Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siinä muutamia sivustoja, joista voi katsoa striimejä. Netti-PPV on yleisin toimintatapa ja hinnat yleensä alle kympin per tapahtuma.Mistä näkee ja paljon maksaa?
Vapaaottelu | Mark Zuckerbergin ilmestyminen UFC-tapahtumaan aiheutti raivoisan reaktion
Las Vegasissa pidetyn UFC-tapahtuman järjestelyt ihmetyttävät vapaaottelufaneja. Facebookin perustaja Mark Zuckerberg tuntui varastavan kaiken huomion illan aikana.www.hs.fi
Kyllä, mutta nämä UFC:n "kurakortit" ei oo verrattavissa jääkiekon Suomisarjaan tai PFL:ään. UFC:n taso on niin kova, että tuntemattomampienkaan (vittu mikä sana) ottelut harvoin on mitään salikisa tasoa. Näillä kurakorteilla nähdään pääasiassa yhtä laadukasta vapaaottelua kuin numerokorteilla. Tulevat starat ottelee ensin kurakorteilla, ennenkuin pääsevät numerokorteille. Sen takia sana "kura" on aikamoista kortin dissaamista vain siksi, ettei siellä ole joka otteluparissa top 10 ottelijaa.Ei ole jännä.
Katsotko myös kaikki Bellatorit, PFL:t, LFA:t sekä Cage Warriorsit? Siellä voi olla helvetin hyviä ja viihdyttäviä iltoja ja matseja myös.
Sehän on selvää että mitä vaatimattomammaksi mennään ottelijoiden tason suhteen, sitä enemmän nähdään myös näyttäviä liikkeitä ja lopetuksia koska ottelijoilla on enemmän aukkoja pelissä.
Jääkiekon Suomi-sarjassa pelataan jatkuvasti matseja joissa tehdään hienoja maaleja ja matsit päättyy 7-5. Eipä tule silti sitäkään katseltua.
Ei kaikesta voi välittää. Matsista jonka ottelijat ovat aivan tuntemattomia ja jonka lopputulemalla ei ole juuri mitään merkitystä on aika vaikea kiinnostua vaikka siinä lyötäisiin joltain pää irti.
No kyllähän jossain Bellatorin ja PFL:n yläkorteilla on vähintään yhtä laadukkaita ottelijoita kuin esim nämä contenderista halvalla sopparilla signeeratut joita on nykyään ihan helvetisti. Bellatorissa on itse asiassa monia ottelijoita jotka olisivat aivan top notch UFC:n puolellakin.Kyllä, mutta nämä UFC:n "kurakortit" ei oo verrattavissa jääkiekon Suomisarjaan tai PFL:ään. UFC:n taso on niin kova, että tuntemattomampienkaan (vittu mikä sana) ottelut harvoin on mitään salikisa tasoa. Näillä kurakorteilla nähdään pääasiassa yhtä laadukasta vapaaottelua kuin numerokorteilla.
Nyt taidetaan puhua eri asioista. Viestini pointti oli, että tarinat myy. Sen vuoksi on helppo huudella pikkukorttia kurakortiksi, koska ottelijat ei ole vielä tähtiä. Katsoja katsoo siis pelkkää vapaaottelua ilman tunnetta, koska ei tunne (tiedä) kumpaakaan ottelijaa entuudestaan. Mutta se, ettei tiedä ottelijoita ja vain sen vuoksi kutsuu korttia kurakortiksi on mielestäni lajia tietyllä tavalla halventavaa, koska ottelut ovat silti usein yhtä laadukkaita ja viihdyttäviä kuin isommat kortit. Jengi ei vaan osaa arvostaa enää nykyään kaikkia kortteja, koska tapahtumia on lähes joka viikonloppu. Muistan vielä ajat kun UFC iltoja oli kerran kuussa. Silloin ei valitettu kurakorteista, vaikka kortilla olisi ollut pelkässä pääottelussa top 10 ottelijat. Oltiin iloisia, kun ylipäätään saatiin katsoa otteluiltaa.No kyllähän jossain Bellatorin ja PFL:n yläkorteilla on vähintään yhtä laadukkaita ottelijoita kuin esim nämä contenderista halvalla sopparilla signeeratut joita on nykyään ihan helvetisti. Bellatorissa on itse asiassa monia ottelijoita jotka olisivat aivan top notch UFC:n puolellakin.
Sulla meni muutenkin tuo suomisarja-vertauksen ymmärtäminen päin mäntyä. Tarkoitus oli osoittaa, että jos seuraamisen arvoisen ottelun kriteeri on se että tapahtuuko siinä näyttäviä asioita tai onko se kauhea sota, niin samalla perusteella pitäisi katsoa kaikkia muitakin ammattilaissarjoja.
Jos kortti on rakenteeltaan sellainen että yhdellä matsilla on edes hädin tuskin jotain merkitystä divarin kannalta, niin kyllä se huono kortti on vaikka siellä tapahtuisi minkälaista ninjailua.
Periaatteen tasolla tässä ollaan aika samaa mieltä asioista, verbaaliset valinnat lähinnä tuottaa eriäväisyyksiä. Sehän on yhä ihan oma preferenssi mihin sen relevanssirajan vetää. Ei näitä nyt kurakorteiksi tarvitsisi sanoa, eikä tietenkään ottelijoitakaan dissata sen takia etteivät ole kuuluisia. Mutta onhan tätä saturaatiota tapahtunut paljon kun tapahtumia on moninkertainen määrä aiempaan ja UFC vetää jatkuvasti alemmas sitä rimaa jonka yläpuolella se haluaa meille kertoa olevan kaikki katsomisen arvoinen. Jokainenhan sen sitten itse päättää mihin tuo rima sijoittuu.Nyt taidetaan puhua eri asioista. Viestini pointti oli, että tarinat myy. Sen vuoksi on helppo huudella pikkukorttia kurakortiksi, koska ottelijat ei ole vielä tähtiä. Katsoja katsoo siis pelkkää vapaaottelua ilman tunnetta, koska ei tunne (tiedä) kumpaakaan ottelijaa entuudestaan. Mutta se, ettei tiedä ottelijoita ja vain sen vuoksi kutsuu korttia kurakortiksi on mielestäni lajia tietyllä tavalla halventavaa, koska ottelut ovat silti usein yhtä laadukkaita ja viihdyttäviä kuin isommat kortit. Jengi ei vaan osaa arvostaa enää nykyään kaikkia kortteja, koska tapahtumia on lähes joka viikonloppu. Muistan vielä ajat kun UFC iltoja oli kerran kuussa. Silloin ei valitettu kurakorteista, vaikka kortilla olisi ollut pelkässä pääottelussa top 10 ottelijat. Oltiin iloisia, kun ylipäätään saatiin katsoa otteluiltaa.
En minäkään silti jokaista korttia nykyään katso ja luonnollisesti itseänikin kiinnostaa nimekkäämmät kortit. Tarinat myy ja sama pätee kohdallani. Särähtää vaan korvaan nuo kommentit "vittu mikä kurakortti", kun puhutaan pikkukorteista. Ehkä osasyynä on se, että itse aikoinaan otellut muutaman kerran amatööritasolla, niin menee helpommin tuommoiset heitot ihon alle. Näiden pikkukorttien ansiosta yhä useampi tuntematon ottelija saa mahdollisuuden näyttää osaamistaan isojen valojen alla. Tätä pitäisi arvostaa, vaikka itse tapahtumaa ei itse aikoisikaan katsoa.
En tiedä osoitteletko näitä minulle, mutta älä turhaan ainakaan odota vastauksia ainakaan niihin väitteisiin joita en ole esittänyt.Siinä vaiheessa kun UFC lisäsi vuosittaisten tapahtumien määrää 20 -> +40 oli paljon puhetta siitä, kuinka tämä ilmiö jotenkin tuhoaa koko vapaaottelun, kun ihmiset kyllästyvät katsomaan sitä.
Odotan innolla myös jääkiekon tuhoutumista, kun jo SM-liigassa on useita pelejä joka viikko.
En sanonut, että joka kortilla oli vain mainissa top 10 ottelijat, vaan sanoin: "Silloin ei valitettu kurakorteista, vaikka kortilla olisi ollut pelkässä pääottelussa top 10 ottelijat". Eli pienemmistäkään korteista ei valitettu ja niitä pienempiä kyllä mahtui mukaan silloinkin. Oli UFC on FX:ää ja UFC on Fuel TV:tä.. ja mitä näitä oli muita iltoja, joissa ei aina ollut joka kortti täynnä top ottelijoita.Periaatteen tasolla tässä ollaan aika samaa mieltä asioista, verbaaliset valinnat lähinnä tuottaa eriäväisyyksiä. Sehän on yhä ihan oma preferenssi mihin sen relevanssirajan vetää. Ei näitä nyt kurakorteiksi tarvitsisi sanoa, eikä tietenkään ottelijoitakaan dissata sen takia etteivät ole kuuluisia. Mutta onhan tätä saturaatiota tapahtunut paljon kun tapahtumia on moninkertainen määrä aiempaan ja UFC vetää jatkuvasti alemmas sitä rimaa jonka yläpuolella se haluaa meille kertoa olevan kaikki katsomisen arvoinen. Jokainenhan sen sitten itse päättää mihin tuo rima sijoittuu.
Muistan ihan hyvin itsekin nuo ajat kun iltamia oli about sen kerran tai pari kuussa, tosin vähän ihmettelen tuota juttuasi siitä miten vain päämatsissa olisi ollut top10-ottelijoita. Nimenomaan tuolloinhan näitä "kura"iltamia ei juurikaan ollut johtuen tapahtumien vähäisestä määrästä, vaan laadukkaita kärkiottelijoita nähtiin joka tapahtumassa. Asiasta valittamisen vähyys tuolloin todennäköisesti selittyy sillä, ettei kuvailemaasi valituksen aihetta ollut olemassa.
Tää menee nyt sellaiseksi keskusteluksi jossa molemmat olettaa toisen tarkoittavan äärimmäisintä versiota argumentista. En minä juuri mistään ole eri mieltä kanssasi.En sanonut, että joka kortilla oli vain mainissa top 10 ottelijat, vaan sanoin: "Silloin ei valitettu kurakorteista, vaikka kortilla olisi ollut pelkässä pääottelussa top 10 ottelijat". Eli pienemmistäkään korteista ei valitettu ja niitä pienempiä kyllä mahtui mukaan silloinkin. Oli UFC on FX:ää ja UFC on Fuel TV:tä.. ja mitä näitä oli muita iltoja, joissa ei aina ollut joka kortti täynnä top ottelijoita.
Se että valittaa jonkun kortin huonoutta vain siksi, ettei tiedä kaikkia ottelijoita tarkoittaa sitä, ettei ymmärrä sitä ettei UFC pysty joka viikonloppu laittamaan pääkorteille pelkkiä top ottelijoita. Miltä kuulostaisi semmoinen vaihtoehto, että UFC televisioisi pelkästään isommat kortit ja pikkukortit oteltaisiin Apexissa ilman kameroita? Palattaisiin vanhaan malliin, kun iltoja oli kerran kuussa. Onpahan sit ainakin pelkkiä isompia nimiä mitä katsella. Tämä ei siis ollut pelkästään sulle tää kysymys, vaan tämmönen yleinen ihmetys kaikille, jotka valittaa kurakorteista.
Mun mielestä on loistavaa, että lähes joka viikonloppu on tapahtuma. Mä voin itse päättää minkä katson ja minkä en. Tuntuu kummalliselta, että näiden pikkukorttien näyttäminen isompien korttien seassa olisi jotenkin huono asia. Tai siis miten sen voi kääntää negatiiviseksi asiaksi? Varsinkin, jos Viaplaystä maksaa joka kuukausi, niin eikö tarjonnan runsaus ole hyvä asia? Aika vaativaa kansaa, jos odottaa UFC:n joka viikonloppu saavan korteille pelkkiä top ottelijoita. Se on yksinkertaisesti mahdotonta. Meitä vaparifaneja selvästi lellitään liikaa..