HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä oli jollain tapaa yllättävä uutinen. Vielå nelisen kuukautta sitten, kun minulla oli vielä kontaktit Venäjälle, niin tilanne oli se, että vaikka kaiken lähes muun hinta oli raketoinut 50% luokkaa, niin ruoan hinta oli pysynyt aika stabiilina tai välillä jopa laskenut. Johtui lienee siitä, että omavaraisuusaste on korkea eikä ruplan kurssi vaikuttanut siihen niin paljon.

Nyt siis näyttää siltä, että yleinen korkea inflaatio alkaa heijastua myös ruoan hintaan. Tämä on varmaan sellainen asia, joka aiheuttaa laajasti parran pärinää ihmisissä. Sen takia vaalien alla sitä haluttaneen välttää. Samahan se oli meillä täällä Suomessa. Kun inflaatio iski niin täälläkin suurin pöhinä oli nimenomaan ruokakorin kallistumisen ympärillä.
Muistui mieleen esimerkki. Yksi minun akan kaveri oli ottanut ritolat Venäjältä joskus sodan alkamisen jälkeen, kun tietyn genren länkkäriasiakkaisiin perustuva yökerhobusiness hyytyi täysin. Siinä vaiheessa ruokakauppojen tarjonnassa oli puutteita, tyhjiä hyllyjä, ja hinnat nousseet selvästi. Tuo minkki oli töissä jossain Euroopassa samoissa hommissa tämän vuoden tammikuuhun asti ja palasi sitten Helsingin kautta Venäjälle. Käytiin hakemassa se lentokentältä ja silloin sillä oli pelkona, että kuinkahan saatanan kallista kotipuolessa kaikki on.

Kuitenkin oli käynyt nimenomaan sapuskan suhteen juuri päinvastoin eli kaikkea oli saatavilla kaupoissa ihan älyttömän paljon. Hyllyt aivan täynnä kaikkea mahdollisia ja hinnat tulleet alaspäin. Saattaa olla, että valtio on jossain vaiheessa tukenut elintarviketeollisuutta, jotta hinnat ollaan saatu pidettyä alhaalla. Ehkä enää ei ole varaa tukea vaan sen sijaan on säädetty laki, joka kieltää ruoan liian korkean inflaation. Käyhän se niinkin, hehe. Yrityksiä saattaa tietysti vähän harmittaa.
 
Viimeisimmän päivityksen mukaan rysy etenee kolmessa kohtaa.

Taitaapi tuolla SIC-:n usein linkittämällä tubettajalla olla aivan omat feikkijuttunsa.

Eihän tuota ole päivitetty melkein viikkoon. Uskotko, että rintamalla ei ole tapahtunut mitään viikossa, vai eikö tuo vain ole ajan tasalla? Lisäksi kyseenalaistan tuon "etenemisen" jossa ollaan muka vallattu n. 300m avomaastoa radan edestä. Miten tuo on edes mahdollista?

Kannattaa muistaa myös, että kartat on aina päivitetty jälkijunassa tapahtumiin liittyen ja ne eivät ole mitään puhdasta faktatietoa. Bahmutin aikaan Wagner julkaisi tietoja etenemisestään propagandatarkoituksissa, mutta esim. Ukraina ei julkaise tarkkoja tietoja opsecin takia.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös tämän pitänyt olla virhe hyökätä talvella? Vaikuttaa siltä, että Venäjällä on kova poliittinen paine saada rintamalinja liikkeelle ennen presidentinvaaleja.

ISW: Venäjä vaikuttaa panneen kaiken tarmonsa aluevaltauksiin huolimatta vaikeasta säästä​

Venäjän joukot vaikuttavat päättäneet panostaa hyökkäysoperaatioihin useissa osissa rintamaa huolimatta syystalven haastavista sääolosuhteista, jotta Venäjä pääsisi hyvään asemaan maaliskuun presidentinvaaleihinsa mennessä, arvioi yhdysvaltalainen ajatushautomo Institute for the Study of War (ISW) lauantain päivittäiskatsauksessaan.

Itä-Ukrainassa sotimista hankaloittavat lumi sekä paikoin jäinen ja paikoin mutainen maa. Etelä-Ukrainassa olosuhteet ovat mutaiset ja tuuliset.

ISW:n mukaan Venäjä hyökkää lähes koko rintamalinjalla mutta erityisen voimakkaasti Itä-Ukrainassa Harkovan ja Luhanskin alueiden rajalla, Bahmutin lähellä Donetskin alueella sekä Avdijivkan suuntaan Donetskin alueella. Myös Etelä-Ukrainassa Zaporizzjan alueen länsiosassa Venäjä tekee jatkuvia hyökkäyksiä.

ISW arvioi, että Venäjä on yrittänyt päästä etulyöntiasemaan rintaman eri osissa erityisellä tarmolla marraskuun puolivälistä lähtien. Yleisellä tasolla voi tiivistää, että Venäjä on tällä haavaa niskan päällä Itä-Ukrainassa ja Ukraina Etelä-Ukrainassa.

Ukraina puolestaan on ISW:n mukaan pyrkinyt säästämään voimiaan ja tukevoittamaan asemiaan vallitsevien hankalien sääolojen aikana.

https://www.is.fi/
 
En helvetissä. Kerroin sinulle sinun pyynnöstä, että mitä ryssäsyöpä ilmoitti sodan alussa omiksi tavoitteekseen. Ja noin ne ilmoittivat. Koville näyttää ottavan kun tulikin näpeille oikein huolella 😀

Boom 💪
Ei mua ota yhtään koville. 😁Huvittaa vain, kun sanot, ettei ryssään voi luottaa millään tavalla, niin yhtäkkiä uskotkin heidän sanaansa.
 
Ei mua ota yhtään koville. 😁Huvittaa vain, kun sanot, ettei ryssään voi luottaa millään tavalla, niin yhtäkkiä uskotkin heidän sanaansa.

No nyt kun neutraalisti yrität räpistellä irti mahtavasta ja ylivoimaisesta verbaalisesta alistuksesta, niin pysytäämpä kuitenkin faktoissa, kuten sivistysmaissa kuuluu. Alla minun postaus, johon tartuit:

Sodan alussa kreml kuitenkin ilmoitti tavoitteensa varsin julkisesti. Se on tavan tallaajan paras saatavilla oleva tieto. Ainakin parempi kuin ryssä-fanbasen keksimät versiot 😀

Tuo on se, jota et uskonut/kaipasit lähdettä. No, laitoin kremlin nettisivuilta mitä kreml ilmoitti sodan alussa tavoitteekseen. Harvinaisen selkeää.
 
No nyt kun neutraalisti yrität räpistellä irti mahtavasta ja ylivoimaisesta verbaalisesta alistuksesta, niin pysytäämpä kuitenkin faktoissa, kuten sivistysmaissa kuuluu. Alla minun postaus, johon tartuit:



Tuo on se, jota et uskonut/kaipasit lähdettä. No, laitoin kremlin nettisivuilta mitä kreml ilmoitti sodan alussa tavoitteekseen. Harvinaisen selkeää.
Eli luotat 100%, mitä ryssä sanoo? Ja väännetään vielä vaikka piikkilangasta. Onko ryssälähde luotettava?
 
Ei mua ota yhtään koville. 😁Huvittaa vain, kun sanot, ettei ryssään voi luottaa millään tavalla, niin yhtäkkiä uskotkin heidän sanaansa.
Kai se on nyt hieman eri asia luottaa ryssän sanomisiin kaiken informaation ja tiedon suhteen, kuin näkemysten ja ajatusten suhteen 🙄
 
Osaatko itse vastata yksinkertaiseen kysymykseen, onko ryssälähde luotettava?
Pysytään nyt alkuperäisessä asiassa, jonka todellisuutta et pysty hyväksymään. Kaikessa yskinkertaisuudessaan:

Kyse ei ole ryssään luottamisesta, vaan kerroin mitä kreml julkisesti ilmoitti sodan alussa tavoitteikseen. Pyysit lähteitä. Laitoin lähteeksi kremlin ja kutakuinkin kaikki maailman uutissivustot, jotka tuon kremlin julkilausuman uutisoivat. Tuo ilmoitus on 100% fakta ja siitä oli kyse, ei mistään luottamussuhteista. Jos et tajua, niin lue rauhassa koko viestinvaihto. Jos ei vieläkään avaudu, niin jatka toki itsesi nöyryytystä.
 
Jos ryssä sanoo, että heidän miestappiot ovat 850000 kaatunutta, onko se tietoa? Tai jos ryssä sanoo, että miestappiot ovatkin 8500 ruumista?
Se olisi tietoon tai virheelliseen tietoon perustuva väite, ja molemmissa tapauksissa pitäisi asiaan suhtautua varauksella, jos kyseessä olisi venäläinen lähde.

Jos taas venäläiset ilmoittavat, että heidän tavoitteensa on joku, heidän mielipiteensä on joku, heidän arvomaailmansa on joku yms, niin ei tällaisissa tilanteissa tarvita mitään lähdekritiikkiä.

Olen suorastaan kyllä hämilläni, jos aikuinen ihminen ei oikeasti ymmärrä näiden asioiden eroa. Toisessa tilanteessa pyritään antamaan tietoa, oli se sitten oikeaa tai ei.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom