Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Naene sanoi:
Tässäpä typerä kysymys johon tuskin kukaan tietää vastausta. Olen nyt käynyt töissä metrolla. Olen kärsimätön tyyppi, en seiso niissä rullaportaissa vaan ravaan ne joko ylös tai alas ja tönin ihmisiä sivummalle jos tarve vaatii. Mutta ei sitä viitsi kuitenkaan hosua mihinkään suuntaan ilman että pitää kiinni siitä kaiteesta ettei vedä kuperkeikkaa alas ja sitten on niska sijoiltaan.
Päivittäin kuitenkin mietin että puhdistetaankohan näitä käsien "liukuhihnoja" koskaan? Pakkohan ne on, jos vaikka joku joskus esim oksentaa siihen... ja onhan noita perverssejä tiedä mitä niissä oikeasti on, kerros jotain ihmepaskaa ellei niitä puhdistele ja desinfioi.
Putsataanko näitä koskaan? rupeanko tönimään ihmisiä tieltäni pitäen sivusta kiinni hanskat kädessä? lol.
inhottava ajatus.

No nimenomaan metroja koskien en tiedä vastausta - olettaisin että joskus toisinaan putsaillaan. Mitä muuten tulee tohon käsillä lähmimiseen julkisissa tiloissa niin itse tuppaan joskus miettimään samoja asioita. Juuri olin lukevinani jostain lehdykästä hiljattain, että oppilaitosten ym. julkisessa käytössä olevien tietsikoiden näppäimistöt ovat HYGIENIALTAAN KAIKKEIN PAHIMMAT BAKTEERIPESÄKKEET. Tarpeeksi iso otanta kun otetaan niin aina löytyy niitä jotka ronkkii ruumiinaukkojaan ja rämppää jalkovaliään ja kaataa limsaa näppäimille ja sotkee niitä suklaisilla sormillaan jne jne jne. :urjo:

eedit: Muistakaa käsihygienia :jahas:

amf sanoi:
No samaa mieltä olin itekkin, mutta näin väittää discovery channelin ohjelma MythBusters ja pidän niitä ukkoja aika pätevinä.

Kyseessä on muuten mikroaaltouunissa tapahtuva kiehuttaminen....

No perkele, uskottava se sitten on. Mielenkiinnolla jään odottamaan vastausta.

Wikipedia puolipisteestä:
Puolipisteellä on suomen kielessä seuraavat tehtävät:

Puolipistettä käytetään lauseiden erottamiseen, kun pilkku on liian tehoton ja piste liian voimakas välimerkki:
Viime jouluna olin todella masentunut; sängystä ylöspääseminenkin tuntui ylivoimaiselta.

Puolipistettä käytetään myös luetteloissa erottamaan alkioita, kun pilkusta seuraisi sekaantumisen vaara:
Mitatut arvot olivat 3,5; 4,2; 5,2 ja 6,4.

Sekä luetteloissa yhdistämään luokkia:
Siellä oli vähän tavaroita: vasaroita, kirveitä, meisseleitä; tyynyjä, patjoja, peittoja; leipää, juustoa, maitoa.
......
Ja sen käyttö on tosiaan sen verran harvinaista, ja edelleen harvinaistumassa, että hyvin pärjää ilmankin sitä. Eikä sitä kannata (lukion äikänopen mielestä) käyttää, ellei ole varma, miten. Erityisesti sen käyttö kaksoispisteen tapaan ärsytti kovin tuota äikänopea...

Mulla ois myös kysymys: miten ihmeessä saumattomat alushousut tehdään?? En ymmärrä, miten sen mallinen vaatekkappale voidaan valmistaa ompelematta eli tekemättä saumoja...

Ehkä viisain kysymys aikoihin:

Kun on tutkia ja tutkanpaljastimia ja tutkanpaljastajan paljastimia, niin paljastaako tutkanpaljastaja tutkanpaljastajan paljastajan? vai voitaisiinko sitten tehdä tutkanpaljastajan paljastimen paljastaja?

Vai oonko mä vaan ihan vitun tutkalla?

Miksi Helsingissä on niin paljon bölejä? Mistä tämä paikannimitys tapa siis juontuu?

amf sanoi:
Mihin helvettiin perustuu se tosiasia, että täysin steriili vesi ei kiehu ollenkaan vaikka sitä lämmittäis viikon?
Näin mä ajattelen asian:

Steriili vesi = ei mikrobikontaminaatiota

Kiehuminen = Vesimolekyylien lämpöliikkeen energia kasvaa suuremmaksi kuin pinnalla olevien vesimolekyylien välisten vetysidosten energia, jolloin yksittäiset vesimolekyylit pääsevät karkaamaan nestefaasista.

Meillä käytetään tämmöistä veden puhdistusta ja kiehuu mun muistini mukaan ihan hyvin.

lej sanoi:
Miksi Helsingissä on niin paljon bölejä? Mistä tämä paikannimitys tapa siis juontuu?

Oisko Pasila-Böle nimityksellä mitään tekemistä asian kanssa... pasiloitahan on keski- ja länsi- ja itä- ja ties mitä versioita... Ei oo mitään eksaktia tietoo mut ihan mutulla heitän.

trebla sanoi:
Miten sen paino voisi nousta/laskea ?
No tuleehan sinne dataa :thumbs:

löysänahka -_+ sanoi:
Kun on tutkia ja tutkanpaljastimia ja tutkanpaljastajan paljastimia, niin paljastaako tutkanpaljastaja tutkanpaljastajan paljastajan? vai voitaisiinko sitten tehdä tutkanpaljastajan paljastimen paljastaja?

Vai oonko mä vaan ihan vitun tutkalla?

Tutkanpaljastimen ideanahan on kuunnella jotain tiettyä taajuutta jota polizein tutkat käyttävät. Eli paljastin on vain tietylle taajuudelle viritetty radiovastaanotin. Radiovastaanottimen rakentaminen vaatii aina jonkinlaisen paikallisoskillaattorin käyttöä ja tutkanpaljastimen paljastajan toiminta perustuu tämän paikallisoskillaattorin taajuuden kuunteluun. Nyt jos haluaa ajatella niin olisi toki mahdollista rakentaa tutkanpaljastimen paljastajan paljastin ja kuunnella vaan tutkanpaljastimen paljastimen paikallisoskun taajuutta. Onko hommassa sitten mitään järkeä, onkin täysin eri kysymys...

amf sanoi:
Oisko Pasila-Böle nimityksellä mitään tekemistä asian kanssa... pasiloitahan on keski- ja länsi- ja itä- ja ties mitä versioita... Ei oo mitään eksaktia tietoo mut ihan mutulla heitän.
Enpä tiedä, kun niitä bölejä tuntuu olevan kehä kolmosen luona asti, ja monessa tapauksessa niiden suomalaisessa nimessä ei ole pasilaa.

abcd sanoi:
Näkevätkö sokeat ihmiset unta?
Näkevät, sillä unen näkemiseen ei tarvita silmiä. Aivot tuottavat kuvia. Jos joskus nähnyt, unet samankaltaisempia kuin näkevien, syntymästään sokeiden unet käytännössä värejä ja kuviteltuja hahmoja.
Näin jostain joskus lukenut...

Paljonko painaa yksi kalkkunaleikkele? Entä kun ruisleipäpaketissa puhutaan viipaleista niin tarkoittaako se siis yhtä sellaista kahden palasen muodostamaa kokonaisuutta?

lej sanoi:
Enpä tiedä, kun niitä bölejä tuntuu olevan kehä kolmosen luona asti, ja monessa tapauksessa niiden suomalaisessa nimessä ei ole pasilaa.

Kysyin tätä Böle-asiaa kerran ruotsalaiselta joka asui suomessa. Sanoi, että se on kai vaan joku nimitys, kuten suomeksi on jokujoku-"kylä". Eli böle-sana ei kai tarkoita mitään, se on vaan nimi.

Muistini mukaan vanhalla opastinsillalla oli vielä semmonen kävelytien opasmerkki, jossa Pasilan Asema kääntyi muotoon Staffansby station.

AK_ sanoi:
Paljonko painaa yksi kalkkunaleikkele? Entä kun ruisleipäpaketissa puhutaan viipaleista niin tarkoittaako se siis yhtä sellaista kahden palasen muodostamaa kokonaisuutta?

Ohuen ohuet kalkkunaleikkeet painaa noin 20g per kolme kappaletta.

Ruispaloissa ja reissareissa viipale/pala tarkoittaa sitä puolikasta, ei kahden palasen muodostamaa kokonaisuutta.

Back
Ylös Bottom