CBB Utti Hulkki Hietala

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tähän kiinnostaisi muakin vastaus.

En oo hulkki, mutta kyllä voi saada. Ei kumminkaan kannata hypätä suoraan tuommoiseen treeniin vaan pientä totuttelua se vaatii. Esim:

Vko1: 3 treeniä / 2-4 sarjaa
Vko2: 4 treeniä / 2-3 sarjaa
Vko3: 5 treeniä / 2-3 sarjaa
Vko4: 3-4 treeniä / 2-3 sarjaa (keveä)
Vko5: 4 treeniä / 3-4 sarjaa
Vko6: 5 treeniä / 2-4 sarjaa
Vko7: 6 treeniä / 1-4 sarjaa
Jne jne

Mm itelle tullut paras määrä pattia tämän tyylisellä treenillä vaikka en lihaskasvuun edes sen kummin ole tähdännyt

Tähän kiinnostaisi muakin vastaus.
Scott Abelin HGS / Hardgainer Solution) ohjelma on juuri tollaista intsensiivisyydeltään ja lihaskohtaiselta kertavolyymiltaan matalaa (intensiivisyys bodausterminä tässä yhteydessä), mutta äärimmäisen korkeafrekvenssistä treeniä. Eli tulee muistaakseni keskimäärin 3-4 työsarjaa per lihas/treeni. Ja treenejä oman palautumiskyvyn mukaan jopa 7 päivänä viikossa.

Jos kiinnostaa niin kannattaa melkein napata amazonista e-kirja vähän reilulla 8 dollarilla.
Amazon product ASIN B00S3XFDCQView: https://www.amazon.com/Hardgainer-Solution-Training-Building-Overcoming-ebook/dp/B00S3XFDCQ

En oo hulkki, mutta kyllä voi saada. Ei kumminkaan kannata hypätä suoraan tuommoiseen treeniin vaan pientä totuttelua se vaatii. Esim:

Vko1: 3 treeniä / 2-4 sarjaa
Vko2: 4 treeniä / 2-3 sarjaa
Vko3: 5 treeniä / 2-3 sarjaa
Vko4: 3-4 treeniä / 2-3 sarjaa (keveä)
Vko5: 4 treeniä / 3-4 sarjaa
Vko6: 5 treeniä / 2-4 sarjaa
Vko7: 6 treeniä / 1-4 sarjaa
Jne jne

Mm itelle tullut paras määrä pattia tämän tyylisellä treenillä vaikka en lihaskasvuun edes sen kummin ole tähdännyt

Mä oon nyt parin viikon ajan kyykännyt joka treenissä kevyen ykkösen, 5 treeniä viikossa, ja kyllä tolla voimat tuntuu kasvavan parhaiten mitä ikinä! Mietin vaan just miten tuollainen frekvenssi voi toimia bodaustarkoituksiin kun ne sarjat kuitenkin tehdään sitten failureen mitä luultavimmin. Vois kai sitä kokeilla.

Scott Abelin HGS / Hardgainer Solution) ohjelma on juuri tollaista intsensiivisyydeltään ja lihaskohtaiselta kertavolyymiltaan matalaa (intensiivisyys bodausterminä tässä yhteydessä), mutta äärimmäisen korkeafrekvenssistä treeniä. Eli tulee muistaakseni keskimäärin 3-4 työsarjaa per lihas/treeni. Ja treenejä oman palautumiskyvyn mukaan jopa 7 päivänä viikossa.

Jos kiinnostaa niin kannattaa melkein napata amazonista e-kirja vähän reilulla 8 dollarilla.
Amazon product ASIN B00S3XFDCQView: https://www.amazon.com/Hardgainer-Solution-Training-Building-Overcoming-ebook/dp/B00S3XFDCQ

Kiinnostaisi kyllä tuon tyylinen treeni, mutten taida kuulua kohderyhmään, en minään hardgainerina itseäni pidä, ruokahalu on kova ja lihas kasvaa paremmin kuin voima.

Mä oon nyt parin viikon ajan kyykännyt joka treenissä kevyen ykkösen, 5 treeniä viikossa, ja kyllä tolla voimat tuntuu kasvavan parhaiten mitä ikinä! Mietin vaan just miten tuollainen frekvenssi voi toimia bodaustarkoituksiin kun ne sarjat kuitenkin tehdään sitten failureen mitä luultavimmin. Vois kai sitä kokeilla.

Ei se failureen tekeminen ole välttämätöntä kun bodaa. Hyvää ärsykevaihtelua toki, mutta pääsääntösesti myös bodytreeni on sitä että jätetään toistoja varastoon.

Sen mitä noita korkeamman frekvenssin opuksia lukenut eli siis Abelin HGS:n ja Fortitude Trainingin niin niissähän nimenomaan ei viedä läheskään kaikkia sarjoja failureen vaan ajatuksena on vaan antaa sitä tarvittavaa stimulaatiota lihakselle vetämättä hermotoa tukkoon ja se mahdollistaa sen, että voidaan treenata jopa sen 6 kertaa viikossa kroppa läpi. Muistaakseni Abel jopa kirjoitti, että nämä Hardgainerit eivät edes saisi vetää mitään failureen mikäli haluavat kehittyä sillä heillä se vaan tukottaa kropan eikä aiheuta sitä haluttua tulosta.

1-jakoinen voisi olla hyvä myös silloin, jos treenaamaan pääsee vain epäsäännöllisesti, eikä treenipäiviä välttämättä edes tietäisi etukäteen. Itse treenailen talvikaudet 4- tai 5-jakoisella ja kesät 2-jakoisella, kun treenailu on epäsäännöllisempää. Ehkäpä ensi kesänä voisin kokeilla 1-jakoista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Jos tämän lajityypin treenit kiinnostavat, niin kannattaa tsekata Abelilta myös Whole Body Hypertrophy, joka on enemmän metabolinen templaatti.

Kiinnostaisi kovasti Utin mielipide omega6/omega3 - suhteeseen ja nimenomaan siihen kuinka tärkeänä pidät sitä, että näiden suhde olisi 1:1. Saadaanko samat lääketieteelliset hyödyt jo esim 3:1 suhteella? Mitä syvempi analyysi, sitä parempi :) Thanks bro.

Kiinnostaisi kovasti Utin mielipide omega6/omega3 - suhteeseen ja nimenomaan siihen kuinka tärkeänä pidät sitä, että näiden suhde olisi 1:1. Saadaanko samat lääketieteelliset hyödyt jo esim 3:1 suhteella? Mitä syvempi analyysi, sitä parempi :) Thanks bro.
Sama. Itsellä mielikuva, että suurin innostus noita kohtaan olisi mennyt ohi viimeisimpien tutkimustuloksien myötä. Ja alkaisivat siten siirtyä sinne hifistelykoriin omegat

Hei Utti!

Minulla on salin vaihto edessä, ja potentiaalisena vaihtoehtona on uusi Voimalaitos mm. huokean hinnan vuoksi verrattuna vaikkapa Mayor'siin. Mainitsit blogissasi, että ainakin osa Hammer Strengthin koneista on suunniteltu selvästi pidemmille treenaajille kuin Voimalaitokselta löytyvät GPF Hammer Series -laitteet. Viittaat tällä ilmeisesti selän ja rinnan vipuvarsikoneisiin? Mitkä GPF-koneet erityisesti olivat huonompia välityksillesi kuin Hammer Strengthin vastaavat ja miten tämä näkyi konkreettisesti?

Hammer Strengthin koneista minulla on jonkin verran kokemusta Meijeriltä ja olisi tarkoitus käydä testaamassa Voimalaitos tässä lähipäivinä. Kokemuksesi kiinnostaa kuitenkin kovasti, sillä olen täsmälleen saman pituinen kuin sinä (188cm) ja annan arviointikyvyllesi enemmän painoa kuin omalleni. :)

Savolainen on tuollainen jolla on paljon nopeita lihassoluja, iso ero ykkösen ja pidemmän sarjan painoissa, rännälä laitto maken tekemään kovia pudotussarjoja silleen et esim tulee vaan 3-4 toistoa sarja, failureen ja yli... rännälä myös sanoi videolla että tällaisen ei kannattais niin usein treenata lihoja läpi kun intensiteetti on niin kova per treenikerta, tietty nyt puhutaan kehoilijasta, jonka proteiinisynteesi on pidempi droppien ansiosta

Mä olen btw myös varustettu tosi nopeilla lihassoluilla, 5x5x100kg penkissä ja maksimi oli 135kg ja muutaman sentin vajaa 140kg, tää oli nuorempana, viimeks meni 8 kertaa failuresarja 100kg, mut nyt en kyllä enää kokeile maksimeja...

Jos peukalosääntö on 5x85kg = 1x100kg niin kahdella sataa tosta tulee 5x170 = 1x200. Koska keskiarvoihmisiä ei todellisuudessa juuri ole niin tuollainen 5-10 kilon vaihtelu puoleen tai toiseen on vielä ihan normaalia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom