UFC Fight Night: Dern vs. Yan (La 1.10.2022 UFC Apex, Las Vegas)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tää menee nyt sellaiseksi keskusteluksi jossa molemmat olettaa toisen tarkoittavan äärimmäisintä versiota argumentista. En minä juuri mistään ole eri mieltä kanssasi.

Siitä ei vaan päästä näemmä selkeyteen, että kyllähän pitää voida samanaikaisesti ymmärtää ettei UFC voi laittaa joka viikonlopulle pelkkiä kärkiottelijoita ja silti voida myös sanoa että jokin kortti ei ole tasokas. Eihän nuo ole mitenkään toisensa poissulkevia asioita ja tämähän nyt pätee vaikka ties miten monen muunkin asian kanssa.

Kyllä minäkin tykkään siitä että näitä järjestetään paljon, vaikka olenkin samanaikaisesti sitä mieltä että joidenkin korttien sisältö ja lopputulemat eivät ole erityisen merkityksellisiä isommassa kuvassa.

Suosikkiottelijoita joita kannattaa ja seuraa tarkemmin ei vaan voi olla määräänsä enempää. Olen itse yrittäyt ratkaista asiaa sillä että vedän pieniä vetoja melkein kaikista korteista, tällä tavalla saan jonkunlaisen kiinnostuksen siihen että kuka jonkun ihan mitään itselle sanomattoman ottelun ylipäänsä voittaa.
Keskusteluhan lähti siis siitä, että minkä kysyin eikö ole jännä kuinka tätäkin korttia monet pitää kurakorttina vain siksi, ettei kortilla ole isoja nimiä, johon sinä vastasit, että ei ole jännä ja lähdit perustelemaan sillä kuinka jokaista PFL:ää, Cage Warriorsia jne.. ei tule myöskään katsottua. Eli pidät tätä korttia kurana juurikin sen vuoksi, ettei nimet ole tarpeeksi isoja.

Ehkä otin tuon termin kurakortti liian kirjaimellisesti, mutta kun sama on toistunut usein jos tiedossa on ollut pienempi kortti, niin tuli vaan semmonen fiilis että mitä te oikein odotatte? Masvidalia, Barbozaa tai O´Malleyä joka viikonloppu? Tässäkin ketjussa kaksi ensimmäistä viestiä on:

Peukku tulee sille että jaksat tehdä näitä, itse kortille voin näyttää aivan jotain muuta.

Noin muuten kortti on aika lailla kuraa, mutta Tabatha Ricci :heart::heart:

Nuo kommentit osoittaa pettymystä korttia kohtaan ja siksi kysyin, että olisiko parempi jos näitä ei televisioitasi ollenkaan, niin ei tarvitsisi pettyä heikkoon korttiin? Tää on nyt joka tapauksessa omituinen keskustelu, koska aihe perustuu mielipiteisiin. Me vähän niinku ollaan samaa mieltä, mut sit kuitenkaan ei olla.

Vähän aihetta sivuten, näitä pikkukortteja kun tulee myös katsottua niin näistä bongaa tulevaisuuden staroja. Muistan kun näin esim. Khabibin ensimmäistä kertaa preleissä 10 vuotta sitten, niin tuli heti tunne että tässä on tulevaisuuden mestariainesta ja oli hieno seurata miehen urakehitystä. Oli myös siisti sanoa itselleni "I knew it.." kun miehestä vihdoin tuli mestari monen vuoden jälkeen. Nykyisistä ottelijoista Evloev ja Merab myös semmoisia, joita tullut nähty pikkukorteista asti ja tullut fiilis että nää kaverit pääsee vielä pitkälle. Kaikki aloittaa pienemmistä korteista. Ei katsojan tarvii odottaa, että UFC:n promokoneisto rakentaa tarinaa tulevan contenderin ympärille, vaan niitä tarinoita voi itse rakentaa katsomalla näitä pikkukortteja. Jälkikäteen tulee kiva fiilis kun huomaa, että jostain ottelijasta, jota on nähnyt jo siitä asti kun tämä on ollut nobody onkin kasvanut top 10 tason ottelija.

Viimeksi muokattu:
Keskusteluhan lähti siis siitä, että minkä kysyin eikö ole jännä kuinka tätäkin korttia monet pitää kurakorttina vain siksi, ettei kortilla ole isoja nimiä, johon sinä vastasit, että ei ole jännä ja lähdit perustelemaan sillä kuinka jokaista PFL:ää, Cage Warriorsia jne.. ei tule myöskään katsottua. Eli pidät tätä korttia kurana juurikin sen vuoksi, ettei nimet ole tarpeeksi isoja.
Mulla itse asiassa oli tuossa enemmän kritiikin kohteena se ajatus, että kaikki kortit olisivat jotenkin tasaveroisia lähtökohtaisesti ja vasta jälkikäteen voisi arvioida että kuinka laadukas tapahtuma oli riippuen siitä mitä otteluissa tapahtui. Jos noudatetaan vain tuota logiikkaa, niin kaikki ammattilaistapahtumat olisivat about samalla viivalla ennakkoon. UFC mielellään haluaisi ylläpitää sellaista ajatusta että juuri heidän tapahtumansa ovat se riittävän urheilullisen tason raja, ja jutuistasi sain myös käsityksen että olet samaa mieltä. Tosiasiassahan tietty esim juuri Bellatorissa ja PFL:ssa on painoluokkien kärkipäässä selvästikin tasokkaampia ottelijoita kuin UFC:n korteilla jotka tursuavat suoraan contenderista halvalla saatuja tyyppejä.

Mä nyt yleensä pyrin välttämään tällaisia termejä kuin kurakortti, olin varmaankin niin Tabathan pakaroiden pauloissa että kirjoitin lähinnä mitä ekana sylki suuhun toi. Mutta kyllä se tosiasia on että ennen UFC-ottelija oli sellainen joka riitti siihen että kiinnostuin ottelijasta ja tiesin ketä tyypit ovat. Nyt tätä porukkaa lappaa etenkin tuon Contenderin kautta sisään niin kovaa kyytiä että ei näistä kärryillä pysy vaikka lajia koetankin aktiivisesti seurata.

Tuo kysymys että olisko parempi ettei sitten televisioitaisi mitään jos kerran ei kelpaa nyt on juuri tätä välitöntä äärimmäiseen vetämistä minkä mainitsin. Kyllä minusta olisi ihan aiheellista kysyä, että onko näitä tapahtumia jo vähän turhan paljon silloin jos ihan aktiivisesti lajia seuraavakaan ei löydä oikein mitään relevanssia valtaosasta matseja.

Mutta eiköhän paketoida tää asia ihan silläkin että ei ole mitään tapaa löytää konsensusta edes sille että miten määritellään "hyvä matsi". Tätäkin lajia tulee tosiaan jo niin paljon tuutista ulos nykyään, että ei minulle ainakaan riitä kiinnostukseen pelkästään se, että kaksi 9-5 recordilla varustettua epäilemättä hyvätasoista jannua jakaa 290 sig strikea kolmen erän aikana niin että veri lentää. Jotenkin pitää voida hahmottaa että jommankumman voitolla olisi jotain merkitystäkin divarin kannalta. Ehkä en sitten arvosta niin paljon kuin mahdollista kaikkia lajin teknisiä hienouksia.

Etenkin tää Dana Whiten jatkuva mantra, että arvostelkaa korttia vasta kun se on käyty, tuntuu pelkästään tavalta torjua kritiikkiä siitä että pistetään kasaan kortteja joiden lopputuloksilla ei ole oikein mitään merkitystä ja joita ei varmasti edes järjestettäisi ilman ESPN-diilin vähimmäismääriä.

Nuo kommentit osoittaa pettymystä korttia kohtaan ja siksi kysyin, että olisiko parempi jos näitä ei televisioitasi ollenkaan, niin ei tarvitsisi pettyä heikkoon korttiin? Tää on nyt joka tapauksessa omituinen keskustelu, koska aihe perustuu mielipiteisiin. Me vähän niinku ollaan samaa mieltä, mut sit kuitenkaan ei olla.
Minä näen tuon pettymyksen aika pitkälle menevänä tulkintana.

Voisin kuvitella kirjoittavani samantyyppisen viestin, joka käytännössä tarkoittaisi "onpas tällä kortilla nimettömiä ottelijoita vrt. UFC:n standardi."

Ei se pettymystä ilmaisisi, vaan olisi puhdas toteamus kortin ottelijoiden tasosta ja tunnettuudesta. Ts. kiinnostaa jotain isoa tapahtumaa vähemmän. Joka ei välttämättä tarkoita sitä, että kiinnostus olisi niin alhainen, että jättäisin katsomatta.

Minä näen tuon pettymyksen aika pitkälle menevänä tulkintana.

Voisin kuvitella kirjoittavani samantyyppisen viestin, joka käytännössä tarkoittaisi "onpas tällä kortilla nimettömiä ottelijoita vrt. UFC:n standardi."

Ei se pettymystä ilmaisisi, vaan olisi puhdas toteamus kortin ottelijoiden tasosta ja tunnettuudesta. Ts. kiinnostaa jotain isoa tapahtumaa vähemmän. Joka ei välttämättä tarkoita sitä, että kiinnostus olisi niin alhainen, että jättäisin katsomatta.
Tuo kuulostaa huomattavasti paremmalta kuin "onpas paska kortti". Eka fiilis mikä tuli itsellenikin tästä kortista oli jotain tuon suuntaista mitä kirjoitit. Tosin en miettinyt siinä UFC:n standardia, koska lähes yhtä nimettömiä kortteja on ollut ennenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom