Tyydyttävä palkka...?

otr sanoi:
Kummatkin pitää olla kohdillaan totta. Mutta eihän sitä ole pakko kyseiseen paikkaan jäädäkään kuin joksikin aikaa jos hyvää palkkaa tulee. siinä voi säästellä jonkin aikaa ja etsiä uuden duunin. Ite olisin tyytyväinen sellaiseen 2500-3000e nettona. ehkä vielä jokupäivä.

Kukapa ei olisi tyytyväinen 3000e nettopalkkaan! Tekee sellaisen reilun 6000e bruttopalkkana.... Elikkä yritysjohtaja, lääkäri tai huippu lakimies, on se hauskaa tämä progressiivinen verotus :curs:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
TA2 sanoi:
Kukapa ei olisi tyytyväinen 3000e nettopalkkaan! Tekee sellaisen reilun 6000e bruttopalkkana.... Elikkä yritysjohtaja, lääkäri tai huippu lakimies, on se hauskaa tämä progressiivinen verotus :curs:

Ei siihen ihan kuutta tonnia tarvita. Lähde: www.vero.fi

Mutta anyway, progressio kusee, jo kolmen tonnin bruttotuloilla jokaisesta palkankorotuksesta menee yli puolet veroihin (kun otetaan Tel-maksu ja työttömyysvakuutusmaksu huomioon). Simmottis.

Sit sitä alkaa niinku miettii et kannattaako täällä alipalkattujen insinöörien maassa kituuttaa iliman pilluu kalliissa vuokrayksiössä, vai olisko sittenki ruoho vihreämpää muualla, missä palkat on kovemmat, verot alhaisempia ja naiset avoimempia.. :D Puhumattakaan tästä masokistisesta ilmastosta. Pitää vissiin käydä joskus tsekkaamassa siellä aidan takana..
 
TA2 sanoi:
Kukapa ei olisi tyytyväinen 3000e nettopalkkaan! Tekee sellaisen reilun 6000e bruttopalkkana..
Kyllä 5ke riittää :D 65000e vuosiansioilla veroprosentti on 36 (Helsinkiläinen, ei kuulu kirkkoon) ja muut maksut n. 4.5%, joten yhteensä 40.5%. 5000e liksasta jää siis käteen 2975e.
 
snj sanoi:
muut maksut n. 4.5%, joten yhteensä 40.5%. 5000e liksasta jää siis käteen 2975e.

Nusnus. Tilinauhani sanoo muut maksut: 4.6+0.25. En tiedä sit vaihteleeko noi paljonkin.. Ainakin vanhuksille puuhataan kovia tel-maksuja AFAIK.
 
Noh, se ois aika kova jos joskus valmistuttua tienais sen verran mitä viime kesinä on tullut tienattua kun nettopalkka on vaihdellut 2000€ ja 5000€ välillä mutta tuo on edellyttänyt pitkää päivää/viikonloppuja/ulkomaankomennuksia vaihtelevasti.
 
uga sanoi:
Ei siihen ihan kuutta tonnia tarvita. Lähde: www.vero.fi

Mutta anyway, progressio kusee, jo kolmen tonnin bruttotuloilla jokaisesta palkankorotuksesta menee yli puolet veroihin (kun otetaan Tel-maksu ja työttömyysvakuutusmaksu huomioon). Simmottis.

Sit sitä alkaa niinku miettii et kannattaako täällä alipalkattujen insinöörien maassa kituuttaa iliman pilluu kalliissa vuokrayksiössä, vai olisko sittenki ruoho vihreämpää muualla, missä palkat on kovemmat, verot alhaisempia ja naiset avoimempia.. :D Puhumattakaan tästä masokistisesta ilmastosta. Pitää vissiin käydä joskus tsekkaamassa siellä aidan takana..


