Tyydyttävä palkka...?

Keskimääräinen tulotaso taitaa olla suomessa bruttona: 2400e/kk.

Toi kyllä riittäisi hyvin mulle, ainakin luulen niin.

Loppupeliin työelämässä menestymistä ei sanele se kuinka paljon on itseään kouluttanut vaan se kuinka soveltaa kykyjään. Mutta toi on kärjistetty esimerkki.

Se kenet tuntee ja minkälaiset sosiaaliset taidot ovat myös tärkeitä asioita, koulutuksen ohella.
Tottakai se että omaa tietynlaista viekkautta->on hyväksi.

Se joka tienaa paljon, tietää myös omaan työhön liittyvistä asioista paljon.
Toisaalta jos sattuu tuntemaan oikeita henkilöitä, niin palkka voi myös olla sopiva.

IMO

Ajattelen kyllä niin että palkan saa nousemaan sillä, että osaa tehdä työnsä niin hyvin, että on korvaamaton tai sitten yhtiön täytyy palkata 2 henkilöä korvatakseen henkilö.

Mä en kyllä käsitä yhtään niitä, jotka kadehtii joitain pomojen tuloja.
Se että itkee kuinka paljon joku muu tienaa, ei paljon auta siihen omaan palkkaan.

Mikä on kenellekin tärkeintä ja haluaako uhrata vapaa-aikansa työhön?

Jokainen varmaa ymmärtää, että kun tekee 2 miekkosen/naikkosen työt->saa palkkaa enemmän ja jos ei saa niin silloin kannattaa vaihtaa firmaa.

Ps. itkeä saa mutta ei sen takia, että joku muu saa enemmän palkkaa kuin itse. :piis:

T: duunari Makew
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tiedz sanoi:
Kyllä on suureellista porukkaa...kaikki puhuu jostain 4000e käteen..no huh huh...mä vetäsen sitten vähän realistisemman tyytyväisyyden..2000e käteen ja päivätyö 8-16+viikonloput vapaat..siihen olisin todella tyytyväinen.
Ulkomaille lääkäriksi :thumbs:
 
Saan peruskoulupohjalta 1800 - 2000e / kk netto + pienet pääomatulot sijoituksista. Olen tyytyväinen jos käteen jäävä tulo kasvaa joka vuosi 50 - 100e / kk.

Pikkuhiljaa säästäen (ps. koska säästäminen on nykyään kirosana, laitan selvennyksenä: säästäminen tarkoittaa itselläni sitä, ettei laiteta koko palkkaa heti menemään, vaan laitetaan vaikkapa 5-10% tuloista aina talteen elämänlaadusta kuitenkaan tinkimättä) tavoitteeni on että pääomatulot ylittävät palkkatulot.

Tällä hetkellä pidän palkallista vapaata kaksi kuukautta vuodessa, mielestäni vapaa on myös elämänlaatua jota ei voi korvata pienellä palkankorotuksella. Tavoitteena 3 - 6 vapaata kuukautta vuodessa.
 
Markku sanoi:
Saan peruskoulupohjalta 1800 - 2000e / kk netto + pienet pääomatulot sijoituksista. Olen tyytyväinen jos käteen jäävä tulo kasvaa joka vuosi 50 - 100e / kk.

Pikkuhiljaa säästäen (ps. koska säästäminen on nykyään kirosana, laitan selvennyksenä: säästäminen tarkoittaa itselläni sitä, ettei laiteta koko palkkaa heti menemään, vaan laitetaan vaikkapa 5-10% tuloista aina talteen elämänlaadusta kuitenkaan tinkimättä) tavoitteeni on että pääomatulot ylittävät palkkatulot.

Tällä hetkellä pidän palkallista vapaata kaksi kuukautta vuodessa, mielestäni vapaa on myös elämänlaatua jota ei voi korvata pienellä palkankorotuksella. Tavoitteena 3 - 6 vapaata kuukautta vuodessa.
Mikä se sellainen työ on josta voi olla puoli vuotta pois? Yleensä kun palkka nousee ja vastuu kasvaa, ollaan vain enemmän naimisissa työn kanssa.
 
makew sanoi:
Keskimääräinen tulotaso taitaa olla suomessa bruttona: 2400e/kk.

Toi kyllä riittäisi hyvin mulle, ainakin luulen niin.

Loppupeliin työelämässä menestymistä ei sanele se kuinka paljon on itseään kouluttanut vaan se kuinka soveltaa kykyjään. Mutta toi on kärjistetty esimerkki.
tuo taitaa olla keskiarvo, joka ei kauheasti kerro mitään? 2300-2400€ olis mulle TYYDYTTÄVÄ palkka. Täällä taitaa osalla jengillä olla vähän isot odotukset oman palkan suhteen, jos tyydyttävä palkka alkaa luvulla 4. Mikä sitten oikein on hyvä palkka? Se taitaa alkaa numerolla 1 :rolleyes:
 
XXL sanoi:
Mikä se sellainen työ on josta voi olla puoli vuotta pois? Yleensä kun palkka nousee ja vastuu kasvaa, ollaan vain enemmän naimisissa työn kanssa.

Opettaja tai vastaavasti töissä jossain koulussa?
 
XXL sanoi:
Peruskoulupohjalta, 1800-2000 e nettona? Kumpikaan ei täsmää... Ja ei ne kesälomat 2,5kk pitempiä ole.

Hups en lukenut tuota sanaa "peruskoulupohjalta". Joka tapauksessa pitkät palkalliset lomat on mahdollisia. Esimerkiksi ammattikorkeakoulun opettaja voi hyvinkin olla vuodesta 4-6kk palkallisella lomalla, 4kk kesällä + joulu,syys-yms lomat. Liksaakin tulee ihan kohtuullisesti.
 
Mä ainakin haluun 10 000e nettona käteen kuukaudessa. Sitten ehkä voisi olla tyytyväinen. Muuten en oo.

Aah, BMW....Rolex....Audi....Swimming pool....Beautiful whores....Big tits....Gold....Quality.....Power.....4l engine.....Hayabusa.....Calvin Klein.....Jewleriez.....Diamonds.....Quality winez.....Sigarz.....Snooker.....Golf.....Billiard.....WideScreen....Apartment in Eira, Aaaaaahhh.

Myyn sieluni noista..
 
Kunhan saan opiskelemaani alaa vastaavan työn :)
Matemaattisten aineiden opettaja - keskipalkka vuonna 2000: 2600€/kk.
(Tai kemisti - keskipalkka vuonna 2000: valtiolla 2590€/kk, yksityisellä 3415€/kk)

Kolme hyvää syytä haluta opettajaksi: kesä-, heinä- ja elokuu :D
 
XXL sanoi:
Peruskoulupohjalta, 1800-2000 e nettona? Kumpikaan ei täsmää... Ja ei ne kesälomat 2,5kk pitempiä ole.
Kumpikin täsmää. Palkallista lomaa on kahdeksan viikkoa. Bruttotulot ansiotyöstä on kuukaudessa reilusti alle 3.000e, kuulostaako se jotenkin ihmeelliseltä...
 
Juuri pari viikkoa sitten oli tuoreita tilastoja uutisissa, naisten keskipalkka Suomessa 2200 ja miesten oli muistaakseni 2660 tjt.
 
S-T sanoi:
Kunhan saan opiskelemaani alaa vastaavan työn :)
Matemaattisten aineiden opettaja - keskipalkka vuonna 2000: 2600€/kk.

Tässä kohtaa tulee yllätys, kun menet töihin ja tilinauhassa ei luekkaan 2600€. Matematiikan opiskelijana varmasti tiedät miksi.


Jissen sanoi:
Juuri pari viikkoa sitten oli tuoreita tilastoja uutisissa, naisten keskipalkka Suomessa 2200 ja miesten oli muistaakseni 2660 tjt.

Kaivappa se mediaani esiin, se kertoo äärettömän paljon enemmän. tuolla keskiarvolla voi melkein pyyhkiä takamuksen. Arvelisin sen olevan lähempänä 2000 kuin 2600.

makew sanoi:
Keskimääräinen tulotaso taitaa olla suomessa bruttona: 2400e/kk.
Sama kuin edellinen.


Nyt mä lopetan whinettämisen tuosta keskiarvosta. Se ei vaan kerro juuri mitään tällaisissa tilanteissa.
 
Vielä yks pointti noihin keskiarvoihin: On joitain aloja, esim. poliisi jossa ammattinimikkeen alla on kaikki, mukaanluettuna ökypalkkaiset komisario ja muut päällystöhenkilöstöt yms. hallintohenkilöstöt. Jopa Naulapää on "poliisi" yli 10000€ palkkoineen. Sitten ihmetellään kun ei jeppe tule toimeen "2500€ kuukausipalkalla". Vuonna 2002 nuoremman konstan palkka A13 oli vielä BRUTTO 1349,08€/kk tällä hetkellä toki joltisenkin parempi erilaisen kakunjaon takia.
 
keijo s sanoi:
Vielä yks pointti noihin keskiarvoihin: On joitain aloja, esim. poliisi jossa ammattinimikkeen alla on kaikki, mukaanluettuna ökypalkkaiset komisario ja muut päällystöhenkilöstöt...

Faija on komisario n.15v eikä ole vielä Mersua näkynyt pihassa, jos ei nyt kuukauden sisään ole ostanut :). Ökypalkka on ehkä liioiteltu termi komisarion palkasta. Totta se on, että on se jonkin verran parempi kuin tavallisen miehistöön kuuluvan palkka ja varmasti vääristää ka. lukemaa.

Summista ei mulla kyllä ole mitään hajua, mutta mitään rikkaan elämää ei komisarion perhe vietä.
 
Jakob: Jooh mutta kun siirrytään vielä askelma jos toinenkin ylöspäin alkaa löytymään hallinnollisia virkamiehiä joilla on oikeustieteellisiä tutkintoja yms. yms. lakipätevyyksiä, aletaan puhumaan helposti aika isoista summista. Peruskommarilla ei ehkä vielä ole kovin häävi palkka noihin verrattuna se on totta. Vaikkapa sairaanhoitajilla ei heidän keskiarvoaan vääristä nämä johtotason henkilöt samalla tavalla.
 
Jakob sanoi:
Tässä kohtaa tulee yllätys, kun menet töihin ja tilinauhassa ei luekkaan 2600€. Matematiikan opiskelijana varmasti tiedät miksi.
Jep - tiedän kyllä. (Enkä edes opiskele matikkaa, vaan kemiaa :D )

Tuo oli sellainen keskiarvo, jonka nopeasti löysin intterwebistä ja joka kuitenkin antaa jotain suuntaa siitä, minkä kokoluokan ansioihin mä ehkä joskus tulen yltämään..
 
Mielenkiintoinen aihe:

Mikä on tyydyttävä palkka?

Riittääkö, että on varaa maksaa kohtuullista asuntolainaa + (auto) + harrastaakin jotain + ei tarvitse ruokakaupassa miettiä mitä koriin lykkii, vai pitäisikö jäädä säästöönkin X00€:a.

Mitä tämä tekee käytännössä, millä tulee toimeen?

minimi:
vuokrakämpän saisi 350€/kk
laskuihin 100-200€/kk
ruoka 150-300€/kk.

Ihan elämiseen 1 000€ käteen kuussa riittää, jos karsii menoistaan.
 
Tämä palkka-asiakin on niiiin suhteellista
.Mulla jää kuussa käteen n.1200-1400 euroa/kk.ja sillä rahalla maksellaan auto lainaa,asuntolainaa,laskuja jne..jne..
Kummasti tuota rahaa vaan riittää aina juopotteluihin,"A-luokan reissuille":D ,ulkomaanmatkaan ym...
Tilillä sitä ei vaan ikinä tahdo olla ennen tilipäivää,mutta hyvin pärjäilee.Tietty täällä Sotkamon suunnalla on nuo menot ja eläminen vähän halvempaa kuin helsingissä:lol2:

Ja ilmainen sali=:rock:
 
Back
Ylös Bottom