EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En kyllä usko että neste tai ilma siellä paukkuisi :(
Kun lasken kyykyssä alas, ei polvesta oikeastaan kuulu mitään mutta ylös KUULUU.
Polvi on vähän rutissut/naksahtanut jo muutaman vuoden kyykätessä ja nyt tosiaan naksuminen moninkertaistu noiden reisiojennussarjojen jälkeen (kumpa joku olisi varoittanut..)!
Kädellä polvea tunnustellessa tuntuu polvessa "naksaus" joten rustovaurio varmaan kuten sanoi urheilu-kirurgi myös jolle selitin tilanteen!

Kannattaa tehdä muutakin kuin isoilla painoilla treeniä. Venyttelyä, liikkuvuusharjoittelua, jne. Muuten voi käydä niin, että nivelet ei pysy mukana kun lihakset ja voimat kasvaa. Koko paketin pitää pysyä kasassa, muuten voi tulla ongelmia.

Luulen/väitän että ainakin "ritinä" polvessa tulee sisällä olevasta lisääntyneestä pehmytkudoksesta (hoffa) jota jo muutama vuosi sitten poistettiinkin ja se saattaisi aiheuttaa myös naksumista..?
Kun suoristan polven ihan suoraksi "pursuaa" hoffaa lumpion välistä "esiin" eli pehmytkudosta on taas liikaa.
Joillain kudosta vaan muodostuu polveen ja toisilla ei!

Kova kipu rintalihaksessa

Tossa parisen viikkoa sitten alkoi rintatreenin yhteydessä pirullinen repivä tunne tulemaan tonne vasemman rintalihaksen ulko/yläosaan. Eli ihan tossa kainalon vieressä.

gray410_pectoralis_major.png

15.7 Homma meni niin että otin normityyliin lämpöä penkissä ja kun viimeinen lämmittelysarja 160:illä piti ottaa niin heti ekasta toistosta asti repi todella kivuliaasti siitä kohtaa. Enempää en rintaa siinä treenissä rasittanut ja aloitin heti ku himaan pääsin kylmähoidon + kiputulehduslääke kuurin.

22.7 Uutta uskoa täynnä ja hyvä tunne rinnassa lähin taas treenailemaan (penkkaamaan). Vedin todella huolellisen lämmön päälle, paljon tarkemmin kuin normisti. Hyvältä vaikutti vielä siinä 140:in lämpösarjassa, mutta kun siihen vielä parikymppiä lisäsin niin sama ongelma tuli esille, tuplasti pahempana. Uusi kylmähoito päälle taas... Nyt huomaan erona viime viikkoon että snadisti turvonnut siitä kipukohdasta.

Onko kenelläkään kokemusta että mistähän saattaisi olla kyse? (Repeämä tai jotain?) Mahdollisista hoitomenetelmistä etc. Ajattelin ite ainakin ottaa nyt 2 viikon täyslevon rintalihasten treenaamisen suhteen, toki treenaan kaikkea muita lihaksia että ihan täyslevosta ei voi puhua. Vähän homma jännittää tässä vaiheessa kun penkkiskabat ois edessä tossa 7viikon päästä.

Mites selän ja hartioiden jäykkyys/jumit? Käy hierottamassa kaikkia muita paitsi rintaa,JOS se on kipeä ja turvonnu..? Itellä rinta vaivannu enemmän ja vähemmän jo monta vuotta. Pahenee aina kun hartia selkäpuoli on jumissa.

On käyny hieronta mielessä mutta vähän siltä tuntuis että siellä ois jotain vähän revennyt, en sitten tiedä auttaako hieronta siihen. Tää on kyl tosin pelkkää arvailua, ei oo aiemmin itellä tällästä ongelmaa ollut joten vaikea itellä sanoa mikäs on vikana. Pahalta tuntuu kun heittää käden taakse ja yrittää venyttää

- - - Updated - - -

Mites selän ja hartioiden jäykkyys/jumit?.

Ei mitään "mun normaalista" poikkeavaa ole ollut pariin vuoteen..

Mulla repesi rintalihaksen jänne (lihaksen kiinnityskohta) tuolta olkavarresta puoliksi irti. Noissa on kai vähän kahta vaihtoehtoa noin yleisesti. Jos se lihas on revennyt luusta/kiinnityskohdasta irti, niin tulee todennäköisesti isompaa projektia. Muuten pääsee ihan huilaamalla. Mutta jos ikävämmin on käynyt, niin todennäköisesti sulla olis pitänyt näkyä saman puolen kädessä jonkinlaista verenpurkaumaa noin parin päivän päästä tapahtuneesta ja lisäksi lihas näkyisi kerääntyneenä joko osittain tai kokonaan. Kokonaan se ei mitä ilmeisimminkään ole ainakaan irti, jos sillä pystyy tekemään. Mulla jänne oli osittain irti, joten lihasta jännittäessä tuntui, että lihas liikkuu jotenkin väärin ja jännittäessä mulla veti lihasta kerälle tosta ylärinnasta kainalokuopan kohdalta. Ilmeisesti tällaisestakaan ei ole kyse, kun em. mainittuja oireita ei ole ollut?

Tossahan on osion ylälaidassa hyvä kirjoitus lihasrevähtymien hoidosta ja näiden vammojen yleisestä luonteesta. Kannattaa varmaan tutustua siihen. Jos lekuriin asti on tarvis mennä, niin ultraäänellä näitä ensimmäisenä lähdetään kuvailemaan.

muoks. niin, tuo osittainenkin repeämä tuolla kiinnityskohdassa vaikutti sen verran, etten pystynyt nostamaan kättä selällä maatessani rintalihaksen avulla sivulta ylös, eikä puhettakaan, että olisi penkkailtu minkäänlaisilla painoilla. Ettei varmaan näillä tiedoilla kannata hirveästi vielä huolestua, jos paikat kerran toimii edes jotenkin.

^ Kiitoksia kirjoituksesta, ton avulla tiedän ettei ainakaan mitään pahemmin sitten oo hajalla. Kun ei tosiaan ole noita yllämainittuja juttuja ilmaantunut

Selviskö mikä siinä oli? onko parantunut? Itellä tuli nyt oikea rintalihas tuolta ulko osasta/kainalon puolelta kipeeksi.. Käden kun laittaa selän taakse,niin kipu tuntuu hyvin... Eikai auta ku jättää penkkaaminen vähäksi aikaa... Felden geeliä löytyy,täytyy kokeilla auttaako se...

Toiminnallinen skolioosi / kiertynyt lantio?

Terve.

Mulla on pitkään jo ollut seuraavanlaisia oireita:

- Istuessa paino valahtaa ajattelematta lähes aina vasemmalla pakaralle.
- Seistessä on vaikea seisoa kahdella jalalla. Aina tulee seistyä paino jommallakummalla jalalla.
- Noukkiessani maasta jotain, kiertyy lonkkani aina vasemmalta eteen. Minun on siis eteentaivutuksessa helppo koskea vasemmalla kädellä oikean jalan varpaita, kun taas oikealla kädellä on vaikea koskea vasemman jalan varpaita. Myös maastavedossa vasen puoli lonkastani on edempänä kuin oikea.
- Oikea puoli yläkropasta (lapaluu, olkapää) on aina edempänä ja sisäkierrossa, kun vasen puoli on hyvässä ryhdissä sekä stabiili. Rhomboiduksien, serratuksen ja trapeziuksen keskiosan vahvistaminen ei ole tuonut apua tähän.
- Oikea pieni rintalihas pirun kireällä jatkuvasti, vaikka on hierottu ja venytelty.
- Oikean puolen lavankohottajat kireällä jatkuvasti
- Suoria vatsalihaksia treenatessa toinen puoli tuntuu tekevän enemmän töitä kuin toinen. Muistelisin, että vasen puoli tekee enemmän töitä, en ole varma. Käyn tänään treenaamassa vatsoja ja tunnustelen...
- Alaselkä on aina välillä kipeä, ja useimmiten vasen puoli enemmän. Säteilee reiden kautta pohkeeseen asti. Tosin tuntuu, että piriformiksen venyttely auttaa tähän, eli ei välttämättä liity lantion/selkärangan ongelmiin.

Mulla ei ole koskaan todettu rakenteellista skolioosia mihinkään suuntaan. Olisikohan kyseessä toiminnallinen skolioosi? Eli lanneranka kiertynyt myötäpäivään ylhäältä päin katsottuna. Vääntäisi samalla myös lantion samaan suuntaan (vasen puoli lantiosta eteen, oikea puoli taakse). Rintaranka taas kompensoisi kiertymällä vastapäivää.

Olisi mukava kuulla palstan asiantuntijoiden veikkauksia ja näkemyksiä asiaan. Olenko diagnoosini kanssa täysin hakoteillä? Jos olen oikeilla jäljillä, osaisitteko antaa vinkkejä asian korjaukseen?

Edit: Vai voisiko vaiva liittyä esim. SI-nivelen virheasentoon?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla ainakin todettiin röntgen kuvassa skolioosia, en tiedä sitten onko rakenteellinen vai toiminnallinen, veikkaan toiminnallista.

Oireetkin hyvin samanlaisia. Lisäksi vasen hartia/olkapää alempana kuin oikea. En tiedä mistä löytäisi jonku expertin joka saisi tuon lantion ojennukseen.

EDIT: Lisäksi selkään tulee jatkuvalla syötöllä fasettilukkoja joita saan napsutella auki eri tekniikoin pitkin päivää. Varsinkin alimmista nikamista tulee kunnon loksahdus/naksahdus.

Onko sulla mäkke79 siis oikea olkapää edempänä kuin vasen, mutta vasen alempana? Entä onko sulla lantiossa sellainen tunne, että ei ole suorassa, vaan jompikumpi puoli on edempänä/ylempänä/alempana kuin toinen?

Ja mulla tulee myös fasettilukkoja ihan jatkuvasti, tullut jo monta vuotta. Alimmat nikamat aukeavat kiertämällä esim. tuolilla istuen niin, että pitää kiinni käsillä tuolin käsituesta ja samalla kiertää alaselkää pitäen pakarat kokoajan kiinni tuolissa niin, että alaselkä kiertyy ja fasetit poksahtelee. Yläselän lukot taas aukeaa foam rollerilla voimakkaasti rullaillen.

Kävin tekemässä vatsalihaksia ja en huomannut puolieroa tällä kertaa. Tein mm. istumaannousuja noin 45. asteen kulmassa siihen tarkoitetussa penkissä. Negatiivisen vaiheen lopussa eli lähes ala-asennossa tuntui aina pieni lonksahdus jossain alaselän/lantion paikkeilla. Mahtaisiko tosiaan SI-nivel olla väärässä asennossa/paikoiltaan...

E: Kiitos vinkistä, BoneFish :) Tiedätkö saako Timgren tällaiset vaivat usein kerrasta kuntoon? Mulla on nimittäin matkaa Järvenpäähän sellaset 600km..

E2: Ja mullahan on taustalla myös TOS joka todettiin sellaset 1½ vuotta sitten. Olen saanut oireet aika minimiin pyrkimällä parantamaan ryhtiä rintarangan osalta. Ei vaiva kuitenkaan pois ole täysin mennyt.

En oo käynyt. Tarkotus olis saada tietoa siitä, mikä vaiva todennäköisesti on ja sitten päättää, kenelle asiantuntijalle menen jos tarve on. Mulla on viimeisen parin vuoden ajan ollut tosi paljon määrä erilaisia vaivoja joiden vuoksi olen eri "asiantuntijoilla" juossut ja olen huomannut, että on silkkaa rahan hukkaa mennä vaan jollekin tyypille kenelle nyt ajan sattuu saamaan. On niin helvetisti tullut vastaan osaamattomia heppuja, jotka itseään asiantuntijoiksi nimittävät.

Joo mielestäni oikea olkapää on edempänä ja vasen alempana. Vasen olkapää myös ollut kipeä viimeset 2 vuotta ja häirinnyt punnerrusreenejä aikalailla. Vinopenkkiä jotenki pystyy tekee ja pystäreitä smithis varovasti. Tasapenkki ja kapea penkki on no go. Joku sellainen tunne tuolla lantiossa on, että vasemmalla on joku häikkä. Istuessa tosiaan aina paino menee vasemmalle puolelle itekseen.

Putkirullalla minäkin avaan lukkoja ja lisäks alimpia niin, että lattialle makaan ja polvet koukkuu ja keinauttaa nopeesti puolelta toiselle nii kivasti paukahtelee.

Hierojilla oon käyny, naksauttajalla, osteopaatilla ja naprapaatilla. Niin ja fysioterapeutilla.

Täs pari linkkiä kuviin selästäni:

maaliskuussa 2013 otetut röntgenit:
12724669.jpg - Image - Aijaa.com
12724670.jpg - Image - Aijaa.com

huhtikuulta 2013 selkäpose:
12724630.jpg - Image - Aijaa.com

kesäkuulta kun käyty vähä oikasemassa selkää(lantioon ei kyllä tehty mitään ja epämukava tunne ei poistunut:
12724631.jpg - Image - Aijaa.com

syyskuulta selkäposee:
12724629.jpg - Image - Aijaa.com

Epäbalanssia taas alkanut tuleen ja vasen hartia selväsi alempana kuin oikea, ei ehkä tuosta kuvasta niin hyvin näy.

Itellä on kans vajaa 300km Timgrenille, että pitää nyt pari kertaa harkita. Jos joku osaisi neuvoa Tampere-Pori-Seinäjoki akselilta jotain experttiä?

E: Kiitos vinkistä, BoneFish :) Tiedätkö saako Timgren tällaiset vaivat usein kerrasta kuntoon? Mulla on nimittäin matkaa Järvenpäähän sellaset 600km..
Tuohon en kyllä osaa vastata, mutta mitä netistä lukenut niin monet suositelleet Timgreniä ja itsekin kävin. Tarkasti hän kyllä tutki ja manipuloi sekä antoi jatko-ohjeet (tosin olen ollut liian laiska harjotteiden suorittamisessa :/)

Kuulostaa kyllä mäkke todella samanlaisilta meidän oireet.. Mulla nimittäin myös just oikea olkapää edempänä. Vasen olkapää on kuulemma alempana kun minulle on muutaman kerran ryhtikartoitus tehty viimeisen parin kuukauden aikana. Itse en sitä kyllä huomaa. Tekee kyllä järkeä kun oikean puolen levator scapulae on aina tiukan tuntuinen -> oikea lapaluu ja hartia nousee ylemmäksi.

Tässä röntgenit mun lannerangasta, myöskin viime maaliskuussa otettu.
12726704.jpg - Image - Aijaa.com
http://aijaa.com/Nr5jup

Ainoa mitä mä huomaan on se, että ihan kuin lannerangan alin nikama olisi kiertynyt oikealle?

AC-nivelen nivelrikko

Moi. Kävin tänään tohtorilla näyttämässä jo nelisen kuukautta juilinutta olkapäätä, diagnoosi oli AC-nivelen nivelrikko, ihan vitun siistiä näin 23 vuotiaana. Raskaat penkkipunnerrukset ja vinopenkkipunnerrukset ovat hitusen verran tuskaa ja eritoten rintapäivän jälkeen sattuu, muiden lihasryhmien jälkeen ei juurikaan ole ongelmia. Selän treemaaminen oikeastaan jopa hieman lievittää kipua. Vielä en ole fysioterapeutilla käynyt ja aika on varattuna, että miten treenaamista kannattaisi lähteä muuttamaan. Nähtävästi kuitenkin raskaat penkkailut saavat jäädä historiaan. Onko ihmisillä vastaavia kokemuksia miten tuon vaivan kanssa pärjää punttihommissa?

Kaatusin pari vuotta sitten todella kevyesti, kuitenkin koko painon voimalla kyljelle, jolloin sattui AC-nivelen subluksaatio. Tähän diagnoosiin päädyin omin päin. Solisluu selkeästi kellui ja liikkui paineltaessa sitä alaspäin. Punnerrus ja vetoliikkeet sattuivat melkoisesti olkapään alueelle. Suosittelen tekemään liikkeet neutraaliotteella, eli siten, että kämmenselät osoittavat pois päin toisistaan. Omalla kohdallani tämä toimi hyvin.

Back
Ylös Bottom