CBB Utti Hulkki Hietala

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jos olisit avannut asiaa hiukan, niin tähän olisi jopa voinut vastata jotain järkevää. Millaset tavotteet, mihin ohjelma on tarkoitettu - onko tarkoitus kehittää voimaa, kasvattaa pattia vai kehittää juoksukuntoa? Itse ohjelmahan ei ketään kehitä vaan se, miten ohjelmaa toteutetaan ja seurataan.

Kai te nyt ostatte sitten pullotettua vettäkin kaupasta Suomessa, jossa hanoista tulee juomakelpoista vettä.

Tulee sitä joskus ostettua jos jano yllättää jossakin paikassa. Tai sitten hiilihapotettua vettä.

En mä itse luota välttämättä yksistään kenenkään treeniohjelmaan pelkän tekijän perusteella oli se sitten itse Jumalan luoma ohjelma, etenkään jos on jotain valmis ohjelmia. Eri asia jos on joku valmennus missä se pt on läsnä ja ohjelma räätälöidään yhdessä sulle.

Hieman kulunutta hommaa toi huutelu siitä, ettei nettivalmennus ole sama asia, kun henk.koht. pt-valmennus - kai sen nyt jo tyhmempikin tajuaa tilausta tehdessään. Ja jos ei tajua, niin tuskin siitä ainakaan tämän ohjelman myyjää käy syyttäminen.

Itse olen muutaman tollasen ns. valmiin lapun tai 2-3kk ohjelman ostanut hintaan joitain kymppejä kappale, ihan vain sillä ajatuksella, että saa sieltä jotain uusia ajatuksia ja näkökulmia tekemiseen. Ja sen niistä aina on saanut. Varmasti joku voi saada paljon enemmänkin.

Toki jokainen voi vaikka pakkikselta tulostaa ohjelman ja alkaa myydä sitä, mutta on sillä ostajallakin nyt joku vastuu selvittää, että mahtaako ko. tuote tarjota juuri hänelle jotain mistä kannattaa maksaa.

Hyvähän se vain on, että business pyörii. Enkä jaksa uskoa, että tällaiset nettivalmennukset syö varsinaisia PT-palveluiden asiakkaita. Näkisin, että kynnys kaikin puolin vain on matalampi ostaa nettivalmennus. Varmasti joka henkilökohtaista ohjausta kaipaa, edelleen sellaiseen hakeutuu, vaikka olisi minkälaista lappua tai ryhmää tarjolla.

Käsittääkseni Utti on ilmoittanut ettei hänen mielestään pitäisi myydä tai ainakaan ostaa geneerisiä aloittelijan ohjelmia/treeniviikkoja, koska niitä on netti täynnä ilmaiseksi.

Hänhän on ollut mukana tekemässä ilmaisia Muscle Challenge -ohjelmia ja tämän projektin tarkoitus on siis olla sille jonkinlainen jatko, mikä on tarkoitettu vähän edistyneemmille treenaajille, sisältää enemmän vaihtelua, privapodcastin jossa vastataan valmennuksessa olevien kysymyksiin jne. Näin ainakin itse ymmärsin podcastin lopussa olleesta esittelystä.

Kai se on ihan selvä, että mikään nettivalmennus ei vastaa henkilökohtaista valmennusta, mutta onhan niiden hinnoissakin eroa.

Tästä tulikin mieleni Kal Szkalakin kuuluisa krusifiksi pose. kalman szkalak.jpg

Meljein kaikissa ohjelmissa sanotaan että lisää painoa kun teet yli 10 toistoa jne. Jos on relusti treenivuosia takana niin on vaikeaa pistää 2,5kg lisää joka viikko jos aloituspainot eivät ole kaukana miksimista. Voimannosto-ohjelmia löytyyy paljon mutta hyviä bodausohjelmia ei niinkään paljon. No esim doggcrap-ohjelmassa käydään asiat hyvin läpi mutta muuten ei ole kun liikkeitä ja toistomääriä.

Mä itse vähän vierastan tuota painoprogression mehustamista heti alkuun penkillä, kyykyllä ja mavella. Toki, jos heti on PT tai hyvä tyyppi muuten neuvomassa tekniikoita ja ne saadaan äkkiä kuntoon, niin ei siinä mitään. Ja tämä nyt varmaan on se sitä suosittelevien perusoletus, mutta se aika harvoin pitää paikkaansa, vaan jengi tekee juuri tuota painoprogressiota ihan kauheilla tekniikoilla. Jonkun mielestä varmasti ihan tarpeeton huomautus ja miten tottakai tekniikoiden pitää olla kunnossa, mutta reaalimaailmassa ne tekniikat on pitkään aika rajusti päin vittua ja painoprogression käyttö ei kyllä tue yhtään sitä tekniikkapuolen kehittymistä. Jos mä saisin palata 15v ajassa taaksepäin, niin käyttäisin ekat 1-2v ihan siihen, että ymmärtäisin mitä lihaksella treenaaminen tarkoittaa ja se pitäisi tehdä pienillä painoilla. Sitten kun tästä olisi edes jonkinlainen käsitys, niin ottaisin tuon kortin käyttöön.

Mä itse vähän vierastan tuota painoprogression mehustamista heti alkuun penkillä, kyykyllä ja mavella. Toki, jos heti on PT tai hyvä tyyppi muuten neuvomassa tekniikoita ja ne saadaan äkkiä kuntoon, niin ei siinä mitään. Ja tämä nyt varmaan on se sitä suosittelevien perusoletus, mutta se aika harvoin pitää paikkaansa, vaan jengi tekee juuri tuota painoprogressiota ihan kauheilla tekniikoilla. Jonkun mielestä varmasti ihan tarpeeton huomautus ja miten tottakai tekniikoiden pitää olla kunnossa, mutta reaalimaailmassa ne tekniikat on pitkään aika rajusti päin vittua ja painoprogression käyttö ei kyllä tue yhtään sitä tekniikkapuolen kehittymistä. Jos mä saisin palata 15v ajassa taaksepäin, niin käyttäisin ekat 1-2v ihan siihen, että ymmärtäisin mitä lihaksella treenaaminen tarkoittaa ja se pitäisi tehdä pienillä painoilla. Sitten kun tästä olisi edes jonkinlainen käsitys, niin ottaisin tuon kortin käyttöön.
Mä tekisin juuri päinvastoin: ottaisin kiinni ja vetäisin niin perkeleesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom