123jippo sanoi:En tunne mitään häpeää kun uskovaiset tulee juttelee. Enkä muistakaan ihmisistä, aina sitä joku jotakin höpöttelee. Höpöttelen välillä sit itteki takas kaikennäkösii, etenki jos toinen on tolkuissaan ja käyttäytyy ystävällisesti.
Tossa pari kk sitten tuli viimeks yks uskovainen jutustelee. Turistii siin varmaan tunti ainakii, yks muumokii tuli siihen sit mukaa kertoilee omii elämän kokemuksiaan. No mulla kun oli sattumalta aikaa niin mikäs siinä. Oli oikein mukavaa. Ei kaikki uskovaiset ole hulluja vaikka tuleeki turisee, eikä kaikki muutkaan höpöttelijät. Vanhat papat ja mummelit kertoo välillä aika kivoja tarinoita.
Uskokoon jokainen mihin tahtoo. Itse en usko, mutta se on mun häpeä se. Vähän suvaitsevaisuutta peliin jookos
Siis just tosta onkin kysymys.Kuuntelen ihan mielelläni hyvinkin erilaisten ihmisten hyvinkin erilaisia mielipiteitä.Sehän on itse asiassa elämän suola että ihmiset on erilaisia.Voin kuunnella uskovaisen ihmisenkin juttuja ihan mielelläni kunhan se ei ole tätä "kiihkotyyppi-kuule viime vuonna mun elämääni tuli Jeesus"mallia (kaikella kunnioituksella).Voin tätäkin tyyppiä kuunnella jos samaan paikkaan satun, mutta se mikä olikin pointtini on se, että mistä tulee se kiusaantunut olo ja myötähäpeän tunnne?Tuo Lichenin versio stereotyyppisestä elämänpelkoisesta rujokista jne. voi olla aika lähellä totuutta.En väitä tietenkään että edes suuri osa uskovaisista tuollaisia olisi mutta jostain stereotypiasta voisi olla kysymys.