Ulkotreeni

En löytänyt sopivaa vanhaa threadia, niin aloitetaampa eka kerta oma :)

Eli kesän tultua ei tuo salilla nököttäminen oikein kiinnosta, niin alkanu miettiin että miten sitä sais ulkona treenattua. Lähipuistossa ois leuanvetotanko ja pari paikkaa mis vois vatsalihaksia tehdä. Jostain bongasin että traktorinrenkaan tai kivien nostelu vois olla aika hyvä voimatreeni, mutta niiden roudaaminen tuottaa vähän haasteita...

Oisko muita ideoita, millasta ulkotreeniä kannattais tehdä tai millasta itse teette?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kesällä salitreeni kiinnostaa yhtä paljon kuin talvellakin, mutta lisäksi tulee käveltyä/hölkättyä/juostua huomattavasti enemmän

Miksi niitä kiviä pitää mihinkään roudailla? Ulkoille itsesi sinne, missä on eri kokosia kiviä ja nostele niitä. Pienempiä heittele ja työntele, ota aina vain isompaa ja nostele päänpäälle, harteille, syliin jne. Väliin vaikka kanna niitä eri tyylein. Jo pelkillä eri kokosilla kivillä saa mitä monipuolisimpia treenejä tehtyä, mielikuvitushan niissä vain on rajana. Sama tosin kaikessa muussakin treenailussa, niin ulkona kuin sisälläkin.

En löytänyt sopivaa vanhaa threadia, niin aloitetaampa eka kerta oma :)
Aloitetaanpa kertomalla että ulkosaleja löytyy myös. Joillain paikkakunnilla on myös kaupungin ylläpitämiä kuntoilupaikkoja ulkona.

Leukoja eri otteilla, punnerruksia, dippejä, vatsoja, yhden jalan kyykkyjä, venyttelyä ja hyppyjä. Jos ei dippitankoja ole niin jättää tekemättä. Kiviä käyn välillä nostelemassa läheisellä kivisellä rannalla. Mäkijuoksujakin tulee tehtyä. Ulkona on kivaa.

Täysiiii! Kertoikin hyviä vinkkejä(y) Renkaan kääntöä en suosittele tehtäväksi säännölliseen treeniin. Ottaa julmasti hauiksiin. Todella moni on hajottanut hauiksen sillä. Itsellä meni myös. Onneksi vain lievä venähdys.

Täysiiii! Kertoikin hyviä vinkkejä(y) Renkaan kääntöä en suosittele tehtäväksi säännölliseen treeniin. Ottaa julmasti hauiksiin. Todella moni on hajottanut hauiksen sillä. Itsellä meni myös. Onneksi vain lievä venähdys.
Joo, se renkaan pyöritys oli vaan yks minkä poimin ja taitaa kyllä jäädä välistä. Mut noi kivet kuullostaa kyllä toteuttamiskelpoiselta idealta, metsää vieressä niin sieltä varmaan löytyy vaikka ja mitä :)

Jos ei dippitankoja ole niin jättää tekemättä..
Ehkä paras vinkki/opetus ikinä :D En tosin ole kenenkään nähnyt edes yrittävän tehdä dippejä ilman tankoa/telinettä että sinänsä hassu vinkki,mutta kai niitä on jotka yrittää ilmassa niitä tehdä?

Turha runkata jos ei edes seiso.

Ehkä paras vinkki/opetus ikinä :D En tosin ole kenenkään nähnyt edes yrittävän tehdä dippejä ilman tankoa/telinettä että sinänsä hassu vinkki,mutta kai niitä on jotka yrittää ilmassa niitä tehdä?

Turha runkata jos ei edes seiso.

Tekeehän jengi noita kaikenmaailman penkkejä ja jopa maata vasten kädet selän takana, dippejä siis, ei runkkaa. Itse olen kyllä monesti yrittänyt runkatakin vaikka ei humalatilan vuoksi ole seissyt.

Tekeehän jengi noita kaikenmaailman penkkejä ja jopa maata vasten kädet selän takana, dippejä siis, ei runkkaa. Itse olen kyllä monesti yrittänyt runkatakin vaikka ei humalatilan vuoksi ole seissyt.
Itsekki tein kädet selän takaa dippejä ulkona penkkiä vasten. Toimi aika hyvin! (y)

Itsellänä on kahvakuulat, ja voimailen niillä ulkona kesät talvet. Lisäksi löytyy hiekkasäkki, jolla myös treenaan, aina ulkona. Kuntopolkujen vieressä on usein tukkeja, joita nostelemalla saa hyvän treenin. Nykyisin uusimmat ulkokuntoiluvälineet ovat kehittyneitä, ja niillä voi kuntoilla muutkin kuin eläkeläiset.

Lehdissä ollu juttua tästä Malmin ulkokuntosalista jota ylempänä esitellään.
Juttujen perusteella luulin että kyseessä on kattavampikin paikka.
Pääkaupunkiseudulla ainakin lukuisia ulkosaleja missä enemmän laitevaihtoehtoja ja suorituspaikkoja.
Eipä silti, kyllä tossa treenin tekee jos ei satu kovin monta muuta yht’aikaa paikalle.

Mun mielestä ulkokuntosaleja hypetetään ihan liikaa. Mitä joitakin olen vähän kokeillut niin ei niissä kunnon treeniä pysty tekemään tai ainakaan tule tehtyä. Sen verran klohmoja useimmat laitteet. Eikä näytä muutkaan oikein kunnolla treenaavan.
Toki korona-aikana hyvä juttu tai jos ei ole fyrkkaa maksaa salimaksuja.
Sitten ulkotreenit esimerkiksi kahvakuulilla voi toimia hyvinkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom