Uhkaako Islam pian myös Suomea?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vexi
  • Aloitettu Aloitettu
mage sanoi:
Las Vegasin perustamiseen liittyi joku juutalainen gansteri Bugsy Siegelin lisäksi, ainakin fiktiivisesti.

Joo ja kun tarkemmin muistelet niin se oli sellanen hyvä gangsteri.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Totenkopf sanoi:
Kansallissosialismi ei oikeastaan olisi mitenkään huono malli verrattuna nykyiseen kapitalismiin, Jos nyt unohdetaan se holohöpö kuudesta miljoonasta uhrista.

Mitä ihmettä on tuo kuuluisa länsimainen demokratia? Ottaen huomioon, että se on vaikuttanut vain noin 100vuotta, se on huomattavsti harvainvaltaa vähemmän länsimainen aate.

Diktatuuri on silloin nastaa kun on samaa mieltä. Mitenkäs menisi jos sinä et saisikaan valita vapaasti? Et saisi kirjoitella nettiin mitä huvittaa? Nettiyhteyteenkin tarvitsisit luvan ja kaiken lisäksi sitä valvottaisiin. Sen lisäksi diktaruuri ei tuota taloudellisesti kestävää kansantaloutta. Esimerkkejä tämän päivän maailmasta vaikka: Valkovenäjä, kaikki Afrikan maat, Pohjois Korea ym ym. Koko porukka elää niillä avustuksilla joka tippuu länsimaiden pöydän yli ja jääkaappikin on niille viihde-elektroniikkaa.
Pisteenä I:n päälle, totalitarismi tuottaa ihan vitun tylsää TV-viihdettä.

Toi kuuden miljoonan juttukin käytiin läpi tällä saitilla jokin aika sitten.

mage sanoi:
Diktatuuri on silloin nastaa kun on samaa mieltä. Mitenkäs menisi jos sinä et saisikaan valita vapaasti? Et saisi kirjoitella nettiin mitä huvittaa? Nettiyhteyteenkin tarvitsisit luvan ja kaiken lisäksi sitä valvottaisiin. Sen lisäksi diktatuuri ei tuota taloudellisesti kestävää kansantaloutta.

Joo, olishan se tosi nastaa kun valtio määräisi että minkälaisella autolla ajetaan, mitä vaatteita puetaan, minkä aatteen vuoksi lähdetään tykinruuaksi seuraavaan sotaan jne. Levykokoelmat ja kirjahyllyt tarkistettaisiin. Vääristä mielipiteistä joutuisi linnaan tai saunan taakse. Äänestämään pääsisi vain eliitti ja rivikansalaiset olisivat joko armeijan harmaissa tai tehtaan liukuhihnalla. Jep jep siisti homma.

Ja miten kävisi työttömien ja työkyvyttömien? Eliitti olisi laatinut epäilemättä tähänkin "suuret suunnitelmat".

Cthulhu sanoi:
Voisin todeta, että ihminen joka hakee suunnat elämälleen jostain ikivanhasta kirjasta ja joka noudattaa muiden antamia käskyjä ajattelematta itse asian järkevyyttä on luopunut ihmisyydestään ja on loppujen lopuksi vain uskonsa orja.
Tämä pätee kaikkiin uskovaisiin mutta erityisen hyvin muslimeihin joilla usko on elämää suurempi asia. He pukeutuvat/käyttäytyvät/ajattelevat vain niin kuin heidän uskonsa asian määrittelee ja tällä tavoin he ovat todellakin vain ajattelukyvyttömiä elukoita.

Onko väärin tehdä oikein, vaikka "oikein" on määritelty 1400 vuotta vanhassa kirjassa? Mikä kohta Koraanissa on subjektiivisesti "väärin"? Mikä dogma omasta uskomusjärjestelmästäsi ei löydy (analogiana) yli tuhat vuotta vanhasta kirjasta?

Taha sanoi:
Onko väärin tehdä oikein, vaikka "oikein" on määritelty 1400 vuotta vanhassa kirjassa? Mikä kohta Koraanissa on subjektiivisesti "väärin"? Mikä dogma omasta uskomusjärjestelmästäsi ei löydy (analogiana) yli tuhat vuotta vanhasta kirjasta?

On väärin vain sokeasti luottaa johonkin kirjaan kyseenalaistamatta sen opetuksia. On väärin lukea ohjeita elämälleen jostain kirjasta ajattelematta itse, että onko tässä mitään järkeä. On väärin tappaa muita ihmisiä sen takia, että he eivät usko moiseen kirjaan.
Minulla ei ole mitään uskomusjärjestelmää vaan koitan pohtia sitä mikä on oikein ja väärin aina uudestaan sen tiedon valossa mitä minulla on.

Hauska esimerkki aihetta sivuten. Somaliassa parlamentti antoi esityksen uudeksi perustuslaiksi. Siinä todettiin, että Somalia pohjautuu islamiin ja muita uskontoja ei suvaita. Kuitenkin täällä ollessaan kyseiset #sensuroitu# vaativat suomalaisilta suvaitsevaisuutta heitä kohtaan...

Demokratia on aate, jossa kaikki luulevat saavansa päättää, mutta todellisuudessa kukaan ei saa mitä haluaa. Kaiken lisäksi 99,99% kansasta on idiootteja, jotka tajuavat politiikasta tasan sen verran, mitä uudessa IS:ssa luki.

On aivan järkyttävää tietämättömyyttä tehdä demokratiasta jotenkin länsimainen aate. Jopa länsimaiden historiasta on suurin osa harvainvaltaa, ja sillä perusteella se olisi meille ominaisin hallitsemismuoto.

Minulle on aivan sama, mitä täällä on käyty läpi, se ei muuta asiaa, että väitetty kuuden miljoonan juutalaisen murha on vale.

Totenkopf sanoi:
Demokratia on aate, jossa kaikki luulevat saavansa päättää, mutta todellisuudessa kukaan ei saa mitä haluaa. Kaiken lisäksi 99,99% kansasta on idiootteja, jotka tajuavat politiikasta tasan sen verran, mitä uudessa IS:ssa luki.

On aivan järkyttävää tietämättömyyttä tehdä demokratiasta jotenkin länsimainen aate. Jopa länsimaiden historiasta on suurin osa harvainvaltaa, ja sillä perusteella se olisi meille ominaisin hallitsemismuoto.

Minulle on aivan sama, mitä täällä on käyty läpi, se ei muuta asiaa, että väitetty kuuden miljoonan juutalaisen murha on vale.

Olet periaatteessa ihan oikeassa, että demokratiassakin on ongelmia. Demokratiaa on kritisoitu paljonkin, mielenkiintoisimpia kritisoijia ovat mielestäni eliittiteoreetikot, kuten Schumpeter ja Mills. Schumpeterin mukaan kansa ei edustuksellisessa demokratiassa hallitse, vaan sillä on ainoastaan mahdollisuus valita henkilöt jotka sitä hallitsevat, ts. eliitti. Millsin mukaan Yhdsyvaltoja hallitsi 1960-luvulla aatemaailmaltaan yhtenäinen eliitti, joka koostui teollisuuden,politiikan ja armeijan eliiteistä. Vallalla on siis aina taipumus keskittyä muutamien henkilöiden käsiin. Mikä kuitenkaan olisi parempi vaihtoehto kuin edustuksellinen demokratia?
Suora demokratia siinä muodossa, johon se antiikin aikana kehitettiin, ei voi toimia ajan ja paikan ongelmien vuoksi (kaikki äänestää torilla), ellei uusi teknologia tarjoa sitten jotain mahdollisuutta. Olisiko kuitenkaan hyvä, että asioista päättää koko kansa, josta osa on täysin tietämättömiä yhteiskunnallisista asioista? (Vaikka osa kansanedustajistakin välillä tosin vaikuttaa siltä...)

Tyrannia, yksinvalta, harvainvalta, oligarkia... rakkaalla lapsella on monta nimeä. Oma mielipide on, että valta toimii parhaiten kun se on hajautettuna monille, ja päätöksentekijät sekä instituutiot ovat toistensa valvonnan alaisena. (Hallitus eduskunnan valvonnan alaisena, virastot ja ministeriöt velvollisia raportoimaan eduskunnalle jne.) Mielestäni tämä malli toimii parhaiten nykyisessä yhteiskunnassa. Presidentinkin valtaa on Suomessa, eli parlamentaarisessa järjestelmässä (entinen semi-presidentiaalinen) leikattu entisestään, sisäpoliittista valtaa presidentillä ei ole, ainoastaan ulkopolitiikkaa presidentti johtaa yhteistoiminnassa valtioneuvoston kanssa. Pääministerillä on huomattavasti enemmän nykyisessä yhteiskunnassa valtaa kuin presidentillä.

Olisi muuten mielenkiintoista kuulla perustelut, miksi valta pitäisi olla keskitettynä yhteen tiettyyn henkilöön.

Totenkopf sanoi:

Riippuu toki standardeista, mutta jo yksikin murha tekee kansallissosialismista sekopäistä.

Totenkopf sanoi:

Niin, niinhän siellä IHR:n nettisivuilla sanotaan. :david:

Percele sanoi:
Riippuu toki standardeista, mutta jo yksikin murha tekee kansallissosialismista sekopäistä.

Toisaalta maailmasta tuskin löytyy aatetta jonka nimissä ei olisi tapettu ihmisiä, edes yhtä.

Ulkki sanoi:
Niin, niinhän siellä IHR:n nettisivuilla sanotaan. :david:
Eikä nyt ole kyse yksittäisistä tutkimuksista. IHR:llä ei muuten ole mitään tekemistä kansallissosialismin kanssa.

Demokratian ja diktatuurin puolusteluihin kuuluu sen verran perustavan laatuinen näkemysero, että niiden puolustelu olisi
:wall:

Kysehän on loppu viimeksi mielipiteestä.

Totenkopf sanoi:
Eikä nyt ole kyse yksittäisistä tutkimuksista. IHR:llä ei muuten ole mitään tekemistä kansallissosialismin kanssa.

No laitahan linkkiä niihin tutkimuksiin.

IHR:hän tosiaan on puolueeton ja arvostettu tutkimuslaitos (not). Voi olla ettei niillä kansallissosialismin kanssa tekemistä ole, mutta antisemitistejä siellä kyllä ollaan. Se niiden loogisia kämmejä ja vääriä johtopäätöksiä sisältävä lista teilattiin täällä mm. AKV:n toimesta noin vuosi sitten. Voit kyllä laittaa uudestaan niitä "argumentteja", niin mietitään sitten porukalla, että oliko sitä Holokaustia vai eikö sitä ollut.

Miksi helvetissä lähtisin siitä väittelemään. Et varmasti saa kantaani käännettyä, ja minulla ei edes ole tarvetta sinun kantaasi kääntää.

Ei olisi ensimmäinen kerta historiassa kun juutalaiset valehtelevat hyödykseen.

Totenkopf sanoi:
Miksi helvetissä lähtisin siitä väittelemään. Et varmasti saa kantaani käännettyä, ja minulla ei edes ole tarvetta sinun kantaasi kääntää.

Onko olemassa joku kansa/ihmisryhmä, joka ei olisi KOSKAAN valehdellut omaksi edukseen? Sulta ilmeisesti rupeaa järkevät argumentit jo loppumaan...

Totenkopf sanoi:
tuossa olet kyllä erittäin oikeassa. uhka on lähinnä median poliittinen värittyminen. tätä tukee vielä kaikki sensuurit joita täällä meilläkin on yllättävän paljon. kauan ei mene siihen että ollaan jenkkejen kanssa samassa tilanteessa jossa uutisista kuullaan vain se mitä meidän halutaan kuulevan..

Cthulhu sanoi:
On väärin vain sokeasti luottaa johonkin kirjaan kyseenalaistamatta sen opetuksia. On väärin lukea ohjeita elämälleen jostain kirjasta ajattelematta itse, että onko tässä mitään järkeä.

Uskot siis, että muslimit tekevät näin? Kuinka monta muslimia tunnet paremmin, kuin hyvän päivän tuttuna?

On väärin tappaa muita ihmisiä sen takia, että he eivät usko moiseen kirjaan.
Minulla ei ole mitään uskomusjärjestelmää vaan koitan pohtia sitä mikä on oikein ja väärin aina uudestaan sen tiedon valossa mitä minulla on.

Ihmisen tappaminen pelkän erilaisen uskon takia on ollut lähinnä kristillinen traditio, eikä se ole missään nimessä sallittu Islamissa..

Hauska esimerkki aihetta sivuten. Somaliassa parlamentti antoi esityksen uudeksi perustuslaiksi. Siinä todettiin, että Somalia pohjautuu islamiin ja muita uskontoja ei suvaita. Kuitenkin täällä ollessaan kyseiset #sensuroitu# vaativat suomalaisilta suvaitsevaisuutta heitä kohtaan...

Oletko sitä mieltä, että Islam ei salli ei-muslimeja muslimien keskuudessa, vai mitä tuo "ei suvaita" tarkoittaa?

USA:ssa on ehdotettu, että Saksa ja Afrikka leikataan pois koulukirjoista, koska ne ovat "jumalattomia paikkoja", mutta en väittäisi, että määräys perustuu Raamattuun, vaikka kai sitä mm. sillä perustellaan.

Kuinka monta kymmentä minuuttia olet opiskellut Koraanin sanomaa? Siis Koraania, ei sen kommentaareja tai subjektiivisia arvioita? Veikkaan nollaa.

Totenkopf sanoi:

Ei juupas-eipäs-väittelyyn tarvetta ole lähteäkään. Minua ainakin kiinnostaisi tietää millä perusteilla olet sitä mieltä, ettei holokaustia tapahtunut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom