Ufot, aikamatkustus, valonnopeus ja elämä muilla planeetooilla :)

Alkuperäisten magneettinauhojen päälle on nauhoitettu. Nämä sisälsivät telemetriatiedot sekä Apollo 11 laskeutumisen videokuvaa tv-lähetystä varten. Mutta mitä sitten? Miksi kaikkien laitteiden yms. kytkinten toimintadataa olisi pitänyt säilyttää kaikki nämä vuodet? Kuinka kauan nykyään mitään lentodataa säilytetään, ennen kuin kirjoitetaan yli, lentokoneissa siis? Myöhemmillä lennoilla kuvaustekniikkaa muutettiin, eikä enää tarttenut kuvata tv-lähetystä varten jotain näyttöä.


Ei ole hävitetty kaikkia suunnitelmia. Saturn V -raketista on suunnitelmat mikrofilmeillä, kolme kokonaista rakettia tekniikkoineen on esillä, kuu- sekä komentomoduleita on ehjinä, kuuautoista on testiversioita. Kaikista osista ei varmana ole suunnitelmia jäljellä mutta ei ihmekkään, kun eipä tekniikka tullut vain yhdestä paikasta.


Filmirullat on tallessa. Huomattavasti pienempi kokonaisuus hallita kuin kaikkien satojen ja tuhansien alihankkijoiden suunnitelmat.
Tässäpä alkuperiäsistä filmeistä skannattuja kuvia, sieltä etsimään hotspotteja, ja ei todellakaan kaikki otokset ollut täydellisiä.


ja tässä lisää


Kaikki kuvat feikkejä tai studiossa otettuja?

Kuva Apollo 11 kuumodulin alta. Ei kraateria mutta jotain on kuitenkin liikkunut.
Nyt tuli hyvää juttua.Mä katon nuo läpi.
Tässä on pieni kevennys ja vähän mietittävää.

View: https://www.youtube.com/watch?v=O5WCJNnUJHQ
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Koko ajan on voinut lennähtää, mutta edelleenkin, ei tällä mekanismilla laskeutumisen aikana mitään kraateria ehdi muodostumaan. Ilmakehän puuttuminen kun edelleenkin estää sen varsinaisen "fööniefektin" muodostumisen.
Ok.Mitä se pöly oli mitä siinä videolla oli?
Mä nyt kyllä väitän edelleen että rakettimoottori jonka työntövoima menee 1000-10000 paunan välillä tekee ilmeisen pölyiseen paikkaan isomman efektin kun kun astronautin kengänpohja.Toki myönnän että mä en voi siitä tähän sanoa muuta kun että videolla sitä pölyä lenteli sen verran että se kundi erikseen mainitsi siitä.Pitää kattoa se lähtö kuusta uudestaan.Siinäkin se kamera seuras sitä alusta.nasalla meni kyllä kaikki nappiin tuolla.Happea kundeilla tuntu riittävän kanssa tosi hyvin.Sen puvun pukeminen on todella vaikeeta mut nää kundit huitas ne päälle tosta vaan siellä modulissa.Kuu on todella vaarallinen paikka ihmiselle ihan jo lämpötilojen vaihtelun vuoksi,seillä sitten kuitenkin lämittiin golf palloja suorassa tv lähetyksessä.Uskoo jos tahtoo.
 
Ok.Mitä se pöly oli mitä siinä videolla oli?
Emt. Pölyä, hiekkaa?

Mä nyt kyllä väitän edelleen että rakettimoottori jonka työntövoima menee 1000-10000 paunan välillä tekee ilmeisen pölyiseen paikkaan isomman efektin kun kun astronautin kengänpohja.
Saat sä toki väittää ja olla väärässä - paine / pinta-ala on raketilla pienempi kuin mitä tossun alta löytyy. Näiden arviointiin ei vielä syvällisempää osaamista tarvita.

Toki myönnän että mä en voi siitä tähän sanoa muuta kun että videolla sitä pölyä lenteli sen verran että se kundi erikseen mainitsi siitä.
Kuussa varjoihin voi kerääntyä kaasujäämiä - eli ihan tällainenkin satunnainen tekijä saattaa aiheuttaa yllätyksen pölyn määrässä.

Pitää kattoa se lähtö kuusta uudestaan.Siinäkin se kamera seuras sitä alusta.
Nyt sä puhut lähdöstä, se on hieman eri asia kuin laskeutuminen?

nasalla meni kyllä kaikki nappiin tuolla.Happea kundeilla tuntu riittävän kanssa tosi hyvin.Sen puvun pukeminen on todella vaikeeta mut nää kundit huitas ne päälle tosta vaan siellä modulissa.Kuu on todella vaarallinen paikka ihmiselle ihan jo lämpötilojen vaihtelun vuoksi,seillä sitten kuitenkin lämittiin golf palloja suorassa tv lähetyksessä.Uskoo jos tahtoo.
Outo ajatus, että miljardien projektissa ei oltaisi harjoiteltu perusasioiden hoitamista kyllästymiseen asti.
 
Saat sä toki väittää ja olla väärässä - paine / pinta-ala on raketilla pienempi kuin mitä tossun alta löytyy. Näiden arviointiin ei vielä syvällisempää osaamista tarvita.

Mä oon nyt kyllä erimieltä tästä.

Nyt sä puhut lähdöstä, se on hieman eri asia kuin laskeutuminen?

Kyllä,se on hieman eri asia kuin laskeutuminen.

Kuussa varjoihin voi kerääntyä kaasujäämiä - eli ihan tällainenkin satunnainen tekijä saattaa aiheuttaa yllätyksen pölyn määrässä.

Kaasujäämiä varjoissa?Tuolla aikasemmin sä sanoit että kaasu leviää tyhjiöön eikä sen takia pöllytä hiekkää tai tee kraateria mutta nyt se kerääntyy varjoihin?
 
Mä oon nyt kyllä erimieltä tästä.
Sääli, miten mielipide jälleen kerran jyrää kylmät faktat.
Kyllä,se on hieman eri asia kuin laskeutuminen.
Jep, eri moottorikin - jälleen kerran.
Kaasujäämiä varjoissa?Tuolla aikasemmin sä sanoit että kaasu leviää tyhjiöön eikä sen takia pöllytä hiekkää tai tee kraateria mutta nyt se kerääntyy varjoihin?
En sanonut aiemmin mitään, kun en ollut asiaa tarkistanut - mutta kyllä, Kuun pinnalla voi olla tilapäisiä ja paikallisia jalokaasuesiintymiä, jotka purkautuvat hitaasti tyhjiöön. Kuumat pakokaasut eivät kuitenkaan tähän joukkoon kuulu.
 
Sub 100 ÄO kysymys....



Perus debunkkaus: ei ole kaikkia suunnitelmia hävitetty.

katso liitettä 229137

Kysymyksessä otettu huomioon sen kohdeyleisön lähtötaso.

Ja mitä tuosta videosta pitäisi sitten ajatella? Ei mun aivot värähtele niin korkealla tasolla, että saisin siitä jotain mullistavaa irti.
Perus kieltäjien "todiste" kaikkeen. Otetaan pätkä jostain, mikä tukee omaa ajatusmaailmaa.
 
En sanonut aiemmin mitään, kun en ollut asiaa tarkistanut - mutta kyllä, Kuun pinnalla voi olla tilapäisiä ja paikallisia jalokaasuesiintymiä, jotka purkautuvat hitaasti tyhjiöön. Kuumat pakokaasut eivät kuitenkaan tähän joukkoon kuulu.

Sitten tolla asialla ei ole mitään tekemistä sen pölyn kanssa.Vai oliko siinä filmissä "tilapäisiä ja paikallisia jalokaasuesiintymiä, jotka purkautuvat hitaasti tyhjiöön" :D
 
Kysymyksessä otettu huomioon sen kohdeyleisön lähtötaso.

Ja mitä tuosta videosta pitäisi sitten ajatella? Ei mun aivot värähtele niin korkealla tasolla, että saisin siitä jotain mullistavaa irti.
Perus kieltäjien "todiste" kaikkeen. Otetaan pätkä jostain, mikä tukee omaa ajatusmaailmaa.


Miten sä oot viittinyt rekisteröityä tänne pelkästään puollustamaan nasan mainetta?
 
Perus kieltäjien "todiste" kaikkeen. Otetaan pätkä jostain, mikä tukee omaa ajatusmaailmaa.

Yleensäkin suuri osa avaruuteen liittyvistä asioista on varmasti salaisia niinden sotilaallisen luonteen takia.Aika lapsellista kuvitella että meille tänne koti yleisöön annetaan tarkka ja totuudenmukainen kuva asiasta joka perustuu suurelta osin huippuluokan ballistisiin ohjuksiin ja vakoilu luotaimiin.
Vaikka meidän armeejalla ei ole mitään tekemistä avaruuden kanssa niin suuri osa sen jutuista on ainakin toivottavasti salaisia ja osa julkisuuskuvasta hämäystä.
 
Kylmät faktat? Kyllä se on kylmä fakta jos sen telkkarissa näkee. :D
Mitäs sä tällä kertaa näet - kraatterin?
Sitten tolla asialla ei ole mitään tekemistä sen pölyn kanssa.Vai oliko siinä filmissä "tilapäisiä ja paikallisia jalokaasuesiintymiä, jotka purkautuvat hitaasti tyhjiöön" :D
On niillä sen verran tekemistä asian kanssa, että niistä voisi löytyä looginen selitys, miksi astronautit yllättyivät nähdessään pölyä lentävän enemmän kuin odottivat.
 
Miten sä oot viittinyt rekisteröityä tänne pelkästään puollustamaan nasan mainetta?
Ennemminkin puollustan tieteellisesti merkittävää saavutusta. Vuosia olen seuraillut ja lukenut tätä foorumia ja miettiny, että pitäskö rekisteröityä. Nyt sitten aloitte väittelemään tästä, niin oli pakko liittyä mukaan. En nyt vielä muihin ketjuihin ole ehtiny kommentoimaan.

Yleensäkin suuri osa avaruuteen liittyvistä asioista on varmasti salaisia niinden sotilaallisen luonteen takia.Aika lapsellista kuvitella että meille tänne koti yleisöön annetaan tarkka ja totuudenmukainen kuva asiasta joka perustuu suurelta osin huippuluokan ballistisiin ohjuksiin ja vakoilu luotaimiin.
Vaikka meidän armeejalla ei ole mitään tekemistä avaruuden kanssa niin suuri osa sen jutuista on ainakin toivottavasti salaisia ja osa julkisuuskuvasta hämäystä.
Tästä olen samaa mieltä. Ei varmana kerrota kaikkia yksityiskohtia mutta se ei mun mielestä tarkoita sitä, että kaikki olis kusetusta.
 
Tästä olen samaa mieltä. Ei varmana kerrota kaikkia yksityiskohtia mutta se ei mun mielestä tarkoita sitä, että kaikki olis kusetusta.

Ei niin.Olis kyllä mielenkiintoista tietää tän hetkinen tilanne avaruustutkimuksen huipusta.Se on varmasti jotain muuta kuin joku hyvä meininki iss:llä kun porukka leikki jollain vesipalloilla yms.
 
Back
Ylös Bottom