UFC on Fuel TV: Sanchez vs Ellenberger ***SPOILERS***

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja goatse
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pride säännöt ja kehä on huomattavasti parempi yhdistelmä, kehässä jää myös nojailu huomattavasti vähemmälle.

No kyllä se merkkaa että aina ei viedä mattoon kun siltä tuntuu. Ja olihan niitä clinch nujuja missä koitettii viedä alas niin enemmän kuin kaksi.

No ei paljoa merkkaa pisteiden valossa. Aggressiivisuuspisteet menee tästäkin sille joka yrittää viedä tonttiin.

Ja toi 2-5 esimerkki ei ollut mikään lukema kyseisestä matsista vaan puhdas esimerkki.

Silti aivan järjetön tapa pisteyttää ottelua. Esim. minä saan enemmän potkuja ja lyöntejä perille ja olen aggressiivisempi 4min ottelusta. Olen voittamassa erää niin kaveri saa mut tonttiin 2 kertaa lopussa ja jäädyttää siellä tekemättä yhtään mitään niin melko varmasti tuo erä menisi vastustajalle. Ja ainoastaan maahan viennillä ja päällä makaamalla.
Pride säännöt olivat paljon paremmat ja siellä sai varoituksia passiivisuudesta. Eikä alasviennit merkanneet mitään jos toinen pomppaa sieltä ylös. Vai onko ylösnouseminen niin helppoa,että sitä ei tarvitse ottaa huomioon?

Jos ero lyönneissä ja potkuissa on merkittävä ei se 1 alasvienti varmaan paljoa ratkaise, eilisessä matsissa käsittääkseni iskut menivät suht tasan. En mäkään ole sitä mieltä että 1 alasviennillä automaattisesti pitäisi voittaa erä, mutta kyllä sillä eroa saa tehtyä jos erä on muuten tasainen. En ymmärrä miksi sanot että alasvienti ei merkkaa mitään jos toinen pomppaa heti ylös, onhan siinä toteutettu hyökkäävä liike onnistuneesti, vaikkei sitä saatu jatkettua, tuo on vähän sama kuin ei antaisi nyrkkeilijälle pisteitä yhdestä osumasta jos hakee sarjaa ja vain ensimmäinen lyönti osuu.

Mulle Octagon Control on sitä, että ottelija pystyy pitämään ottelun siellä missä haluaa. Jos haluaa painia ja otella matossa, niin tämä myös onnistuu viemään vastustajan alas ja pitämään tätä myös siellä. Nyt Anton pääsi allmost joka kerta ylös ja hyvinkin nopeasti.

No näinhän ei tässä ottelussa käynyt, vai kävikö? Eikä kyllä tule mitään muutakaan matsia mieleen, jossa toisella olisi valot sammunut pelkästä alasviennistä.

:offtopic:

Tuli nyt ainakin ekana mieleen : Valtosen Tonin tyrmäys alasviennillä. 00:31--->Kaveri nukahti jo ennen yhtään lyöntiä matossa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä en ole ikinä ymmärtänyt tuota että alasvienneistä nuristaan.

Jos on huonompi lyömään, kehoitetaan treenaamaan
Jos on huonompi bjjssä, kehoitetaan harjoittelemaan,
Jos on huonompi painissa, säännöissä on vikaa.

Aasviennistä tulee aina pisteitä, koska a, se on offensiivinen liike - joka on aina kovempi suoritus kuin puolustus.
b, viet siinä ottelun neutraalista tilasta (pystyottelusta) toisen väkisin allesi, joka on aina se heikompi puoli olla jonkun alla.( Tiedän että altakin voi lukottaa, mutta 95% päälläoleva on hallitsevammassa asemassa ja lähempänä lopetusta)

Pystyyn nousemisesta ei voida antaa samaa määrää pisteitä kuin alasviennistä koska se on "tappiollisesta" tilanteesta poistuminen "neutraaliin" tilaan.

Juuri näin. Ihan maalaisjärkikin sanoo että se joka heittää on niskanpäällä ja se jota heitetään on altavastaajana.

Sitä paitsi kyllä vaparissakin pitää katsojia ajatella. Lajiniilojen mieltymyksiä jos vain seurattaisiin niin suosio tyssäisi äkkiä. Heitot(tai takedownit kuten on muodikasta sanoa) ovat näyttäviä ja jokainen ne kykenee suorituksina erottamaan(toisin kuin vaikkapa matossa pyöriskelyt). Voisi olla hiukan hankala selittää kadunmiehelle miksi kaveri jota heitellään koko matsi kuin perunasäkkiä onkin pisteissä voittaja(olettaen että ottelu muutoin on tapahtumaköyhä kuten tiukat matsit tapaa usein olla). Asetelma vaan korostuisi kovien mattomiesten kohdalla sillä näidenhän ei kannattaisi puolustaa enää heittoja ollenkaan. Antaa mennä vaan joka kerta jos vaan on luottoa sille ettei allejoutuminen haittaa - tai jopa erityisesti haluaa viedä matsin mattoon. Pahimmillaan taktikointi johtaisi tilanteisiin jossa mattospesialisti aktiivisesti hyppäisi selälleen(=mukamas lentäisi heittoon) aina kun vastustaja tulee vähänkään iholle.

Mulle Octagon Control on sitä, että ottelija pystyy pitämään ottelun siellä missä haluaa. Jos haluaa painia ja otella matossa, niin tämä myös onnistuu viemään vastustajan alas ja pitämään tätä myös siellä. Nyt Anton pääsi allmost joka kerta ylös ja hyvinkin nopeasti.

No näinhän ei tässä ottelussa käynyt, vai kävikö? Eikä kyllä tule mitään muutakaan matsia mieleen, jossa toisella olisi valot sammunut pelkästä alasviennistä.

Kyllähän se on oikeasti ottelun hallintaa jos viet kaveria tonttiin ja kaveri makaa siellä selällään. Siinähän sä selkeästi hallitset tilannetta, vai miten sä sen ajattelet?

Kyllähän sä tiedät ettei tässä ottelussa näin käynyt, daa. Mutta etkö tosiaankaan ole koskaan nähnyt ottelua missä kaveri viedään katon kautta komeasti alasviennillä alas? Ja vintti pimeeksi siitä? Itse olen esim ufc organisaation matseissa.

Tuntuu se kuitenkin väärältä että jollain naurettavalla alasviennillä voidaan voittaa koko matsi. Alasvienti tuntuu vaikuttavan huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi vaikkapa hyvä osuma taikka potku,
ei vaan mene mun kaaliin.

Pridea ikävöiden:
Isä ja äiti
R.I.P.

Kyllähän se on oikeasti ottelun hallintaa jos viet kaveria tonttiin ja kaveri makaa siellä selällään. Siinähän sä selkeästi hallitset tilannetta, vai miten sä sen ajattelet?

Kyllähän sä tiedät ettei tässä ottelussa näin käynyt, daa. Mutta etkö tosiaankaan ole koskaan nähnyt ottelua missä kaveri viedään katon kautta komeasti alasviennillä alas? Ja vintti pimeeksi siitä? Itse olen esim ufc organisaation matseissa.

Älä ymmärrä mua väärin, Salas oli tässä matsissa mun mielestä selkeä voittaja. Kommentoin vaan sitä, että kuinka helposti annetaan pisteitä alasviennistä, vaikka se alasvienti ei johtaisi mihinkään muuhun kuin siihen, että toinen nousee sieltä nopeasti ylös. Ja jos kovasta vartalopotkusta saa vähemmän pisteitä kuin tällaisesta niin ei hyvä. Myönnän, etten heittäisi tällaista kommenttia jos Anton olisi voittanut alasvienneillä :D

Kyllähän se on oikeasti ottelun hallintaa jos viet kaveria tonttiin ja kaveri makaa siellä selällään. Siinähän sä selkeästi hallitset tilannetta, vai miten sä sen ajattelet?.

Ei se aivan näinkään kyllä mene. Tsekkaas vaikkapa Mousashi vs Kingmo niin näet miten guardista käsin naputellaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^Totta. Turha väitellä, kun kaikki kuitenkin oltiin ja tullaan jatkossakin olemaan Antonin puolella. Peace and Love. Kyllä se toisen mahdollisuuden tulee saamaan. Ymmärtää se Danakin, ettei se ensimmäinen koitos ihan kaikkea kerro. Saihan Luciokin toisen matsin, vaikka suoriutui ensimmäisestä kymmenen kertaa paskemmin kuin Anton.

Mut jos jokin häirittee kaiken alta niin se on kyllä tuo pisteytys 30-27, 30-27, 29-27. Ei Justin kyllä Antonia ihan noin rajuilla pisteillä parempi ollu.

^Totta. Turha väitellä, kun kaikki kuitenkin oltiin ja tullaan jatkossakin olemaan Antonin puolella. Peace and Love. Kyllä se toisen mahdollisuuden tulee saamaan. Ymmärtää se Danakin, ettei se ensimmäinen koitos ihan kaikkea kerro. Saihan Luciokin toisen matsin, vaikka suoriutui ensimmäisestä kymmenen kertaa paskemmin kuin Anton.
Sen verran pakko tarttua, että jos saa Palharesin kaltaisen BJJ-virtuoosin triangeliin räpistelemään, se ei ole paskaa suoriutumista.

Mut jos jokin häirittee kaiken alta niin se on kyllä tuo pisteytys 30-27, 30-27, 29-27. Ei Justin kyllä Antonia ihan noin rajuilla pisteillä parempi ollu.

No niinhän se voi olla, mutta eipä ole ensimmäinen kerta kun tuomaripäätös ei miellytä useita tai edes suurinta osaa katsojista tai edes ottelijoita itseään. Niinhän sitä sanotaan että jos haluu olla varma voittajasta niin "älä jätä tuomareiden päätettäväks".. Toivotaan että Anton saa vielä uuden tilaisuuden UFC:llä ja toivottavasti sitten tulis voitto ja jatkoa uralle UFC:llä.

Harmittaa kyllä toi häviö mutta omasta mielestä Anton otteli ihan hyvin, pitää muistaa et ny oltiin kumminki ufc häkis minne nyt ei aivan jokainen ukko mee ottaan matsia. Vaikutti varmasti kaikki aikaerot sun muut systeemit. Uskon et Anton saa jatkaa vielä ufc:n riveissä. Toi Trevor Wittman on kyllä jotenki ärsyttävän näkönenki jätkä et vitutti seki matsia katsoes

Nyt kun muutaman kerran kattonut matsia niin ei tuo nyt hirveen paha ollut ollenkaan, no tappio tuli ja se on aina huono juttu mutta silti. Salas nyt vaan oli huono kaiken lisäksi vastustajana, erittäin liikkuva, juoksi ympäri häkkiä sekä on vasuri hyvillä alasvienneillä. Matto osaamien ei mitää ihmeellistä ollut, Anton tuli aina pois, mutta alasviennit on ne mistä pisteet saa vaikka vituttaakin tollaset erän loppuun pojon keräilyt, mutta niillä mennään.
Ja oli Anton paremmas kondiksessa kun Melleriä vastaan kun jaksoi otella huomattavasti paremmin kuin silloin, eli eteenpäin oli menty kondis puolella Mellerin jälkeen vaikka aikaero ja muut matkustamiset on aina miinusta.
Salas liikkui perkeleesti ja jaksoi loppuun asti vaikka Anton ihan ok leikkas häkkiä ekassa erässä varsinkin.

Itseäni kyllä hieman sapettaa nämä erän viime sekunneille ajoitetut alasviennit, joilla sitten "varastetaan" koko erä. Esim. suomen vapaaotteluliiton arvosteluperusteissa iskeminen ja lopetushakuisuus ovan ensisijaisia ja alasviennit yms. toissijaisia.

Suositut

Back
Ylös Bottom