En puhunut tutkijoista, vaan tavallisista "luenpas nopeasti wikipediaa" ihmisistä.Kyllä noi tutkijat tuolla yliopistoilla on ihan perillä siitä miten sitä historiantutkimusta pitäisi tehdä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En puhunut tutkijoista, vaan tavallisista "luenpas nopeasti wikipediaa" ihmisistä.Kyllä noi tutkijat tuolla yliopistoilla on ihan perillä siitä miten sitä historiantutkimusta pitäisi tehdä.
En puhunut tutkijoista, vaan tavallisista "luenpas nopeasti wikipediaa" ihmisistä.
Ainoastaan 4 (neljä!) prosenttia on sitä mieltä, että kansalaisoikeudet ja demokratia ovat iso ongelma. :wtf:
Voit ihan itse etsiä Jenkkien lukuja.
Tässähän on kysymys lähinnä että miten uskottavaa tuo "tutkimustieto" Venäjältä on. Vapaata mediaa ei käytännössä ole enää olemassa Venäjällä, joten tiedotusvälineiden uskottavuuskin on äärimmäisen kiistanalaista.
Sulla on nyt ihan aitoja ongelmia ihan perusasioiden ymmärtämisessä tai sitten suomen kielen taidot loppuu. Tai sitten se on toi slaavilainen mentaliteetti? Tota mä just tarkoitin, että venäläiset on ihan helvetin tyytyväisiä nykytilanteeseen, Putinista pitäisi tehdä Tsaari ja se saisi antaa kaikille runtua. Ja kansa vain tykkäisi. Mikä on helvetin pelottava ajatus rajanaapurista.
Ei asiat vain ole noin yksinkertaisia. Moni muistaa kaaoksen ennen Putinia, eikä haikaile sitä takaisin. Moni on myös aika skeptinen sen suhteen, että Venäjä pysyisi kasassa ja asuttavana maailmaa syleilevällä pehmeällä johtamistyylillä.
Miksi jenkit valittaa, presidentin suosio saattaa romahtaa ihan "pikkujutuista" ja aina on joku asia huonosti? Vaikka ovat muun maailman silmissä koko lailla haluttu asuinpaikka jonne venäjältäkin jengiä tunkee suuria määriä? Olisko se, että ne tietää että voivat ottaa asioista selvää, muodostaa oman mielipiteen ja sanoa sen jopa ääneen. Koko maan kulttuuri jopa kannustaa siihen. Media esittää vastakkaisia kantoja jopa salaliittoteoreetikkoihin asti. Ketään ei silti tapeta vain siksi että sanoo "väärän" mielipiteen ääneen tai kirjoittaa sen lehteen.
Tämä erottaa Venäjän ja sivistyneen maailman toisistaan. Mua huolettaa Mikseri, olet kuitenkin asunut lännessä, suomessa ja jopa USAssa pitkään. Pitempään kuin venäjällä jopa? Silti ajatukset kansalaisoikeuksista on tuota luokkaa. Voi vain miettiä mitä perusvenäläinen tuumii.
Silti Nato lähtee useammin kuin mikään organisaatio tappamaan ihmisiä rajojensa ulkopuolelle. Sodissaan se on tappanut siivilejäkin enemmän kuin NL ja Venäjä. Tuo ei ole mun mielestä erityisen sivistynyttä.
Venäläiset ovat muuten ahkeria reissuamaan. Kyllä siellä on paljon väkeä, joa on kurkkinut aidan toiselle puolen. Silti monet pitävän Putinin linjasta. Tietysti on myös toisen näkemyksen omaavia.
Siis montako kymmentä miljoonaa siviiliä nato on tappanut? :wtf:Sodissaan se on tappanut siivilejäkin enemmän kuin NL ja Venäjä.
s
ei asiat vain ole noin yksinkertaisia. Moni muistaa kaaoksen ennen putinia, eikä haikaile sitä takaisin. Moni on myös aika skeptinen sen suhteen, että venäjä pysyisi kasassa ja asuttavana maailmaa syleilevällä pehmeällä johtamistyylillä.
On ihan normaalia, että kaaoksia seuraa vahvan johtajan kaipuu (Saksa 30-luvulla?). Venäjällä on myös pitkä autoritaarisen hallinnon perinne, jota hennot demokratiakokeilut eivät ole paljoa vavisuttaneet, ehkä pikemminkin vahventaneet. Mikäpä siinä, ymmärtäähän sen. Nyt ei kuitenkaan ole kysymys yksin Venäjästä vaan Ukrainasta, muista Venäjän naapurimaista, Euroopasta, maailmasta... Syyt Venäjän sekoiluun on ulkopuolisille kiinnostavia ainoastaan siinä mielessä, miten niiden ymmärtäminen voi auttaa näiden ongelmien ratkaisemisessa. Yhtään oikeutetummiksi ne eivät Venäjän touhuja tee.
Olen eri mieltä Talvisodasta. Yksi suosituimmista historiantutkimukseen liittyvistä virheistä on analysoida tapahtumia ja osallistujien motivaatiota nykyisten tietojen pohjalta. Tämä on virhe. Jos haluaa ymmärtää minkä takia jokin päätös tehtiin, niin pitäisi miettiä mitä päätöstentekijät silloin tiesivät tai ajattelivat. Ja kyllä Stalinilla oli täydet syyt olettaa hyökkäystä Suomen suunnalta.
Olen eri mieltä Talvisodasta. Yksi suosituimmista historiantutkimukseen liittyvistä virheistä on analysoida tapahtumia ja osallistujien motivaatiota nykyisten tietojen pohjalta. Tämä on virhe. Jos haluaa ymmärtää minkä takia jokin päätös tehtiin, niin pitäisi miettiä mitä päätöstentekijät silloin tiesivät tai ajattelivat. Ja kyllä Stalinilla oli täydet syyt olettaa hyökkäystä Suomen suunnalta.
Nyt alkaa varmistumaan, että lännellä ei ollut mitään tekemistä Maidanin mielenosoittajien ampumisen kanssa. Ampujat olivat Janukovitsin käskystä toimivia Berkut-erikoisjoukkoja ja venäläisten FSB oli myös mukana menossa.
Näkökulma: Totaalisen absurdi väite | Ukrainan kriisi | Iltalehti.fi
BBC News - Special police shot Kiev protesters, inquiry says
joojoo on verkkomedia, mutta itse en pidä iltalehteä tai jenkki/jutku mediaa yhtään luotettavampana.
Vai oliko sittenkin?
Exclusive: Photographs Expose Russian-Trained Killers in Kiev - The Daily Beast
Kun kuvat tulivat julkisuuteen pari päivää sitten, niitä pidettiin yleisesti aitoina (lännessä). En pikaisella googletuksella löytänyt, onko näitä sittemmin kiistetty jollain pätevillä perusteilla.