UFC 121 spoilerketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tepe83
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
VÄHÄN erinlaista matsia odotin muutaman sivun perusteella täältä. Must Lesnari näytti kyl ottelevan ihan helvetin hyvin. Tos oli muutama kohta mis ne molemmat heitti pommeja ohi ja Lesnarin lyönti tekniikka on kyl kehittyny PALJON. Yksiki pommi ku ois osunu ni Cain fanit ois tääl itkemäs et mäihä kävi.

Yllätyit että mies hietti JOPA lyöntejä satuttamis mielessä? Lesnar ei selvästi ollu ikinä ottanu nyrkkiä naamaan ennen Carwin matsia ja "worlds baddest man" ikoni mureni selvästi kun tuli ensimmäisen kerran nyrkki kohti naamaa. En kyllä usko että voi syyttää ketään muuta kuin itseään. Hienosti on rakentanu oman tiiminsä ittensä ympärille, mutta tuntuis että siellä ei muutaku painita ja taivuteta rautaa. Ainut kerta ku oon kuullu pystyottelun mainittavan sielläpäin oli ku Pat Barry suuntas sinne. Millä tavalla joku näki Lesnarin pystyottelun parantuneen selvästi? Kyllähän se suoristi niitä pitkiä käsiänsä Cainia kohti, mutta en tajua millä tavalla se oli sitte parantunu. Mielestäni paras vaihtoehto Lesnarille ois lähtee vähä kattelee muita laitumia ja suunnata johonki camppiin jossa selvästi osataan jotai muutakin ku painia. Johonki Golden Glorylle ku lähtis pariks kuukaudeks ottaan nyrkkiä poskee ni luulis tietävän miltä se tuntuu sitte matsissa.

Siis mikä tässä on nyt ongelma? Mä periaatteessa itse myönsin, että Lesnar ei ole ikinä matseissaan yrittänytkään vaihtaa iskuja tähän asti ja sää jotenkin vauhkoonnuit tästä, miksi? Kaikki jotka ovat Lesnarin viimeiset pari matsia nähneet tai tätä topiccia lukeneet, tietävät ettei mies osaa ottaa iskuja vastaan, siitä tuskin tarvitsee enää toitottaa. Se on vähän sama homma kun mukamas kova jätkä aloittaa MMA:n ja ensimmäisessä matsissaan ottaa elämänsä ensimmäisen kovan kopin, huomaa että tää onkin ihan erilaista ja onkin aivan paskahousu. Vähän sama homma tässä Lesnarilla kyseessä, mutta ei siitä sen enempää.

Oon kyllä siinä sun kanssa samaa mieltä, että joko Lesnarin porukoissa häntä ruvetaan oikeasti lyömään tai sitten vaihtaa maisemia, ei se tosta painimalla muuten miksikään parane. Siinä mielessä Lesnari kyllä IMO oli parantunut kuten mainitsinkin, että Lesnar ei ole aikasemmin juurikaan tosissaan iskuja vaihtanut, vaan kaikki on perustunut siihe chargeiluun pystyottelun aikana. Tässä matsissa, kuten mainitsin oli niitä kankeita jabeja, mutta jotenkin se offensive paketti vaikutti aikaisempaa hieman paremmalta. Polvia Lesnar juurikaan aikaisemmin ole heitellyt, puhumattakaa flying kneestä. IMO toi on kehitystä. Myönnettäköön silti ennen kuin joku asiasta mainitsee, että onhan toi hidasta ja joku voisi sanoa että jopa erittäin paskaa kehitystä Lesnarilta.

Moi.

Mestari siis vaihtu! Melkeenpä mielestäni tuo olisi saanut tapahtua jo Carwin matsissa, mutta Cain oli näköjään astetta kovempi ottelija vielä!:) Nyt kyllä tartteis vaparimaailma Strikeforcen huiput UFC:hen, tulis paljon mielenkiintoisia matseja ja nähtäs todellisuudessa näiden painijoiden taidot. Veikkaanpa, että saattaa harmittaa M1:en miehiä nyt kun ei päässeet sopimukseen. Kuitenkin olisin nähnyt itse Fedorin samallalailla rauhallisuutta huokuen tuossa Cainin asemassa. Mutta onhan tuo Velasques kyllä tulevaisuuden nimi mikäli jatkaa työntekoa vaan...
Kyllä nyt saa aika helvetisti Lessun talli ruveta harjottelee pystyä tai edes iskujen blokkaamista jos mies meinaa nousta uudelleen mestariksi! Fysiikkahan miehellä on mahtava , soveltuuko se sit vapariin on taas eri juttu. Tuntuu, että vastustajan tartte ku kestää se eka 30 sekkaa ja matsi alkaaki jo kääntyy sit. Tuli mieleen aikalailla Bob Sapp tuosta Lessun matsista(kilpparista) , mutta töitä vaan ja takas niinkuin itsekkin totes.
Edit. Ei ole provo UFC vs Fedor taisteluun sit...

Yllätyit että mies hietti JOPA lyöntejä satuttamis mielessä? Lesnar ei selvästi ollu ikinä ottanu nyrkkiä naamaan ennen Carwin matsia ja "worlds baddest man" ikoni mureni selvästi kun tuli ensimmäisen kerran nyrkki kohti naamaa. En kyllä usko että voi syyttää ketään muuta kuin itseään. Hienosti on rakentanu oman tiiminsä ittensä ympärille, mutta tuntuis että siellä ei muutaku painita ja taivuteta rautaa. Ainut kerta ku oon kuullu pystyottelun mainittavan sielläpäin oli ku Pat Barry suuntas sinne. Millä tavalla joku näki Lesnarin pystyottelun parantuneen selvästi? Kyllähän se suoristi niitä pitkiä käsiänsä Cainia kohti, mutta en tajua millä tavalla se oli sitte parantunu. Mielestäni paras vaihtoehto Lesnarille ois lähtee vähä kattelee muita laitumia ja suunnata johonki camppiin jossa selvästi osataan jotai muutakin ku painia. Johonki Golden Glorylle ku lähtis pariks kuukaudeks ottaan nyrkkiä poskee ni luulis tietävän miltä se tuntuu sitte matsissa.

Joo tässä ketjussa on nyt useampikin Lesnar-fani(?)kommentoinut Lessun pystyottelun parantuneen huomattavasti jne...siis millä osa-alueilla se nyt on parantunut esim.Couture tai Carwin-matseihin verrattuna???
katsoin ton matsin äsken uudestan ja Brock heittää kädet alhaalla koko matsin aikana alle 10 snagariheijaria joista 1 taitaa osua sekä muutaman polven,jonka jälkeen alkaakin turpaanotto...eli mun mielestä toi pysty ei ole kyllä kehittynyt mihinkään eikä kyllä muutenkaan ole otteissa ole ollut hurraamista näissä viimeisessä 2 matsissa.
Odotin Lesnarin enemmän jyräävän Cainia massalla/voimalla ja kokoerolla,mutta eihän se saanut edes pidettyä matossa 20 paunaa kevyempää kaveria,minkä tolla painitaustalla pitäisi olla lähes itsestäänselvyys..
Odotan kyllä suuresti Lesnarin tulevia matseja jotta nähdään onko miehestä todella mihinkään ja voiko ylipäätään kehittyä lajissa,vai oliko vaan tollanen "yhden hitin ihme"...paljon täytyy parannusta tapahtua jotta olisi minkäänlaisia saumoja muita tämän hetken top5-ottelijoita vastaan...

Siis mikä tässä on nyt ongelma? Mä periaatteessa itse myönsin, että Lesnar ei ole ikinä matseissaan yrittänytkään vaihtaa iskuja tähän asti ja sää jotenkin vauhkoonnuit tästä, miksi? Kaikki jotka ovat Lesnarin viimeiset pari matsia nähneet tai tätä topiccia lukeneet, tietävät ettei mies osaa ottaa iskuja vastaan, siitä tuskin tarvitsee enää toitottaa. Se on vähän sama homma kun mukamas kova jätkä aloittaa MMA:n ja ensimmäisessä matsissaan ottaa elämänsä ensimmäisen kovan kopin, huomaa että tää onkin ihan erilaista ja onkin aivan paskahousu. Vähän sama homma tässä Lesnarilla kyseessä, mutta ei siitä sen enempää.

Oon kyllä siinä sun kanssa samaa mieltä, että joko Lesnarin porukoissa häntä ruvetaan oikeasti lyömään tai sitten vaihtaa maisemia, ei se tosta muuten miksikään parane. Siinä mielessä Lesnari kyllä IMO oli parantunut kuten mainitsinkin, että Lesnar ei ole aikasemmin juurikaan tosissaan iskuja vaihtanut, vaan kaikki on perustunut siihe chargeiluun pystyottelun aikana. Tässä matsissa, kuten mainitsin oli niitä kankeita jabeja, mutta jotenkin se offensive paketti vaikutti aikaisempaa hieman paremmalta. Polvia Lesnar juurikaan aikaisemmin ole heitellyt, puhumattakaa flying kneestä. IMO toi on kehitystä. Myönnettäköön silti ennen kuin joku asiasta mainitsee, että onhan toi hidasta ja joku voisi sanoa että jopa erittäin paskaa kehitystä Lesnarilta.

Moi.

No siis jos puhutaan MMA matsista niin jotenki mua ainaki nauratti että joku sanoo että "olipa ihme että kaveri jopa yritti lyödä", vai mitä? Luulis että se on aikamoinen selkiö että yritetään lyödä :D Ehkä oon liian biased näkemään sitä "kehitystä", en tiedä. Ehkä mulla on liian suuret Cain lasit päässä, en tiedä, mutta en usko. Enkä mielestäni vauhkoo, mutta en kyllä ymmärrä sitä miten se on kehittyny ja kuten sanoin tossa; ehkä oon liian sokea näkemään sitä, mutta en usko koska koska katson aika puolueettomasti näitä matseja vaikka mulla onki suosikki matsissa.

I heard a rumor that Brock's training partners are not allowed to hit him during training and sparring.. and Brock is the only one dishing out the damage. Listening to MMA junkie radio.. anyone hear the same thing?

En tiedä.. En ihmettelis.

Siis itse olen koittanut sanoa, että Lessun pysty on parin vuoden sisällä noussut aivan nollasta tasoon erittäin paska (parannusta kuitenkin). Mutta nämä siis vain omia mielipiteitä.

En yritä mitenkään puolustella tai hypettää Lessua ykkösjätkänä. En oikeastaan ole ennen ollut oikea Lessu-fani, vaan pitänyt miehen matseja huvittavasti viihdyttävinä. Meikäläiseen vetoo enemmän tommonen brutaali vanha Rampage tai Overeem -tyyli ja nyt Carwinkin herättänyt mielenkiintoa. Itseasiassa Lesnar vs Mir matsissa kannatin Miriä.

edit. Nyt kun mainitsit niin kyllähän se erittäin tyhmältä kuulostaa, että ei edes yrittäisi lyödä pystyssä. :D

ja tuo "ei saannut edes Nelsonia lopetettua" on aika huono vitsi. Katoppa se matsi uudestaa, Nelsonin leuka on tehty raudasta ja vaikka ottikin Juniorilta naamaa tossa matsissa ei oo mikää turha jätkä. Huikee matsi tulossa IMO

Ei se mun mielesta turha jatka oo enka ikina sita sanonukaan. Miestani Roy Nelson ei nyt kuitenkaan ihan samassa sarjassa ole kuin muut teravimmassa karjessa olevat jampat. Esimerkiksi han on havinnyt viimeisesta viidesta matsista kolme. Onko se suuri voitto Dos Santosille on sitten ihan mielipidekysymys. Itse rankkaan Cainin voiton lessusta 10x kovemmaksi saavutukseksi.

Ei se mun mielesta turha jatka oo enka ikina sita sanonukaan. Miestani Roy Nelson ei nyt kuitenkaan ihan samassa sarjassa ole kuin muut teravimmassa karjessa olevat jampat. Esimerkiksi han on havinnyt viimeisesta viidesta matsista kolme. Onko se suuri voitto Dos Santosille on sitten ihan mielipidekysymys. Itse rankkaan Cainin voiton lessusta 10x kovemmaksi saavutukseksi.

En sanoisi että on mielipidekysymys koska voitolla Nelsonista Dos Santos sai tittelishotin. Jos Nelson ois voittanu JDSsän ni Nelson ois nyt seuraava kaveri ottelemassa Cainia vastaan. Nelson = kärkijamppa UFCssä. Mielipide kysymys on tietenki se että miten ite haluaa sijottaa ne voitot omassa taulukossaan, jos sitä meinasin ni olet oikeassa. Mutta fakta on että Nelson oli Dos Santosille suuri voitto.

Tuli yöllä katottua tää uusin ja vaikka Lesnar-fani oonki, täytyy todeta tosiaan, ettei Lesnar ole "iskunkestävä"! Miten ihmeessä sen polvet noin helposti löi vatkulia, kun sitä hieman taputeltiin? Mies näytti Robinson Crusoelta ja oli mielestäni hieman pakannut lihasta ja ottanut tiukkuutta kroppaansa, vaikuttti siis, että nyt äijä on käynyt tasitelijankurssin alusta loppuun asti. Cain oli pienempi, mutta ai ai, mikä tasoero matsissa oli. Ei auttanut lentävät polvet ja rynnimiset massalla, sillä vastassa näytti olevan superluokan lahjakkuus, joka osasi torjua kaiken mitä Lesnarilla oli tarjota. Ihmettelin, kuinka helposti Cain pääsi Lesnarin otteesta irti ja ponnahti takaisin jaloilleen, kun Lesnari oli saanut Cainin shootattua maihin? Onhan Lesnari sentään kovan tason painija? Molemmat ovat. Taito ja tekniikka puhui tässä ottelussa. Lopuksi yhä ihmettelen vielä, kuinka hiekosti tuo lesnari kestää noita iskuja. Vähän jopa säälitti, kun se niin kovasti vain peitti kasvojaan maissa ollessaan. Vastaiskuista ei ollut tietoakaan eikä yritystä nousta ylös vaikka tilaisuuksiakin mielestäni oli.

Jep, siisti UFC 121 kaiken kaikkiaan.

siihen mitä jengi tääl jauhaa et lessu on niin vitun paska blää ei kestä mitää blää pyörii pitkinpoikin blääblää... niin siihen vaan se että seki että näin pääsi käymään johtuu ehkä siitä että cain vaan on ihan helvetin kova ottelija, jos lesnaria ei lasketa niin mun mielestä top 3 ufc'n listas on jos lessua ei lasketa mukaan ollenkaa on 1.cain 2.jds 3.carwin. ja ilmeisesti lesnar on ainaki yhden näistä päihittäny että eipä se äijä ainakaa mikää susipaska ole niinku monet tässäki threadissa on antanu ymmärtää, tai no en tiiä kaippa sitä sitte heittopusseja ollaan jos otetaan turpaan kerran ehkä maailman kovimmalta jätkältä mutta ollaan silti voitettu maailman todnäk kolmanneks tai toisiks kovin.

mut tosiaan niinku ennemminki mainitsin, kyllä se lessu sieltä nousee vielä ja ku valmiiks on ainaki ufc'n top 5 todnäk juuriki mun äsken spekuloimas top 3'ssa. että eiköhän se siitä lähde.

ja ne jotka haukkuu sitä että lessu on vaan pellepainija ja vaan iso, niin no en tiedä, aika jännä sinänsä että moni teidän kamppailijapoikien sankari on ottanu turpaan pelkältä pellepainijalta ja vaan lihaksikkaalta äijältä, eikä lesnar oo ainoa joka sitä myllyä on ollu antamas. että ei se ny ihan pelkästään siitäkää oo ollu koskaa kii. mut jos taas näin on niin kaippa sitä leikillään jengiä heittelemällä ja puntteja nostelemalla kukatahansa hakkaa couturen ja frank mirin, puhumattakaan carwinista.

pitäis vissiin itekki sitte alkaa taas rojuttaan ja nostella puntteja, sitte lähteä tuffiin hakata kaikki ja mennä vetäseen ufc'een raskaansarjan mestaruus taskuun ku onnistuu ihan silläki ainaki tämän foorumin mukaan.

edit ps: nii ja se vielä että todennäköisesti cain on nykyään kaikkein parhain ottelija, tämän ottelun ku katoin niin ei itselle ainakaan jääny kovinkaa seksuaalista epäilystä siitä kuka voittais jos laitettais cainia vastaan vaikka fedja tai overeemi, tai carwin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tämä Cain vs. Brock oli ensimmäinen UFC matsi jonka katsoin.
Oletuksenani oli ennen matsia, että Brock olisi kovempikin kaveri, ja mietin hieman että Cainilla olisi huonot saumat.
Brockin ryntäys alussa ja sen tehottomuus sai jo ajatukset kääntymään tappioon. Cainin iskut osuivat lähes kaikki, toisin kuin Brockin. Siinä tilanteessa ennen bambeilua, näytti siltä että Cain löi Brockista ilmat pihalle vasten verkkoa. Tuli isku viistosti yläkautta mahaan.
Cain oli kyllä viilee ja varma sekä taitava. Brock otti tappion hienosti, toivottavasti pysyy kuvioissa mukana ja saa tästä vaan puhtia.

en yhtään ihmettelisi jos LEsnar päätäisi lopettaa UFC:ssä, nimittäin tuntuu siltä, että hänestä mestarina esiintyminen on hauskaa, mutta MMA itsessään ei ole niin kivaa, voi tulla pipi.

Diego Sanchezin ja Velasquezin otteissa oli intensiteettiä, muuten vähän löysää menoa tällä kertaa. Esim Hamill ja Tito sparrailu.

Shields on ihme mies, vaikuttava recordi, mutta eivät ne kaikki voitot niin vakuuttavia ole. Esim Dailymotionista näkee voittoon päätyneet ottelut Okam ia ja Conditia vastaan, molemmat olivat vähän saman tapaisia voittoja kuin nyt. Okamia vastaan kahdessa erässä ei oikeastaan tapahtunut mitään Shields ei saanut yhtään onnistunutta alasvientiä, kolmannessa erässä Okami oli selvästi parempi, mutta ilmeisesti kaksi erää merkittiin Shieldsille ja niin tuli voitto. Conditia vastaan ei myöskään paljonn saatu aikaan ja Shieldsin naama oli aivan verillä, mutta voitto vaan tuli.

Olisi se aika hassua jos Shields onnistuisi voittamaan GSP:n ...

Kampman on sitten mies joka häviää omaa tyhmyyttään. Daleytä vastaan jää seisomaan sen eteen ja huitomaan tyrmäysiskua, Shieldsiä vastaan yrittää lopetusta matossa ...

Joo tota.. Tais hieman lähteä usko Lesnariin tän matsin takia.. Jooh.. Ei oikee saa sanoiksi puettua, minkälaisen näyryytyksen Lesnar koki.. Toki jos Lesnar ei olisi Lesnar nii Dana pokis jo pihalle.. Oli meinaan aivan kauhea matsi..

Jännä homma ku täällä arvostelee ihmiset tota ottelua suu vaahdossa, helpottaisi huomattavasti jos ois kokemusta kamppailulajeista enemmänkin ku netin välityksellä tai muutama vuosi mma utsjoessa. Näkihän ton nyt aivan selvästi paljonko Lesnarilla on puutteita vapaaottelun saralla, joka osa-alueella on puutteita. Ihmiset haukkuu myös täällä Nelsonia sen takia varmaan ku ei oo sixpäckiä miehellä, erittäin hyvä ottelija, top 10 maailmassa, top 10 pääseminen jo raskaassa sarjassa eli kuninkuusluokassa on jo aivan älytön saavutus ja mitä tulee tohon Lesnarin sijoitukseen ni veikkaan et tulee häviämäään otteluita ellei UFC keksi laittaa jotain helppoja vastustajia sille että saatais takaisin ja ehkä nostettua markkina-arvoa, sit ku on voittanut pari "säkkiä"

tai no en tiiä kaippa sitä sitte heittopusseja ollaan jos otetaan turpaan kerran ehkä maailman kovimmalta jätkältä mutta ollaan silti voitettu maailman todnäk kolmanneks tai toisiks kovin.

Missä vaiheessa Carwinista tuli todennäköisesti maailman toiseksi tai kolmanneksi kovin? Siinä vaiheessa, kun pitää yrittää keinotekoisesti nostaa Lesnarin statusta. Mies on kuitenkin surkeasta recordista(5-2) huolimatta kevyesti top-10 ottelija, niin allekirjoittaneen kuin varmasti muidenkin järjissään olevien mielestä, eiköhän se riitä.

edit ps: nii ja se vielä että todennäköisesti cain on nykyään kaikkein parhain ottelija, tämän ottelun ku katoin niin ei itselle ainakaan jääny kovinkaa seksuaalista epäilystä siitä kuka voittais jos laitettais cainia vastaan vaikka fedja tai overeemi, tai carwin.

Vähämpä tämä ottelu kertoo siitä, kuinka mahdolliset ottelut Fedoria tai Overeemia vastaan menisivät. Lesnarin vahvuudet on painissa ja top controllissa, kun taas Fedorilla on todella nopeat ja voimakkaat lyönnit, eikä mies ole millänsäkään lyödyksi tulemisesta. Siinä missä Lesnar vetäytyy sikiöasentoon saadessaan nyrkkiä, niin Fedor pyrkii kylmäpäisesti hakemaan lukkoja jne. Overeemkin todennäköisesti dominoisi Cainia pystyssä ja hänellä on epäilemättä painoluokan vaarallisimmat polvet ja giljotiinit, joihin maahanvientiä hakevan on helppo kapsahtaa. Todennäköisesti Cain on top-3 ottelija, jos rankataan ottelijat kykyjen eikä niinkään saavutusten perusteella.

Jos lähdetään tästä vallitsevan mielipiteen asemasta, että Cainin teknisesti hyvät lyönnyt oli vaan myrkkyä Lesnarille niin ottakaa huomioon, että Carwin se vasta mäihällä niitä voittoja on vasta ottanutkin kun se ei saanut Lesnariin mitään lommoa. Kattokaa peräkkäin Carwin vs. Lesnar ja Cain vs. Lesnar ja verratkaa sitä mitä Cain ja Carwin saivat aikaan lyönneillään. Carwin mätti huomattavasti enemmän ilman mitään kunnon tulosta.

Kyllä sillä perusteella mitä kaverit saa ai tulosta Lesnarin naamaan niin Carwinin saa todellakin sulkea pois kaikista mestaruusotteluista koska kaveri ei selkeestikään lyö yhtään niin kovaa kuin Cain.

(Kommentti saattaa sisältä provokatiivista ajattelumallia, mutta tarkoituksena on provosoida ajatuksia, ei ihmisiä) ;)

Mä oon nahkahanskan kanssa samoilla linjoilla, eli Top paikat HW:ssa on 1. Cain 2. JDS 3. Carwin 4. jaettu Nelson/Lesnar 6-7 Mir/Barry. Paljon pitää Lesnarin kehittyä, että olisi saumoja takas top 3. Onhan tuon Lesnarin pystypuolustus saman näköistä kuin thaikku-alkeiskurssin läpäisseellä, lyöntitekniikka jopa huonompi kuin alkeiskurssilaisella.. OMIEN VAHVUUKSIEN KAUTTA VOITTOON..Salille siis :D

Pakko itsekin todeta, että Lesnarin anti on aika pitkälle nyt nähty. Bob Sapinkin nyrkkikammo jää kakkoseksi Lesnarin karkuunjuoksu/kilppari kompossa. Aavistuksen jopa kuvotti katsoa sitä meininkiä. Huonoja painijoita vastaan Lesnar on tietysti vahvoilla, mutta Jos Lesnar ja Cain ottaisi 10 ottelua, niin Cain voittaisi niistä jokaisen, Carwin varmaan 9 :). Tuskinpa Lesnar enää tässä vaiheessa kehittyy muilla osa-alueilla niin paljon, että pystyisi voittamaan oikeasti monipuolisia ottelijoita.

Muutamia huomioita eventistä

Moi! Vaan kaikki.. Vihdoinkin päätin osallistua viestien postaamiseen, vaikka olen jo kauan lukenut kyseistä foorumia..

Muutamia huomioita eventistä

Lesnar vs Cain: on hienoa nähdä (näin kamppailu-urheilun ystävänä), että tekniikka / taito voittaa voiman ja nopeus massan jne. Häviöstä huolimatta Lesnar on siltikin aivan varmasti vielä UFC:n top 5, jos joku näitä nyt haluaa rankata, itse suosisin pyramidityypistä rankkausta, koska kamppailu-urheilussa ottelut menee aina ristiin sekä mestarin pitää olla aina todella monipuolinen tämän takia, että pystyy voittamaan tai edes haastamaan kunnialla kaikki haastajat. Itse vertaisin nykyistä Lesnaria Gilbert Yveliin sillä erolla, että siinä missä Yvel on matossa aivan hädässä on Lesnar sitä pystyssa; lukuisien ottelujenkaan jälkeen Yvel ei ole pystynyt tekemään asialle mitään - saas nähdä miten Lesnarin käy. Omasta mielestäni, vaikka täällä on puhuttu paljon Lesnarin lyöntien pelkäämisestä, kyse on myös lyöntitekniikasta, -nopeudesta, -kombinaatioista (jotka Cainillä on ehkä UFC:n HW:n parhaat), -valikoimasta (koukut, suorat, jabit jne.), -tarkkuudesta sekä ottelusilmästä, päänliikkeestä ja pystystrategian noudattamisesta (tai pystygameplan) esim. Klitschot ulottuvina ottelijoina pitävät lyöntietäisyyden heille sopivana. Siinä on vaan aika paljon pureskeltavaa 33 v. Lesnarille ja etenkin ottelusilmä on semmoinen, että se kehittyy vain nuorena ja lukuisien harjoitusvuosien jälkeen (katsokaas, vaikka Anderson Silvan liikkumista lyöntien alta). Lisäksi näiden asioiden pitää tulla selkärangasta; kehässä ei ole aikaa enää tuumailla, että miten se asia oikein meni. Mutta kaiken kaikkiaan upea voitto Cain:lle.

Shields: Pakko sen verran sanoa, että omasta mielestäni Shiedsiä on vähän liikaakin suomittu joka puolelle. Ottaen huomioon että Shields pudotti ennen punnitusta yhden päivän aikana 9kg (20lbs) punnitukseen - se on aika paljon mieheltä joka ottelee 77kg sarjassa ja näkihän sen jo jokainen kuinka loppu mies on jo toisen erän alussa puhumattakaan kolmannesta; sitä voi itse kukin kokeilla vaikka juoksemista kauheissa krapuloissa (osin nestehukka; ei mikään paras vertaus). Lisäksi monet puhuivat siitä, että ensiesiintyminen UFC:ssä on aina haastavaa - kauheat näyttöhalut, ylimääräinen adrenaliini yms. Eikä Kampmanikaan ole kuka tahansa. Se on taas aivan eri asia, miten GSP:n kanssa sujuu, mutta ei Shields varmastikaan ole edes GSP:lle helppo ottelu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom