Moi! Vaan kaikki.. Vihdoinkin päätin osallistua viestien postaamiseen, vaikka olen jo kauan lukenut kyseistä foorumia..
Muutamia huomioita eventistä
Lesnar vs Cain: on hienoa nähdä (näin kamppailu-urheilun ystävänä), että tekniikka / taito voittaa voiman ja nopeus massan jne. Häviöstä huolimatta Lesnar on siltikin aivan varmasti vielä UFC:n top 5, jos joku näitä nyt haluaa rankata, itse suosisin pyramidityypistä rankkausta, koska kamppailu-urheilussa ottelut menee aina ristiin sekä mestarin pitää olla aina todella monipuolinen tämän takia, että pystyy voittamaan tai edes haastamaan kunnialla kaikki haastajat. Itse vertaisin nykyistä Lesnaria Gilbert Yveliin sillä erolla, että siinä missä Yvel on matossa aivan hädässä on Lesnar sitä pystyssa; lukuisien ottelujenkaan jälkeen Yvel ei ole pystynyt tekemään asialle mitään - saas nähdä miten Lesnarin käy. Omasta mielestäni, vaikka täällä on puhuttu paljon Lesnarin lyöntien pelkäämisestä, kyse on myös lyöntitekniikasta, -nopeudesta, -kombinaatioista (jotka Cainillä on ehkä UFC:n HW:n parhaat), -valikoimasta (koukut, suorat, jabit jne.), -tarkkuudesta sekä ottelusilmästä, päänliikkeestä ja pystystrategian noudattamisesta (tai pystygameplan) esim. Klitschot ulottuvina ottelijoina pitävät lyöntietäisyyden heille sopivana. Siinä on vaan aika paljon pureskeltavaa 33 v. Lesnarille ja etenkin ottelusilmä on semmoinen, että se kehittyy vain nuorena ja lukuisien harjoitusvuosien jälkeen (katsokaas, vaikka Anderson Silvan liikkumista lyöntien alta). Lisäksi näiden asioiden pitää tulla selkärangasta; kehässä ei ole aikaa enää tuumailla, että miten se asia oikein meni. Mutta kaiken kaikkiaan upea voitto Cain:lle.
Shields: Pakko sen verran sanoa, että omasta mielestäni Shiedsiä on vähän liikaakin suomittu joka puolelle. Ottaen huomioon että Shields pudotti ennen punnitusta yhden päivän aikana 9kg (20lbs) punnitukseen - se on aika paljon mieheltä joka ottelee 77kg sarjassa ja näkihän sen jo jokainen kuinka loppu mies on jo toisen erän alussa puhumattakaan kolmannesta; sitä voi itse kukin kokeilla vaikka juoksemista kauheissa krapuloissa (osin nestehukka; ei mikään paras vertaus). Lisäksi monet puhuivat siitä, että ensiesiintyminen UFC:ssä on aina haastavaa - kauheat näyttöhalut, ylimääräinen adrenaliini yms. Eikä Kampmanikaan ole kuka tahansa. Se on taas aivan eri asia, miten GSP:n kanssa sujuu, mutta ei Shields varmastikaan ole edes GSP:lle helppo ottelu.
Sen verran pakko laittaa että tuskin tiputti 1 päivässä shields tuota 20 paunaa, varmaan 10 paunaa parhaimmillaan, kyllä sitä painoa oli hilattu alas koko treenicamppi. Ihan sama kuin joku Andersson Silva jos se offseasonilla pyörähtää jossain kohtaa 220 paunassa, niin se ei todellakaan vedä sitä pois matsia edeltävänä iltana.