UFC Fight Night: Gustafsson vs. Teixeira (28.5.2017)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arduous
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kai se status voiton ansaitsi kun tekee näkymätöntä damagea.
Toinen hallitsi 4 erää aika selvästi, mutta voittamalla yhden erän mestari voitti haastajan.
3 median edustajaa 20:stä näki ottelun Lawlerille kertoo varmaan olennaisen. :rolleyes:

En ole tuota matsia nähnyt, mutta on ihan yleisesti olemassa sellainen ilmiö, että TV-ruudulta katsominen vääristää ottelua enemmän töitä tekevän hyväksi.

Ruudulta katsoessa iskujen voima ja vaikutus ei välity samalla tavalla kuin paikan päällä ja siksi TV-yleisö ei kykene arvostamaan niitä merkittäviä osumia yhtä paljon kuin tuomari ja liveyleisö. Tästä seuraa se, että TV-yleisö usein näkee enemmän mutta kevyempiä osumia saaneen aktiivisemman ottelijan paremmaksi, vaikka tuomarit ja livekatsojat pitäisivät toista selkeänä voittajana.

Mikä selän kääntämisessä on väärää, kun selkään saa lyödä ja selin saa lyödä (esim. spinning backfist ja back kick). Lisäksi selin kääntyneestä vastustajasta saa tarttua kiinni ja laittaa takavyöheitolla tajun kankaalle. Ja tuossa kuvailemassasi tilanteessa vastustaja häviäisi, koska ei pysty lyömään ottelijaa enempää kuin mitä ottelija lyö häntä. Miten tuo eroaa tilanteesta, jossa toinen ottelija saa 5 iskua perille ja sitten nyhjää häkkiä vasten loppuerän niin, ettei nyhjätty ottelija saa mitään aikaan? Juoksevaa ottelijaa voi mättää surutta niin selkään kuin leikata tilan pois ja pamauttaa vastapalloon - ei se ole mikään ylivoimainen tekniikka.
Nimenomaan näin. Jos vastustajaa vituttaa tuo karkuunjuokseminen, niin potkisi sitten selkärangan paskaksi, ei sitä kukaan kiellä. Jos ei saa vastustajaa kiinni, kun on itse niin hidas, niin voi voi, kannattaisi sitten varmaan treenata nopeutta.

Kun mietitään "karkuun juoksemisen" vaikuttavuutta esim. siihin, että pitäisikö kehätuomarin puuttua peliin, niin on iso ero siinä, että poistuuko ottelija vain hankalasta tilanteesta vai yrittääkö hän vältellä ottelemista. Jälkimmäinen näistä on aivan eri asia. Katsokaa esim. Nate Quarry vs Kalib Starnes (jos muistan ottelun oikein), jossa Kalib ihan oikeasti systemaattisesti pakeni ja vältteli kontaktia. Gusse pakeni vain mahdollisesta vaarallisesta tilanteesta ja palasi lyöntietäisyydelle antamaan Gloverille osumaa.
En itse pidä näistä selän kääntämisistä ja karkuun juoksemisista ja mun mielestä olis kohtuullista, ettei vastustajaa ainakaan rankaistaisi sitten siitä jos täräyttää suoraan nyrkillä juoksijaa takaraivoon.
Kuitenkaan ei pidä sekoittaa yksittäisestä tilanteesta pakenemista ottelemisen välttämiseen. Ne jotka välttää ottelemista, harvoin pystyvät antamaan tuollaista selkäsaunaa vastustajalleen.

Nimenomaan näin. Jos vastustajaa vituttaa tuo karkuunjuokseminen, niin potkisi sitten selkärangan paskaksi, ei sitä kukaan kiellä. Jos ei saa vastustajaa kiinni, kun on itse niin hidas, niin voi voi, kannattaisi sitten varmaan treenata nopeutta.

Muistelisin et selkärankaan ei saa potkia/lyödä. Myöskään juoksevaa vihua on vaikea lyödä päähän ilman varotusta. Urijah Faber sanoi hyvin et iskut on laillisia niin kauan ku osa nyrkistä osuu korvaan

En itse pidä näistä selän kääntämisistä ja karkuun juoksemisista ja mun mielestä olis kohtuullista, ettei vastustajaa ainakaan rankaistaisi sitten siitä jos täräyttää suoraan nyrkillä juoksijaa takaraivoon.
Tuo on vähän hankala tulkinta, koska ottelijan pitäisi aina iskeä, tai ainakin pyrkiä iskemään, vain sallittuihin paikkoihin. Eihän vastustajaa esim. saa lyödä niskaan, jos pääsee pystypainissa tämän taakse tai matossa kilpparissa olevan selkäpuolelle. Ei vastustajan pakoon juokseminen ole ongelma kuin sellaisille, jotka eivät osaa liikkua kuin suoraan eteenpäin.

Jep. Ihan Texeiran omaa huonoutta kun on niin yksipuolinen ja huonosti liikkuva. Parempi jalkatyö ja potkujen käyttäminen olis voinut auttaa mutta jos ei niin ei.

Suositut

Back
Ylös Bottom