Uinti vai lenkki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gong
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
itse mielummin menisin uimaan koska se tekee myös hyvää nivelille ja jos sulla on paljon painoa niin ei taida pitkä lenkki tehdä hyvää polville, ainakin itselläni alkaa sattua polviin jos vedän pitkää lenkkiä. lenkkeilessä pidemmänpäälle itselläni alkaa sattua myös ristiselkään jos sitä harrastaa kauan...eli uimaan siitä :thumbs:

Jos pysyt pinnalla pitempään kuin 5 minuuttia, niin uimaan. Uinnilla saa aika sairaan pumpin yläkroppaan. Tosin itse pidän juoksemisesta, koska uintiin kyllästyy nopeasti, koska maisemat on aika samat(paitsi ehkä nämä 80v rantapantterit ovat erit joka kerralla).

Mikäpä ettei molempia?

Jos vaan toinen niin kannattaa myös kokeilla kumpi on mielekkäämpää, motivaatio pysyy parempana kun treenimuoto on itselleen sopiva.

Juoksussa palaa kaikista eniten kaloreita, uinti oli muistaakseni heti kakkosena sitten.

Jos pitää valita vain toinen, niin ehdottomasti uinti, jos vaan luonnistuu. Onhan uinti paljon monipuolisempi ja nivel ystävllisempi, kuin nylkyttäminen.

KäveleväRuumis sanoi:
Jos pysyt pinnalla pitempään kuin 5 minuuttia, niin uimaan. Uinnilla saa aika sairaan pumpin yläkroppaan. Tosin itse pidän juoksemisesta, koska uintiin kyllästyy nopeasti, koska maisemat on aika samat(paitsi ehkä nämä 80v rantapantterit ovat erit joka kerralla).

Ainakin minulla kaikki pumppi häviää kun käy uimassa. Harrastan uintia, joten se taitaa johtua siitä että treeneissä uidaan useimmiten 4-8km.

gong sanoi:
Uinti ja lenkkeily.

Kumpi on tehokkaampaa rasvanpolttoa ja kumpi on kevyempää selälle?

Mielipiteitä?
Rasva palaa kummassakin jos pitää sykkeen oikeana. Uinnissa käytetään aika paljon selkää. Raskaimmat uinti tyylit ovat perhonen ja rinta (jos osaa uida oikealla tyylillä). Vapari ja selkä ovat kevyempiä. Lenkkeily on varmaan parempi selälle. :D

Joku voisi laittaa sen sykkeen, jossa rasva palaa parhaiten!

Rasvaa palaa sitä enemmän mitä kovempaa ja pidempään liikut, eli mitä enemmän kulutat. Matalilla syketasoilla tosin jaksaa liikkua pidempään ja tätä kautta voi polttaa rasvaa tehokkaammin. Tuo ilmeisesti tarkoittamasi rasvanpolttoon liittyvä tavoitesykealue on 60-70% maksimisykkeestä.

Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin että monipuolisuus on hyvä jos terveyden ja kunnon vuoksi liikkuu. Juoksu on polville pahasta jos sitä harrastaa huonoilla kengillä, liian kovalla alustalla eikä huolehdi lihashuollosta. Selän suhteen ei kai kummastakaan pitäisi olla haittaa.

Jos on paljon ylipainoa aloita mielummin vaikka kävelyllä kuin juoksulla. Voi motivaatio loppua heti, jos jalat menee rikki.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom