CBB Utti Hulkki Hietala

Pitkä ja asiapitoinen ilta tiedossa.. :)

Tai sitten menee ihan:

2cx98uf.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Odotan edelleen sitä kaunista päivää, kun Utti pääsee EM/MM-finaaliin ja aukasee korkin tämän kunniaksi, kuten on luvannut. Nykyisin tämä vaikuttaa kaukaiselta haaveelta :nolo::nolo:

Ompas se margariini vaarallista tavaraa. Haluaisin tietää minua fiksumpien kertovan KUINKA se syövän ja muuut sairaudet aíheuttaa. Ja miksi virallisissa suosituksissa on fogelhol(ravitsemustieteiden professori), tutkijat ja tuvallisuus virastot kuten Thl, efsa, evira ei ole tähän puuttunut?

Eli ihan oikeasti, olkaa vähän vitun varovaisia kun heittelette tollasia väitteitä. Te olette kumminkin jossain määrin auktoriteetti asemassa joita nuoret kuuntelee.

@Terminator2

Viimeksi muokattu:
Ompas se margariini vaarallista tavaraa. Haluaisin tietää minua fiksumpien kertovan KUINKA se syövän ja muuut sairaudet aíheuttaa. Ja miksi virallisissa suosituksissa on fogelhol(ravitsemustieteiden professori), tutkijat ja tuvallisuus virastot kuten Thl, efsa, evira ei ole tähän puuttunut?

@Terminator2

Todennäköinen vastaus: raha :barefoot:

En ole (VIELÄ) katsonut ylläolevaa pläjäystä, mutta eipä tämä ensimmäinen kerta ole kun margariinista moista tekstiä olen kuullut:
View: https://www.youtube.com/watch?v=XdFsbbpTBjQ

Eli ihan oikeasti, olkaa vähän vitun varovaisia kun heittelette tollasia väitteitä. Te olette kumminkin jossain määrin auktoriteetti asemassa joita nuoret kuuntelee.

@Terminator2

Joo sama särähti meikäläisen korvaan... :woot:

Tyttöystävä oli eilen kuunnellut ja heitti läpän että jos noista striimissä puhutuista jutuista tarkistaisi faktat niin olis luultavasti suurempi osa täysin väärää tietoa ja mutua kun faktaa.

Korjatkaa jos olen ihan väärässä, mutta mä olen käsittänyt, että margariinin valmistusmenetelmä on muuttunut siitä mitä se alunperin oli. Sillon kun se aikoinaan keksittiin, nestemäinen öljy kovetettiin keinotekoisesti, jolloin rasvahapot muuttuivat transrasvoiksi, kuten Utti videolla selitti. Jossain vaiheessa näiden transrasvojen haitallisuudesta alettiin laajemmin puhua, jolloin niiden määrää elintarvikkeissa alettiin säännellä. Tämän jälkeen keksittiin uusi tapa valmistaa margariinia, jossa rasvahappoja ei koveteta (ainakaan yhtä paljon) ja sitä tapaa käytetään ilmeisesti vielä tänäkin päivänä. Kaikkihan nyt tietää, että transrasvat ovat haitallisia, mutta en sitten tiedä miksi se olisi niin haitallista nykyään, jos kyseisiä rasvahappoja ei tuotteissa enää ole. Itseäni asia ei varsinaisesti koske, kun margariinia ei tule muutenkaan käytettyä.

@Terminator2

Kyllä sais enemmän olla Utilla auktoriteettia, että ihmiset uskoisivat. Ihmiset olisivat paljo terveempiä niin bodarit kuin normi kansakin.

Off-topicin puolelle heilahtaa, mutta Utti kun ihmetteli mikä se paksumpi kohta viemäriputkessa on nimeltään, niin muistaakseni tätä kutsuttiin muhviksi.
Asiantuntijat korjatkoon, jos meni metsään :)

Kyllä sais enemmän olla Utilla auktoriteettia, että ihmiset uskoisivat. Ihmiset olisivat paljo terveempiä niin bodarit kuin normi kansakin.
Yhden henkilön auktoriteetti kumoaa tahot jotka on vastuussa 250miljoonan ihmisen terveydestä? Ja kansa uskoo yhtä henkilöä. Mä rupeen ymmartää esim.lahkojen aivopesua pikku hiljaa..

Jumalauta!

Todennäköinen vastaus: raha :barefoot:

Kerrotko hieman tarkemmin? Pitääkö siis Raisio tai joku margariinintuottajien salaliitto otteessaan Suomen terveysviranomaisia lahjonnalla tai jopa jollain eksoottisemmalla konstilla, kuten kiristyksellä tai salamurhilla? Ilmeisesti tämä on jatkunut jo vuosikymmenien ajan?

Ja jos Suomen suurin margariinintuottaja Raisio - liikevaihto noin 500 miljoonaa - kykenee tähän, niin miksi voita tuottavat 10 miljardin Arla Foods tai 1,7 miljardin Valio eivät kykene kilpailemaan sen kanssa pahuuden teillä? Vai valikoituuko jostain syystä juuri margariiniteollisuuden johtoon häikäilemättömiä mafiosoja, jotka sortavat kunniallisia voialan yrittäjiä?

Ja miten ulkomailla? Onko koko maailman margariinintuottajilla jokin salaliitto, jolla terveysviranomaisia pidetään talutusnuorassa margariinin myymiseksi? Jos on, niin johtavatko sitä esimerkiksi Vapaamuurarit tai Siionin Viisaiden Neuvosto? Entä mitien tähän kuvioon suhtautuvat ne elintarvikejätit, jotka tuottavat sekä margariinia että voita?

Kuulisin tosiaan mielellään hieman tarkemman selonteon siitä, miten raha vaikuttaa tässä. Varmaan selostat näkemyksesi?

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom