tyräleikkauksesta parantuminen

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
osaako joku sanoo, että kauan toipuminen tyräleikkauksesta kestää.. milloin voi alkaa treenaan yläkroppaa ja milloin saa jalkoja alkaa treenaan kevyesti.. itellä varmaa just iskeny tyrä ja lekurille menossa ens viikolla ja tottakai haluan leikkauttaa sen heti hevon helvettii vaivaamasta

Muistaakseni totaalilepoa tais olla jopa 3-4 viikkoa, sitten hissukseen saa alotella. Riippunee tyrästä.

Nimim. Jonossa ollaan...

Noin kuukauden tauko tulee treeneihin. Kannattaa ottaa varovaisesti eikä alkaa urheilemaan.

Nimim. 2 x tyräleikkauksessa, eikä vieläkään kunnossa...

Vielä semmoinen vinkki että kannattaa katsoa ettei vatsa ole kovana silloin, eli juo kunnolla ja syö jotain mikä pehmittäisi vatsaa tai saa sen toimimaan kunnolla.

Oli nimittäin aika infernaalinen tunne kun olin päässyt illalla sairaalasta kotiin ja samana iltana hieman myöhemmin tuli mieletön vessahätä, noh sitten vaan vessaan ja vatsa oli aikas kovana meinasi tulla :itku: ja :urjo: kun koitin sitä käsivarren paksuista kivikovaa pökälettä siinä selättää. Joka kerta kun ponnisti tuntui siltä että lähtee taju ja tikit repeää samalla. Huusin armoa ja melkeinpä rukoilin että joku tulisi ja kaivaisi sen jonkinlaisten tonkien kanssa suolestani ulos. Pitkän ja tuskallisen istunnon jälkeen tulin ulos vessasta hiestä märkänä ja puolikuolleena, mutta voittajana selvittiin. Kun kuulin että leikataan vielä uudestaan ajattelin että tällä kertaa vedän mieluummin vaikka ripulipaskat housuun kun käyn sen kamppailun uudestaan. Toisesta kerrasta selvittiinkin onneksi paremmin.

Paraneminen riippuu mikä tyrä on kyseessä ja kuinka pahaksi se on päässyt. Niin ja tietenkin tavalla jolla tyrä leikataan. Tähystämällä pääset treenaamaan jopa seuraavalla vkolla, mutta avoleikkaus ottaa usein sen 4vkoa.

Nimimerkki kokemusta on :(

Kertokaas minkälaisessa tilanteessa tyra voi tulla, ihanko salitreeneissä on tullut vai oletteko vaan nostaneet jotain painavaa huonolla tekniikalla? Eikös tyra ole tilanne jossa lihas repeää tms..

Itsellä tuli hauiskääntöjä tehdessä. Eli ei toisinsanoen paljonkaan tekemistä treenin kanssa. Tyrässä se suoli painuu jollaintavoin nivuskanavaan, ja aiheuttaa kipua. Näkyy sitten vatsan alaosassa pullistumana.
Kannattaa ehdottomasti antaa parantua ihan rauhassa. Itse aloin kuukauden päästä vääntämään yläkroppaa. Ei ollut hyvä homma, alkoi tulla haavan kanssa ongelmia. Joten ihan rauhassa toivut vaan, aikaa on, sitä tosiaankin on.

En osaa varmana sanoa mistä mulle tyrä tuli, mutta epäilen vahvasti sen tuleen punttiksella tai korista pelatessani. Henk koht olin todella kipeä 3,5vkoa leikkauksen jälkeen (avoleikkaus) ja en suosittele tota avoleikkausta kenellekään. Varovaisesti kannattaa ottaa, sillä tyrän uusiutuminen on todella kiusallinen homma :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom