Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaikka Utti on tietysti viksuna miehenä ottanu tauon jälkeisestä treenaamisesta ennalta selvää, varotuksen sananen: voimattomuus on mielenvikasta. Ainakin itteni yllätti 2kk tauon jälkeen. Varsinki se kuinka nopeesti tulee seinä vastaan. Esim. penkissä oli tarkotus tehdä 10kg korotuksilla 15 toiston sarjoja niin pitkälle kun tulee. 50kg oli niin kevyt, että ajattelin ottaa vielä 60:llä yhden 15:n setin. Oisko seittemän tullu :D
Seuraavalla kerralla meneekin sit huomattavasti paremmin.
Seuraavalla kerralla meneekin sit huomattavasti paremmin. Kaveri otti penkissä 4kk tauon jälkeen 100kg tiukan ykkösen ja seuraaval penkkitreenissä valitti et perkele ku ei tullu ku vaan 9 :D Äkkiä ne voimatasot sieltä palaa. Tietty yksilöllisiä asioita noi kaikki Penkkimaksimi oli siis tauon aikana pudonnut 35kg mutta 3kk reenailun jälkeen otti 140kg ykkösenä.
Ei mennyt kehumatta tämäkään päivä ;) vakavasti, kunnioitettavia rautoja kun 170 otetaan supistellen lahnana ylös!Penkissä voimat heittelee itelläkin treenitaukojen yhteydessä hyvin nopeasti molempiin suuntiin. Jatkuvan bodailun ollessa päällä, ykkönen pyörii 170 kilossa ja 2-3 kuukauden vastusharjoittelu tauon jälkeen putoaa 110-120 kiloon. Sitten treenien alkaessa se on korkeintaan 8 viikkoa eli pitkälti 8 rintabodia + 8 olkabodia(jotka vie punnerrusvoimia ylös myös) ja punnerrusvoimat on taas tuolla peruspäiväjärjestyksen lukemissa josta ylöspäin pääseminen onkin sitten eri temppu. Pudotus ei tietenkään olisi noin raju jos tekisi voimanostotekniikalla vertaustulokset ennen taukoa ja tauon jälkeen. Boditekniikalla kun ollaan täysin raa'an supistusvoiman armoilla ilman mitään optimaalisia asentoja, kaaria ja kulmia.
Rohkenen epäillä, että 170 tulee vain supistelemalla :D:D:D:D:DBoditekniikalla kun ollaan täysin raa'an supistusvoiman armoilla ilman mitään optimaalisia asentoja, kaaria ja kulmia.
Penkissä voimat heittelee itelläkin treenitaukojen yhteydessä hyvin nopeasti molempiin suuntiin. Jatkuvan bodailun ollessa päällä, ykkönen pyörii 170 kilossa ja 2-3 kuukauden vastusharjoittelu tauon jälkeen putoaa 110-120 kiloon. Sitten treenien alkaessa se on korkeintaan 8 viikkoa eli pitkälti 8 rintabodia + 8 olkabodia(jotka vie punnerrusvoimia ylös myös) ja punnerrusvoimat on taas tuolla peruspäiväjärjestyksen lukemissa josta ylöspäin pääseminen onkin sitten eri temppu. Pudotus ei tietenkään olisi noin raju jos tekisi voimanostotekniikalla vertaustulokset ennen taukoa ja tauon jälkeen. Boditekniikalla kun ollaan täysin raa'an supistusvoiman armoilla ilman mitään optimaalisia asentoja, kaaria ja kulmia.
Tää tuntuu olevan tosi henkilökohtasta. Mulla ei penkki tipu puolen vuoden tauollakaan yleensä kuin 10-20kg. Toki se ihan eka kerta menee hermoja herätellessä mut se on heti tokalla treenillä sit tossa 10-20kg päässä vanhoista raudoista. Mulla tippu nyt viimeks just 150->135 vaik oli se 6kk brakee.
Mut sit taas mave. Se tippuu aina ihan jäätävästi. Ei tarvii olla ku kuukausi vetämättä niin se tulee kilotolkulla alas. Ja nyt samalla treenitauolla ku toi penkki, se mave tippu 200->140...
Ja pääosa tosta mun mave-penkki epäsuhdasta tulee just siitä et tauon jälkeen penkki on paris kuukaudessa samoissa. Ja mavella taas saan aina alottaa jostain ihan lastenpainoista.
Tää tuntuu olevan tosi henkilökohtasta. Mulla ei penkki tipu puolen vuoden tauollakaan yleensä kuin 10-20kg. Toki se ihan eka kerta menee hermoja herätellessä mut se on heti tokalla treenillä sit tossa 10-20kg päässä vanhoista raudoista. Mulla tippu nyt viimeks just 150->135 vaik oli se 6kk brakee.
Mut sit taas mave. Se tippuu aina ihan jäätävästi. Ei tarvii olla ku kuukausi vetämättä niin se tulee kilotolkulla alas. Ja nyt samalla treenitauolla ku toi penkki, se mave tippu 200->140...
Ja pääosa tosta mun mave-penkki epäsuhdasta tulee just siitä et tauon jälkeen penkki on paris kuukaudessa samoissa. Ja mavella taas saan aina alottaa jostain ihan lastenpainoista.
Puhutko nyt totaalitauosta salilta vai tauosta ko. liikkeessä treenaten kuitenkin muuten normaalisti?
Onko sulla pohjalla jotain vammoja alaselässä tai lantiossa?
Lievää skolioosia ja nuorempana ennenkuin aloitin treenaamisen oli ongelmia selän kanssa. Nyt kuitenkin niin kauan kun oon reenannu niin mitään normaalia kummallisempaa kipuilua ei oo ollu. En kuitenkaan koe että se ois juurikaan vaikuttanu treenitehoihin.
Yks toinen ongelma kyllä tossa mavessa on. Mä en yksinkertasesti vaan pysty vetään pitkää sarjaa raskaalla. 5-7x on ihan max. Vetää alaselkä niin jäätävään pumppiin et tulee kyyneleet silmiin jos kiskon kymppisarjoja.
Nyt kun Utti on itsensä resetoinut, tapahtuukohan paluu painojen pariin arskan kutosella vai lähdetäänkö liikkeelle ihan penkki&hauis- linjalla :D
Seuraavan Ölogin nimeksi sopisi Star Wars hengen mukaisesti: Utti Hietala, New Hope :DUskoisin että palataan kauas menneisyyteen. Utti tulee veivaamaan nimittäin salin kaikki laitteet läpi ja tähän kuluu n. 2-3 tuntia.
Itse veikkaan että aloittaa kuuluisalla "haistapaska" tai "höpöhöpö" jumpalla :-DUskoisin että palataan kauas menneisyyteen. Utti tulee veivaamaan nimittäin salin kaikki laitteet läpi ja tähän kuluu n. 2-3 tuntia.
Siellähän se on.Renne päivitteli juuri että Utin kanssa on tänään useampi tunti materiaalia videolle.
Mahdollisesti NFE-ennakko jo tänään tai viimeistään huomenna youtubessa.