Tyytyväisen elämän kirous(ko?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juissi-
  • Aloitettu Aloitettu
Oon nainen mutten lähde sun kanssa kahville, et pääsisi edes friendzonelle.
Aika tiukasti sanoit, toisaalta joskus pitää sanoa suoraan ja jämäkästi.
Mihis mä pääsisin? Kun rantiskin kysyi niin mäkin testaan markkina-arvoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinkas pitkälle minä pääsisin?
Lähtisin kahville, koska sun kirjoitukset ei oo jäänyt niin mieleen, ainakaan negatiivisesti. Eri asia sitten mitä siellä kahvilla kuulee.

Aika tiukasti sanoit, toisaalta joskus pitää sanoa suoraan ja jämäkästi.
Mihis mä pääsisin? Kun rantiskin kysyi niin mäkin testaan markkina-arvoa.
Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.
Lähtisin sun kanssa kahville, puhuttaisiin bisneksiä ja katsottais siitä sitten miten rullaa livenä.

Tämä aihe vähän niin kuin meni jo, mutta ajattelin tätä jo ketjun alkua lukiessani ja tässä on hyvä aasinsilta aiheeseen.

Musta tuntuu, että olen nykyään paljon tyytyväisempi elämääni kuin parikymppisenä. En mä kaipaa mitään seikkailuja ja jännitystä, enkä haikaile nuoruuden perään. Ja ennen kaikkea, olen joka viikko tyytyväinen siihen etten ikinä hankkinut lapsia, enkä tule hankkimaankaan. Piuhatkin on jo vedetty poikki sen varmistamiseksi. Viime viikolla näin jonon lapsia pyöräretkellä ja kiitin taas onneani siitä, että elämä meni niin kuin se meni eikä mun ole tarvinnut laittaa rahojani lapsen ruokaan, vaatteisiin, leluihin, polkupyörään, suksiin, luistimiin, puhelimeen, pleikkariin, telkkariin, harrastuksiin jne jne. Koen, että lapset olisi olleet mulle taakka mikä olisi rajoittanut menemisiä ja tekemisiä.

Ymmärrän kyllä, että moni isä ja äiti ihmettelee miten kukaan voi ajatella näin, mutta musta on helvetin hienoa etten haikaile jonkun tekemättömän asian perään vaan olen vilpittömän onnellinen siitä että jotain jäi tekemättä.

Hei, älä unohda elämän tarkoitusta. Kaikki eliöt sen tietää, mutta itseään ylivertaisena pitävä sapiens ei. Solutkin tietää: Syö, selviydy ja lisäänny.
Joltain haikailulta kyllä kuullostaa jos joka viikko funtsit asiaa että onneks ei oo lapsia :D Muistutat itseasiassa yhtä entistä työkaveria, joka oli aiheesta televisiossakin.

Tosiasiassa mulle ihan sama jos joku ei halua lapsia, ja vähintäänkin kys yksilön oikeus. Itelle vasta lapset antoi sen tyytyväisyyden ja onnellisuuden tunteen, mistä ei olis voinut edes kuvitella ennenku sai skidin.

--------------

@Poppis munkaa kaffet, edes säälistä?

Hei, älä unohda elämän tarkoitusta. Kaikki eliöt sen tietää, mutta itseään ylivertaisena pitävä sapiens ei. Solutkin tietää: Syö, selviydy ja lisäänny.
Joltain haikailulta kyllä kuullostaa jos joka viikko funtsit asiaa että onneks ei oo lapsia :D Muistutat itseasiassa yhtä entistä työkaveria, joka oli aiheesta televisiossakin.

Tosiasiassa mulle ihan sama jos joku ei halua lapsia, ja vähintäänkin kys yksilön oikeus. Itelle vasta lapset antoi sen tyytyväisyyden ja onnellisuuden tunteen, mistä ei olis voinut edes kuvitella ennenku sai skidin.

--------------

@Poppis munkaa kaffet, edes säälistä?

Ei elämän tarkotus oo lapset. biologidesti kaikki elukat lisääntyy joo, mutta ihminen kykenee nousee eläimen yläpuolelle monessa asiassa. Säätelee tunneimpulsseja, jne. Esim. jos joku sanoo rumasti ei välttämättä pure sitä, etc.
Mut joo tehkää lapsia tai olkaa tekemättä,sitä ei multa kysytä.

Ei se nyt ihan siltä kuulostanut, että se on sulle ihan sama. Vedit jopa loogisen johtopäätöksen siitä, että jos ajattelen tyytyväisyyttäni lapsettomuuteeni, niin haaaveilen salaa lapsista. Vau! Mä ajattelen joskus pilluakin. Mun pitää siis olla piilohomo.

Ei se nyt ihan siltä kuulostanut, että se on sulle ihan sama. Vedit jopa loogisen johtopäätöksen siitä, että jos ajattelen tyytyväisyyttäni lapsettomuuteeni, niin haaaveilen salaa lapsista. Vau! Mä ajattelen joskus pilluakin. Mun pitää siis olla piilohomo.

No nyt sä sen syyn lapsettumuuteesi sanoitkin :D

Meillä on tää kuolevan kylän kirous, kaikki kynnelle kykenevät lentää pois kotoa nuoruuden ajaksi.
Taitaa olla tollaisia katseenkestäviä kolmekymppisiä 4 kappaletta kylillä, niistäkin yhdellä jo kersat, ja kaikilla enemmän tai vähemmän
hankalat eksät(joko potentiaalisesti oikeasti hankalia tai sitten ihan liian tuttuja).
Sitten on noita kelpoisia nuorehkoja yh:ta, mutta perkele kun kylä on alle 10 neliökilometriä hyvälläkin tahdolla laskettuna niin nää nurkissa luuhaavat exät..

Joops vaikka väärä ketju mutta kuulosti niin omalta kotikylältä. Se on kummaa että kun eksyy yöelämään niin todella nättiä naista ihan hitosti mutta jos elää vain noiden deitti sovellusten kautta niin se 4 mielenkiintoista ja 95% apin tarjonnasta on jo lapsellisia, mikä toki luojankiitos ei ole itselleni ongelma, muuten voisin ihan yhtähyvin lopettaa haihattelun mistään tulevasta kumppanuudesta =D

Unohetaas ne äm...ihanat naiset.
Se on jo tiedossa että jos ei ensirakkaansa kanssa 20v jäänyt, tai muutoin jäi ilman, niin
sitten ei saa "Punainen tupa ja perunamaa" elämäntavoitetta yhdessä naisen kanssa perinteiseen tapaan.
Täähän on harhaanjohtavaa näkökulmaa että "kaikille riittää nainen, koska miehiä ja naisia on yhtä paljon".
Ne voi olla tosi käytettyjä ja baggagea mukana. Eli pikemminkin puhutaan parvesta, ei naisesta.
No, kai se tossakin puhetavassa on hyvä tarkoitus taustalla. Halutaan ettei murehdita tilanteen negatiivisia puolia.
Vaan keskitytään siihen naiseen.
Olisi pitänyt toimia ite kuin Dr. Dre ja tehdä 6 lasta joka suuntaan ennen vakiutumista, niin olis erilainen
katsontanäkökulma aiheeseen. No ehkei sekään hyvä ole. Jätetään naisille toi lisääntymispakkomielle tietyissä ikävaiheissa, yksinhuoltajina tai ilman.

Mutta, puhutaas unirytmistä.
Se kun on tyytyväisen elämän kirousta varmasti.
Eli, milläs saatte perseenne ylös vapaapäivinä, ilman että nukutte liian myöhään, niin että
unirytmi sotkeutuu?

Taitaa olla uniongelmien suurin syy tämä.
Unipainetta ei kehity kun nukkuu myöhään. Sit taas valvotaan illalla,
sit taas ollaan univelassa liikenteessä arkena kun pitäis jaksaa työtä ja harrastuksia.
Päiväunikierteessä ja kofeiinikierteessä pakotetaan itseä salille etc. Vaikka energiatankit
loppu jo Tiistain kohdalla tms.

Oon kartottanu omat uniongelmani seuraavasti:
1: Juon kahvia n. 2-3 termospulloa päivässä. + mahd. energiajuomaa tarvittaessa. Vähän liikaa.
Tosin tätä on jatkunut 15vuotta tms että kroppa on niin ankarassa kofeiinikoukussa ettei mitään rajaa.
2: Joskus tulee vahingossa hölmöiltyä. Toivottavasti tämän kanssa oppisi,
mutta esim. että keittää kahvit arkena iltakuudelta vielä. Että jaksaa omia askareitaan. Sit
alkaa pelaamaan jotain tietokonepeliä. No se peli ei ole välttämättä syy, vaan seuraus unettomuudesta.
No sit menee yökolmeen, ja työherätys kuudelta 🤔 Ja seuraavana päivänä freesiys töiden jälkeen? Niinpä...
3: Naismurheet on pitäneet kans hereillä. Huolet ja murheet, mistä jo puhuttu. Lämpimässä kainalossa
bylsitään, ja maataan lusikassa käsi tississä kiinni. Sen kuuluis olla kansalaisoikeus. Mutta ei ole. Sit tää naisen adoptointi
tänäpäivänä. Lieneeköhän nyt hyväksi, kun ei sitä sileäihoista teiniä ilman raskausryppyjä ja baggagea taida saada.
Vai pitäisikö mennä vaan yhden illan suhteiden kautta silloin kun niitä saa, ja nukkua yksin.
TARVIITTEKO TE NAISEN TAI MIEHEN KAINALOA YÖUNILLENNE?
4: Päiväunet. Joku 25min. olisi tarvittaessa ok. Mutta vaatisi mestarillista elämäntaitoa. Tai ainakin sen, että muut asiat on suht. kunnossa ja ei kerry säännönomaisesti massiivisia univelkoja. Yleensä venähtä tällähetkellä päiväunet johonkin
2h. Olisi hyvä jos ei nukkuisi ollenkaan päiväunia. Tai oppisi ton 25min nukkumaan maksimissaan. Kovassa
unipaineessa sitten taas tulee vahingossa nukuttua liian pitkään, ja taas ei saada illalla unta. Pitäis olla mielekästä tekemistä päiväunilta heräämiseen kanssa. Ikävä herätä hirveessä univelassa päiväunilta, kun tietää että pitää lähteä raahaamaan askareiden kivirekkaa. (Esim. Tää harrastuksiin lähtö, vaikka salille lähtö. Saattaa väsyneenä olla ikävin asia mitä tietää.
Vois verrata sen iloisuusastetta siihen että "Lähdenpä tästä kauas kotoani pesemään pyykkiä johonkin". Eli salin
hauskuutta voisi verrata kotiaskareisiin. Totaalinen velvoite, ei niinkään hauskanpitoa tai mukavuutta.
5: Sit tää, että on hölynpöly elämäntilanne. Vapaapäivinä ei ole oikeanlaista tekemistä nousis aamulla kanssa ylös.
Riittäis, kun pystyis herää vapaapäivinäkin kello 6. Okei, jos nyt tässä kohtaa elämässä vielä käy baarissa, viimeisiä
äm...naiskatteluita tekemässä, niin saako herättyä kello 6 seuraavana aamuna?
Tästä pääseekin aasinsiltana seuraavaan kysymykseen:

MIKÄ TEIDÄT SAA VAPAAPÄIVÄN AAMUNA POMPPAAMAAN SÄNGYSTÄ YLÖS HEREILLE, VAIKKA OLISI
NUKKUNUT LIIAN VÄHÄN? KÄYTTEKÖ VIIKONLOPPUISINKIN TÖISSÄ MIKÄLI OLETTE JO VARATTUJA?
VAI MILLÄ MENNÄÄN? ERI IHMISILLÄ ERILAISIA ASIOITA. MUTTA KERTOKAA OMIANNE. MITÄ ALATTE PUUHAAMAAN LAUANTAI JA SUNNUNTAI AAMUSTA, JOKA ON SELLAISTA, ETTÄ SAA TEIDÄT YLÖS SÄNGYSTÄ, TYYTYVÄISEN ELÄMÄN KIROUKSEN HURMION VALLASSA?

Joops vaikka väärä ketju mutta kuulosti niin omalta kotikylältä. Se on kummaa että kun eksyy yöelämään niin todella nättiä naista ihan hitosti mutta jos elää vain noiden deitti sovellusten kautta niin se 4 mielenkiintoista ja 95% apin tarjonnasta on jo lapsellisia, mikä toki luojankiitos ei ole itselleni ongelma, muuten voisin ihan yhtähyvin lopettaa haihattelun mistään tulevasta kumppanuudesta =D

Yöelämässä nättiä naista ihan hitosti, mut deittiapsis vaan 4 yyhoota?
Niin onko tää tulkittavisas stien että:
a: yöelämässä nyt käy nättejä naisia, mutta eivät ole tarjolla sinulle?
b: deittiapsi näyttää totuuden että "kenet oikeasti ehkä nyt saa". ? mikäli kuva on about
paras versio itsestä tms.

Lisättäköön tyytyväisen elämän kiroukseen uusia aseita. Eli hyvä ruoka.
Mies, joka ei voi todennäköisesti enää saada priimaluokan seksiä kuin 20 vuotias mies, on ahtaalla,
ja on keksittävä uudet aseet.
Hyvä ruoka on eräs näistä.
Ei liene rikos, että syö ulkona vaikka 2 x päivässä.

Yöelämässä nättiä naista ihan hitosti, mut deittiapsis vaan 4 yyhoota?
Niin onko tää tulkittavisas stien että:
a: yöelämässä nyt käy nättejä naisia, mutta eivät ole tarjolla sinulle?
b: deittiapsi näyttää totuuden että "kenet oikeasti ehkä nyt saa". ? mikäli kuva on about
paras versio itsestä tms.
3. Kaikki naiset ei ole tinderissä, suurin osa edelleen pariutuu muita reittejä.

MIKÄ TEIDÄT SAA VAPAAPÄIVÄN AAMUNA POMPPAAMAAN SÄNGYSTÄ YLÖS HEREILLE, VAIKKA OLISI
NUKKUNUT LIIAN VÄHÄN?
KÄYTTEKÖ VIIKONLOPPUISINKIN TÖISSÄ MIKÄLI OLETTE JO VARATTUJA?
VAI MILLÄ MENNÄÄN?
MITÄ ALATTE PUUHAAMAAN LAUANTAI JA SUNNUNTAI AAMUSTA, JOKA ON SELLAISTA, ETTÄ SAA TEIDÄT YLÖS SÄNGYSTÄ, TYYTYVÄISEN ELÄMÄN KIROUKSEN HURMION VALLASSA?

Nousen ylös juuri siksi että unirytmi ei menis sekaisin. Olen sille tosi herkkä, en oikein kestä edes päikkäreitä kun yöunet on jo hanurillaan. Mulla menee kaikki perseelleen jos en saa nukuttua. Yritän pitää kynsin hampain omasta normaalista rytmistä siksikin että mies tekee epäsäännöllisesti töitä, arkena ja viikonloppuna päiväpainotteisesti mutta myös yötä välillä. Hänenkin helpompi sitten aina säätää omaa rytmiä kun joku elää tasaisemmin. Minä en tee töitä vkonloppuisin, satunnaisesti iltaisin.

Vaikka koiraa ei ole opetettu kelloon, sekin estää vanumasta puolille päivin sängyssä. Eli simppeliä, lähden lenkille ekana kun herään vkonloppuaamuina. Se on melkein meillä molemmilla se ensimmäinen asia; ylös, ulos ja yleensä päivän urheiluhommat hoidetaan ensimmäisenä.

Mitä tuohon yhdessä nukkumiseen tulee niin se on kyllä meidän yhteiselossa tärkeää.

Unohetaas ne äm...ihanat naiset.
Se on jo tiedossa että jos ei ensirakkaansa kanssa 20v jäänyt, tai muutoin jäi ilman, niin
sitten ei saa "Punainen tupa ja perunamaa" elämäntavoitetta yhdessä naisen kanssa perinteiseen tapaan.
Täähän on harhaanjohtavaa näkökulmaa että "kaikille riittää nainen, koska miehiä ja naisia on yhtä paljon".
Ne voi olla tosi käytettyjä ja baggagea mukana. Eli pikemminkin puhutaan parvesta, ei naisesta.
No, kai se tossakin puhetavassa on hyvä tarkoitus taustalla. Halutaan ettei murehdita tilanteen negatiivisia puolia.
Vaan keskitytään siihen naiseen.
Olisi pitänyt toimia ite kuin Dr. Dre ja tehdä 6 lasta joka suuntaan ennen vakiutumista, niin olis erilainen
katsontanäkökulma aiheeseen. No ehkei sekään hyvä ole. Jätetään naisille toi lisääntymispakkomielle tietyissä ikävaiheissa, yksinhuoltajina tai ilman.

Mutta, puhutaas unirytmistä.
Se kun on tyytyväisen elämän kirousta varmasti.
Eli, milläs saatte perseenne ylös vapaapäivinä, ilman että nukutte liian myöhään, niin että
unirytmi sotkeutuu?

Taitaa olla uniongelmien suurin syy tämä.
Unipainetta ei kehity kun nukkuu myöhään. Sit taas valvotaan illalla,
sit taas ollaan univelassa liikenteessä arkena kun pitäis jaksaa työtä ja harrastuksia.
Päiväunikierteessä ja kofeiinikierteessä pakotetaan itseä salille etc. Vaikka energiatankit
loppu jo Tiistain kohdalla tms.

Oon kartottanu omat uniongelmani seuraavasti:
1: Juon kahvia n. 2-3 termospulloa päivässä. + mahd. energiajuomaa tarvittaessa. Vähän liikaa.
Tosin tätä on jatkunut 15vuotta tms että kroppa on niin ankarassa kofeiinikoukussa ettei mitään rajaa.
2: Joskus tulee vahingossa hölmöiltyä. Toivottavasti tämän kanssa oppisi,
mutta esim. että keittää kahvit arkena iltakuudelta vielä. Että jaksaa omia askareitaan. Sit
alkaa pelaamaan jotain tietokonepeliä. No se peli ei ole välttämättä syy, vaan seuraus unettomuudesta.
No sit menee yökolmeen, ja työherätys kuudelta 🤔 Ja seuraavana päivänä freesiys töiden jälkeen? Niinpä...
3: Naismurheet on pitäneet kans hereillä. Huolet ja murheet, mistä jo puhuttu. Lämpimässä kainalossa
bylsitään, ja maataan lusikassa käsi tississä kiinni. Sen kuuluis olla kansalaisoikeus. Mutta ei ole. Sit tää naisen adoptointi
tänäpäivänä. Lieneeköhän nyt hyväksi, kun ei sitä sileäihoista teiniä ilman raskausryppyjä ja baggagea taida saada.
Vai pitäisikö mennä vaan yhden illan suhteiden kautta silloin kun niitä saa, ja nukkua yksin.
TARVIITTEKO TE NAISEN TAI MIEHEN KAINALOA YÖUNILLENNE?
4: Päiväunet. Joku 25min. olisi tarvittaessa ok. Mutta vaatisi mestarillista elämäntaitoa. Tai ainakin sen, että muut asiat on suht. kunnossa ja ei kerry säännönomaisesti massiivisia univelkoja. Yleensä venähtä tällähetkellä päiväunet johonkin
2h. Olisi hyvä jos ei nukkuisi ollenkaan päiväunia. Tai oppisi ton 25min nukkumaan maksimissaan. Kovassa
unipaineessa sitten taas tulee vahingossa nukuttua liian pitkään, ja taas ei saada illalla unta. Pitäis olla mielekästä tekemistä päiväunilta heräämiseen kanssa. Ikävä herätä hirveessä univelassa päiväunilta, kun tietää että pitää lähteä raahaamaan askareiden kivirekkaa. (Esim. Tää harrastuksiin lähtö, vaikka salille lähtö. Saattaa väsyneenä olla ikävin asia mitä tietää.
Vois verrata sen iloisuusastetta siihen että "Lähdenpä tästä kauas kotoani pesemään pyykkiä johonkin". Eli salin
hauskuutta voisi verrata kotiaskareisiin. Totaalinen velvoite, ei niinkään hauskanpitoa tai mukavuutta.
5: Sit tää, että on hölynpöly elämäntilanne. Vapaapäivinä ei ole oikeanlaista tekemistä nousis aamulla kanssa ylös.
Riittäis, kun pystyis herää vapaapäivinäkin kello 6. Okei, jos nyt tässä kohtaa elämässä vielä käy baarissa, viimeisiä
äm...naiskatteluita tekemässä, niin saako herättyä kello 6 seuraavana aamuna?
Tästä pääseekin aasinsiltana seuraavaan kysymykseen:

NUKKUNUT LIIAN VÄHÄN? KÄYTTEKÖ VIIKONLOPPUISINKIN TÖISSÄ MIKÄLI OLETTE JO VARATTUJA?
VAI MILLÄ MENNÄÄN? ERI IHMISILLÄ ERILAISIA ASIOITA. MUTTA KERTOKAA OMIANNE. MITÄ ALATTE PUUHAAMAAN LAUANTAI JA SUNNUNTAI AAMUSTA, JOKA ON SELLAISTA, ETTÄ SAA TEIDÄT YLÖS SÄNGYSTÄ, TYYTYVÄISEN ELÄMÄN KIROUKSEN HURMION VALLASSA?
Jos sua kiinnostaa tuo aihe niin lue kirja Miksi nukumme - unen voima.
Mä menen nukkumaan viimeistään klo 22, eilenkin, herään 6-7, toki sen takia kun koira herättää.
Mä pidän mun unirytmin siinä että nukun vähintään 8 h yössä, sitten jaksan. Ensin mietin milloin mun pitää herätä, lasken siitä 8-9 h taaksepäin milloin pitää olla sängyssä. So simple.

Kun nukkuu tarpeeksi, jaksaa arjen, ei kinnaa päässä, jaksaa liikkuakin työn jälkeen. Vielä kun syö puhtaasti eikä vedä kaksin käsin alkoholia joka viikko, alkaa elämäkin näyttäytymään ihan erilaisena.

3. Kaikki naiset ei ole tinderissä, suurin osa edelleen pariutuu muita reittejä.

Uskoisiko....?
Ainut syy miksi sinkku ei olisi Tinderissä, on se, että on tollanen just 18v kimuli, joka ei kerkee
oikeestaan vapaata päivää näkemäänkään. Menee baariin käymään niin on uus poikaystävä jo.
Miksi muuten ei olisi Tinderissä?

Mutta joo, tästä huolimatta, oli niin tai näin, voi olla viisaampi yrittää tavata livenä
naista. Lähinnä sen takia, että jos naisen tapaa livenä, niin se itsessään on todiste siitä, että
nainen kykenee valjastamaan omia voimiaan sen verran käyttöön että pystyy livenä tekemään
jotain.
Eli nainen jonka voi tavata yökerhossa tai jumpassa, niin myös on potentiaalinen kumppani harjoittelemaan lantionpohjan lihasten voimistelua =D
Ja muutenkin kertoo siitä, että nainen kykenee vielä omillaan liikkumaan jossain.

Okei.

Eli tällä on nyt koira mainittu pariin kertaan vapaapäivän aamuherättäjänä.
Kantsisi siis hankkia koira.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom