UFC 241: Cormier vs. Miocic 2 (La 17.8.2019 Anaheim, California)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jotenkin toi Romero vs Costa kalvaa mua. En haluaisi nähdä kummankaan häviävän vaan haluaisin nähdä Costan nousevan haastajaksi ja Romeron jatkavan tuhotoimiaan painoluokkaa ylempänä kun tuo 185 on niin älytön veto miehelle. Romeron uskon tämän voittavan mutta kuitenkin kokonaisuudessa kaikki häviää koska ei Romero saa ainakaan enää kolmatta tittelimatsia samaa kaveria vastaan. 205:ssa taas voisi nopeastikin nousta contenderiksi, onhan se pari kertaa tässä nähty.

Pitkästä aikaa kortti jossa useampi kuin yksi kiinnostava matsi. Itse en jaksa lähtökohtaisesti kiinnostua "pienistä matseista".

Olen kuullut luetettavista lähteistä:

-Cormier vie pisteillä
-Pettis vie pisteillä (Kumpikin on mun mielestä yliarvostettuja)
- Costa via ko/tko. Romero missaa painon, taas. Romero siirtyy matsin jälkeen LHW

Kuinka hyvä cormier olisi ollut, jos olis vaikka sen ekan olympiakeikan jälkeen siirtynyt mma:n pariin?

Toisaalta Cormierin uraan on voinut vaikuttaa hyvinkin myönteisesti toisen olympiakeikan jälkeinen rock bottom, josta on varmaan lypsetty aika tervehenkinen pohja tähän uuteen mahdollisuuteen urheilijana ja ihmisenä. Ajoituksen puolelta myös Cainin reenikaveriksi pääseminen juuri tuolloin ollut myös iso tekijä. Fyysisesti varmaan ekan olympiakeikan jälkeinen DC olisi lahjakkaampi prospect, mutta jos kokonaisuutta katsoo, niin väittäisin tuon kovan elämänkoulun käyneen myöhemmin aloittaneen DC:n olevan se paras versio hänestä tähän lajiin.

Pitkästä aikaa kortti jossa useampi kuin yksi kiinnostava matsi. Itse en jaksa lähtökohtaisesti kiinnostua "pienistä matseista".

Olen kuullut luetettavista lähteistä:

-Cormier vie pisteillä
-Pettis vie pisteillä (Kumpikin on mun mielestä yliarvostettuja)
- Costa via ko/tko. Romero missaa painon, taas. Romero siirtyy matsin jälkeen LHW

Romero yllättäin ainut ottelija, joka ei ole käynyt vielä puntarilla. Muut ottelijat 3 viim. matsista pääsi painoihin. Jopa DC :D

Voi pelastaa tärkeän ottelun, organisaation hyvin opastama toimihenkilö pystyy vedättämään pikkusen. Ja old school tunnelma?

Juuri tämä. UFC käytti tovin digivaakaa ja jengi ei päässyt painoihin. Mekaanisella on pelivaraa hieman.

Tuleekohan nää jotenkin turboahdettuina tähän otteluun? Kummatkin näyttää olevan paremmassa kondiksessa kuin edellisessä. DC sano kun puristi Stipen kättä, että vahvemmalta vaikuttaa kuin viimeksi, mutta jotenkin tuntu että heitti semmosella täältä myös pesee varmuudella sen. Voi olla että sattuu ja tapahtuu tässä matsissa ennen kuin on ohi.

Tuleekohan nää jotenkin turboahdettuina tähän otteluun? Kummatkin näyttää olevan paremmassa kondiksessa kuin edellisessä. DC sano kun puristi Stipen kättä, että vahvemmalta vaikuttaa kuin viimeksi, mutta jotenkin tuntu että heitti semmosella täältä myös pesee varmuudella sen. Voi olla että sattuu ja tapahtuu tässä matsissa ennen kuin on ohi.

DC:lla oli selkä paskana aikaisemmin. Se leikattiin viime jouluna ja on nyt kai saanut treenata huomattavasti terveempänä kuin aikaisemmin. Jännä nähdä miten se (toivottavasti) nyt terve selkä on vaikuttanut dc:n treeneihin ja tulevaan ottelusuoritukseen. Ennen lewis matsiahan se dc:n selkä oli niin paskassa kunnossa, että meni aivastaessa rikki ja koko matsi oli vaarassa peruuntua.

A sneeze on fight day almost forced Daniel Cormier to pull out of UFC 230 | SportsJOE.ie

Vähän kyllä ylläri noi main event ukkojen painot. Romero ja Costa painaa varmaan liki yhtä paljon, kun kävelevät häkkiin :LOL: Molemmissa matseissa kyllä suosittelen taas vahvasti räpäyttämään silmiä vasta erätauon aikana, jos sinne erätauolle asti päästään.

Nate vs Pettis, on kyllä mielenkiintonen matsi. Vähän harmittaa ettei ole 5-eränen, omasta mielestä 5-eräsen Pettis häviäisi 80% varmuudella, mutta 3-eränen on aikalailla kolikon heittämistä 50/50. Eikös näistä Kaliforniassa järjestettävistä matseista saada jälkikäteen tietää myös ottelijoiden painot, kun kävelevät häkkiin?

Nyt on kyllä jännät päämatsit!

Oma veikkaus päämatsista on, että Cormier vie taas keskeytyksellä. Cormier on siitä paha vastus, että leuka kestää pirun hyvin ja tarpeen tullen se voi vaihtaa painimoodiin, jolloin kaveri on erittäin vaikea pideltävä. En yllättyisi, jos DC lähtisikin matsiin voimakkaasti alasvientejä hakien. Stipe kun on varmasti hionut pystyään viime kerrasta oppien ja pyrkii pitämään etäisyyttä. Tämä taktiikka saattaa yllättää Stipen ja kondis on kovilla, jos joutuu mattoon Cormierin kanssa ja jossain kohtaa DC lyö Stipen pihalle matossa.

Nate vastaan Pettis on erittäin tiukka matsi, mutta jotenkin tulee fiilis, että nyt jos ja kun Pettis tulee matsiin terveenä ja hyväkuntoisena, niin hän nappaa tästä pistevoiton. Nate olisi parhaimmillaan mestaruuserissä jäätävän kondiksensa kanssa, mutta veikkaan, että kaveri jää vähän telineisiin sähäkän Pettisin kanssa. Toki Diazin veljeksiä ei koskaan voi laskea ulos, mutta Pettis on viime aikoina ollut kova, vaikka matsit onkin menneet vaihtelevasti. Toki tässä on aika paljon tekemistä myös vastustajien tason kanssa...

Hewareita en edes veikkaa, mutta pettikselle on pakko laittaa pikku betsi.
vain 3 eräinen matsi palvelee Pettistä.
potkut, tämän homman pettis todella osaa.
Leuka kestää ja liike on hyvää, Nate tulee syömään uskomattoman määrän iskuja löntystellessään eteenpäin.
Kannattaa myös muistaa, et pettiksen tappiot on tullut ihan terävimmälle kärjellä, minne Natella ei ole asiaa.
En usko Pettisin leuan olevan ongelma tässä ottelussa mutta henkinen kantti saattaa hyvinkin pettää

En usko Pettisin leuan olevan ongelma tässä ottelussa mutta henkinen kantti saattaa hyvinkin pettää

Mä en kanssa usko että Pettisin "leuka" olisi varsinaisesti se ongelma mutta kaveri on nyt ottanut viime aikoina enemmän iskuja vastaan kuin jakanut niitä, ja jossain se raja tulee vastaan kun naama ei enää kestä. Eihän Tonykaan Pettisiä varsinaisesti tyrmännyt mutta vahinkoa oli vaan jo liikaa. Kyllä tuo jo kumuloituu ja jossain vaiheessa vaan too much is too much, siinä missä Nate on aika kivipää ja tulee kolmen vuoden virkistystauolta. Tämän takia kallistun itse Naten puolelle tässä matsissa. Varmaan hyvän aikaa vaihdetaan iskuja ja jossain vaiheessa uskon että Pettisillä alkaa vaan olemaan aiemmin mitta täynnä.

Yllättävän kevyenä stipe.
Veikkaan idea liikkua 5erää alta pois vähänku ngannouta vastaan.
Veikkaan stipe pisteillä mikä huono juttu, stipe mestarina oli tylsää aikaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom