HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
382060824_10160837426163419_8205330566127442183_n.jpg



380057411_10160837426278419_2871866702053488401_n.jpg



"Ilmapiiri Itäisessä Euroopassa on kääntymässä kielteiseksi Ukrainalle.
Kertoo Brittiläinen lehti Express. Jo viime vuonna EU -maat olivat jakautuneet, mutta asiasta haluttiin olla hiljaa.

2022 Tsekeissä 48% ei luottanut lännen narratiiviin, piti Venäjän versiota tapahtumista mahdollisena tai olivat avoimesti sen puolella.
2022 Venäjän pakotteita kannatti 57% Puolassa ja 55% Virossa, mutta vain 35% Slovakiassa, 30% Unkarissa ja 20% Bulgariassa, kertoo Eurobarometer ja Express perjantaina.
Tämä huomioiden ei ole yllätys että Slovakiassa pääministerin paikan on todennäköisimmin voittamassa Robert Fico, joka Puolan tapaan aikoo lopettaa aseavun Ukrainalle.
Puolan maatalousministeri varoittaa että Ukrainan maataloustuotanto on tuhoisaa EU:n maanviljelijöille. Puola, Slovakia ja Unkari ovat jatkaneet viljan tuontikieltoa.
Politico toteaa että Slovakiassa aseiden toimittamisen jatkamista kannattaa enää 40%, enemmistön ollessa Ficon linjoilla. Lehti toteaa että Puolan ja Slovakian asevarastot ovat jo tyhjät, joten päätös lopettaa sen toimittaminen, mitä ei ole, ei ole merkittävä.
Politicon mukaan Ukraina voi kuitenkin luottaa siihen että Liettua, Latvia, Romania, Ruotsi ja Suomi jatkavat Ukrainan tukemista.
Näistä ainoastaan Suomella on merkittäviä määriä maavoimien kalustoa, mitä lähettää Ukrainaan. Saksa on tyhjiin kaluttu, jäljellä on lähinnä Taurus -ohjuksia.
Nyt katsotaan Sanna Marinin lupaus tukea Ukrainaa niin kauan kuin on tarvetta. Meillä on vielä mitä lähettää.
Vai loppuuko se loputon tuki kuten Puolalla, armeijan vastustukseen ja vaatimukseen oman armeijan tarpeiden hoitamisesta?"

https://www.express.co.uk/…/EU-split-eastern-europe-closer…

https://www.politico.eu/…/ukraine-poland-central-europe…/
 
382060824_10160837426163419_8205330566127442183_n.jpg



380057411_10160837426278419_2871866702053488401_n.jpg



"Ilmapiiri Itäisessä Euroopassa on kääntymässä kielteiseksi Ukrainalle.
Kertoo Brittiläinen lehti Express. Jo viime vuonna EU -maat olivat jakautuneet, mutta asiasta haluttiin olla hiljaa.

2022 Tsekeissä 48% ei luottanut lännen narratiiviin, piti Venäjän versiota tapahtumista mahdollisena tai olivat avoimesti sen puolella.
2022 Venäjän pakotteita kannatti 57% Puolassa ja 55% Virossa, mutta vain 35% Slovakiassa, 30% Unkarissa ja 20% Bulgariassa, kertoo Eurobarometer ja Express perjantaina.
Tämä huomioiden ei ole yllätys että Slovakiassa pääministerin paikan on todennäköisimmin voittamassa Robert Fico, joka Puolan tapaan aikoo lopettaa aseavun Ukrainalle.
Puolan maatalousministeri varoittaa että Ukrainan maataloustuotanto on tuhoisaa EU:n maanviljelijöille. Puola, Slovakia ja Unkari ovat jatkaneet viljan tuontikieltoa.
Politico toteaa että Slovakiassa aseiden toimittamisen jatkamista kannattaa enää 40%, enemmistön ollessa Ficon linjoilla. Lehti toteaa että Puolan ja Slovakian asevarastot ovat jo tyhjät, joten päätös lopettaa sen toimittaminen, mitä ei ole, ei ole merkittävä.
Politicon mukaan Ukraina voi kuitenkin luottaa siihen että Liettua, Latvia, Romania, Ruotsi ja Suomi jatkavat Ukrainan tukemista.
Näistä ainoastaan Suomella on merkittäviä määriä maavoimien kalustoa, mitä lähettää Ukrainaan. Saksa on tyhjiin kaluttu, jäljellä on lähinnä Taurus -ohjuksia.
Nyt katsotaan Sanna Marinin lupaus tukea Ukrainaa niin kauan kuin on tarvetta. Meillä on vielä mitä lähettää.
Vai loppuuko se loputon tuki kuten Puolalla, armeijan vastustukseen ja vaatimukseen oman armeijan tarpeiden hoitamisesta?"

https://www.express.co.uk/…/EU-split-eastern-europe-closer…

https://www.politico.eu/…/ukraine-poland-central-europe…/
Vielä keväällä toivottiin nopeasti etenevää vastahyökkäystä, että ryssillä ei olisi taistelutahtoa.

Nyt näemme että tilanne on juuttunut hitaasti etenevään kulutussotaan.
Euroopassa monella maalla ei ole paljoa enää mitä antaa.

Suomella, Kreikalla ja Ranskalla luulisi olevan vielä annettavaa. Suomella ja Kreikalla mahdollisesti hankala naapuri ja Ranskalla tarve kyetä vaikuttamaan Afrikassa. Lähialueita jos katsotaan niin Turkki ja Egypti olisi kyvykkäitä auttamaan ja myös Israel.

Vaan löytyykö sitä halua auttaa onkin eri asia...

Voisiko EU antaa Turkille ja Kreikalle porkkanaa jolloin maat voisivat yhdessä antaa Ukrainalle aseapua, kumpikin luopuisi samasta osasta. Voimatasapaino ei muuttuisi.
Egypti kanssa hommaan mukaan. Kaikilla noilla varmaan velkoja joita muut maat euroopassa voisivat ottaa niskoilleen.

Vielä on siis aseita maailmassa, tahtotila ja raha pitäisi vaan löytää.

Ukraina hallitsee informaatioympäristöä läntisessä maailmassa ja mielestäni käyttää sitä myös väärin. Juhlitaan olemattomia läpimurtoja ja olemattomia prikaatien tuhoamisia. Herkutellaan tapetuilla ryssillä jopa julkaistaan julmia videoita joissa todennäköisesti tapahtuu sotarikos. Lisätään rankka korruptio ja ylimielinen asenne auttajia kohtaan, kuten Puolaa tuossa viljakiistassa.
Hyvin voi ymmärtää miksi osa ihmisistä alkaa ajattelemaan neutraalisti :nolo:
 
ylimielinen asenne auttajia kohtaan, kuten Puolaa

Millä tavalla ylimielinen? Puola sooloilee ja rikkoo EUn tekemää sopimusta sisäpolitiikan vuoksi. Jos Puolan vaaleja ei olisi tulossa, ei niin kärkkäästi olisi toimittu. Noita sanomisia on pehmitelty Puolassa heti tapahtuneen jälkeen.
 
Millä tavalla ylimielinen? Puola sooloilee ja rikkoo EUn tekemää sopimusta sisäpolitiikan vuoksi. Jos Puolan vaaleja ei olisi tulossa, ei niin kärkkäästi olisi toimittu. Noita sanomisia on pehmitelty Puolassa heti tapahtuneen jälkeen.

Joo Puolasta sanottiin heti, että tuo pääministerin kommentti ymmärrettiin väärin. Huomaa miten tuollainen disinformaatio lähtee kiertämään heti ja aletaan maalailemaan kuvaa lännen tuen loppumisesta. Mitään tuollaista ei kuitenkaan ole tapahtumassa.
 
Millä tavalla ylimielinen? Puola sooloilee ja rikkoo EUn tekemää sopimusta sisäpolitiikan vuoksi. Jos Puolan vaaleja ei olisi tulossa, ei niin kärkkäästi olisi toimittu. Noita sanomisia on pehmitelty Puolassa heti tapahtuneen jälkeen.
Jos, jos ja jos.
Sanottu silti.
 
Joo Puolasta sanottiin heti, että tuo pääministerin kommentti ymmärrettiin väärin. Huomaa miten tuollainen disinformaatio lähtee kiertämään heti ja aletaan maalailemaan kuvaa lännen tuen loppumisesta. Mitään tuollaista ei kuitenkaan ole tapahtumassa.
-sanottiin oikein
-ymmärrettiin väärin
 
Mielummin olisin nähnyt ryssien jättämän aloittamatta tämän sodan.



Totuus sattuu. Mahtaa harmittaa, kun ryssät ottaa koko ajan turpaan kaikkialla. 😀
Jännä miksei ryssä sitten vaan häviä kokoajan kaikkialla, kun se on ottanut sinunkin mukaan näin turpaan jo 1.5v
 
Joo kun tää Ukrainan eteneminen ei oo sujunu just sillä tavoin kuin mitä mä oon oppinut sotaelokuvista ja aika tylsää on ollu, et voisko tää nyt loppua kun ei Ukraina ookkaan sellanen sankarivaltio. Ja hei mä oon kyl pleikkarilla pelannu aikamoisia taisteluita ja voittanu ne kaikki et ei se oo vaikeeta eli Ukraina vaan nyt sössii. Joka päivä tutkin ihan ite googlesta sellasii sotastrategioita ja tietoo passarivaunuista ja muusta aseistuksesta ja analysoin kaikkii juttui et kyl mä aika pro-tason asiantuntija jo oon. Ja sit toi propaganda, kun ei vaan viitsitä olla rehellisiä ja tiedottaa ihan kaikesta maailmalle, niin se on sillai alkanu vähän tökkii. Jos mä olisin saanu päättää ihan alust alkaen ni Moskovakin olis jo vallattu. Monta kertaa.
 
Herkutellaan tapetuilla ryssillä jopa julkaistaan julmia videoita joissa todennäköisesti tapahtuu sotarikos.

Minäkään en noista videoista tykkää enkä niitä katso, mut KAIKKI venäjän toiminta on yhtä hemmetin sotarikosta. Kokonaisia kyliä sunkin postausten mukaan vedetty täysin nurin ja romukasoiksi... onks siihen jotain sympatiaa? Joku vieras vihamielinen valtio tunkeutuu maahan ja fanit ulisee sotarikoksesta?
 
Joo kun tää Ukrainan eteneminen ei oo sujunu just sillä tavoin kuin mitä mä oon oppinut sotaelokuvista ja aika tylsää on ollu, et voisko tää nyt loppua kun ei Ukraina ookkaan sellanen sankarivaltio. Ja hei mä oon kyl pleikkarilla pelannu aikamoisia taisteluita ja voittanu ne kaikki et ei se oo vaikeeta eli Ukraina vaan nyt sössii. Joka päivä tutkin ihan ite googlesta sellasii sotastrategioita ja tietoo passarivaunuista ja muusta aseistuksesta ja analysoin kaikkii juttui et kyl mä aika pro-tason asiantuntija jo oon. Ja sit toi propaganda, kun ei vaan viitsitä olla rehellisiä ja tiedottaa ihan kaikesta maailmalle, niin se on sillai alkanu vähän tökkii. Jos mä olisin saanu päättää ihan alust alkaen ni Moskovakin olis jo vallattu. Monta kertaa.
Niin no ainoat jotka uskoivat salamasotaan oikeastaan kaikessa on palstan öyhöttäjät mitkä näkevät milloin mitäkin belgorodin kiilaa matkalla moskovaan kun mikasa postaa twitteriä ja kesähööki joka murtaa ryssät täysin jo kesällä. Nyt on jo talviaika ja kohta rintamat jumittaa entisestään paikoillaan. Reilusti yli 100km jäljellä murrettavaa niin ei ihan mennyt putkeen. Ryssät tuntuu vain linnoittavan lisää ja perääntyvät vain toiselle linjalle. Näistä ollaan kyllä jännän hiljaa.

Osan päässä ihmisistä tulee ryssiä, kun ei hehkuta kaikkea propagandaa mikä tuntuu itsestä hyvälle.
Mut sehän on toki opetettu reaktio niitä vastaan, jotka ei halua istua näissä laatikoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Minäkään en noista videoista tykkää enkä niitä katso, mut KAIKKI venäjän toiminta on yhtä hemmetin sotarikosta. Kokonaisia kyliä sunkin postausten mukaan vedetty täysin nurin ja romukasoiksi... onks siihen jotain sympatiaa? Joku vieras vihamielinen valtio tunkeutuu maahan ja fanit ulisee sotarikoksesta?

Tämä fanbasen "neutraali" tarkastelu on kyllä erikoista (naurettavaa). Taannoin tämä sama hahmo ulisi miten jostain Ukrainan iskusta tuli ympäristölle haittaa, mutta yllättäen ryssän aivan eri tason sikailusta ei ensimmäistäkään sanaa. Sama sotarikoksissa. No, kuten todettu ja todistettu; "neutraali" = ryssä/ryssämielinen.

Sekin tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että on aivan eri asia kohdella kaltoin tunkeutujaa. Vertauksena jälleen kerran: jos joku tunkeutuu kotiisi, niin kumman alistaminen on vähemmän tuomittavaa, tunkeutujan vai asukkaan? Molemmat toki väärin, jos joku ei tajua.

Ja tässä taas yksi ryssän sikailun muoto, jota neuraalit havainnoijat eivät toki havitse:

 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom