HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Aika ykspuolista on jos seuraat vain YLEn ja hesarin uutisia.
Tuntuis että samat asiantuntijat kertoo omia näkemyksiä, ei välttämättä ihan puolueettomia näkemyksiä.
Nuo mainitsemani uutiset eivät ole asiantuntijoiden näkemyksiä vaan vanhaa kunnon journalismia, missä toimittaja (ja valokuvaaja) ovat paikanpäällä tekemässä juttua jostain tietysti asiasta, minkä tiimoilta haastatellaan paikallisia ihmisiä, joita tapahtumat koskettavat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitkä on valheita? En meinaa yksittäisiä juttuja vaan isoa kuvaa. Minulla on sellainen kuva että Venäjä vahvistuu, ukraina heikkenee, Venäjän kaverit antaa paljon ja ukrainan kaverit hitosti liian vähän ajatellen ukrainan voimaa ja tilannetta. Tämä kuva on minulla ja aivan kaikilla ketä tunnen. Mitkä ne valheet on? Olisinpa väärässä.
En mä sulle niitä ala kaivaa täältä miljoonan viestin seasta, jos olet ketjua lukenut alusta lähtien ja seurannut uutisointia ja varsinki pekka toverin satuja nii lukuisia valeita löytyy.

Monestikko Putinin pitänyt olla kuolemassa, kuoleman sairas, Venäjän armeija käyttää pesukoneen osia aseisiinsa, ammukset loppuu, Venäjän talous pitäny romahtaa ties kuinka monta kertaa

Loput voit etsiä itse

Vähän luulen tämä laskaistaan hiljaa maton alle, käännetään katseet seuraavaan aiheeseen.

Näin tuossa varmaan tulee (jälleen) käymään ja nopeasti siitä sitten tulee "kielletty" puheenaihe, josta puhumalla saa leiman otsaansa. Eli historia kirjoitetaan nopeasti uusiksi (1984).

Harmi vain suomen kannalta, että Venäjän johdon muisti vain ei tule olemaan yhtä lyhyt ja huono.

En mä sulle niitä ala kaivaa täältä miljoonan viestin seasta, jos olet ketjua lukenut alusta lähtien ja seurannut uutisointia ja varsinki pekka toverin satuja nii lukuisia valeita löytyy.

Monestikko Putinin pitänyt olla kuolemassa, kuoleman sairas, Venäjän armeija käyttää pesukoneen osia aseisiinsa, ammukset loppuu, Venäjän talous pitäny romahtaa ties kuinka monta kertaa

Loput voit etsiä itse
Minä ymmärrän mitä tarkoitat. Ne uutiset esim putinin sekavista sairauksista ovat olleet täysin naurettavia klikkiotsiloita. Kaikki sen tietää nyt. Osa uskoi silloin. Kenttälapio-ja pesukone-uutiset ovat myös olleet aivan täyttä valetta. Siis ainakin isossa kuvassa. Yksittäisiä kenttälapiomiehiä on voinut olla, mistä minä tiedän. Minä en yritä provosoida sinua tai en auo päätäni.

Iso kuva sodassa on minusta kiistaton kuten aiemmin sanoin. Eli nyt ukrainan kannalta aivan järkyttävän huono. Tämän kuvan saa kaikki minun tintemat ihmiset ihan vaikka hesarista ja Yleltä.

Näin tuossa varmaan tulee (jälleen) käymään ja nopeasti siitä sitten tulee "kielletty" puheenaihe, josta puhumalla saa leiman otsaansa. Eli historia kirjoitetaan nopeasti uusiksi (1984).

Harmi vain suomen kannalta, että Venäjän johdon muisti vain ei tule olemaan yhtä lyhyt ja huono.
Tarkennuksia kiitos: mistä tulee kielletty puheenaihe? Ja sanoit jälleen, joten mistä muusta sellaisista on tullut mikä pitäisi tietää? Mikä osa historiasta tullaan kirjoittamaan uusiksi sinun arviolla?

Itseasiassa tämän ketjun ehdottomasti arvokkain anti on MÖYKKYSEN tilitys siitä, kuinka Ukrainan sota on varsin perusteellisesti vaikuttanut yhden suomalaisen miehen elämään. Tämmöinen kokemusperäinen tieto on ihan jotain muuta kuin spekulaatiot, jossittelut, nuolien piirtäminen karttoihin ja juupas-eipäs -jankuttaminen.

Viimeisestä lauseesta vielä: mistä tuo uhkaava ja julistava sävy? Oikein painotit ei-sanaa. Minusta Venäjän hulluutta ei pitäisi unohtaa täälläkään ikinä. Itse en ole unohtanut tähänkään asti. Koomista on kun Venäjä nimenomaan kirjoittaa koko ajan historiaa uusiksi totisen orwellilaiseen tyyliin. Esim suomessa ollaan aika pragmaattisia. Ei täysin, mutta terveellä tavalla.

Sylverö olet järjen ääni. Todella fiksu minustI
Itseasiassa tämän ketjun ehdottomasti arvokkain anti on MÖYKKYSEN tilitys siitä, kuinka Ukrainan sota on varsin perusteellisesti vaikuttanut yhden suomalaisen miehen elämään. Tämmöinen kokemusperäinen tieto on ihan jotain muuta kuin spekulaatiot, jossittelut, nuolien piirtäminen karttoihin ja juupas-eipäs -jankuttaminen.
Sylverö sinä olet viisas ja kirjoittelet viisaasti. Silti MÖYKKYSEN paras anti minun mielestäni on ollut se säästölistä minkä hän kirjoitti joskus ties milloin. Esimerkiksi listassa oli se miten nenäliinat kerätään palavereista ja huoltoasemilta. Minä tunnustan listan täysin. Minä olen 100% samanlainen sekavista paikoista säästävä. Minulla on johtaja-status ja viimeisin auto oli mersu. Ei tietenkään ikipäivänä ässä-mersua ja ei ole sijoituskassaa mistä voisi 6 tai 7 numeroista summaa sulaa nopeasti. 6 numeroinen voi sulaa pitkässä juoksussa. Niin ja en ole dippa vaan AMK-inssi.

Tarkennuksia kiitos: mistä tulee kielletty puheenaihe? Ja sanoit jälleen, joten mistä muusta sellaisista on tullut mikä pitäisi tietää? Mikä osa historiasta tullaan kirjoittamaan uusiksi sinun arviolla?

Suomen Venäjän vastainen toiminta ja korkeimpien poliitikkojen Venäjän vastaiset puheet ja uho, Ukrainan sodan aikana tullaan "kuoppaamaan" hyvin nopeasti sodan päätyttyä. Mutta Venäjä ei tule näitä unohtamaan. Nytkin presidenttimme kiertää ympäri maailmaa pitämässä Venäjän vastaisia palopuheita, ei nämä unohdu.

Esimerkkinä aikaisemmista "kielletyistä" aiheista, Koronarokotteet ja niiden aiheuttamat ongelmat, jotka olivat/ovat paljon suuremmat, kuin nuhan itsensä aiheuttamat ongelmat.
Jälkipyykin peseminen tästä kuuluu "kiellettyihin aiheisiin, eikä sitä saa käydä ilman leimaantumista.

Viimeisin esimerkki suomen Venäjän vastaisesta toiminnasta:

Pauli Hyvölä (face):
Suomi on nyt ryhtynyt toimimaan ukrainalaisen energiayhtiö Naftogasin asiamiehenä. Tässä roolissa ulosottolaitos on "takavarikoinut" eli turvannut hukkaamiselta ja myynniltä Suomessa olevaa Venäjän valtion omaisuutta. Tarkoitus on turvata ukrainalaisyhtiön 5 miljardin korvausvaatimuksia Krimille jääneestä omaisuudesta. Korvauksista päätti Haagissa toimiva välitystuomioistuin viime vuonna. Venäjä on tiettävästi valittanut päätöksestä, joten asia on keskeneräinen.

Venäjä aikoo tietenkin käydä oikeutta myös Helsingin käräjäoikeuden päättämistä turvaamistoimista eli nyt käytetyltä nimitykseltään takavarikoista, jotka olivat ensimmäiset laatuaan missään maassa. Tässä siis taustaa ellei joku olisi jo asiaa havainnut.
Stubbin mukaan Suomi toimii oikein ja laillisesti. Mitään muuta häneltä tai keneltäkään nyt julkisuudessa ääneen päästetyltä ei kannattanut odottaakaan. Suomi toimii näin lännen partiopoikana ja Ukrainan ulosottoapulaisena asiassa

- joka ei meille kuulu mutta silti Suomi ryhtyi riitaosapuoleksi ihan ensimmäisenä valtiona jopa

- toimi ei tule hyödyttämään Ukrainaa

- eikä horjuta Venäjää

- asiassa ei ollut pakollista tai välttämätöntä saati hyödyllistä toimia

- takavarikot eivätkä lainkaan välttämättä noudata kansainvälistä oikeutta

- asia on oikeudellisesti kesken

- Venäjän valtiolta on jo takavarikossa kultaa ja valuuttaa sadoin miljardein. Ymmärtääkseni jos Haagin päätös olisi katsottu lainvoimaiseksi ja omaisuuden osan kuittaaminen veloista samoin lailliseksi, 5 miljadia olisi voitu kuitata pelkästä pääoman korkotuotosta. Niihin on jo kajottu, joten ulkomailla olevan omaisuuden suhteen mitään uutta näkökulmaa, turvaamistoimia tai takavarikkoja ei olisi tarvittu.

- Kun arvioi turvaamistoimen laillisuutta, pitää muistaa, että Helsingin käräjäoikeudelta on voinut tilata vaikkapa työtaistelujen kieltoja uhkasakkoineen. Esimerkiksi hoitajien lakko kiellettiin 3 x miljoonan euron uhkasakon avulla painostaen. Paperiliiton lakko kiellettiin edelleen turvaamistoimena. KKO totesi päätöksen pätemättömäksi. Yleensä lakkoja koskevat asiat kuuluvat työtuomioistuimelle, mutta Helsingistä suotuisia päätöksiä voi tilata turvaamistoimena oikeuden istuessa vain yhden tuomarin kokoonpanolla.

Tässä oli taas yksi tulevaisuudessa kalliiksi tuleva typeryys jo tehtyjen jatkoksi. Suomi rikkoo tällä nykyisellä toimintatyylillään välinsä Venäjään mahdollisimman pysyvästi. Nythän täällä etsitään omasta aloitteesta mitä tahansa Venäjään kohdistuvaa haitantekomahdollisuutta riippumatta laillisuudesta, hinnasta taloudelle, elinkeinoelämälle tai ottamatta huomioon inhimillisiä kustannuksia.
(Kuvituskuvassa esiintyy arvopohjaista realismia...)

464288216_2339186326431085_861152101128989242_n.jpg

Ja nyt on ryssältä voi loppu!
Iltalehti tiesi kertoa.
Normaali otsikko. Aihe on sellainen mitä halutaan lukea koska Venäjä ärsttää melkein kaikkia. Myös symppaajat lukee jutun. 95% suomalaisista tietää että venäjältä saa kaikkea. Varmasti tulee näitä hetkellisiä puutteita tuotteista koska kauppasuhteet on muuttuneet ja huonontuneet. Suomestakin voisi voi loppua jos jonkun maan kanssa lopetettaisiin kauppa ja etsittäisiin muualta korvaavia. Parempi esimerkki voisi olla vaikkapa silli tai avocado.

Otsikko ei siis ole välttämättä valheellinen. Sanotaan vaikkapa että otsikkona olisi "Tauski menee vieroitukseen". Sitäkin luetaan ja kukaan ei todellisesti tiedä meneekö vai ei. Ja ainakaan meidän lehdistö ei tule isosti korjaamaan asiaa jos ei mene. Eivät myöskään kirjoita jos Tauski sieltä pääsee pois tai ei olisi ikinä ollut menossakaan.

Elikkä elikkä: Tuo otsikko ei kerro mistään ohjatusta salaliitosta tai mistään mitään. Kertoo vähän iltalehden vinoumasta ja paljon siitä minkälaisia otsikoita klikataan. Ainakaan ei kerro mitään EU:sta tai USA:sta tai suomen hallituksesta. Yrittäkää nyt kaikki miettiä mitä paskaa kaikissa lehdissä on. Mistä vain aiheesta voi hakea täysin jotain agendaa ajavia otsikoita. No joo, ehkä ei silloin korona-aikaan.

Miksi yrittää vääristää keskustelua täysin sekavilla pointeilla?

Suomen Venäjän vastainen toiminta ja korkeimpien poliitikkojen Venäjän vastaiset puheet ja uho, Ukrainan sodan aikana tullaan "kuoppaamaan" hyvin nopeasti sodan päätyttyä. Mutta Venäjä ei tule näitä unohtamaan. Nytkin presidenttimme kiertää ympäri maailmaa pitämässä Venäjän vastaisia palopuheita, ei nämä unohdu.

Esimerkkinä aikaisemmista "kielletyistä" aiheista, Koronarokotteet ja niiden aiheuttamat ongelmat, jotka olivat/ovat paljon suuremmat, kuin nuhan itsensä aiheuttamat ongelmat.
Jälkipyykin peseminen tästä kuuluu "kiellettyihin aiheisiin, eikä sitä saa käydä ilman leimaantumista.

Viimeisin esimerkki suomen Venäjän vastaisesta toiminnasta:

Pauli Hyvölä (face):
Suomi on nyt ryhtynyt toimimaan ukrainalaisen energiayhtiö Naftogasin asiamiehenä. Tässä roolissa ulosottolaitos on "takavarikoinut" eli turvannut hukkaamiselta ja myynniltä Suomessa olevaa Venäjän valtion omaisuutta. Tarkoitus on turvata ukrainalaisyhtiön 5 miljardin korvausvaatimuksia Krimille jääneestä omaisuudesta. Korvauksista päätti Haagissa toimiva välitystuomioistuin viime vuonna. Venäjä on tiettävästi valittanut päätöksestä, joten asia on keskeneräinen.

Venäjä aikoo tietenkin käydä oikeutta myös Helsingin käräjäoikeuden päättämistä turvaamistoimista eli nyt käytetyltä nimitykseltään takavarikoista, jotka olivat ensimmäiset laatuaan missään maassa. Tässä siis taustaa ellei joku olisi jo asiaa havainnut.
Stubbin mukaan Suomi toimii oikein ja laillisesti. Mitään muuta häneltä tai keneltäkään nyt julkisuudessa ääneen päästetyltä ei kannattanut odottaakaan. Suomi toimii näin lännen partiopoikana ja Ukrainan ulosottoapulaisena asiassa

- joka ei meille kuulu mutta silti Suomi ryhtyi riitaosapuoleksi ihan ensimmäisenä valtiona jopa

- toimi ei tule hyödyttämään Ukrainaa

- eikä horjuta Venäjää

- asiassa ei ollut pakollista tai välttämätöntä saati hyödyllistä toimia

- takavarikot eivätkä lainkaan välttämättä noudata kansainvälistä oikeutta

- asia on oikeudellisesti kesken

- Venäjän valtiolta on jo takavarikossa kultaa ja valuuttaa sadoin miljardein. Ymmärtääkseni jos Haagin päätös olisi katsottu lainvoimaiseksi ja omaisuuden osan kuittaaminen veloista samoin lailliseksi, 5 miljadia olisi voitu kuitata pelkästä pääoman korkotuotosta. Niihin on jo kajottu, joten ulkomailla olevan omaisuuden suhteen mitään uutta näkökulmaa, turvaamistoimia tai takavarikkoja ei olisi tarvittu.

- Kun arvioi turvaamistoimen laillisuutta, pitää muistaa, että Helsingin käräjäoikeudelta on voinut tilata vaikkapa työtaistelujen kieltoja uhkasakkoineen. Esimerkiksi hoitajien lakko kiellettiin 3 x miljoonan euron uhkasakon avulla painostaen. Paperiliiton lakko kiellettiin edelleen turvaamistoimena. KKO totesi päätöksen pätemättömäksi. Yleensä lakkoja koskevat asiat kuuluvat työtuomioistuimelle, mutta Helsingistä suotuisia päätöksiä voi tilata turvaamistoimena oikeuden istuessa vain yhden tuomarin kokoonpanolla.

Tässä oli taas yksi tulevaisuudessa kalliiksi tuleva typeryys jo tehtyjen jatkoksi. Suomi rikkoo tällä nykyisellä toimintatyylillään välinsä Venäjään mahdollisimman pysyvästi. Nythän täällä etsitään omasta aloitteesta mitä tahansa Venäjään kohdistuvaa haitantekomahdollisuutta riippumatta laillisuudesta, hinnasta taloudelle, elinkeinoelämälle tai ottamatta huomioon inhimillisiä kustannuksia.
(Kuvituskuvassa esiintyy arvopohjaista realismia...)

464288216_2339186326431085_861152101128989242_n.jpg
Otan kantaa vain sinun kirjoittamaan alkuun. Siksi että se on sinun sanomaasi ja koska sinä vaivaudut minulle kirjoittamaan.

"Suomen Venäjän vastainen toiminta ja korkeimpien poliitikkojen Venäjän vastaiset puheet ja uho, Ukrainan sodan aikana tullaan "kuoppaamaan" hyvin nopeasti sodan päätyttyä."

Ei varmasti tulla. Ei ikinä. Ei koskaan. Minä en tahdo että tätä unohdetaan ikinä. Tämä on minun analyysi ja koska puhumme tulevasta niin ei aleta väitellä. Tämä nähdään sitten tulevaisuudessa.

Mutta Venäjä ei tule näitä unohtamaan. Nytkin presidenttimme kiertää ympäri maailmaa pitämässä Venäjän vastaisia palopuheita, ei nämä unohdu.

Sinun toinen esimerkki on yllätys yllätys korona. Miksi aina korona on mielessä kaikilla ketkä haluaa nöyrtyä Venäjän edessä? Miksi? Aina? Kaikilla? Minun analyysi on se, että en todellakaan tiedä oliko piikeillä isompaa haittaa kuin taudilla. Minut pystyisi vakuuttamaan tästä kumpaan suuntaan vain, mutta se ei ole tärkeää nyt. Jos puhutaan vain rokotteista, niin suurin haitta mitä minä tiedän oli se kun minulla meni olkapää kipeäksi. Taudista oli todella suurta vaivaa kahdelle tuntemalleni, mutta hengenvaaraa ei ollut heilläkään. Eli piikeistä olen itse iloinen. Suurin syy on se, että ihailtavasti kriisin keskellä asia saatiin hoitoon. Toisaalta kriisi oli minusta aiva ylimitoitettu, kuten aiemmin kirjoitin. Sulut oli minun mielestäni 10-kertaa pahempi asia. Sulut oikeasti sieppaa minua aivan helvetisti. Muistan kun sulkujen alussa väänsin ihmisten kanssa aiheesta... Silloin oltiin lähellä joukkopsykoosia. Ei mennä siihen aiheeseen.

Toisaalta tämä on sinulta erinomainen esimerkki. Lustraatio on suorittamatta, koska kaikki "suuret äänet" ovat siinä syyllisiä.

En silti näe minkäänlaista yhteyttä siitä miten sota ja siitä puhuminen tullaan muistamaan vs korona.

Normaali otsikko. Aihe on sellainen mitä halutaan lukea koska Venäjä ärsttää melkein kaikkia. Myös symppaajat lukee jutun. 95% suomalaisista tietää että venäjältä saa kaikkea. Varmasti tulee näitä hetkellisiä puutteita tuotteista koska kauppasuhteet on muuttuneet ja huonontuneet. Suomestakin voisi voi loppua jos jonkun maan kanssa lopetettaisiin kauppa ja etsittäisiin muualta korvaavia. Parempi esimerkki voisi olla vaikkapa silli tai avocado.

Otsikko ei siis ole välttämättä valheellinen. Sanotaan vaikkapa että otsikkona olisi "Tauski menee vieroitukseen". Sitäkin luetaan ja kukaan ei todellisesti tiedä meneekö vai ei. Ja ainakaan meidän lehdistö ei tule isosti korjaamaan asiaa jos ei mene. Eivät myöskään kirjoita jos Tauski sieltä pääsee pois tai ei olisi ikinä ollut menossakaan.

Elikkä elikkä: Tuo otsikko ei kerro mistään ohjatusta salaliitosta tai mistään mitään. Kertoo vähän iltalehden vinoumasta ja paljon siitä minkälaisia otsikoita klikataan. Ainakaan ei kerro mitään EU:sta tai USA:sta tai suomen hallituksesta. Yrittäkää nyt kaikki miettiä mitä paskaa kaikissa lehdissä on. Mistä vain aiheesta voi hakea täysin jotain agendaa ajavia otsikoita. No joo, ehkä ei silloin korona-aikaan.

Miksi yrittää vääristää keskustelua täysin sekavilla pointeilla?

Eli, kun sinä (mielestäsi) tiedät milloin uutinen on tosi ja milloin ei, niin (lähes) kaikki suomalaiset tietävät. Tosi asia kuitenkin on, että suomalaiset ovat maailman mediauskovaisin kansa. Enemmistö suomen kansasta ei kykene suodattamaan median valheita totuudesta.

Eli, kun sinä (mielestäsi) tiedät milloin uutinen on tosi ja milloin ei, niin (lähes) kaikki suomalaiset tietävät. Tosi asia kuitenkin on, että suomalaiset ovat maailman mediauskovaisin kansa. Enemmistö suomen kansasta ei kykene suodattamaan valheita totuudesta.

Suomalaiset on suurimmalta osin NPC porukkaa, tähän kun lisätään vielä lammas luonne, ei hyvä heilu

Eli, kun sinä (mielestäsi) tiedät milloin uutinen on tosi ja milloin ei, niin (lähes) kaikki suomalaiset tietävät. Tosi asia kuitenkin on, että suomalaiset ovat maailman mediauskovaisin kansa. Enemmistö suomen kansasta ei kykene suodattamaan median valheita totuudesta.

Ei. Minä nimenomaan sanoin, että minä en tiedä milloin uutinen on totta. Kuka helvetti voi varmistaa vaikka onko se tauski ollut menossa vieroitukseen. No sen ehkä voisi, mutta yksittäinen ihminen ei ikinä voi itse varmistaa mitä vaikkapa tuolla rintamalla tapahtuu. Ei myöskään journalistit. Minä en tiedä ollaanko mediauskollisin kansa vai ei. Oli miten oli, niin miksi sinä haastat riitaa? Minä olen täysin varma siitä, että Suomalaisilla on aivan valtaosin todella huolestunut kuva venäjän sodasta. Tämä kuva saadaan Suomen lehdistöstä. Sama kuva on kaikilla minun ystävillä ja samoin vaikkapa töissä tai vanhemmillani. Se jos välillä on otsikko siitä että Putinin pallit väärässä kulmassa tai että venäjältä on mersut loppu ei vaikuta suureen kuvaan.

Minä toistan: en tiedä ketään kellä olisi sellainen kuva että sodassa menee lännen kannalta hyvin. Mistä lie kaikki lukevat uutisensa. Minä olen varma, 100% varma, että ihmiset ovat fiksumpia kuin mitä sinä kuvittelet. Kieltämättä ei ne fiksuja ole, mutta fiksumpia kuin mitä luulet. Kuka vain tajuaa, että kun rintama siirtyy johonkin suuntaan ja jossain etsitään uusia joukkoja ja joku etsii aseila maailmalta ja ja ja, niin asiat ovat miten ovat. Välittämättä siitä onko jossain voi lopussa vai ei.

Ole ystävällinen ja älä yksinkertaista asioita. Ole myös ystävällinen ja älä etsi netistä asioita, jotka ovat täydellisen merkityksettömiä.

Suomalaiset on suurimmalta osin NPC porukkaa, tähän kun lisätään vielä lammas luonne, ei hyvä heilu
Kerrotko sinä miksi kaikki ketkä haluavat alistua venäjän edessä ovat samaa mieltä aiheista: biden, trump, sanna marin, venäjä, ukraina, covid,... Tässä on minusta huomattavasti suurempi korrelaatio nimenomaan ihmisellä ketkä haluavat alistua venäjän edessä ja ketkä ottavat koronan puheeksi aivan oudoissa asiayhteyksissä. Korrelaatio, mutta entä kausaliteetti. Meinaan että mistä samat ihmiset kaivaa ne samat päätelmät? Liittyykö tuo tuohon lammas-asiaan? Eli ihmiset jotka on näistä edellä mainituista samaa mieltä ovat oikeasti lampaita? Itselläni on kyseisiin asioihin todella ristikkäisiä kantoja. Heillä ketkä katsovat asiakseen räyhätä netissä aihista on kaikilla sama näkemys. Siis meinaan niitä ketkä meuhkaavat koronasta ja venäjästä. Joku normaali persu tai kokkari voi kritisoida marinia, mutta voi olla muista asioista mitä mieltä vain. Venäjästä ja covidista räyhäävät ovat käytännössä 95% samaa mieltä noista kaikista. Ovatko lampaita?

Ole ystävällinen ja älä yksinkertaista asioita. Ole myös ystävällinen ja älä etsi netistä asioita, jotka ovat täydellisen merkityksettömiä.

"Iva on pilkkaa, johon liittyy ylimielisyys ja halveksunta. Iva voi olla suoraa tai epäsuoraa. Ironia on nimenomaan ivan epäsuora muoto. Nykysuomen sanakirjan mukaan ironialla eli epäsuoralla ivalla ”pyritään paljastamaan vikoja, puutteita ja epäkohtia saattamalla ne naurunalaisiksi siten, että ne esitetään päinvastaisina, muka positiivisina ominaisuuksina”.

Ironialle tyypillistä on, että sanotaan toista mitä tarkoitetaan. Suorassa ivassa taas sanotaan asiat niin kuin tarkoitetaan. Wikipediassa ironia määritellään seuraavasti: ”Ironia on ilmaisumuoto, jossa todellinen merkitys ja käytetyt sanat ovat ristiriidassa. Ironiaan sisältyy ajatus siitä, että asiat eivät ole sitä, miltä ne näyttävät tai mitä niiden väitetään olevan. Ironia on tyypillisesti tilannesidonnaista eikä ironia sen vuoksi paljastu, ellei ymmärrä asiayhteyttä.”

Ironia on huumoria, josta puuttuu lämpö ja myötätunto. Ihmiset ja asiat esitetään naurettavina tai halveksittavina esittämällä asia päinvastaisena.

Sarkasmi on lähellä ironiaa. Se on ironian lailla epäsuoraa eli asioista ja henkilöistä esitetään päinvastaisia väitteitä. Sarkasmi on tilannekohtaista huumoria. Sarkasmi voi olla sekä hyväntahtoista että ilkeää. Wikipediassa annetaan esimerkki sarkasmin käytöstä: "Useimmiten henkilö, johon sarkasmia käytetään, yrittää päästä tilanteesta jollain samantapaisella keinolla."

Jos/kun et ole ylläpitäjä, niin sinä et päätä mistä/miten toiset kirjoittajat kirjoittavat täällä, varsinkaan kun et näytä edes ymmärtävän tuota "alhaisemman" -tason huumoria.
Tämä kehärunkkaus oli minun puolestani tässä.

Tästä voisi heittää vasta-argumentin, että mediauskovaisin kansa täytyy olla itänaapurissa. Silkan sekopäisen sonnan taso mitä kansalle syötetään telkkarin propaganda-ohjelmissa Venäjällä on niin käsittämätön ja silti merkittävälle osalle se menee läpi totuutena. Tässä ei nyt puhuta mistään kesystä suomalaisen SoTe-talouden kusemisen peittelystä (vaikka toki 10x ero alustavaan lisäbudjettitarpeeseen on aika iso peittely), vaan ihan täysin kuvitteellisen maailmankuvan syöttämisestä ihmisille. Veikkaan, että Goebbelskin olisi ylpeä.

Tästä voisi heittää vasta-argumentin, että mediauskovaisin kansa täytyy olla itänaapurissa. Silkan sekopäisen sonnan taso mitä kansalle syötetään telkkarin propaganda-ohjelmissa Venäjällä on niin käsittämätön ja silti merkittävälle osalle se menee läpi totuutena. Tässä ei nyt puhuta mistään kesystä suomalaisen SoTe-talouden kusemisen peittelystä (vaikka toki 10x ero alustavaan lisäbudjettitarpeeseen on aika iso peittely), vaan ihan täysin kuvitteellisen maailmankuvan syöttämisestä ihmisille. Veikkaan, että Goebbelskin olisi ylpeä.
Mitä jos molemmat on aivan yhtä aivopestyjä?

Mitä jos Suomea ja Venäjää johtaa ihan samat miehet ja sekä suomalaiset, että venäläiset tullaan tuhoamaan, kuten ne on jo hyvin pitkälle tuhottu?

Vallassa olevat käyttävät biljoonia tyhjästä luotua rahaa ihmisten aivopesuun ettei ihmiset tajua tätä yksinkertaista illuusiota.

Kaikki järjestelmän vastainen kritiikki poistetaan somesta, mutta putinin trollit saa toimia vapaasti. Miksi?

Koska totalitaarinen järjestelmä voi pysyä pystyssä vain ulkoisen vihollisen voimin.

View: https://x.com/UnknownUnit007/status/1848644129955192996

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom