UFC 214: Cormier vs. Jones 2 (29.7.2017)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arduous
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

UFC 214: Cormier vs. Jones 2 (29.7.2017). Kumpi voittaa?

• Cormier

Votes: 11 24,4%
  • Jones

Votes: 34 75,6%

• Total voters
    45
  • Poll closed .
Noniin, kyllähän tämä selvää tosiaan oli että Rimble vielä ottelee. Kuitenkin se vaatii yhden voiton alle. Ei tappio niskassa ole mitään järkeä laittaa tittelimatsiin, vaikka se esim. Gusselle kerran suotiinkin. Itse toivoisin Jones-Gusse 2 loppuvuodesta, ja syksyn aikana myös Rumble-Oezdemir, josta tulisi seuraava haastaja keväälle 2018. Tämä siis olettaen, että Lesnar ei lähiaikoina ole ottelukelpoinen.

Tämä kuulostaisi hyvältä suunnitelmalta, jos Rumble on käytettävissä. Häntä ei kuitenkaan oikein ole hyvä laittaa tappio alla eläkkeeltä tittelimatsiin. Itse tekisin jopa niin että Rumble vs. Volkan eliminaattori olisi viikkoa ennen Jones vs. Gusse -matsia, jolloin siitä saataisiin tuuraaja, jos Gusselle käy jotain. Tai kenties jopa samana iltana?

Ajattelen tätä siis siltä kannalta, miten UFC tekee isoimmat rahat hommasta, koska se viime kädessä ratkaisee asian. Tuossa olisi kuitenkin vähintään kaksi mukavasti myyvää mestaruusmatsia ja yksi ihan kiinnostava eliminattorimatsi.

Yleisesti olen sitä mieltä, että Jonesin pitäisi nyt vakiinnuttaa asemansa 205lbs kinginä ja aikaisintaan muutaman puolustuksen jälkeen lähteä edes miettimään sarjanvaihtoja. Ellei sitten Lesnaria tai jotain muuta todella myyvää (en keksi yhtään) raskaan sarjan matsia ole tiedossa nopeasti. UFC tarvitsee nimenomaan ylivoimaista ja karismaattista mestaria, joka hallitsee sarjaansa rautaisella kädellä. Sellainen myy. UFC:lla on kuitenkin paljon sellaisia uusia faneja, jotka eivät ole ennen tätä edes nähneet Jonesin ottelevan ainakaan suorana lähetyksenä.

Milla loogikalla Gussen laittaminen tittelimatsiin on oikeutetumpaa kuin Rumblen? Rumble on sentaan voittanut Gussen vakuuttavaan tyyliin. Molemmat havisi DC:lle. Jos Gusse saa ansaitsemattomia tittelimatsin haviolla niin kylla yhden voisi antaa Rumblellekin, joka on todistetusti parempi ottelija kuin Gusse. Rumble ja Jones voisi otella seuraavaksi ja Gusse ja Volkan voisi matsata se selvittaa voimasuhteensa. Volkanhan haastoi jo Gussen

Oletko siinä uskossa, että UFC järjestää vapaaottelutapahtumia oikeuden toteuttamiseksi eikä rahan takia?

Itse toivoisin Jones-Gusse 2 loppuvuodesta, ja syksyn aikana myös Rumble-Oezdemir
Tällästä kuviota itse myös ajattelen, vaikka ei se Gussen lähirekordi ehkä sellaista edes oikeuttaisi. Juttu on vaan siinä, ettei siellä vielä oikein kai muutakaan järkevää ole? Vai onko? En mä niin hyvin hahmota divarin top 10 ottelijoiden matseja.
Gussen keissin puolella on kuitenkin se tiukka Jones matsi aiemmin.

Oletko siinä uskossa, että UFC järjestää vapaaottelutapahtumia oikeuden toteuttamiseksi eikä rahan takia?

No se on taysin totta mutta vastaukseni oli edelliseen viestiin jossa sanottiin etta siina ei ole mitaan jarkea. Uskon Jones vs Rumble matsin myyvan varsin hyvin ja siina on paljonkin jarkea, tuota otteluparia on spekuloitu jo vuosia ja fanit haluaisi sen nahda - eli kun vastaan laitetaan todella kova strikeri miten kay. Rumblelle DC:n paini oli toki myrkkya.

Oezdemer vs Gusse olis järkevä matsi jos Rumble tosiaan tulis eläkkeeltä takas. Olis sentään joku muu haastaja noiden kahden lisäksi Jonesille. En kyllä laittaisi rahaa likoon Rumblen paluun puolesta. Aika moni tavallinen tallaajakin menisi Jonesin kanssa häkkiin jos rahaa laitettaisiin tarpeeksi pöytään..

No se on taysin totta mutta vastaukseni oli edelliseen viestiin jossa sanottiin etta siina ei ole mitaan jarkea. Uskon Jones vs Rumble matsin myyvan varsin hyvin ja siina on paljonkin jarkea, tuota otteluparia on spekuloitu jo vuosia ja fanit haluaisi sen nahda - eli kun vastaan laitetaan todella kova strikeri miten kay. Rumblelle DC:n paini oli toki myrkkya.

Joo siitä olen samaa mieltä, että Jones vs. Rumble olisi myyvä matsi. Ongelmana on nimenomaan se, että Rumblella on tappio alla. Toki Gusse pääsi tappiolla mestaruusmatsiin, mutta eikö siinä ollut kuitenkin joku pikahälytys taustalla? Oliko juuri Jonesin tuuraaminen?

Eli Rumble tarvitsisi voiton alle, joko Volkanista tai sitten jostain paistista, mutta voiton kuitenkin. Jotta Jones pysyisi aktiivisena, hän tarvitsisi samaan väliin matsin, johon on järkevintä laittaa Gusse.

Toki sen periaatteessa voisi tehdä toisinkin päin eli Jones vs. Volkan ja Rumble vs. Gusse, mutta mielestäni Jones vs. Gusse myy historiansa takia varmuudella paremmin kuin Jones vs. Volkan. Gussessa on vielä se hyvä puoli, että jos hän sattuisi voittamaan, siitä on helpompi jatkaa Jones-saagaa kuin Volkanin voitosta.

Ei Rumble todellakaan tule takas Volkan matsin takia, nehän on läheisiä treenikavereita eikä kyl varmaan muutenkaan herätä hirveesti mitään suurta intohimoa palata kehiin noinkin nimetöntä ottelijaa vastaan. Veikkaan että Jones on ainoa joka saa Rumblen edes harkitsemaan paluuta tai sit tyyliin jos esim Gussesta tulis mestari ni sillon ois vyö liian namukkaasti tyrkyllä

En olisi kovin yllättynyt vaikka Rumble pääsisikin suoraan Jonesia vastaan. Eikös Couture tullut aikanaan eläkkeeltä takaisin suoraan titteliotteluun vai muistanko väärin? Ainakin Couturella oli tyrmäystappio alla lhw-divarista ja sitten mies menikin seuraavaksi hw-titteliotteluun.
Rumblessa vähän tuo motivaatio arveluttaa. Erittäin vaarallinen ottelija, mutta jotenkin tuntuu, että Jones murtaisi sen henkisesti. Hauska tuo olisi nähdä ja toivottavasti Rumblelle on sitten treenit maistuneet ja mindset on kohdallaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Milla loogikalla Gussen laittaminen tittelimatsiin on oikeutetumpaa kuin Rumblen? Rumble on sentaan voittanut Gussen vakuuttavaan tyyliin. Molemmat havisi DC:lle. Jos Gusse saa ansaitsemattomia tittelimatsin haviolla niin kylla yhden voisi antaa Rumblellekin, joka on todistetusti parempi ottelija kuin Gusse. Rumble ja Jones voisi otella seuraavaksi ja Gusse ja Volkan voisi matsata se selvittaa voimasuhteensa. Volkanhan haastoi jo Gussen

https://www.mmamania.com/2017/7/31/...not-because-he-wants-to-because-he-has-to-mma

Sillä, että Rumblella on tappio alla, ja se oli todella lammasmainen esitys. En missään olosuhteissa toivo näkeväni ottelijoita tittelimatsissa suoraan tuollaisen esityksen jälkeen. Toki myös Gussen laittaminen tittelimatsiin tyrmäystappion jälkeen oli minusta typerää, vaikka olikin sitten lähellä jopa voittaa Cormierin. UFC:n toilailut huomioiden en suuresti ihmettelisi, vaikka Rumble olisikin seuraava haastaja, mutta itse en sitä toivo.

Gusse on mielestäni paras haastaja seuraavaksi täällä jo monestikin mainituista syistä. Viimeisin voitto on ylivoimainen dominointi top-5 ottelijasta, ja ensimmäinen ottelu Jonesia vastaan oli yksi parhaista LHW-matseista koskaan. LHW-sarja on niin ohut, etten laittaisi Gussea ottelemaan enempää, vaan nykyinen momentum riittää hyvin. Gusse-Oezdemir ottelua en toteuttaisi, koska kyseessä on ainoat kiinnostavat haastajat Jonesille tällä hetkellä, ja tuolla matsilla pudotettaisiin toinen pois. Toki Rumblekin on kiinnostava, mutta sen varaan ei toistaiseksi voi laskea mitään, kun sen motivaatiosta on paha sanoa.

Rumble-Oezdemir olisi jo itsessään mielenkiintoinen ottelupari, ja sen voittaja oikeastaan automaattisesti hyvinkin kiinnostava haastaja. Rumble palauttaisi voitolla uskottavuutensa haastajana, ja edelleen hieman tuntematon Oezdemir saisi voitolla Rumblesta lopullisen boostin tittelimatsiin. Täydellinen kuvio paperilla olisi minusta seuraava: Jones-Gusse uutenavuotena, Jones-Lesnar loppukeväästä/kesällä 2018, Jones-Rumble/Oezdemir syksyllä 2018. Tänä aikana LHW:ssä on noussut ehkä taas joku uusi kiinnostava haastaja, tai sitten Jones lopultakin ottelemaan HW-vyöstä.

Tuskinpa asiat juuri noin tulevat menemään, mutta teoriassa toimiva kuvio.

Ei Rumble todellakaan tule takas Volkan matsin takia, nehän on läheisiä treenikavereita eikä kyl varmaan muutenkaan herätä hirveesti mitään suurta intohimoa palata kehiin noinkin nimetöntä ottelijaa vastaan. Veikkaan että Jones on ainoa joka saa Rumblen edes harkitsemaan paluuta tai sit tyyliin jos esim Gussesta tulis mestari ni sillon ois vyö liian namukkaasti tyrkyllä

Jep, Rubmlehan jo sano et tulee yhteen vain matsiin ja silloinkin vain jos rahat on kohdallaan. Eli mestaruusmatsiin. Muutenkin miehen businekset tietäen olis hyvä saada äkkiä ottelemaan ennen kuin junat on menny ja laivat seilannu... Rumble hävis DC:lle, mutta jaloillaan DC oli jatkuvassa hengenvaarassa, tais pyllähtää lattiallekin pari kertaa. Jos jollain ottelijalla ikinä on ollut "punchers chance" , niin se on todellakin Rumble. Sanoisin että Jones on kestävyydeltään ja painiltaan samaa kaliiberia kuin Cormier, että ei tosta helppo ottelu tule. ja JOnes ehdoton suosikki, mutta mieluummin näkisin tuollaisen todellisen vaaramomentin + ottelijan joka ei ole vielä Jonesia vastaan otellut.
Oezdemir-Gusse olis todella mielenkiintoinen ottelu, ehkäpä tällä hetkellä kiintoisin koko sarjassa. Gusse jos häviää niin huono homma uralle ja varmaan se tappio tulisi tyrmäyksellä. Oezdemirille olisi kyllä varmasti kehittävä kokemus, eikä tappiokaan olisi mikän katastrofi. Gusse varmaankin uskoo että tämän voittaa, eli vois toteutuakin.. Voittaja Jonesia vastaan. Itselle kyllä kävis että kuka tahansa näistä kolmesta heitetään vaikka suoraan Jonesia vastaan. Kuhan nyt ei vaan menis Lessnar tai Bob Sapp tms. show linjalle tämä sarja.

Sillä, että Rumblella on tappio alla, ja se oli todella lammasmainen esitys.

Onneksi Gusse taisteli kuin leijona kun kohtasi Rumblen ja naytti etta ansaitsee titteliottelun enemman kuin Rumble.

Gusse > Rumble :heart:

Anthony%2BJohnson%2BDestroys%2BAlexander%2BGustafsson%2BUFC%2Bon%2BFox%2B14%2BStockholm.gif

Onneksi Gusse taisteli kuin leijona kun kohtasi Rumblen ja naytti etta ansaitsee titteliottelun enemman kuin Rumble.

Gusse > Rumble :heart:

Anthony%2BJohnson%2BDestroys%2BAlexander%2BGustafsson%2BUFC%2Bon%2BFox%2B14%2BStockholm.gif
Ihme jankkaamista. Tää on mun mielipide, pidä itse omasi ihan rauhassa. Mun mielestä sillä on paljonkin väliä milloin nuo ottelut on käyty. Eli mun pointti oli, että en pidä hyvänä ideana laittaa suoraan tappion jälkeen tittelimatsiin. Tämä tästä tällä erää.

Gusse on mielestäni paras haastaja seuraavaksi täällä jo monestikin mainituista syistä. Viimeisin voitto on ylivoimainen dominointi top-5 ottelijasta
Volkanin voitto oli 10x ylivoimaisempi TOP4 ottelijasta.

ja ensimmäinen ottelu Jonesia vastaan oli yksi parhaista LHW-matseista koskaan.
Tama on yksi omituisimmista meriiteista UFC:ssa ikina. Havio 4 vuotta sitten nostaa suhteettomasti osaketta. Hyva matsi mutta voitto meni yksimielisesti Jonesille. Ironisesti taman arvo perustuu enimmakseen sille etta kukaan ei antanut Gusselle tuossa matsissa mitaan mahdollisuuksia. Mutta matsista tulikin yllattavan tasainen. Jos haastaja olisi ollut lahempana Jonesin tasoa katsojien mielesta, tasainen matsi olisi ollut oletusarvo ja lopputulos sivuutettu olankohautuksella.

Viimeksi muokattu:
Ihme jankkaamista. Tää on mun mielipide, pidä itse omasi ihan rauhassa.
Aika mielenkiintoinen logiikka. Sinun mielipide saa taalla olla mutta minun ei?

Mun mielestä sillä on paljonkin väliä milloin nuo ottelut on käyty.
Miksi sitten viitata 4 vuotta vanhaa otteluun kuten juuri teit? Laitoin GIF:in reilu 2 vuotta vanhaan matsiin ja se ei ole OK? Olen 100% samaa mielta siita etta silla on paljon valia milloin ottelut on kayty. Ei ole jarkea kayttaa 4 vuotta vanhaa ottelua meriittina kun sen tappion lisaksi on tullut 2 lisaa ja on puhuttu elakkeelle jaamisesta jne.

Mun mielipide on se etta Jones on mennyt kehityksessa eteenpain ja motivaattorina on ollut Daniel Cormier. Silla valin Gusse on osoittanut olevansa TOP4-5 ottelija eika sen ylempana. Vastustajien pieni maara voi oikeuttaa tittelimatsin mutta ei kannatta lahtea soitellen sotaa GOATia vastaan.

En tiedä kuinka moni muuten tiesi, että tämä Volkan "No time" Oezdemirkin on otellut hevarina matseja. Viimeksi vuonna 2016, ottelu ennen UFC sopimusta ja painoi tuossa matsissa 240,3 lbs. Eli iso poika on kyseessä ja ehdottoman hyvä lisäys LHW:n. Rumblella oli se yksi HW matsi ja painoi 230 lbs.

jonesin pahin vastustaja, löytyy edelleen peilistä. en usko et rumble tai gusse pystyy miestä voittamaan.

Aamen. Tuohon ei ole lisattavaa. Jos Jones perseilee elamansa ja uransa niin muut voi paasta "mestariksi". Motivoitunut Jones (vaikka olisi vahan kokkelia pelissa) on liikaa kaikille LHW ottelijoille. Todennakoisesti suurimmalle osalle hevareista myos mutta se jaa nahtavaksi. Jones on pyyhkinyt LHW poydan nyt puhtaaksi ja voi menna HW matseihin. McGregor on saanut Jonesin tajuamaan etta edes havio ei merkkaa paljon jos siirtyy ylospain. Kuka muistaa McGregorin haviota Nate Diazia vastaan? Ei moni.

Suositut

Back
Ylös Bottom