kohta 1. eli olet näitä vapaamatkustajia, kyyti kelpaa niin kauan kun itse hyödyt mutta siinä kohdassa kun pitää laittaa oma perse linjalle että asiat pysyisivät ennallaan ja voisit vastaisuudessakin nauttia eduista niin lähdetkin livohkaan, ei huolta luuletko että livistämällä ulkomaille sinut unohdetaan ja saat palata siipeilemään tilanteen normalisoituessa...pidä hei tosta kiinni ;) totta kai ymmärrän sen että oma perhe suojaan, siis tuo on ihan normaalia mutta kyllä miehellä pitää sen verran olla selkärankaa että jos maa on antanut sinulle kaiken alkuun pääsemisessä niin kyllä siitä pitää olla valmis maksamaan hinta jos niin käsketään.
12 luku
Maanpuolustus
127 §
Maanpuolustusvelvollisuus
Jokainen Suomen kansalainen on velvollinen osallistumaan isänmaan puolustukseen tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään.
kohta 2. kerrohan onko joku jossain kehittänyt uuden järjestelmän jalkaväkeä vastaan, itse en ole sellaisesta kuullut, miksi kaikki maat edelleen käyttää rynkkyä jos se kerran on niin vanhentunut, hiljasta on ollut kehitys puolella, rynky kelpaa kyllä muitakin kohteita vastaan kuin jalkaväkeä, irakissa saatiin taistelukopteri laivue rampautettua, vitusti väkeä, vitusti rynkkyjä ja ne kopterit pysyi maassa palattuaan tukikohtaan, en nyt muista mitä niille koptereille kävi mutta niitä jouduttiin korjaamaan eli tuo kumoaa väitteesi ja sitä paitsi rynkky on jalkaväkeä vastaan....
en minä mitään halua lietsoa kyllä venäjä hoitaa sen homman ihan hyvin ilman minun panostani :D ei minun iso-isäni ole mitään häpeää saattanut päälleni, hän palveli 39-44 ja palasi hengissä kotiin oli 5. divisioonan miehiä hämeestä, arvoltaan sotamies.
ja kuinka sekaisin olet päästäsi että jotenkin visioit että suomi aloittaisi sodan venäjää vastaan :D suomi ei tehnyt sitä -39 vaikka niin sinulle on opetettu, riittää kun katsoo karttaa ja ymmärtää maiden kokoeron, seuraavaksi selität varmasti jotain karjalan sotaretkistä ja siitä että suomi ampui mainilan laukaukset tai jotain vastaavaa...
niin ja sodassa tarvitaan aina ripaus onnea