Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mutta reivithän eivät siihen loppuneet, jatko-osa "Still raving"Hulkin eka reivi video. Hidastukset timanttia.
Tuli vain spekulatiivisellä tasolla mieleen minkälaisen yt:n Utti saisi kokoon jos pystyisi lajiin panostamaan. Hermoteltavaa kun löytyy ja mies on itse sanonut olevansa voimantuotollisesti lahjakkaampi kuin lihasten kasvatuksessa. Veikkaisin, että joku 270+180+300 olis aika haipakkaa kasassa.
En nyt sano, että tuollainen olisi mahdotonta terveillä polvilla, mutta itse olen vähän skeptinen. Ensinnäkin pitkien sarjojen hinkkaaminen vuositolkulla aiheuttaa sen, että olet ns. hyvä sarjanostaja, mutta huono ykkösnostaja ja se ykköskunto ei todellakaan ole sitä mitä sarjojen perusteella voisi kuvitella. Toiseksi lähes poikkeuksetta kehonrakentajilla on heikko lenkki keskikropan voimatasoissa, koska se on suoraan sanottuna melko turhaa kyseisessä lajissa. Harvempi bodari panostaa raskaisiin maastavetoihin ja hankkii sellaista maksimaalista pitoa keskikroppaan. Käytännössä tuo ilmenee niin, että esim. painonnostotyylinen, todella pysty kyykky voi olla tosi hyvä, mutta veto jää sitten harmittavan heikoksi. Toki jos liikkuvuus ja välitykset riittää täydelliseen sumovetotekniikkaan niin homma helpottuu paljon.
Enkä missään nimessä nyt dissaa ketään tässä. Päinvastoin, mun kokemuksen mukaan classic bodareilla on aivan helvetin kovat voimatasot ja pystyisivät melkeinpä poikkeuksetta siirtymään voimanoston puolelle & pärjäämään siellä. Se vaan tosiaan vaatii hirveän panostuksen siihen keskikroppaan, paljon hermostollista treeniä irtioton parantamiseen ja tekniikan optimointia.
Tyhmääkin tyhmempi kysymys (älkää lynkatko), mutta saako tämmöisellä lihassolujakaumalla mitään hyötyä pidempien sarjojen treenaamisesta ja kestävyysominaisuuksien parantamisesta, vai onko kehitys parhaimmillaan tuolla 6-8 toistoalueella? Jos puhutaan hyvin yleisellä tasolla siis.Lihassolujakauma on todella nopeavoittoinen ja kestävyysominaisuudet ovat aina olleet meikäläisellä todella huonot. 20 vuoden bodaustreenillä tähän on toki hiljalleen saanut pientä muutosta, mutta edelleen törmään seinään jos sarja on yli 6-8 toiston pituinen.
Kaikkia eri toistoalueita kannattaa hyödyntää, jos haluaa kasvattaa mahdollisimman paljon lihasta (ja pystyä ylipäätään treenaamaan vielä vähän vanhempanakin).saako tämmöisellä lihassolujakaumalla mitään hyötyä pidempien sarjojen treenaamisesta ja kestävyysominaisuuksien parantamisesta, vai onko kehitys parhaimmillaan tuolla 6-8 toistoalueella?
Aikanaan kun paikat vielä kestivät oikein hyvin jopa ykkösten tekemistä (ehkä kerran vuodessa), oli meikäläisellä ihan tolkuton ero esim. 4 toiston tiukkojen sarjapainojen ja ykkösmaksimin välillä