En itse oo mikään lapsi-ihminen tai kutsuisi itseäni lapsirakkaaksi. Ja harvoin tunnen yhtään surua minkään täällä kirjoitetun vuoksi (kaikkia muita tunteita kylläkin runsaasti) mut
@Juissi- etukäteen ladatusta vihasta mahdollista tulevaa lapsipuolta kohtaan kyllä tuli vähän surullinen olo. Miten TURHAAN oletkaan ajautunut tollaseen "Mies on mies vain jos X ja jos ei Y" ja miten paljon se voikaan tulla vaikuttamaan jonkun viattoman lapsen elämään tulevaisuudessa.
Mitä tunteita se Juissi sussa herättää jos mietit tätä: Entä jos se lapsi ei olekaan joku vitun ärsyttävä narkkarin ADHD-äpärä vaan puhdas ihmisen alku ilman ennakkoasenteita. Joku kirkassilmäinen hyväkäytöksinen tyttö vaikka. Sitten se istuu sun vieressä ja katsoo sua ylöspäin ja sä oot *ainoa* miehen malli sen elämässä eli millä perusteella se muodostaa käsitystä siitä, minkälaisia miehet ovat ja minkälainen mies hänen kannattaa aikuisena valita. Se tuntee olonsa turvalliseksi sun lähellä ja olettaa, että sä suojelet ja autat sitä elämässä. Kun se käy illalla nukkumaan se luottaa, että sä oot maailman kovin jätkä ja tuhoat kaikki uhat, jotka sitä saattais kohdata. Kaiken mitä sä sanot, se ottaa täytenä ihmeellisenä totuutena ja muokkaa omia ajatuksiaan ja asenteitaan sen mukaan.
Sit kuitenkin, joku asia minkä vaikutuksesta hänellä ei ole tietoakaan (enkä itsekään ymmärrä miten se vaikuttaa MITENKÄÄN), että kuka tuon tytön/ihmisen biologisen kehon alulle saattamisessa on ollut mukana, tekee sen että sä valmiiksi VIHAAT sitä ja vähintään osittain sen äitiäkin sen takia... onko se susta sellanen asia minkä haluat olevan näin? Pystytkö tai haluaisitko edes omalla korkeammalla ajattelukyvyllä nousta sellasen koiralaumaelämän yläpuolelle (=NUUH, pentu tuoksuu vieraalta, MURR mee pois!) ja miettimään, että miten paljon vaiks omalla kohdalla pidät reiluna sitä, että joku nainen / mies / virkailija / 18-v nymfo / kuka vain VIHAIS JA HYLJEKSIS
SINUA sen takia, että sun isä on tai ei ole joku tyyppi X?
Mulla on kaksi lasta mut mulle ei ole mitään väliä sillä, jatkuuko mun geenilinja tai ei. Miten säälittävän alkeellinen ajatus onkaan se, että sillä ois jotain merkitystä joka jatkuu yli oman eliniän :D Eroaako jonkun mun 5 sukupolvea sitten maassa alkuaineiksi mädäntyneen esi-isän tän päivän oleminen jotenkin sen perusteella, että mä ja mun pari sukupolvea taaksepäin vanhemmat on hänen geenilinjaa siitä, ettei me oltais? Ei tasan vitun varmasti eroa. Eikä olisi eronnut eläessäkään ellei sellaista AJATUSTA itselleen synnytä tai anna syntyä.
Seurustelin itse YH:n kanssa samalla kun itsellä on jo ollut nää kaksi lasta. Tämä lapsipuoli oli mulle täysin kuin oma lapsi, en erotellut lapsia mitenkään, en suosinut omiani ja olisin hänen puolestaan tehnyt kaiken saman mitä omienikin. Tuollainen ei tietenkään onnistu heti, mutta jos ei asialle esteitä laita niin kyllähän sitä puolin ja toisin ajan myötä kiintyy. Ajatuksena oli parhaan kykyni mukaan varmistaa, ettei häneltä eikä hänen äidiltään tule koskaan puuttumaan mitään, oli kyse sitten aineellisesta tai aineettomasta hyvästä. (Tuo suhde päättyi naisen aloitteesta, kun hän tuli lopputulemaan, että tämä (etä)suhde ei tule koskaan etenemään mihinkään. En näet halunnut naisen temperamentikkuuden takia ottaa ratkaisevia askeleita naimisiin tai edes pysyvästi samaan osoitteeseen muuttoon, sillä itselleni sit taas se tilanne, jossa olen omassa asunnossani mutta siellä on samaan aikaan jostain pikkuasiasta minulle kiukustunut nainen, SE on sen luokan epäonnistuminen, että niissä tilanteissa olisin halunnut vetää itseäni turpaan moiseen tilanteeseen ajautumisesta :D) Elämäni kaksi muuta naista ovat onneksi olleet täysin eri puusta veistettyjä (mutta toki jokaisessa ihmisessä on omat hyvät ja huonot puolensa).
Jenkkiarmeijajuttujen suhteen suosittelen kuuntelemaan tai lukemaan kirjan Petri Sarjanen - Bagdadin kiirastuli. Hän siis eli juuri tuon sun mainitseman "mediccinä jenkkiarmeijassa" kuvion. Ei mitään maata mullistavaa kirjasta ehkä irtoa mut itselleni tuli totaalisena yllätyksenä se, miten SUOJATTOMIA ovat siellä tukikohdissaan. Ko. kirjan saa lainattua ilmaiseksi äänikirjana "normikirjastokortilla" ellibslibrary.com sähköisestä kirjastosta (voi edellyttää varauksen tekemistä jos ei sillä hetkellä ole vapaana kun siellä oot).
Moi.
Paljon oon tässä ketjussa sekoillut ja provonnut, osin siksi koska se on niin hauskaa.
Mutta jos vakavissaan puhutaan.
Jos käy niin, mikä voi olla melko todennäköistä, että päädyn YH:n kanssa yhteen.
Niin en tee sitä ylipäätään minkään lasten takia. En ole kiinnostunut lapsista. Naista mä haluan, en lapsia.
Oli se lapsi tai lapset tai mitä vaan sitten ADHD narkkareiden lapsia, tai kiiltokuvalapsia, se ja sama.
EN halua ollenkaan olla minkäänlainen isähahmo, miehen malli tai roolihahmo siitä mitä mies on.
EN halua ollenkaan leikkiä isää, ennenkuin sitä biologisesti olen.
Biologinen isyyskin on ajan sanelema pakko, se on näin: "Lapsien kanssa joudun sotkuun joka tapauksessa,
joten teen mieluummin biologisia lapsia sen minkä teen, kuin annan muiden kokonaan tehdä kaikki lapset, ja olen sitten näiden isäpuoli".
Jokatapauksessa, parisuhteessa mua ei kiinnosta alkuun mikään isyys missään muodossa. Ei kai tämä väärin ole?
Jos päädyn YH:n kanssa yhteen, aion asua erikseen kokonaan. Sillä voi olla oma valtakuntansa missä elää sitä aikaisempaa elämäänsä eteenpäin, mun suunnitelma on touhuta omiani omalla sarallani omissa asioissani meanwhile. Sitten se yhteinen aika on sitä, mihin kenenkään jälkikasvu ei liity. Eli tyyliin jos on jotain jälkikasvua paikalla, menen vain yökylään sinne.
Aamulla häippäisen, ja töiden jälkeen teen omia juttujani/teen töitä pitkään jne, ja menen vain yöksi paikalle.
Jos taas jälkikasvua ei ole paikalla, suhtaudun kuin normaaliin lapsettomaan suhteeseen ajanvieton suhteen.
Näin on tarkoitus jatkaa, kunnes omaa jälkikasvua on.
Tämä nyt vain menee näin, ei ole minun velvollisuus olla isäpuoli millään tasolla, kun en sitä suhteesta halua.
Halusin lapsetonta suhdetta, ja yhteistä ajanviettoa ja elämää lapsettomasti ensin, jonka jälkeen vasta mitään lapsia.
Jos/kun tähän päätyisi ja rallia jatkaisi eteenpäin, niin myöhemmin voi katsoa sitten niitä elämäntapamuutoksia tms, jos teen omia lapsia sen kanssa, niin, sitten voi olla perhekeskeisempää ajattelua.
Ei vain ole minun ongelmani, toisten jälkikasvu. Ne on itse niistä teoissa vastuussa.
Mulla on kädet täynnä sen kanssa, että ylipäätään kaikki tämä meinaa laittaa vihaksi, kun ei ole mitään tällaista elämältä halunnut. Tosin elämä ei kysele aina mitä haluaa, mutta silti.