Uhkaako Islam pian myös Suomea?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vexi
  • Aloitettu Aloitettu
Totenkopf sanoi:
Niin, Adolfhan itse piti suomalaisia arjalaisina, samoin kuin Himmler. Hitler myös korosti kyseistä seikkaa useissa puheissaan. Suomalaiset SS-miehet saivat Saksan passin käyttöönsä, ja se ei ollut mahdollista ilman arjalaista syntyperää.

Muistaakseni Dresdenin pommituksissa kuoli noin 1,5 miljoonaa liittoutuneiden hyökkäystä paennutta saksalaista pakolaista.

Kumpikaan väitteesi ei pidä paikkaansa. Tottakai suomalaiset niinkuin kaikki muutkin Saksan armeijassa palvelleet saivat saksalaisen sotilaspassin käyttöönsä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Totenkopf sanoi:
Niin, Adolfhan itse piti suomalaisia arjalaisina, samoin kuin Himmler. Hitler myös korosti kyseistä seikkaa useissa puheissaan. Suomalaiset SS-miehet saivat Saksan passin käyttöönsä, ja se ei ollut mahdollista ilman arjalaista syntyperää.

Vaikka piti millaisena tahansa, niin se ei poista sitä tosiseikkaa, että Saksa "antoi" Suomen käytännössä Neuvostoliitolle salaisessa lisäpöytäkirjassa, jota tehtiin samalla kuin Saksa ja NL solmi hyökkäämättömyyssopimuksen. (Tän varmaan lähes kaikki varmaan tosin tiesi?) Talvisodan jälkeen mieli ja asenne Suomesta toki muuttui, kun asetelmat vaihtui, ja sakut huomasi, että pohjoisen miehet taistelee kuin hullut.

Vähän off-topiccina vois mainita, että Risto Rytin uhrautumista Suomen puolesta ei mun mielestä arvosteta tarpeeks. Mies tiesi tuhoavansa vähintään poliittisen uransa, kun teki henk.koht. lupauksen Saksalle aseveljeydestä. Ilman tätä, me varmaan keskusteltas jollain toisella kielellä täälläkin. Tuskinpa Suomi olis voinut välttää jatkosotaa. Toisaalta oon tyytyväinen siitäkin, että Saksa hävis sodan. Kuka tietää millanen maailma olis, jos ne, tai erityisesti Aatu, olis voittanut. Toisaalta, mua vituttaa edelleen 60 vuotta sitten tapahtunut vääryys siitä, että NL sai alueita Suomelta, jolle ei ollut astunut varpaallakaan. Ja ne mulkut vielä alotti sen sodan. Toki Suomi "alotti" jatkosodan valtaamalla menettämänsä alueet ja menemällä vielä pidemmällekin.

Ulkki sanoi:
Keitäs ne miljoonat pakolaiset siellä Dresdenissä oikein mahtoi olla? Dresdeniä toki pommitettiin, niinkuin kaikkia muitakin Saksan suurkaupunkeja. Joidenkin arvioiden mukaan sodan loppuminen säästi Berliinin atomipommilta.

Samaan sarjaan menevät:
"Natsit ei kaasuttaneet kuutta miljoonaa juutalaista, mutta Stalin tappoi enemmän."

Huvittavana koen myös sen, että suomalainen teini ihannoi Aatun tekosia. Lueskelin kirpputorilla 30-luvun lopulta olevaa saksalaista Euroopan väestökarttaa, jonka mukaan suomalaiset (rantaruotsalaisia lukuunottamatta) laskettiin mongoloidiseksi kansaksi. Eli jos Aatu olisi voittanut sodan, olisivat samanlaiset etniset puhdistukset saattaneet meitä suomalaisiakin odottaa.

Dresdenissä oli siviiliväestöä, idästä puna-armeijan hirmutöitä (sanooko esim. Nemmersdorf mitään?) paenneita asukkaita ja mm. liittoutuneiden sotavankeja (esim. amerikkalaiskirjailija Kurt Vonnegut). Kaupungin ilmatorjunta oli siirretty itärintamalle. Kyseessä oli siviiliväestöön kohdistunut teurastus, jota myös sotarikokseksi kutsutaan. Lienee täysin selvää, että Saksa olisi ollut atomipommien kohde ellei se olisi antaututunut, siitä olen samaa mieltä.

Natsit tuskin kaasuttivat kuutta miljoonaa juutalaista (jälleen unohtuivat muut ei-toivotut ainekset, jännää), koska kyse on arviosta. Asiaa ei salailla ainakaan HY:n polhissan laitoksella. Stalin tappoi enemmän, se on fakta.

Hitlerin opeissa lähinnä Itä-Karjalassa oli "ali-ihmisiä". Miten muuten selität sen faktan, että Suomi kelpasi liittolaiseksi, suomalaiset kelpasivat ss-miehiksi, mutta ukrainalaiset, Stalinin terrorin kokeneet, Wehrmachtin avosylin vastaanottaneet ihmiset eivät kelvanneet?

mage sanoi:
No joo, ihmiskunnan historia on tosiaan täynnä vääryyttä ja kansanmurhia. Kommunistit eivät ole sen paremipä kuin Hututkaan (vai oliko ne Tutseja) tai muut massamurhaajat.
Se missä Natsit ovat ylivoimaisia on massamurhaamisen teollistaminen. Vankejä ei tapettu nälkään, tauteihin tai ammuttu vaan pyrittiin tieten tahtoen mahdollisimman suureen tehoon. Nyt siis puhutaan vanhuksista, naisista ja lapsista eikä mistään sotavangeista. Lähin vertaus mielestäni natsien tuhuoamisleireille on nykyaikainen karjan teurastus.

Mihin vertaisit Stalinin &co. leirejä, joiden tarkoitus oli tappaa ihmiset työhön ja pakkaseen? Heidän tehtävänsä oli siis tehdä orjatyötä Neuvostoliiton hyväksi, kunnes he kuolivat aliravitsemukseen, pakkaseen ja tauteihin. Hirvittävää minusta. Kyse ei btw. todellakaan ollut vain sotavangeista. Et kai tosissasi luullut niin? Kuriositeettina mainittakoon, että Stalin on tappanut enemmän venäläisiä kuin kukaan muu, mikäli jollekin on jäänyt epäselväksi.

Miten Hitlerin tai Stalinin edesottamukset liittyvät Topiciin.Eli homma on mennyt :offtopic: .

Itse en kuulu kirkkoon enkä tunnusta muitakaan uskontoja ,joten en koe mitään uskontoa uhkaksi itselleni. Siitä huolimatta asun kristityssä maassa ,joten olen omasta mielestäni velvollinen noudattamaan kyseisen maan "sääntöjä" , nautinhan tuon maan etuisuuksistakin.

Tällä hetkellähän Islam on maailmassa voimakkaimmin kasvava uskonto ,joten on ymmärrettävää että Kristityt kokevat sen uhkana. Itse kuitenkin uskon ,että vuosien saatossa uskonnot tulevat hiipumaan ja tervejärki voittaa.(Saattaa olla että tämä tapahtuu liian myöhään.) :(

Totenkopf sanoi:

Muistaakseni Dresdenin pommituksissa kuoli noin 1,5 miljoonaa liittoutuneiden hyökkäystä paennutta saksalaista pakolaista.

Mitä vitun väliä jossa itse herra Adolf piti suomalaisia arjalaisina?
Pitäisikö siitä olla otettu?
Ja ihan saivat saksan passinkin? oho!
Herr TotenKopf nostaa nyt käden pystyyn ja tirauttaa kyyneleen Adolfin ja isänmaan kunniaksi.

Tommosta sontaa saa harvoin kuunnella, Füherkin olisi ylpeä...

Ja Dresdenistä, ettei vain olisi kuollut kuitenkin 10 miljoona viatonta saksalaista arjalaista?
Vai olisiko oikea luku lähempänä 100 000:ta?
Arviot kuolleista heittelee: "Estimates vary from 25,000 to more than 150,000 dead although the official German report "

http://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Dresden_in_World_War_II

Ursula sanoi:
Mihin vertaisit Stalinin &co. leirejä, joiden tarkoitus oli tappaa ihmiset työhön ja pakkaseen? Heidän tehtävänsä oli siis tehdä orjatyötä Neuvostoliiton hyväksi, kunnes he kuolivat aliravitsemukseen, pakkaseen ja tauteihin. Hirvittävää minusta. Kyse ei btw. todellakaan ollut vain sotavangeista. Et kai tosissasi luullut niin? Kuriositeettina mainittakoon, että Stalin on tappanut enemmän venäläisiä kuin kukaan muu, mikäli jollekin on jäänyt epäselväksi.

Niin en ole tästä eri mieltä enkä ole niin väittänytkään. Lue ja ymmärrä mitä kirjoitetaan ennen kuin vastaat! Kysymys oli Natsien tuhoamisleirien väheksymisestä ja historiallisten tosiasioiden kieltämisestä!!!!!!

Nogood sanoi:
Mitä vitun väliä jossa itse herra Adolf piti suomalaisia arjalaisina?
Pitäisikö siitä olla otettu?
Ja ihan saivat saksan passinkin? oho!
Herr TotenKopf nostaa nyt käden pystyyn ja tirauttaa kyyneleen Adolfin ja isänmaan kunniaksi.

Tommosta sontaa saa harvoin kuunnella, Füherkin olisi ylpeä...

:lol2: :lol2: :lol2:

Tämä keskustelu on tosiaan mennyt pahasti :offtopic: johon itsekkin olen osallinen.

Aihessa pysyäkseni jos Hollannissa repeää noin niin miten Ruotsi. Jaksaako länsinaapurin onnela kestää rauhallisena kun maassa asuu valtava määrä ihmisiä jotka suhtautuu fanaattisemmin uskontoon kuin perussvensson.

Muista joskus lukeneeni että Libanon oli aikanaan Lähi-Idän vapaamielisin maa. Beirut oli tunnettu kulttuurien sulatusuuni. Kunnes se aikanaan repesi tunnetuin seurauksin. Sopassa oli tosin muutakin kuin uskonnot. Senaikainen suurvaltapolitiikka piti piti huolta asehuollosta.

Ursula sanoi:
Dresdenissä oli siviiliväestöä, idästä puna-armeijan hirmutöitä (sanooko esim. Nemmersdorf mitään?) paenneita asukkaita ja mm. liittoutuneiden sotavankeja (esim. amerikkalaiskirjailija Kurt Vonnegut). Kaupungin ilmatorjunta oli siirretty itärintamalle. Kyseessä oli siviiliväestöön kohdistunut teurastus, jota myös sotarikokseksi kutsutaan. Lienee täysin selvää, että Saksa olisi ollut atomipommien kohde ellei se olisi antaututunut, siitä olen samaa mieltä.

Kyse oli Totenkopfin mukaan miljoonista pakolaisista, jotka olivat paenneet Dresdeniin. Siinä pommituksessa kuoli joidenkin arvioiden mukaan 50 000 ihmistä mikä toki on paljon. Varmasti liittoutuneet tekivät muitakin sotarikoksia, mutta se ei varmasti ollut holokaustin alkuunpaneva voima, jo pelkästään kronologisista syistä.

Ursula sanoi:
Natsit tuskin kaasuttivat kuutta miljoonaa juutalaista (jälleen unohtuivat muut ei-toivotut ainekset, jännää), koska kyse on arviosta. Asiaa ei salailla ainakaan HY:n polhissan laitoksella. Stalin tappoi enemmän, se on fakta.

Olen tietoinen että luku ei ole tasan kuusi miljoonaa, ja että se pitää sisällään myös muita aineksia. Kyse nyt oli tästä Totenkopfin väittämästä, että juutalaisia ei olisi kaasutettu lainkaan. Mitä haluat sanoa sillä, että Stalin tapatti enemmän väkeä? Täysin irrelevanttia tämän keskustelun kannalta.

