- Ikä
- 52
Minusta katastrofi on ehkä liian superlatiivinen sana tapahtuneelle pois lukien ne Euroopan valtiot, jotka olivat pitkälti riippuvaisia Venäjän maakaasusta. Toki myös Suomi on ottanut aika pahasti osumaa, erityisesti maan itäosat.
Mutta asiaan liittyen itse veikkaan, että jos puhutaan pakotteista pelkästään talouden eli rahan näkökulmasta niin nyt ollaan varmaan sellaisessa tilanteessa, että länsi, käytännössä Euroopan maat, kärsivät itse enemmän asettumistaan pakotteista kuin Venäjä kärsii niiden kohteena. Ei mitään dataa ole minulla väitteen tueksi vaan pelkkä perstuntuma.
Jenkeillä ei tietenkään tunnu missään vaan ovat ehkä jopa hiljaa tyytyväisiä tilanteeseen, kun Euroopan maat menettävät kilpailukykyään heitä vastaan.
Minä puhun nyt huomattavasti suuremmasta mittakaavasta ja aikavälistä. Yksinapaisen USA:n johtaman maaiman siirtymisestä moninapaiseksi, ja maailmanhallinnan siirtymisestä pois lännestä. USA on jo vuosikymmeniä terrorisoinut maailman valtioita, uhkaillut, painostanut ja jos tämä ei ole tehonnut, se on hyökännyt maahan tuhoten sen, demokratian ja ihmisoikeuksien nimissä, tottakai
Viimeisenä niittinä lännen ulkopuolisille maille oli "hyökkäys" Venäjää vastaan, ensin pakotteet ja sitten proxy, tuo oli varmasti se, joka viimein katkaisi kamelin selän, tyyliin: "Venäjän jälkeen kuka tahansa meistä voi olla USA:n seuraava kohde"
BRICS perustettiin vuonna 2009, eikä se tuskin koskaan olisi kasvanut varteenotettavaksi liittoumaksi, kuten nyt erittäin nopeasti kävi, muutamassa vuodessa. BRICS tulee myös tuhoamaan petrodollarin, jonka myötä USA menettää valta-asemansa ja pitemmässä juoksussa sille käy kuten kävi aikoinaan briteille. Eli voidaan mielestäni puhua aika valtavasta katastrofista, jonka lännen (USA:n) ristiretki Venäjää vastaan tulee lähitulevaisuudessa klobaalisti aiheuttamaan.
Petrodollarn och det amerikanska imperiets slut
Petrodollarns dominans utmanas på flera sätt och är på väg att brytas. Det kan vara början till slutet för det amerikanska imperiet.
folkungen.se