Ei UFC tee markkinapäätöksiä arvelemalla, että isot ukot voisi olla kiinnostavampia kuin pienet. Heillä on dataa, jolla myyntejä voidaan ennustaa. Nämä liittyvät esim. eri ottelijoiden dokumenttivideoiden katselukertoihin, fanituotemyyntiin ja vastaaviin mittareihin. Adesanyalla on myös näyttöä siitä, että tapahtumat joissa hän on päämarkkinointikasvona myyvät hyvin.
en.wikipedia.org
Pay-per-view bouts
No. | Event | Fight | Date | Venue | City | PPV buys |
---|
Total sales | 2,275,000 | | | | | |
---|
1. | UFC 234 | Adesanya vs. Silva | 10 February 2019 | Rod Laver Arena | Melbourne, Australia | 175,000[142] |
2. | UFC 253 | Adesanya vs. Costa | 27 September 2020 | Flash Forum | Abu Dhabi, United Arab Emirates | 700,000[143] |
3. | UFC 259 | Błachowicz vs. Adesanya | 6 March 2021 | UFC Apex | Las Vegas, Nevada, U.S | 800,000[144] |
4. | UFC 263 | Adesanya vs. Vettori 2 | 12 June 2021 | Gila River Arena | Glendale, Arizona, U.S | 600,000[145] |
Volkanovskin osalta en löytänyt vastaavia tietoja, mutta olen kyllä aivan varma, että hän ei ole yhtä kova kassamagneetti kuin Adesanya.
Toki tätä voi ajatella niin, että Volkanovskin kannalta olisi kiva, jos hän olisi Adesanyaa isompi stara, mutta reaalimaailmassa hän ei ole. En näe hänen kannaltaan ratkaisevaa merkitystä, onko hän tässä illassa kakkosmatsissa vai jossain muussa illassa ykkösenä.
Päämatsin ottelupalkkioon saattaa tietysti vaikuttaa PPV-myynti, mutta se varmaankin on huomioitu sopimuksen peruspalkkioissa ja onko Volkanovskilla ylipäätään edellytyksiä tehdä isoa tiliä sillä?
Hyvä puoli on lisäksi siinä, että kun ottelee isomman tähden siivellä ja jos tekee hyvän esityksen, sen näkee isompi joukko ihmisiä ja innostuu kenties ostamaan seuraavan PPV:n jossa Volkanovski on pääottelussa.