Ursula sanoi:
Hitlerin opeissa lähinnä Itä-Karjalassa oli "ali-ihmisiä". Miten muuten selität sen faktan, että Suomi kelpasi liittolaiseksi, suomalaiset kelpasivat ss-miehiksi, mutta ukrainalaiset, Stalinin terrorin kokeneet, Wehrmachtin avosylin vastaanottaneet ihmiset eivät kelvanneet?

Nyt tulee kohtalaisen väärää "faktatietoa". Waffen-SS:ssä palveli yhteensä 40 000 ukrainalaista, mikä on lähes 40 kertaa enemmän kuin suomalaisia, siitä huolimatta, että heitä pidettiin ali-ihmisinä. Sakemannit eivät olleet turhan tarkkoja kun oli kyse sotaponnisteluista.

Suomalaiset eivät natsien luokitteluissa olleet ali-ihmisiä, mutteivät myöskään missään nimessä arjalaisia, niinkuin Totenkopf väitti. Joten kun seuraavan kerran siellä White Power-konsertissa niitä maljoja arjalaisuudelle nostellaan, niin ruotsalaisille ja saksalaisille kilistellään.

Ulkki sanoi:
Nyt tulee kohtalaisen väärää "faktatietoa". Waffen-SS:ssä palveli yhteensä 40 000 ukrainalaista, mikä on lähes 40 kertaa enemmän kuin suomalaisi

Suomalaiset eivät natsien luokitteluissa olleet ali-ihmisiä, mutteivät myöskään missään nimessä arjalaisia.

Sodan loppu vaiheillahan saksalaiset ottivat hommiinsa ihan ketä tahansa, muslimeja, intialaisia, venäläisiä, yms.

Suomalaiset hyväksyttiin Tölzin SS-akatemiaan mihin ei huolittu esimerkiksi ranskalaisia ja italialaisia, eli kyllä suomalaiset laskettiin arjalaisiksi.
Suomalaiset saivat myös mennä naimisiin saksalaisten kanssa mikä sallittiin vain arjalaisille.

Menen käymään moskeijassa rukoushetken aikaan. Miten tulee käyttäytyä?
Mahd. hattu pois ja taakse seisomaan vai? Tietääkö joku?

Tästä tiedosta olisin helvetin kiitollinen.

osku sanoi:
Näin,ja se on harvinaisen päätöntä väittää että rodut poikkeeaa vain ja ainoastaan ulkonäön perusteella.

Off-topicia roduista:

Modernin luonnontieteen mukaan ihmisten jakaminen rotuihin on huomattavasti ongelmallisempaa kuin esim. simpanssien - johtuen siitä syystä, että kaikki ihmiset ovat geeniperimältään läheisempää sukua keskenään kuin vaikkapa jonkun simpanssialalajin yhden lauman yksilöt keskenään. Mutta mikäli ihmiset haluaa välttämättä rotuihin jakaa, niin biologeilta löytyy tähänkin vastaus:

Maailmassa on 10 ihmisrotua, joista 9 löytyy Afrikasta (eli mm. bantut ovat eri rotua kuin bushmannit jne.). Loppu maapallon popula onkin sitten samaa rotua - kaikki latinot, lappalaiset, libanonilaiset ja laihialaiset ovat siis samaa rotua. Jako perustuu luonnontieteellisiin perusteihin, eroihin genotyypissä (eli perimässä), ei niihin wanhoihin fenotyyppieroihin (eli eroihin ulkonäössä). Jotta silleen. :)

Cthulhu sanoi:
Toisaalta maailmasta tuskin löytyy aatetta jonka nimissä ei olisi tapettu ihmisiä, edes yhtä.

et taida tietääkään, että kommunismi on tappanut ihmisiä eniten maailmassa. Ja perkele, tappaa tänä päivänäkin, mm. Kuubassa, Kiinassa ja Pohjois-Koreassa.

Suosittelen "Kommunismin Mustan Kirjan " lukemista.

Taisteluahven sanoi:

Tästä tiedosta olisin helvetin kiitollinen.

Menet vaan sisään. Ihan ystävällisesti sulle kerrotaan kuviot.

mage sanoi:
Tämä keskustelu on tosiaan mennyt pahasti :offtopic: johon itsekkin olen osallinen.

Aihessa pysyäkseni jos Hollannissa repeää noin niin miten Ruotsi. Jaksaako länsinaapurin onnela kestää rauhallisena kun maassa asuu valtava määrä ihmisiä jotka suhtautuu fanaattisemmin uskontoon kuin perussvensson.

Muista joskus lukeneeni että Libanon oli aikanaan Lähi-Idän vapaamielisin maa. Beirut oli tunnettu kulttuurien sulatusuuni. Kunnes se aikanaan repesi tunnetuin seurauksin. Sopassa oli tosin muutakin kuin uskonnot. Senaikainen suurvaltapolitiikka piti piti huolta asehuollosta.

Hollannissa asuneena kommentoisin vähän tuota Hollannin "repeämistä" omilla sekalaisilla pohdinnoilla:

Maassahan on muistaakseni muslimeita n.5% kokonaisväestöstä eli ei vielä mitenkään radikaalissa mitoissa. Maassa pitempään asuneet ovat aivan eri ainesta kuin ne viimeaikoina maahan valuneet, joista osa on radikalisoitunut pahastikin. Nämä ääriainekset ovat kuitenkin muslimien valtaväestön mielestä lähinnä arveluttavaa sakkia - tätä ei kuitenkaan ilmaista kovinkaan usein ääneen, erinäisistä syistä johtuen (pelko, haluttomuus, vääränlainen solidaarisuus tms.), mikä on valitettavaa.

Ja ne vastapuolen moskeijanpolttajat ovat niinikään marginaalista porukkaa. Hollanti on edelleen vahvasti liberaali maa, joten epäilen että vastareaktio näitä väkivaltaisuuksia vastaan syntynee piakkoin ja ne alkavat vaimentua. Maahanmuuttopolitiikan uudelleenarviointi on kuitenkin varmasti nykyisen keskusta-oikeisto -hallituksen tärkeimpiä hommia ja uskon, että jatkossa maahan ei pääse enää niin helposti kuin ennen. Mikä onkin ihan OK. Ei sinne niin paljoa mahdu, pienelle läntille. :)

Mihinkään väkivaltaisuuksien eskaloitumiseen en oikein usko. Toivotaan että olen oikeassa edes tässä.

Ja Libanonin ongelmat alkoivat edesmenneen Arafatin tullessa maahan yhdessä PLOn kanssa. Samoihin aikoihin sijoittuvat Hamasin perustaminen (Israelissa 1970 -luvulla) ja Hizbollahin nousu. Sinällään sääli, sillä maassa olivat maroniittikristityt, muslimit jne. elelleet rauhassa jo pitkään.

jarre55 sanoi:
et taida tietääkään, että kommunismi on tappanut ihmisiä eniten maailmassa.

Ja mä kun aina luulin että ihmiset tappaa ei uskonnot ja aseet itse.

Ihmiset käyttäneet aina jotain tekosyytä toimintaan ja tekee niin edelleenkin.

AKV sanoi:
Off-topicia roduista:

Maailmassa on 10 ihmisrotua, joista 9 löytyy Afrikasta (eli mm. bantut ovat eri rotua kuin bushmannit jne.). Loppu maapallon popula onkin sitten samaa rotua - kaikki latinot, lappalaiset, libanonilaiset ja laihialaiset ovat siis samaa rotua. Jako perustuu luonnontieteellisiin perusteihin, eroihin genotyypissä (eli perimässä), ei niihin wanhoihin fenotyyppieroihin (eli eroihin ulkonäössä). Jotta silleen. :)

Olen lukenut, että ihmiset voidaan jakaa myös kahteen rotuun. heihin jotka lähtivät Afrikasta ja heihin jotka jäivät. Poistuminen Afrikasta ja jääkausi muuttivat meidät sellaiseksi joita me nyt olemme.

Taisteluahven sanoi:

Älä mene rukousaikaan; siellä rukoillaan. Mene heti rukoushetken jälkeen ja ota kengät pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom