Timba79 sanoi:
En väittänytkään sun sellaista väittäneen, enhän mä edes sua quotannut, tuo oli vain irtonainen kommentti ja mielipide. ;)
Kyllä kyllä. Enhän mä olettanutkaan sun välttämättä just mun sanomisia kommentoineen. Kunhan heitin yhtä irtonaisen kommentin ja mielipiteen, ettei sellasta tosiaan kukaan ollut väittänyt. :D Mä tosin
väitin, että sellasen spekuloiminenkin on aivan utopistista, mikä kyllä tuli todeks aika pian osotettua....
Timba79 sanoi:
Mistä sä mun huolista tiedät? Et sinäkään taida ihan hyvää hyvyyttäsi tuon toisen osapuolen etuja ajaa, eli tuskin olet tehtaassa duunarina?
En mitään sun huolista tiedäkään tai väitä tietävänikään. Enkä myöskään väitä itse hyvvää hyvyyttäni ja pyyteettömästi vaan muiden etua ajattelevani, vaikka myös duunarihommia tulee tehtyä. Ne on kyllä ihan toiset jeesukset, jotka sellasta tässäkin tredissä aina välillä tarjoaa.
Timba79 sanoi:
Kummasti täällä nyt koko ajan itketään (myös sinun toimestasi) siitä paljonko rulla-apinat keskimäärin tienaa ja miten paperiteollisuus ei tämän takia pysy Suomessa, niinkuin tuo nyt se merkittävin syy siihen olisi...
Kummasti täällä nyt koko ajan oletetaan (myös sinun toimestasi) mun itkevän muka jostain rulla-apinoiden palkoista tai että se nyt mikään merkittävin syy sitten mihinkään oliskaan...
Jos se tosiaan on menny noin pahasti ohi, niin voin vielä kerran selventää, että pointti siinä palkasta vittuilemisesta on ainakin mulla ollut se, että paperimiesten kannattaa vaan olla tyytyväisiä tuloihinsa(ja tietysti vaatia lakkoilemalla tai millä vaan just se minkä irti saavat) mutta sitten olla myöskin itkemättä, kun
muut puolustavat yhtä häikäilemättömästi omia etujaan. :itku:
Timba79 sanoi:
Ai niin, minähän unohdin, eihän tätä saanut ottaa huomioon, eikä tämä saanut vaikuttaa millään tavalla päätöksentekoon, pääasiahan oli että yritys tuottaa omistajilleen maksimaalista voittoa.
Se nyt pitäis sunkin vaan sisäistää, minkä takia niitä yrityksiä on olemassa. Mikäli tää jotenkin harmittaa niin sähän voit sitten perustaa sellasen yrityksen, jolla ei oo niin väliä paljonko se sulle tuottaa.....vai mitä?
Kuten sanottua tolla kaksinaismoraalilla on ainakin turha :itku:
Timba79 sanoi:
Faktaa tähän nyt sitten, sekä siihen mikä on tuo rullanpotkimistaso. Samalla
voisi vertailunvuoksi pistää noiden sairaanhoitajien vuosiliksoja, eikä sitten mitään harjoittelijan palkkaa vaan alan palkkaa keskimäärin kaikkineen lisineen.
Rullanpotkimistasolla viittasin perussuorittavaan tasoon. Tarkemmin kun kävin katsoon
täältä niin taitaa siihen jotain konttoritoimihenkilöitäkin kuulua. Kuitenkin siitä seuraavan tason keskiansiot on sitten yli 50 000€. Eli ei niiden rulla-apinoiden
keskiansio (alaspainarvioiden) paljoa 3 000€:sta/kk:ssa joka tapauksessa voi heittää, koska niitä siellä tehtaissa kuitenkin enemmistö on.
Sairaanhoitajilla tossa samassa vertailussa keskiansio oli n. 2 000€. Nopeesti 3 000 * 0,75(-25% palkanalennus) = 2 250. Eli sairaanhoitajat ilmeisesti sitten nääntyy nälkään ja niillä omaan kämppää ei ole varaa....sitäkö meinaatte??
Ja jos ei vieläkään mennyt jakeluun, niin en todellakaan tarkota, että paperimiesten pitäiskään mitään tollasia palkanalennuksia ottaa. Lakkoilkaa minkä kerkeette, mutta älkää olettako sijoittajienkaan ottavan vapaaehtosia palkanalennuksia.
Pointtina, että halutessaan paperimiehet todellakin vois huomattavia alennuksia ottaa(mikäli omaavat korkeamman moraalin ym. tuubaa) joten kuten sanottua :itku: on aika :lol2:
Eikä myöskään pidä sitten :itku: niitä muita lieveilmiöitä. Esim. jos oikeistopojuille ei tästä maasta kelpaa muuta kuin ilmainen koulutus. :D :wanha: