Sopivasti kun sattuu niin taatusti tulee markkinoille myös lapsettomia oman ikäisiä eli et nyt mitenkään tollasella varmuudella ole "tuomittu" YH:n kanssa pariutumaan.
Lähtisin sinuna sitä kautta liikkeelle, että sun pitää ensin saada sun oma "setti" sen verran miellyttäväksi, että sen aistii ulkopuolinenkin. Oon suht varma, että vaikka miten skarppaisit niin sun tän hetken mielentila välittyy lyhyenki tutustumisen aikana treffikumppanille ja se ei voi olla toimimatta luotaantyöntävänä tekijänä. Tunnista ja katkaise haitalliset noidankehät, kuten usein toistuva tissuttelu (vaikka se onkin kivaa niin se nakertaa kenen tahansa fyysistä ja henkistä hyvinvointia sellasella tavalla mitä ei itse välttämättä havaitse mut muut havaitsee) ja etenkin tupakointi on sellanen, mistä pitkässä juoksussa maksaa paljon mutta saa loppupeleissä aika vähän verrattuna ihmiseen, joka ei oo nikotiiniriippuvainen. Puhumattakaan miten suuri tekijä se on monelle kumppaniehdokkaalle. Ei sillä, että olettaisin sun röökaavan mut esimerkkinä sellasista hitaasti nakertavista asioista, joiden vaikutusta ei itse tajua ellei näe jotain täydellistä kuvaa ja selotusta itsestään, jossa vertaillaan "Sinä 15 vuoden kuluttua nykyisellä elämäntavalla ja -asenteella" vs. "Sinä 15 vuoden kuluttua remontoidulla elämäntavalla ja -asenteella".
Noi talo/auto/mopo-tavoitteet lisää onnellisuutta vain sen aikaa kun oot matkalla niitä kohti. Saavutettua niistä ei enää irtoa juuri mitään. Eli jos uhraa jotain someaikaa tai tissutteluaikaa tehdäkseen tehokasta duunia noiden hankkimiseksi, go ahead mut jos uhraa aikaa itsensä kehittämiseltä tai toisten auttamiselta, ei hyvä. Oon pitkälti samaa mieltä ku
@carcayu tuol ylempänä, mut selventäisin et ilo ja nautinto on hiukan eri asioita. Jälleen Sarasvuon podcastia lainatakseni (jossa hän lainaa jotain kolmatta osapuolta): Liika nautinto ajaa ilon elämästä. Ilo on siitä eri, että sitä saa helpommin antamalla tai tekemällä toisille jotain kuin haalimalla itselle jotain. Nautinto sit taas voi olla just päihteistä, porealtaassa lekottelusta, hieronnasta, mässäilystä. Sitä ei "kestä" suuria määriä (siis henkisesti hyvinvoivana), iloa taas kestää rajattomasti.
Oon itse huomannut, että mua ilahduttaa todella paljon se, että lahjoitan netin kautta pois sellaista tavaraa mitä en itse enää tarvitse mut jonka vois myydäkin (ei puhuta mistään kalliista jutuista). Mulla on aika pitkälti kaikki tarpeellinen niin se, että jos saan joltain satasen jostain sängystä tai pari kymppiä jostain matosta, ei tuota lähimainkaan samanlaista iloa (vaikka käyttäisin sen mihin) kuin se, miten iloista ja kiitollista porukkaa on saanut kohdata kun joku vähävarainen perhe käy hakemassa tuollaisia tai jos käyn tiputtamassa jollekin jotain. Eli pohjimmiltaan itsekkäistä syistä toimin, mutta siitä hyötyy joku muukin. Sama juttu läheisten / kavereiden / työkavereiden auttamisessa jonkun asian suhteen, joskin oman aikani suhteen oon paljon kitsaampi. Kummassakin tapauksessa (ajan tai hyödykkeiden antamisessa) pidän tarkkaan huolen, ettei tuu mitään hyväksikäyttöviboja koskaan, se ois täysin eri asia. Ihan vaan noin ajatuksena siitä, että aina ei oo optimaalisinta miettiä sitä kautta, että mitä voisin itselleni saada. Tuon tyyppinen ilo ja hyvä mieli luo sellaista positiivista magneettisuutta, johon sunkin potentiaaliset kumppanit tuntis vetoa. Sit taas negatiivisuuden kautta toimiminen "Aion tienata lisää ja ostaa talon, jotta ois edes JOTAIN elämässä" ja "No kai mun on saatana pakko suhun tyytyä" työntää ihmisiä pois vaikka miten piilottaisit ajatuksesi.
Veikkaan, että saman tyyppisiä kriisejä käyny itse joskus läpi, ehkä enemmän fyysisten tavoitteiden toteutumattomuuden kautta, myöskin taloudellisten. Eli oon halunnut olla keholavoille pistäytynyt, lentämistä harrastava menestyvä yrittäjä mutta oon sitten aikaa myöten luopunut noista tavoitteista tai niiden miettimisestä, koska ei mun fysiikka (=selkä) kestänyt sellaista treeniä (eikä muutenkaan genetiikka tue lihasmörssäriksi pyrkimistä) enkä oo nähnyt yritystoimintaa lopulta sen arvoiseksi mitä nykyistä ihan kohtuuhyvää palkkatasoa ylittävien ansioiden saaminen vaatisi ajankäytön ja panostuksen suhteen. Muutenkin vähän oon just tossa tyytyväisen elämän kirouksessa eli hyväksynyt, että näin on tosi hyvä ja mitään maailmaa suurempaa en tuu koskaan tekemään ja onpa kiva syödä tämäkin hyvä ateria ja saada kohta hyvät yöunet. Hetken se kivisteli, mutta on ollu ehkä suurimpia tekijöitä pysyväisen onnellisuuden lisäämiseen mitä osaisin nimetä.