Katsos helvetti, ylimmät prossat on tippuneet siitä kun viimeksi katsoin! No kuitenkin 5500e bruttotuloilla veroprosentti on 40 ja siihen päälle vielä eläke- ja työttömyysvakuutusmaksut suunnilleen 5% niin käteen jää 3025e...

Muut kirjoittamasi jutut pitävät paikkansa, paitsi että kyllä Suomessa irtopiparia saa varmasti helpoiten tällä planeetalla :D
 
Kyllähän se mitä työtä tekee, vaikuttaa aivan yhtä paljon kuin palkkakin. Näinkin laiskan kaverin pitää ensin valita duuni ja sitten vasta katsoa minkälaista palkaa irtoaa.

Faija on robottina ABB:lla. Opiskeli nelikymppisenä teknikoksi ja meinasi ruveta toimihenkilöksi, mutta ei kannattanut kun olisi palkka laskenut. Itse olen tuota robotin hommaa kokeillut, mutta kun ei pysty, niin ei kykene. Tekihän siellä viikon tilin, kun oli viikonlopun ylitöissä. En tiedä onko sitä tullut jo vanhaksi, mutta nykyään sitä laskee omalle ajalleen jo niin suuren arvon, että tollaset viikonloppuhommat ei todellakaan kiinnosta.

Itselle sopii tällaset 36 tunnin työviikot yhdessä vuorossa ja 8 viikon lomat. Palkkahan ei ole huippu, mutta kyllä sillä täällä susirajalla toimeen tulee, varsinkin kun emäntä tienaa saman verran, eli yhteiset vuositulot on jotain 60 000. Meikäläisen liksa menee täysin asuntolainaan, vastikkeeseen, laskuihin ja muihin kiinteisiin kustannuksiin ja joskus jää jopa parisataa säästöön. Autoja on pari kappaletta (toista voi ehkä kutsua kulkuneuvoksi) Emännän palkalla sitten "elellään". Ei nyt voi sanoa, että leveästi, mutta ihan mukavasti. Ihmetyttää kyllä nuo "2000 käteen, niin ei tarvi kituuttaa"-viestit. Jos olisin sinkku ja asuisin vuokralla jossain kaupungin kämpässä, niin voisin ajella vaikka X5:lla. Olen siis tyytyväinen palkkaan, mutta eihän se enempi yhtään haittaisi. Olen muuten huomannut, että palkankorotus motivoi parhaiten ennen sen saantia.
 
Tyydyttävä olis tollanen niinkuin tuolla naapurilla että 400 000€ vuodessa.. Ja outoa että äijä kulkee linkillä töissä ja asuu tällä "köyhien" asuinalueella. Olin arvioinut sen palkan kymmenen kertaa pienemmäksi, mutta kyseessä olikin vain vaatimaton otus. Lueskelin vaan lehdestä tän kylän palkoista.....
 
ojuni sanoi:
Tyydyttävä olis tollanen niinkuin tuolla naapurilla että 400 000€ vuodessa.. Ja outoa että äijä kulkee linkillä töissä ja asuu tällä "köyhien" asuinalueella. Olin arvioinut sen palkan kymmenen kertaa pienemmäksi, mutta kyseessä olikin vain vaatimaton otus. Lueskelin vaan lehdestä tän kylän palkoista.....
Toi on jo sairasta jos tollasella palkalla elää kuin perseaukiset, no saapahan viedä hautaansa rahat :jahas:
 
ojuni sanoi:
Tyydyttävä olis tollanen niinkuin tuolla naapurilla että 400 000€ vuodessa.. Ja outoa että äijä kulkee linkillä töissä ja asuu tällä "köyhien" asuinalueella. Olin arvioinut sen palkan kymmenen kertaa pienemmäksi, mutta kyseessä olikin vain vaatimaton otus. Lueskelin vaan lehdestä tän kylän palkoista.....

Lueskelit palkoista vai vuosituloista? Lasketaanko perintö tai asunnon myynnistä saadut tulot näihin lehtien vuositulotilastoihin? Jos lasketaan niin eihän tuollainen 400000 eur ole kuin 1-2 kpl kuolleita hieman paremmalla paikalla asuneita vanhempia.

Vai onko ukolla vuodesta toiseen tulot tuolla tasolla?
 
Mua ei tyydytä mikään palkka - mitä enemmän saan, sitä enemmän shoppaan. Bhummmn...MUTTA, kyllä näistä opiskelijan tuloista vois vähän nousta...olisin suht tyytyväinen.
 
Riippuis vähän missä päin suomea asuis. Jossain hesassa maksaisin saman kokosesta kämpästä samalla sijainnilla varmaan vähintää 60% isompaa vuokraa. Mutta tämän hetkisellä paikkakunnalla kelpais 1500 eetua oikein hyvin. Sillä sais jo kaikki mitä haluaisin. Kylläkin lainaa joutus ottaan.
Ois se parempi kuin tämän hetken työmarkkinatuki. Vituttaa kun aina pitää jostain lainata että saa ees jotenki maksettua laskut.
 
IronMind sanoi:
Lueskelit palkoista vai vuosituloista? Lasketaanko perintö tai asunnon myynnistä saadut tulot näihin lehtien vuositulotilastoihin? Jos lasketaan niin eihän tuollainen 400000 eur ole kuin 1-2 kpl kuolleita hieman paremmalla paikalla asuneita vanhempia.

Vai onko ukolla vuodesta toiseen tulot tuolla tasolla?
Ihan palkkaa tulee tuon verran. Pääomatulot oli eri listassa.

edit: Ja ei se elämäntyyli nyt ihan persaukista ole sentään, mutta ei millään tavalla näyttelevääkään. 20 000€ auto, 120 000 talo€, mökkeilemässä oli meidän vuokramökin vieressä sattumalta kuusamossa talvella.. aika keskiluokkaista. Ja ihan mukava henkilö. Harrastuksia sillä näyttää olevan puutarhanhoito melkein kokoajan.
 
Mullakin naapurina asuu henkilö jonka pääomatulot oli melkein 1.5milj euroa, ollut jo useamman vuoden miljoonan paremmalla puolella. Ja ei kuitenkaan mitään niin erityistä rahojen esittelyä havaittavissa. Näyttää päällepäin sellaselle hyvin toimeen tulevalle keskiluokan duunarille.. Toisaalta just nyt rakentaa uutta taloa, että kiva nähdä millanen mökki siihen uudelle tontille nousee.
 
Huomasin, että olen pyytänyt aivan liian pientä palkkaa haastatteluissa. Ilmankos ei ole töitä tullut. Hullujen vuosien aikana tuli tehtyä sen verran hommia, että on kämppä maksettu ja muutkin kulut minimaalisia.

Nut jos saa sen kolmisen kiloa, mistä työnantajat puhuneet haastatteluissa, niin pitäisi muttaa elintapoja aikas radikaalisti jotta nälkään kuolisi.
 
Mä saan keskimäärin 600-650e netto kahden viikon välein ja se ei riitä mihinkään. Firmassa työt vähentyneet saatanasti. 2002-2003 tuli about 800-1300e tilejä. Tuo ansioiden lasku tuntuu todella kamalalta, saavutetuista eduista on vaikea luopua...
 
Levetsu sanoi:
Ei mun postauksessa pointti ollut tuo ovari määrä, vaan työn vastuuseen nähden paska palkka.

No jos tuolle linjalle lähdetään niin poliiseillekin alkupalkat voisi nostaa esim 3000-4000 euroon. Heilläkin on sangen suuri vastuu työssään. Ei tosiaan kannata verrata muutenkaan AMK-ovareita yliopisto opintoviikkoihin, niiden laadussa ja työmäärässä on helkutisti eroa.
 
Back
Ylös Bottom