ulkoneva nikama

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkä minulla on alin selkänikama selvästi ulompana kuin muut. (ei sitä kuitenkaan huomaa, jos ei tarkkaan osaa katsoa) Muuta haittaa siintä ei ole ollut kuin se, että en pysty tekemään istumaannousuja kovalla alustalla ja simmareihin tuli reikä kun laskin vesiliukua selällään :nolo:

Onko kellään samaa vaivaa? Jos on, niin onko sitä yritetty korjailla? Vai tarvitseeko/voiko sitä muljauttaa linjaan muiden nikamien kanssa? Tuleeko jotain liikkeitä välttää(esim. maastaveto).

Taitaa olla aika turhaa panikointia, mutta tulee aina ihme pakkomielteitä kun löytyy jotain outoa kehosta. Eikä viitsisi turhan takia lääkäriinkään mennä..vai pitäiskö?

Kiitoksia vaan, jos joku viitsii vastata ja palauttaa minulle mielenrauhan taas hetkeksi (taikka patistaa lekuriin).

Mulla on vähän ylempänä selässä yksi nikama, joka on vähän erikoisen muotoinen (röntgenissä näkyy) ja hiukka ulkoneva. Luulen että se on peräisin teinivuosilta, kun piti kerran aavistuksen verran humalassa kiivetä yhden kaapin päälle ja laskeutua sieltä selälleen lattialle. Olen kysynyt siitä lääkäriltä, ja ei kuulemma mitään haittaa, jos ei vaivoja/kipuja ilmene. Pitää olla aika iso syy, että esimerkiksi leikkausta edes harkitaan. Mulla ei muita vaikutuksia kuin juuri tuo mainitsemasi istumaannousujen tekeminen kovalla alustalla: kiva mustelma nikaman kohdalla. Mutta treeniin ei ole vaikuttanut millään lailla.

Oletko käynyt lääkärissä?
Onko nikama siirtynyt vai onko processus vaan tavallista pidempi, siis koholla kuten 7 niskanikaman processus on kaikilla? mikäli nikama siirtyy, siirtyy paljon muutakin... luulisi olevan kipua?

Minullakin oli joskus suunnilleen selän keskivaiheilla nikama, joka oli hiukan ulkoneva. En tiedä mistä se johtui, mutta se on nyt hävinnyt jonnekin viimeisen kolmen vuoden sisällä. Ei aiheuttanut mitään kipuja, mutta istumaannousuja ei ollut kiva tehdä kovalla alustalla.
Voihan tuollaista mennä lekurille näyttämään, kun tuo selkä nyt kuitenkin on aika ikävä paikka, jos sinne jotain vikaa ilmaantuu.

Pjuus sanoi:
Oletko käynyt lääkärissä?
Onko nikama siirtynyt vai onko processus vaan tavallista pidempi, siis koholla kuten 7 niskanikaman processus on kaikilla? mikäli nikama siirtyy, siirtyy paljon muutakin... luulisi olevan kipua?

En ole käyny lääkärissä tämän takia, eikä ole mitään kipuja ollut. Mutta ei se muistaakseni aina ole tuollainen ollut..

Suositut

Back
Ylös Bottom