kuten itekkin sanoit että olettte ihan erileveillä keskusteluissa että eihän se sillon edes juuri kannata ellei molemmat ole nöyriä ja valmiita oppimaan toiselta, muutenhan toi hyvin nopeeta menee sille vittuilun linjalle jossa vain omaa sanaa kuunnellaan ja buffataan. Ja Mike iha ajatuksena vaan että ootko miettiny kuinka moni nuista T-tankosoudun vetäjistä on vielä aloittelijan tasolla joilla ei ole samaa intohimoa ja paloa asiaan kuin sulla? Ethän itekkään alusta asti osannut reenata oikein miten olet monestikkin jo sanonut niin ihan hyvinhän nämäkin t-tankovetäjät voi olla nuita omalla urallaan alussa olevia oppijoita.

Hyvähän se olisi aina keskustella sellaisten ihimisten kanssa joitten kanssa se on joltainosin kehittävää. Toki nettifoorumi tuo haasteensa siihen kun on miljoonille avoin keskustelu. Ja toki kuten itekkin sanoit että olettte ihan erileveillä keskusteluissa että eihän se sillon edes juuri kannata ellei molemmat ole nöyriä ja valmiita oppimaan toiselta, muutenhan toi hyvin nopeeta menee sille vittuilun linjalle jossa vain omaa sanaa kuunnellaan ja buffataan. Ja Mike iha ajatuksena vaan että ootko miettiny kuinka moni nuista T-tankosoudun vetäjistä on vielä aloittelijan tasolla joilla ei ole samaa intohimoa ja paloa asiaan kuin sulla? Ethän itekkään alusta asti osannut reenata oikein miten olet monestikkin jo sanonut niin ihan hyvinhän nämäkin t-tankovetäjät voi olla nuita omalla urallaan alussa olevia oppijoita.
Itse en muutenkaan ymmärrä, miten se t-tankosoutu nyt on muka mahdotonta tehdä muullakin kuin selällä. Ei tarvitse katsoa muuta kuin tietynlaisten ÄIJIEN vetävän, niin kyllä ne olkapäät pysyy aika ikävästi edessä ja rinta on kupilla, kun sen pitäisi olla pystyssä ja olkapäiden takana. Kaikki revitään trapsien yläosalla ja käsillä.

Itse en muutenkaan ymmärrä, miten se t-tankosoutu nyt on muka mahdotonta tehdä muullakin kuin selällä. Ei tarvitse katsoa muuta kuin tietynlaisten ÄIJIEN vetävän, niin kyllä ne olkapäät pysyy aika ikävästi edessä ja rinta on kupilla, kun sen pitäisi olla pystyssä ja olkapäiden takana. Kaikki revitään trapsien yläosalla ja käsillä.
Sä näät näitä ilmeisesti vähän enemmän mitä muut ja oletat että kovin moni näin tekee. Moniko täällä nyt on tällä tasolla, käsi ylös? Ja sitten miljoonan taalan kysymys, onko se niin mahdottoman vaikea käyttää perusjärkeä, jos joku tuntuu väärässä paikassa, niin miksi jatkaa tekemistä, eikä opetella tekemään se oikein? Ja tartteeko siihen palkata ihan pt vai riittääkö, että etsii isomman kaverin salilta ja kysyy että voitko auttaa? En mä tajua, että kaksi vuotta hakataan päätä seinään kun ekassa treenissä jo pitäisi herätä kysymyksiä.

Ei Mike moni uskalla sieltä isolta körmyltä mitää käyä kysyy ja ei kaikki vaa hoksaa asioita reenauksesta samoin kun toiset. Nää sit jotka ei reenijuttuja hoksaa voi hoksata jotai insinööritason juttuja samallai ku normipunttimake punttijuttuja. Ollaan nii yksilöitä et ei tossakaa pitäs olla kovi paljoo päänvaivaa miettiä miks toiset tekee toisin ku toiset.

Kai täällä nyt joku on joka tekee t-tankoa kuten Tomi sanoi. Tomi puhuu kovasti miten monessa liikkeessä tehdään väärin, penkistä esimerkki, nyt kulmasoudusta. Käsi ylös joka niin tekee ja sitten olisi kiva kuulla miksi? Mä en näe kovinkaan usein noita väärintehtyjä liikkeitä noin räikeästi ja musta vähän tuntuu, että Tomi koittaa antaa kuvaa, ettei iso osa osaa tehdä oikein. Jokaisen pitäisi alkaa nyt tuntumatreenaamiseen ja mun mielestä sille annetaan aivan liikaa painoarvoa.

Kyykyssä ei tunnu samalta reisissä mitä ojennuksissa, tuntuma on siis erilainen, se EI tarkoita että pitäisi alkaa opettelemaan tuntumaa muilla liikkeillä, koska se kyykky ei koskaan tunnu samalta, eikä muut liikkeet samalta mitä kyykky. Siksi tuntumasta on tehty aivan liian iso asia ja se ehkäisee tehokasta treenaamista.

Sitten kun täällä on tyyppejä, jotka tekevät t-tankosoutua muilla lihaksilla mitä selällä, niin miten se edes onnistuu? Mä en tajua ja ehkä mä siksi otan kierroksia kun jengi vaikuttaa aivan vajavaisilta fyysisesti. Mä en edes yrittämällä onnistu tekemään latsit velttona mitään selkäliikkeitä. Ehkä mun ei näihin keskusteluihin kannata ottaa osaa jos en osaa keskustella rauhassa. Mutta vaikka kuinka rauhassa tulisin sanomaan, niin joku huutaa "VOIMARYSKÄÄMINEN", vaikka on varmasti nähnyt videoilla miten mä teen.

Voin kuvitella sen aloittelijan joka eksyy Utti Hietalan osioon Pakkotoistolle etsimään tietoa ylätaljan ja kulmasoudun reenaamisesta. Hetken luettuaan se poistuu mieli maassa, kun on todennut itsensä fyysisesti vajavaiseksi, eikä salille kannata edes mennä. :D

sivustakatsojana on ollut kyllä hupaisaa luettavaa muutama sivu. Tsemppiä kaikille, jotka yrittää tästä vakavasti keskustella!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom