AndyS
Mode
Noniin, kyllähän tämä selvää tosiaan oli että Rimble vielä ottelee. Kuitenkin se vaatii yhden voiton alle. Ei tappio niskassa ole mitään järkeä laittaa tittelimatsiin, vaikka se esim. Gusselle kerran suotiinkin. Itse toivoisin Jones-Gusse 2 loppuvuodesta, ja syksyn aikana myös Rumble-Oezdemir, josta tulisi seuraava haastaja keväälle 2018. Tämä siis olettaen, että Lesnar ei lähiaikoina ole ottelukelpoinen.
Tämä kuulostaisi hyvältä suunnitelmalta, jos Rumble on käytettävissä. Häntä ei kuitenkaan oikein ole hyvä laittaa tappio alla eläkkeeltä tittelimatsiin. Itse tekisin jopa niin että Rumble vs. Volkan eliminaattori olisi viikkoa ennen Jones vs. Gusse -matsia, jolloin siitä saataisiin tuuraaja, jos Gusselle käy jotain. Tai kenties jopa samana iltana?
Ajattelen tätä siis siltä kannalta, miten UFC tekee isoimmat rahat hommasta, koska se viime kädessä ratkaisee asian. Tuossa olisi kuitenkin vähintään kaksi mukavasti myyvää mestaruusmatsia ja yksi ihan kiinnostava eliminattorimatsi.
Yleisesti olen sitä mieltä, että Jonesin pitäisi nyt vakiinnuttaa asemansa 205lbs kinginä ja aikaisintaan muutaman puolustuksen jälkeen lähteä edes miettimään sarjanvaihtoja. Ellei sitten Lesnaria tai jotain muuta todella myyvää (en keksi yhtään) raskaan sarjan matsia ole tiedossa nopeasti. UFC tarvitsee nimenomaan ylivoimaista ja karismaattista mestaria, joka hallitsee sarjaansa rautaisella kädellä. Sellainen myy. UFC:lla on kuitenkin paljon sellaisia uusia faneja, jotka eivät ole ennen tätä edes nähneet Jonesin ottelevan ainakaan suorana lähetyksenä.