UFC 276: Adesanya vs. Cannonier (La 2.7.2022 T-Mobile Arena, Las Vegas)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi teistä on niin hirveän tärkeää, millä kohtaa korttia kukakin ottelee?
En nyt sanoisi että on hirveän tärkeää, mutta kyllähän tämä on indikaattori siitä missä järjestyksessä UFC arvostaa ottelijoita ja otteluita. Organisaatio kertoo korttien ottelujärjestyksellä pitkälti mitä yleisön tulisi pitää tärkeänä ja mitä ei. Muutenhan nämä voisi vaikka arpoa. Kysymys oli kyllä sellainen että yhtä hyvin voisi kysyä takaisin että miksi sinusta ottelujärjestyksellä ei ole mitään väliä?
 
Miksi vastaat itse lahes kaikkeen kysymyksella sen sijaan etta kertoisit oman mielipiteesi asiasta? Saako muilla olla sinusta eriavia mielipiteita?

Minusta kysymyksestäni ilmenee selkeästi, että en pidä ottelujärjestystä kovin merkityksellisenä asiana.

Asiasta nimenomaan saa olla eri mieltä ja juuri siksi kysyinkin perusteluja vastakkaiselle mielipiteelle. Jos se perustellaan hyvin, niin sitten voin jatkossa itsekin nähdä ottelujärjestyksellä suurempaa merkitystä kuin nyt näen.
 
Niin, asiaahan voi myös miettiä siltä kannalta miksi esim. Mestaruusottelu otellaan viimeisenä eikä alkupäässä pääkorttia. Tai miksi pääkortti on viimeisenä.
 
Minusta kysymyksestäni ilmenee selkeästi, että en pidä ottelujärjestystä kovin merkityksellisenä asiana.

Asiasta nimenomaan saa olla eri mieltä ja juuri siksi kysyinkin perusteluja vastakkaiselle mielipiteelle. Jos se perustellaan hyvin, niin sitten voin jatkossa itsekin nähdä ottelujärjestyksellä suurempaa merkitystä kuin nyt näen.
Näkisin että ottelijoiden omalle markkina-arvolle on merkittävää mihin heidän matsinsa kortilla sijoitetaan. Ei ole siis minun katsomiskokemukseni kannalta erityisen merkittävää missä kohtaa ottelu on, enemmän katson asiaa ottelijoiden perspektiivistä. UFC suosii näissä lähes poikkeuksetta painavampia luokkia, usein riippumatta siitä ovatko ottelijat itse kovin laadukkaita. Harmittelen asiaa siis kevyempien painoluokkien jannujen ja mimmien puolesta, en niinkään itseni. Ei tuokaan asia tietenkään maata merelle kaada, kunhan pistän epäkohdan merkille.
 
Niin olisihan se hyvä jos main event alkais ensin ja sitten prelit tjsp, ois kiva nähdä kuinka monta ..kymmentä prosenttia ruuduista menis kiinni kun main event ohi.
 
Ei UFC tee markkinapäätöksiä arvelemalla, että isot ukot voisi olla kiinnostavampia kuin pienet. Heillä on dataa, jolla myyntejä voidaan ennustaa. Nämä liittyvät esim. eri ottelijoiden dokumenttivideoiden katselukertoihin, fanituotemyyntiin ja vastaaviin mittareihin. Adesanyalla on myös näyttöä siitä, että tapahtumat joissa hän on päämarkkinointikasvona myyvät hyvin.

Pay-per-view bouts​

No.EventFightDateVenueCityPPV buys
Total sales2,275,000
1.UFC 234Adesanya vs. Silva10 February 2019Rod Laver ArenaMelbourne, Australia175,000[142]
2.UFC 253Adesanya vs. Costa27 September 2020Flash ForumAbu Dhabi, United Arab Emirates700,000[143]
3.UFC 259Błachowicz vs. Adesanya6 March 2021UFC ApexLas Vegas, Nevada, U.S800,000[144]
4.UFC 263Adesanya vs. Vettori 212 June 2021Gila River ArenaGlendale, Arizona, U.S600,000[145]

Volkanovskin osalta en löytänyt vastaavia tietoja, mutta olen kyllä aivan varma, että hän ei ole yhtä kova kassamagneetti kuin Adesanya.

Toki tätä voi ajatella niin, että Volkanovskin kannalta olisi kiva, jos hän olisi Adesanyaa isompi stara, mutta reaalimaailmassa hän ei ole. En näe hänen kannaltaan ratkaisevaa merkitystä, onko hän tässä illassa kakkosmatsissa vai jossain muussa illassa ykkösenä.

Päämatsin ottelupalkkioon saattaa tietysti vaikuttaa PPV-myynti, mutta se varmaankin on huomioitu sopimuksen peruspalkkioissa ja onko Volkanovskilla ylipäätään edellytyksiä tehdä isoa tiliä sillä?

Hyvä puoli on lisäksi siinä, että kun ottelee isomman tähden siivellä ja jos tekee hyvän esityksen, sen näkee isompi joukko ihmisiä ja innostuu kenties ostamaan seuraavan PPV:n jossa Volkanovski on pääottelussa.
 
Kyllä nuo useamman mestaruusmatsin illat mietitään myynti edellä kuten Andy sano. Tais olla Weidman/Rockhold co-main kun Conor otti Aldoa vastaan pääottelussa. Conor on toki rajatapaus mutta todistaa pointin. Jos pienemmät ottelijat on myyvempiä niin sinne kärkeen kyllä pääsee

Edit. Mutta on monesti kyllä ollut pääkortilla hevarimatseja jotka ei sinne kuuluisi. Tähänkin on toki ollut silloin tällöin selitys että nimellisemmät pikku-ukot on prelimejen "pääotteluna" jotta saavat otteillaan ilmaiskanavien katsojia ostamaan pääkortin.
 
Volkanovskin osalta en löytänyt vastaavia tietoja, mutta olen kyllä aivan varma, että hän ei ole yhtä kova kassamagneetti kuin Adesanya.
Toisaalta minä olen aivan varma ettei Cannonier kerää yhtä paljon katsojia kuin Holloway.
Olen ehdottoman varma, että eri illoissa Volkanovski vs Holloway keräis enempi katsojia. Mut eipä sillä mitään merkitystä ole loppupelissä, hyvä kun tappelevat.
 
OuMälli sankarillisesti tässä uran nousuvaiheessa 7 tuuman reach advantagella Munozia vastaan joka 1-4 viimeisestä viidestä. Malley hyvä ottelija ja tykkäisin, jos match-making olis asiallista. Mutta ei ole niin rahat Sugalle ja Munozia kannustetaan.
Cannonier ei katsojia kerää, mutta veikkaisin että Holloway/Adesanya suosio suurinpirtein samaa luokkaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom