CBB Utti Hulkki Hietala

Kyllä ne lihat mullakin vielä siellä 40v. asti oli kovalla treenillä palautettavissa, mutta kun mennään yli 50v. ja 60 kymppiin täytyy treenit suunnitella jo hyvin etukäteen. Lämmittelyt tietty erityisen huolellisesti. Mitään ei voi aloittaa tosta vaan roiskaisten kuin joskus 20 kymppisenä. Nykyään on jo suuri saavutus kun kesätauon ( salilla poissaoloa 3kk.) jälkeen pääsee Jouluun mennessä samaan kuin keväällä. Käytännössä se mystinen lihasmuisti toimii vielä yli 60v. Treenit luistavat ihan hyvin kunhan muistaa sopeuttaa sarjapainot ja liikkeet senhetkiseen kuntoon sopiviksi.
on se pakko jo tälläkin iällä se alkuheiluttelu, pyörittely, herättely ja lämmittely suorittaa. Ei se sillo 20v ehkä ois ollu pakkoa, mutta voi kun ois ollu sillon jo niin fiksu että sen ois tehny!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Otetaan nyt rauhallisesti. Me kuusikymmentä vuotta täyttäneet joskus kirjoitamme hieman epätäsmällisesti. Käsittääkseni asia kuitenkin tuli ymmärretyksi. Jos sulla Jorma tuosta verisuoni päästä katkeaa niin lienee ärsytyskynnys kohtuullisen matalalla tasolla. Tuskin kannattaa naisen sukuelintä moisen asian vuoksi tuohtumisesi painottamiseksi esiin tuoda. Anteeksi vaan että olen olemassa.

Otetaan nyt rauhallisesti. Me kuusikymmentä vuotta täyttäneet joskus kirjoitamme hieman epätäsmällisesti. Käsittääkseni asia kuitenkin tuli ymmärretyksi. Jos sulla Jorma tuosta verisuoni päästä katkeaa niin lienee ärsytyskynnys kohtuullisen matalalla tasolla. Tuskin kannattaa naisen sukuelintä moisen asian vuoksi tuohtumisesi painottamiseksi esiin tuoda. Anteeksi vaan että olen olemassa.
Ei ole sulle henkilökohtaisesti tarkoitettu, vaan yleisesti sosiaalisessa mediassa yleistynyt ilmiö, joka on käsittämätontä. Naisen sukupuolielin on sen verran nätti värkki, että se kannattaa aina tuoda esille. ;)

Kiva kun täällä on vanhempiakin henkilöitä turisemassa. Ei muuta kuin tsemppiä treeneihin. :)

Mutta tämä vain lihasten osalta siis. Voima ei kiinnosta treeneissä, mutta olen myös huomannut, ettei sitä kyllä siinä sivussa tartukaan. Tämä tuntuu, että on joku ikäjuttu. Että lihat tulee helpommin, mutta voimat ei. Toki siellä on vanhoja vammojakin vaivaamassa, jotka rajoittaa tekemistä.

Oman kokemuksen perusteella aikaisemmat loukkaantumiset vaikuttavat maksimaaliseen irtiottoon huomattavasti. En tiedä, onko kyse psykologiasta vai fysiikasta enemmän, mutta kyllä ainakin itsellä on vahvasti läsnä takaraivossa ääni, joka "perustelee" miksi ei ole kauheasti järkeä lähteä repimään esim. mavesta uusia, mahdollisia enkkarautoja. Ja tämä, vaikka olen kerran aikaisemmin, kohtuu hyvllä menestyksellä ( tuurilla? ) selvinnyt säikähdyksellä + 2 kk vuodelevolla välilevyn pullistumasta. Tietty tässä on kyse puhtaasti asenteesta ja motivaatiosta, sekä omista, itselle asettamista tavoitteista.

Sit taas esim. leuanvedossa on tullut uusia enkkoja, vaikka pohjalla on hauiksen repeämä. Eli leuoissa en "antanut" aikaisemman loukkaantumisen häiritä kehitystä. Ehkä myös se vaikuttaa, että hauiksen repeämä ei satu kauheasti, kun taas hajonnut alaselkä sattuu ihan v*****i. Olen siis 34v, treeniä takana 10v. Yksi juttu, mikä taas ei ole korvien välistä pelkästään kiinni, on varmaan testotasojen mahdollinen lasku. Voisi kuvitella, että se vaikuttaisi nimenomaan maksimivoimaan, eikä niinkään lihaskasvuun, kun se maksiminostoissa lähes pakollinen agressiivisuus vähenee tasojen tippumisen myötä.

Onhan tämä touhu jotain aivan mahtavaa. Esitin suuresti arvostamani Utin jälleen aivan loistavan ja analyyttisen tekstin " 20 vuotta pään seinään hakkaamista, osa 5 " pari kysymystä aiheista jotka kiinnostavat ja itseäni myös koskettavat.

Muutama asiallinen kommentti tulikin. Kiitos niistä , mutta jostain syystä keskustelu vääntyi järnäämiseksi jostain kieliopillisesta " pilkun hässimisestä". Siis hei, ihan aikuisten oikeasti.........?

En enää yhtään ihmettele ettei Utti tänne mitään kysymyksiä kommentoi.

Utti eksynyt matsiin.

Saki-v-Rico-GLORY-11-e1481827219136.jpg

Suositut

Back
Ylös Bottom