Ukraina ja siitä oppiminen

Sitä nyt kyllä odottaisi jenkeiltä vähän tasokkaampaa kamaa, kuin surkean suttuisia kuvia, jossa ei ole edes kunnon paikkatietoa. Se nyt vielä olisi puuttunut, että nuo olis julkaistu jossain virallisessa tiedotustilaisuudessa. Nuo tykistökuvat kai pitäisi olla Digital Globen tuotteita, joka mainostaa puolen metrin resoluutiota ihan privaattipuolellakin.

Tuommoisen laadun kuvat jenkeiltä minuakin vakuuttaisi http://www.digitalglobe.com/gallery#!/album/manmade-crises/fukushima-japan, ei taida olla odotettavissa.

Saattaa olla ettei Yhdysvaltoja loppupeleissä kiinnosta Ukraina niin paljoa että julkaisisivat sotilassateliittiensa tietoja paljastaen niiden havainnointikyvyn. Varsinkin kun Venäjä-vastaisuus lisääntyy ilmankin niitä.

Spolk wrote> Kai noissa taloissakin porukkaa on ollut, vai istuuko kaikki perunakellarissa, eihän siviilien tartte pelätä ainakaan Ukrainan armeijaa.

Mihin pyrit? Koska kukaan taloissa olleista ei ole kuvannut itse laukaisua niin se on epäilyttävää? Ukrainassa on vähän harvemmassa puhelimet mitä Suomessa on totuttu, saati sitten älypuhelimet. Ukrainan maaseudun mummoilla ei varmaan ole myöskään Donetskin nakkikioskin tarjoamaa Wlania jolla kaiken voisi ladata youtubeen heti. Valtaosa koko kriisin kuvamateriaalista ei koskaan päädy mihinkään yleiseen jakoon.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo luulisi, että noilta seuduilta olisi ne älypuhelimen omistajat, siis vähänkään varakkaat ihmiset, siirtyneet jo ajat sitten pois, ja taloihinsa olisivat jääneet vain ne, joilla ei ole mitään muuta vaihtoehtoa.
 
Yksi mikä on outo, mutta varmasti loogisesti selitettävissä oleva yksityiskohta on se, että miten sieltä päätörmäyspaikalta pystyi löytymään ihan vauriottomia matkalaukkuja, ruumiita, passeja yms sisältöineen, kun lentokoneesta tuli aika hyvä tulipallo osuessaan maahan. Luulisi, että kaikki olisivat siinä samassa anhiloituneet tuhkaksi? Toki tulipallo syntyi siitä mihin siivet kerosiineineen tippui ja aika paljon romua on jo ilmassa lähtenyt omille teilleen jos runko on siellä jo hajonnut. Lisäksi oli ihan hyvä poinnti, että missä on se BUK:n jättövana noista videoista missä kone tulee tonttiin? Häviääkö kuinka nopeasti vai hämääkö pilvinen sää jolloin vana ei erotu selvästi heikkolaatuisista youtube-videoista.

Edit: Taitaa noi ehjänä säilyneet tavarat olla sittenkin toissijaisilta putoamispaikoilta

custom-940-mh17-satellite-photo-of-mh17-primary-and-secondary-c-data.jpg
 
Saattaa olla ettei Yhdysvaltoja loppupeleissä kiinnosta Ukraina niin paljoa että julkaisisivat sotilassateliittiensa tietoja paljastaen niiden havainnointikyvyn. Varsinkin kun Venäjä-vastaisuus lisääntyy ilmankin niitä.

Spolk wrote> Joopo joo, kun kaupallisetkin pääsee puolen metrin resoon, niin mitä väliä sillä on, näkeekö sotilassatelliitti tulitikun pään, puolimetriä riittää vallan hyvin. Jos jenkkejä ei kiinnosta Ukraina, niin mitä ne siellä sitten häärää? Antaisivat olla koko roskan.

Mihin pyrit? Koska kukaan taloissa olleista ei ole kuvannut itse laukaisua niin se on epäilyttävää? Ukrainassa on vähän harvemmassa puhelimet mitä Suomessa on totuttu, saati sitten älypuhelimet. Ukrainan maaseudun mummoilla ei varmaan ole myöskään Donetskin nakkikioskin tarjoamaa Wlania jolla kaiken voisi ladata youtubeen heti. Valtaosa koko kriisin kuvamateriaalista ei koskaan päädy mihinkään yleiseen jakoon.

Spolk wrote> Höpö höpö, Kyllä niillä oli melkein joka jampalla känny jo kymmenen vuotta sitten Ukrainassa ainakin kaupungeissa, kun siellä kuukauden pyörin ja onhan niillä silmät päässä. Vennäällä taas älypuhelin on varsin yleinen näky. Luulisi sen taivaalle katselun kiinnostavat ihan eri lailla, kun maa on sotatilassa, olihan suomessakin lottia taivasta tiirailemassa melkoinen määrä sodan aikaan. Lotta Svärd ? Wikipedia

Vielä täydennyksenä se, että Venäjällä on noita kojelautakameroita melkein joka autossa, sillähän se asteroidikin kuvattiin, Ukrainan tilannetta en tiedä.
 
Vielä täydennyksenä se, että Venäjällä on noita kojelautakameroita melkein joka autossa, sillähän se asteroidikin kuvattiin, Ukrainan tilannetta en tiedä.

Voihan se olla että monellakin on kuvamateriaalia, mutta syystä tai toisesta (esim pelko hengenlähdöstä) sitä ei ole pistetty jakoon. Voisi esim kuvitella että siinä BUK-siten viereisessä tönössä ei hetkeen uskalleta sanoa mitään, josko se sitten on ollut edes asuttu vai onko asukkaat perunakellarissaan reikä päässä? Toimiiko noilla seuduin muuten netti normaalisti?

Voisin kuvitella että paikallaolijat ei ihan heti laita mitään arveluttavaa matskua, kuvia tai havaintoja nettiin jos on mahdollisuutta että tulee seepparit kylään.
 
Käykääpä katselemassa tuolla rajan takana Karjalassa, että miten löytyy netillä varustettuja älypuhelimia taskuista ja muuta elektroniikkaa niistä mökkipahasista. Siellä ei ole joka torpassa edes sähköjä, vesi kannetaan kaivosta jne. Käsittääkseni tuolla Itä-Ukrainan maaseudulla on aika lailla sama meininki. Tilanne on toki eri suurissa kaupungeissa.
 
Se ettei separatistien BUKista ole kuin hajanaisia kuvia ja videoita johtunee siitä, että juuri kukaan siviili ei pitänyt tuollaista käyttötarkoitukseltaan useimmille tuntematonta ohjuslavettia mitenkään tavattoman mielenkiintoisena ja poikkeuksellisena kuvattavana näin sota-aikana, kun panssariajoneuvoja liikkuu pitkin raittia eestaas.

"Lentoturman" jälkeen sitä lavettia kyyditettiinkin jo kovalla vauhdilla pois näkyvistä ja osan matkasta ilmeisesti myös pressulla peitettynä, jotta uteliaat eivät napsisi kuvia.

Paikalliset kyläläiset tunnistivat ajoneuvon jälkeenpäin kuvista haastattelussa:

""We were inside and heard a noise much louder than usual," said one shopkeeper, who did not want to be identified. "We came running out and saw a jeep disappearing into the distance with something much larger in front of it. Later, customers said it had been a missile carrier."

In another shop further down the street, there was talk of a convoy of two jeeps and a missile launcher covered in a net driving past in the direction of the town of Snizhne. "I've never seen anything like it," said a middle-aged woman. She said her husband showed her a photograph of a Buk launcher afterwards and she realised that was indeed what she had seen. A group of men also said they had seen a Buk.

There have been suggestions that the missile was fired from fields on the outskirts of Snizhne. Many in Torez did not want to speak about the Buk or claimed not to have heard anything about it. Others said the missile's journey through the town had been a talking point in recent days, but people were scared of divulging too much to outsiders. None of those who reported sightings of the Buk wanted their names published."


Ukrainians report sightings of missile launcher on day of MH17 crash | World news | theguardian.com
 
^ Vanha tuttu salaliitto-lööperi ja venäläismedian propaganda, jota saa lukea muun muassa Verkkomeedion fooliovuoratuilta tiltuilta.

Venäjä reppana vain itsepuolustukseksi valtaa naapurimaita, joissa 1/3 paikallisesta väestöstä (+ venäjältä tuodut lisä-äänestäjät) äänestää muka 90%:sti Venäjään liittymisen puolesta "kasakka-itsepuolustusjoukkojen" valvovan kiväärinpiipun alla. "Kansan tahto".

Ja sekin iänikuinen huuhaa toistuu, että kaikki tämä, koska Yhdysvaltoja kuulema häiritsee joku BRIC:s maiden talouskyhäelmä. Huoh...
Ilmeisesti tässä maailmassa ei tosiaan tapahtu mitään koskaan ilman Yhdysvaltoja, jos näihin salaliittoihin on uskominen. Jokainen kansannousu, jokainen terroristijärjestö, jokainen hallitsija ja hallitus, jokaiset vaalit, jokainen sota, jokainen talouskriisi ja jopa lentokoneiden putoilemiset sekä höyryvanat taivailla ovat yhtä suurta Yhdysvaltojen salaliittoa. Hiukan kulunut stoori. Aivan tässä maailmassa ei olisi muita ihmisiä ja kansoja, joilla saattaisi olla omia tarkoitusperiä ja ajatuksia.

Tässä Ukrainan kriisissä on alusta saakka ollut kyse Ukrainan halusta lähentyä Eurooppaa, jonka Venäjä on ottanut varpailleen astumisena ja samalla tilaisuutena napata osia Ukrainasta itselleen. Ei mistään Yhdysvalloista. Mutta näille salaliittohihhuleille ei voi olla mitään missään milloinkaan ilman suosikki ajatusleikkikaveriaan Yhdysvaltoja. Putin käyttää tätä pakkomiellettä tietysti hyväkseen ja luo ulkoisen uhkakuvan, jota vastaan kaikki Venäjän sikailu on vain "itsepuolustusta". "Vedin naapuria turpiin ja pöllittiin sen kamat, koska Yhdysvallat tuolla jossain uhkaa mua."
 
Tällä foorumilla on vissiin joku threadi ihan varta vasten varattu sille, että sinne voi postata jotain satunnaisia youtube-videoita.

Jos sulla ei ole tähän Ukrainan asiaan mitään sanottavaa, niin painutko vaikka vittuun täältä?
 
Tällä foorumilla on vissiin joku threadi ihan varta vasten varattu sille, että sinne voi postata jotain satunnaisia youtube-videoita.

Jos sulla ei ole tähän Ukrainan asiaan mitään sanottavaa, niin painutko vaikka vittuun täältä?

Sun tyhmyytes ei ole mun vika , mutta tuutko sä heittää mut vittuun täältä,kun en suosiolla lähde ? Ja kun esim. sinä ja kaapeli,ette ymmärrä tuota petrodollaria ja muuta siihen liittyvää,niin lukekaa rauhassa,vaikka sitä iltalehteä,mutta se mihin mä uskon,ei ole mitenkään teiltä pois. Ja jos mä teidän mielestä istun täällä foliopipo päässä ja tämä kaikki on vain salaliitto lööpperiä yms. , so let it be
 
Sun tyhmyytes ei ole mun vika , mutta tuutko sä heittää mut vittuun täältä,kun en suosiolla lähde ? Ja kun esim. sinä ja kaapeli,ette ymmärrä tuota petrodollaria ja muuta siihen liittyvää,niin lukekaa rauhassa,vaikka sitä iltalehteä,mutta se mihin mä uskon,ei ole mitenkään teiltä pois. Ja jos mä teidän mielestä istun täällä foliopipo päässä ja tämä kaikki on vain salaliitto lööpperiä yms. , so let it be
Pointti on se, että tuollainen videoiden linkkaus ei ole mitään keskustelua. Jos sulla on asiaa, niin kirjoita se tänne itse. En minä eikä varmaan kukaan muukaan jaksa alkaa katsoa jotain täysin idioottimaisia youtube-videoita vain saadakseen selville mitä sä yrität sanoa. Se videothreadi on sitä varten.
 
Sun tyhmyytes ei ole mun vika , mutta tuutko sä heittää mut vittuun täältä,kun en suosiolla lähde ? Ja kun esim. sinä ja kaapeli,ette ymmärrä tuota petrodollaria ja muuta siihen liittyvää,niin lukekaa rauhassa,vaikka sitä iltalehteä,mutta se mihin mä uskon,ei ole mitenkään teiltä pois. Ja jos mä teidän mielestä istun täällä foliopipo päässä ja tämä kaikki on vain salaliitto lööpperiä yms. , so let it be

Ketään ei kiinnosta katsoa noita videoita. Jos sulla on jonkinlaisia argumentteja, niin esitä ne itse, äläkä tyydy vain linkittelyyn.
 
Ketään ei kiinnosta katsoa noita videoita. Jos sulla on jonkinlaisia argumentteja, niin esitä ne itse, äläkä tyydy vain linkittelyyn.

Eikös threadin nimi ollut, Ukraina ja siitä oppiminen? Kai sitä voi oppia muutaman minuutin videopätkästä saman verran,ilman että tarvii se sama litania tähän vielä kirjoittaa. Niissä nyt kuitenkin on sama asia,mihin mä uskon ja jos teitä ei kiinnosta niitä katsoa,niin ei mulle väliä. Missään ei kuitenkaan lue,älä postaa tähän threadiin tyhmiä youtube videoita...ihme pätiöitä
 
AxeRude vaan alleviivaa sitä, valitettavaa, tosiasiaa että tyhmyys ja mielipiteiden vahvuus kulkee käsi kädessä. Mitä voimakkaammin joku esittelee omia mielipiteitään ja haukkuu muita, sitä tyhmempiä ne mielipiteet yleensä ovat. Zerohedge, StormCloudsGathering, WatchdogUSA ja kaikki muutkin foliohattukanavat hokee maailmanloppua, sotaa, talousromahdusta, aivoimplantteja, salaliittoa ja ties mitä muuta. Sitten kun hokevat kaikkea mahdollista tarpeeksi kauan niin joku niistä joskus osuu oikeaan ja alkaa se hirveä "WE TOLD YOU SO" mekastus vaikka 99% kaikista jutuista on täysin älyvapaata.

Kannattaa selata niitä vanhoja juttuja. Vaikka 2000 luvun alusta lähtien. Joka vuosi se maailmansota ja talousromahdus on aivan oven takana. Nyt kannattaa valmistautua. Eipä ole näkynyt sellaista sotaa tai romahdusta mitä on aina huudeltu. Informaatiota, todellista ja täysin feikkiä, on nykyään niin helppo löytää ja tekaista että jokainen foliohattu saa niistä kasattua juuri sellaisen tarinan kuin haluaa.

Se vaan on, ja on aina ollut, trendikästä vastustaa isoja toimijoita. Viimeiset 50v siis USA. Ehkä se on joku luonnollinen mekanismi että isot toimijat ja koneistot koetaan automaattisesti epäluotettavimmiksi. En keksi muuta syytä miksi näitä fanaattisia salaliittoteoretikoita on maailmassa näinkin paljon.
 
Venäjän (dis)informaatiojoukot perustettiin jo ennen Ukrainan kriisin alkua. Kannattaa tarkistella Suomalaisilla keskustelufoorumeilla esiintyvien keskustelijoiden rekisteröitymisaikatauluja ja viestihistoriaa. Kyse ei ole pelkästään nimettömistä trolleista Suomi24-foorumilla, vaan omien alojensa "asiantuntijoista", todellisista henkilöistä joilla on hyvä kielitaito ja syntyperäisen kansalaisen "habitus". Viestihistoria kuitenkin vaikuttaa jotenkin omituiselta ja suhteettoman intensiiviseltä Venäjän asian ajamiselta erikoisine ja yksipuolisine lähteineen.
 
Eikös threadin nimi ollut, Ukraina ja siitä oppiminen? Kai sitä voi oppia muutaman minuutin videopätkästä saman verran,ilman että tarvii se sama litania tähän vielä kirjoittaa. Niissä nyt kuitenkin on sama asia,mihin mä uskon ja jos teitä ei kiinnosta niitä katsoa,niin ei mulle väliä. Missään ei kuitenkaan lue,älä postaa tähän threadiin tyhmiä youtube videoita...ihme pätiöitä

Juu niin oli. Mutta kun nämä videolinkittelyt menee aina siihen, että kun niiden perusteella yrittää niiden argumentteihin vastata niin vastaukseksi tulee lisää videoita. Sitä ei vaan kukaan oikein jaksa. Ja se, että kirjoitat itse omat mielipiteesi estää sen, että jos jossakin videossa sattuu olemaan jotakin, josta et ole samaa mieltä, niin sitä vastaan ei sitten turhaa argumentoida.
 
mitäköhän se putler aikoo kun joukkoja kuulemma keskitetään ukrainan rajalle, mitäs velliperseet sitten tekee EU:ssa ja ameeriikoissa kun ryssä heilahtaa rajan yli suojelemaan venäläisiä, laitetaanko lisää turhia pakoteita vai joko sitten joku kasvattaa kivekset ja sanoo EI mr. putler EI! venäjä on nyt vissiin ajettu nurkkaan noiden pakotteiden kanssa ja mitä se nurkkaan ajettu rotta tekeekään? tietääkö kukaan?? :D tästä tulee vielä tiukkaa settiä
 
Kaksi vaihtoehtoa. Joko kulisseissa on taas sovittu joistain neuvotteluista ja joukot ovat siellä painostuksen vuoksi, tai sitten ne hullut meinaavat oikeasti hyökätä. Jos tämä jälkimmäinen vaihtoehto toteutuu, niin kusessa ollaan. Hyvästi rauha Euroopassa.
 
Venäjän (dis)informaatiojoukot perustettiin jo ennen Ukrainan kriisin alkua. Kannattaa tarkistella Suomalaisilla keskustelufoorumeilla esiintyvien keskustelijoiden rekisteröitymisaikatauluja ja viestihistoriaa. Kyse ei ole pelkästään nimettömistä trolleista Suomi24-foorumilla, vaan omien alojensa "asiantuntijoista", todellisista henkilöistä joilla on hyvä kielitaito ja syntyperäisen kansalaisen "habitus". Viestihistoria kuitenkin vaikuttaa jotenkin omituiselta ja suhteettoman intensiiviseltä Venäjän asian ajamiselta erikoisine ja yksipuolisine lähteineen.

Se on mielenkiintoista kieltämättä miten eräillä nimimerkeillä hesarin kommenttipuolella on yli 10000 kommenttia. Kaikki pelkästään venäjä, nato tai usa -aiheisiin. Ja tottakai jokaisessa vankkumaton usko lännen kaikkivoipaiseen pahuuteen ja itänaapurin ihanuuteen. Turpaan tulee aivan helvetisti aivan jokaisessa ketjussa mutta meno ei hyydy. Myös useilla niistä nimimerkeistä on hyvin samantapainen vastaustyyli ja samat argumentit, samat aiheet aina puolustelussa ja lännen haukkumisessa, liekö yhden henkilön useita tilejä. Samanlainen kommentointitapa löytyy myös tältä palstalta... ja iltiksestä ja uudesta suomesta ja varsin monesta paikasta. Joku ilmeisesti tosiaan työkseen kommentoi venäjä-uutisia, tai sitten on vain aivan uskomattoman fanaattinen.

Sääli ettei hesarissa ole mahdollisuutta blokkaamiseen. Voisivat sitten keskenään peukutella ja kommentoida toisiaan, eikä ajaa keskustelua ohi aiheen.

Huomionarvoista on myös se, että noiden nimimerkkien kommentteja on hesari alkanut myös poistelemaan, aivan viimeisen kuukauden aikana. Näkyvissä ne silti ovat, quoteina niiden vastauksissa jotka jo ehtivät sitä tuubaa kommentoimaan.
 
Back
Ylös Bottom