HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Propagandasta puheen ollen, sitähän esiintyy joka rintamalla. Mutta tässäkin on hyvä muistaa se fakta, että rysyt ovat tässäkin aivan omaa luokkaansa.
Sakeusaste on kyllä ainakin ihan omissa sfääreissään venäläisten propagandassa. Kaiken maailman geeniohjatut koronalepakot, geenimuunnellut ukrainalaissotilaat ym. Valtava määrä Ihan kummelitason juttuja vakavalla naamalla esitettynä mutta luultasti kuitenkin täysin suunnitelmallista, harkittua ja pääasiassa vain omaan kansaan kohdistettua.

Ukrainan propagandakoneiston toiminnasta case-esimerkkeineen on ollut tosi vähän tietoa missään mediassa. Luultavasti tarkoituksella.
 
Siinä vaiheessa kun toinen ei edes ymmärrä lukemaansa, niin on vaikea perustella hänelle mitään. Tuossa laittamassani jutussa käytettiin verokkina toisen maailmansodan aikaisia (tykistö) tietoja, ja sinä nyt väität että ryskit ovat tykistön kanssa vielä huonompia ja epätarkempia, vaikka tekniikka on mennyt ihan pikkuisen verran eteenpäin +80 vuodessa, huolimatta siitä, että ryskit käyttävät myös vanhempaa kalustoa. Pikkuisen saa järkeäkin käyttää. Ja eiköhän sitä tykistöä ja ohjuksiakin käytetä sen verran, kuin on tarpeen, ei enempää. Mutta turhapa tästä on enempää selittää.

Sinulla on ihan väärä käsitys Venäjän armeijan taistelutavasta. Venäjä käyttää tykistötulta suojatulena ja ”rolling barragena” ja noissa menee ammuksia muuhun kuin ukrainalaisten sotilaiden tappamiseen. Tykistö ei ole tarkkuusase. Et voi vetää yhtäläisyysmerkkejä ammuttujen ammusten ja tappioiden välille.
 
No on se sen verran onnistunut kokonaisuudessaan sotatoimet ryssillä, että näillä näkymin ukraina menettänyt kaiken minkä päällä tällä hetkellä ryssät istuu. Tähän ei rajaudu mikään kevät, kesä tai syksy.

Oli kyse Venäjän hyökkäysoperaatioista. Älä vaihda puheenaihetta. Se ei ole myöskään mikään meriitti Venäjälle, että kun Ukraina ei ole hyökännyt, niin Venäjä on säilyttänyt asemat.

Noista sun väitteistä

A: sulla ei ole mitään oikeita lukuja tappioista kummallakaan puolella, vain hokema

Kyllä noista tappioista on paljon tarkkoja arvioita. Esim. Kalustotappioita lasketaan visuaalisilla varmistuksilla.

B: tuo "mitätön" on hyvin soljuva käsite sinulla, koska ukrainan sotajohto oli esimerkiksi bakhmutissa erimieltä kanssasi mitättömästä. Ilmeisemmän mitätöntä ryssien meno ei ole, jos ukraina vaatii suurta avustusta/tukea välittömästi.

Oli kyse etenemisestä ja Venäjä ei ole saanut edes vallattua Bahmutia.
 
Siinä on kieltämättä toinen rahareikä mutta luotan siihen, että tuo nainen tulee vielä jonain päivänä tässä ihan lähitulevaisuudessa oma-aloitteisesti esittämään minulle takaisinmaksusuunnitelman käyttämistään rahoista, korkoineen. Jos et voi luottaa siihen, että venäläinen maksaa sinulle rahasi takaisin, mihin enää voit tässä maailmassa luottaa?



Jep, vuosiahan tätä tilannetta on rakennettu ja pahinta on vielä se, että tuo rahan printtaaminen on ollut globaali ilmiö, jonka takia vaikutukset kumuloituvat näin rajusti. Viimeisenä naulana arkkuun oli sakeimpaan koronaperseilyaikaan -21 tehdyt ”elvytyspaketit”. Silloin syksyllä -21 kun perseily oli huipussaan, osakeindeksit nousivat massiivisesti. Tässä kohtaa olisi pitänyt hälytyskellojen soida, koska eihän tuollainen tilanne voi olla todellinen vaan kaikki oli täynnä ilmaisella rahalla ostettua ilmaa. Se oli ensimmäinen virhe, olla myymättä tuossa tilanteessa. Sitten kun rajuin lasku alkoi, niin sattumoisin alkoi myös Ukrainan sota, jonka syyksi kurssilaskut itsekin vouhkasin mutta todellisuudessa vaikutus oli minimaalinen. Se oli toinen virhe. Saa nähdä nyt alkaako tämä korkopolitiikka nyt kriisiyttää pankkeja laajemminkin mutta eilinen oli kyllä shokki varsinkin siinä vaiheessa, kun jenkkipörssit aukesivat. Sodan lopputuloksella ei liene ole mitään merkitystä talouteen ja indekseihin. Sota on jo hinnoiteltu sinne mukaan.

Tilanne pahenee vielä. Juuri oli Hesarissa miten inflaatio kiihtyi ja on nyt yli 8% vaikka korkoja on nostettu ripeästi. Epäilen, että korot nousee tuonne 8% vielä ja se tulisi tekemään pahaa jälkeä taloudessa.
 
Kai sä itsekin tajuat lukevasi lähes pelkästään propagandaa ja uskot sitten täysin yksipuoleista propagandaa? Sitten hoet yksipuoleista propagandaa ja arvostelet muita jotka eivät halua lähteä tommoseen junaan missä ei realismia ole tippaakaan?

Tämä on sinulta ironista, kun postaat täyttää ryssäpropagandaa tänne.
 
Oli kyse Venäjän hyökkäysoperaatioista. Älä vaihda puheenaihetta. Se ei ole myöskään mikään meriitti Venäjälle, että kun Ukraina ei ole hyökännyt, niin Venäjä on säilyttänyt asemat.



Kyllä noista tappioista on paljon tarkkoja arvioita. Esim. Kalustotappioita lasketaan visuaalisilla varmistuksilla.



Oli kyse etenemisestä ja Venäjä ei ole saanut edes vallattua Bahmutia.
Ei sun visuaalinen kuva kerro yhtään mitään tappioista. Se on kuva mihin jopa minä voisin vaihtaa lukuja.

Ja ryssähän etenee tällä hetkellä. Aika näyttää mikä on totuus asioista, mutta oletko sinä valmis sellaiseen vaihtoehtoon ettei se sota menekään kuten haluaisit ajatella?
 
Sinun mielestäsi valhetta on kaikki, joka sotii sinun täydellisen aivopestyä maailmankuvaasi vastaan, tämmöisen henkilön kanssa keskustelu on täysin hedelmätöntä, eli ei johdu etteikö pystyisi, väittelemään, se ei vain kannata.




Täytyy olla melkoisen aivopesty, jos päinvastaiseen ratkaisuun vielä(kin) uskoo.
Yleensä en ole kovin vahingoniloinen tyyppi, mutta tästä aiheesta me tulemme keskustelemaan vielä tulevaisuudessa :sneaky:

Vaikka asiat hitaasti etenevätkin (ryssillä ei ole mihinkään kiire), kohti vääjäämätöntä mennään, sitä odotellessa...
Ne tuppaa katoamaan,kun toteavat eläneensä kuplassa ja valtamedian narratiivi olikin se fake news , ja kun tulee uus aihe jostai tyhjästä ilmestytään paikalle tietäjinä.
 
En kyllä vertaisi ryssiä jellonaan vaan ennemmin paskakasaan joka yrittää hukuttaa uljaan hevosen eli Ukrainan samaan paskaan mitä itse on. Mutta paskakasa on yrittänyt sitä jo vuoden ja paskaan hukuttaminen käy koko ajan vaikeammaksi koska uljas hevonen on alkanut bodaamaan ja kasvamaan kokoa! Lopulta paskakasa vaan hajoaa kuivaksi paskaksi.
Suomi edelleen kaataa halutessaan ryssän vaikka vasemmalla kädellä?
 
"Ja tässä on myös yksi suuri ero ryssien ja Ukrainalaisten haavoittuneiden kohdalla. Ukrainalaiset evakuoidaan rintamalta hoidettavaksi ja sitten kuntoutettavaksi, ryssät jäävät odottamaan armahtavaa kuolemaa ku kaverit juoksee karkuun."

Mistä tääkin yleisvaltainen "tieto" tulee?
Toi propaganda on kyl jännä, kun jos noita juttuja uskoisi täysin niin tulisi kuva ettei ryssät ole ihmisiäkään enää ja toki uljas ukraina taas evakuoi KAIKKI omat. Aivan kaikki.
Joo tää lähtenyt ihan käsistä, nykyään saa lukea juttuja joku Suomessa puhuu Venäjää saa samantien turpaan tai haukkuvat ryssäksi/huoraksi kyllä sillon ollaan nii miestä, sitten muutama matu nii ollaan nii lammasta ja nöyristellään
 
Vähän tarkuutta kun kelaat keskustelua taaksepäin , jolloin näin todettu!
Laita lainaus tämmöiseen viestiin jos viitsit, mulla ainakin tais mennä ohi.
Joo tää lähtenyt ihan käsistä, nykyään saa lukea juttuja joku Suomessa puhuu Venäjää saa samantien turpaan tai haukkuvat ryssäksi/huoraksi kyllä sillon ollaan nii miestä, sitten muutama matu nii ollaan nii lammasta ja nöyristellään
Mistä tämmösiä saa lukea? Ihan mielenkiinnosta, en ole itse törmännyt oikein missään näihin juttuihin, paitsi tietysti venäläisissä medioissa näitä kuulee..
 
Laita lainaus tämmöiseen viestiin jos viitsit, mulla ainakin tais mennä ohi.

Mistä tämmösiä saa lukea? Ihan mielenkiinnosta, en ole itse törmännyt oikein missään näihin juttuihin, paitsi tietysti venäläisissä medioissa näitä kuulee..
Mitä venäläisiä medioita sä luet?
 
Laita lainaus tämmöiseen viestiin jos viitsit, mulla ainakin tais mennä ohi.

Mistä tämmösiä saa lukea? Ihan mielenkiinnosta, en ole itse törmännyt oikein missään näihin juttuihin, paitsi tietysti venäläisissä medioissa näitä kuulee..
Joitain yksittäisiä tapauksia on ylittänyt uutiskynnyksen mutta en usko, että olisi kauhean yleistä


Esim. tuo minun ryssä ei enää koskaan puhu ryssää ihmisten ilmoilla. Jos joku toinen ryssä soittaa sille, niin tämä ryssä ei vastaa. Tuskin siksi, että pelkäisi vaan siksi, että kotimaansa keppostelut saattaa vähän nolottaa.
 
Laita lainaus tämmöiseen viestiin jos viitsit, mulla ainakin tais mennä ohi.

Mistä tämmösiä saa lukea? Ihan mielenkiinnosta, en ole itse törmännyt oikein missään näihin juttuihin, paitsi tietysti venäläisissä medioissa näitä kuulee..
Ylempi lainaus olikohan viime kesää/syksyä kun hehkutti ryssä kaatuu tosta vaan, löytyy jos jaksat selata

Alempi lainaus

Olikohan muutama pvä sitten esim Il is kirjoitti jutun miten suomalainen mies vainosi Venäläistä naista haukkui huoraksi.

Siitä vaan etsimään

Lisääkin löytyy paljon kun pidät silmäsi auki 😉
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom