UFC 229: Khabib vs. McGregor (La 6.10.2018 Las Vegas)

Kumpi voittaa MMA:n "kovimman" matsin EVER?

• Total voters
    195
  • Poll closed .
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aldo tipahti seisovilta jaloiltaan pää edellä ja kroppa rentona levyksi lattiaan. Jos tuo ei ole knock out powerin osoitus, niin en sitten kyllä tiedä mikä on. Matossa tiedottomassa tilassa olleen Aldon päähän kopautetut pari hammer fistiä olivat vain muotoseikka.

Mun mielestä tuo on Conorin dissaamista, jos Aldon tyrmäämistä perustelee vain ko-powerilla. Kyse on Conorin upeasta kyvystä ajoittaa iskut ja ne iskut ovat hyvin tarkkoja. Mielestäni se on paljon upeampi ja mairittelevampi skillssi kuin pelkkä voima ja tämä tulisi kaikkien ymmärtää. Conor itse sanoi legendaarisesti haastiksessa heti matsin jälkeen, että "ajoitus voittaa nopeuden ja tarkkuus voittaa voiman ja sen te äsken näitte". Se Aldon tyrmäys oli Conorilta huikea taidonnäyte ja isku ei ollut erityisen voimakas, mutta kuitenkin riittävän voimakas, jotta suoraan nyrkkiin päin juossut Aldo siitä tipahti.

Halutessaan Conor varmasti lyö ihan mojovasti, mutta hänen tyylinsä on sellainen, että jos alkaisi liikaa lataamaan voimaa lyöntiensä taakse, niin hänen rentous, ajoitus ja nopeus kärsisivät ja näin ollen hänen upea tyylinsä kuivuisi kasaan.

Mitä tekemistä mustilla silmillä tai nenäverenvuodolla on iskunkestävyyden kanssa?

Onhan niistä harmia, jos ei tule helposti niin pystyy keskittymään hommaan paremmin. Kyllä sekin on mun mielestä iskunkestävyyttä miten iho/kudokset kestää iskuja, vaikka ei puhuttaisi iskuista jotka pistää palikat sekaisin. Ja tosiaan sitä palikat sekaisin tilannetta ei ole Habibbi ollut lähelläkään.

Onhan niistä harmia, jos ei tule helposti niin pystyy keskittymään hommaan paremmin. Kyllä sekin on mun mielestä iskunkestävyyttä miten iho/kudokset kestää iskuja, vaikka ei puhuttaisi iskuista jotka pistää palikat sekaisin. Ja tosiaan sitä palikat sekaisin tilannetta ei ole Habibbi ollut lähelläkään.

Nämä ovat kuitenkin kaksi täysin eri asiaa, eivätkä ole toisistaan riippuvaisia. Esim. Fedorilla iho repeytyi suhteellisen helposti, mutta ei hänellä silti ollut mikään huono iskunkestävyys, jos puhutaan tajuntaan vaikuttavista iskuista.

Nämä ovat kuitenkin kaksi täysin eri asiaa, eivätkä ole toisistaan riippuvaisia. Esim. Fedorilla iho repeytyi suhteellisen helposti, mutta ei hänellä silti ollut mikään huono iskunkestävyys, jos puhutaan tajuntaan vaikuttavista iskuista.

Juu ei liity mitenkään toisiinsa nämä ominaisuudet. Mutta kukaan ei ole pystyny osoittamaan että Khabibilla olisi ongelmia kummallakaan osa-alueella. Toivottavasti Conor pystyy sen tekemään, toivon tiukkaa matsia, mutta Conorin voittoa en toivo koska tulee pitkä tauko seuraavaan otteluun ja se sitten maksaa kuuskymppiä kun se vihdoin tulee, vaikka maksais viaplay fightingia joka kuukausi. :-)

Muistan kuinka tämä oli lähes maaginen hetki.
Katsottiin ihan livenä porukalla, ja oli aivan järisyttävän WTF tuo tilanne. Matsi alkaa ja heti ohi, Conor pistää valot pois.

Kyllähän Conorissa on niin käsittämätöntä magiaa, että Khabib kohtaaminen tulee olemaan helkkarin jännittävää. Ihan sama mikä lopputulos.

No periaatteessa melkein jokaisen Khabibin vastustajan olis pitänyt pystyä se testaamaan, koska pysty ei hyvä.
Niin en mä sitä kysynyt, kuka olisi voinut testata sen, vaan kysyin sitä, kuka Habibin leuan on testannut. Itse en muista tuota koskaan kunnolla testatun ja vastauksesikin tukee tuota ajatusta.

Viimeksi muokattu:
Niin en mä sitä kysynyt, kuka olisi voinut testata sen, vaan kysyin sitä, kuka Habibin leuan on testannut. Itse en muista tuota koskaan kunnolla testatun ja vastauksesikin tukee tuota ajatusta.

26 Vaparimatsia, 2 sambon maailmanmestaruutta. On siinä tullut varmasti moniakin osumia ja ikinä ei ole pyllähtänyt niin kyllä se jotain kertoo leuasta, ei se tossa ihan lasileukana olisi.
Se on vaan vaikea huomata mikä on ollu kova osuma mitä Khabib on ottanut vastaan kun Khabib leukansa ansiosta ei ole hätkähtänytkään mistään osumasta niin katsojana on vähän vaikea nähdä tollasta asiaa.
Ero Eddieen on valtava Eddie kuitenkin pyllähtää vähän joka matsissa ja on monessa matsissa melkeen tyrmätty vaikka onkin voittanut matsin niukoilla pisteillä, en yllättynyt yhtään sillon kun Conor voitti Eddien.

Luulen, että ainoa joka voi ehkä pysäyttää Khabibin on Ferguson jos saa matossa jonkun lukon. Khabib on parhaimmillaan sellasia vastaan ketkä yrittää päästä matosta kokoaika ylös, mutta Ferguson taas jää selälle mielellään ja on harvinaisen hyvä selältään.

No joo, näinkin voi sanoa, mutta eipä mitään oireita ole ollut siitä etteikö leuka voisi olla betonia. Todistemapisa sitä vastaan ei ole paperin paperia.

Mutta sehän tässä tulevassa matsissa on hienoa että ottelijat ovat tyylilisesti täyttä kryptoniittiä toisilleen ja voittaja saa kyllä isoimmat bragging rightsit mitä yhdessä MMA-ottelussa on ikinä jaettu.

Valitettavasti eivät ole. Paikalla ovat ainoastaan Dana, Conor, Khabib ja media. Joten tuskin on hirveätä käsirysyäkään luvassa. Varmaan haluavat keskittyä promoamaan Conoria kun ei ole pitkiin aikoihin otellut. Toivottavasti tosin olis toinenkin pressi, jossa myös Tony pääsisi ääneen. Tai lähinnä kiiinnostaa mitä sanottavaa Conorilla on Tonylle.:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom